Merhaba.
Scooter ların şanzıman yapılarını nasıl çalıştığını bilen varmı ? Ayrıca kaç çeşit şanzıman var scooter larda ? Ve bu gün çıkma bir şanzıman almak istesek ne kadar ödememiz gerekir ortalama çıkma fiyatları nedir ?
Merhaba.
Scooter ların şanzıman yapılarını nasıl çalıştığını bilen varmı ? Ayrıca kaç çeşit şanzıman var scooter larda ? Ve bu gün çıkma bir şanzıman almak istesek ne kadar ödememiz gerekir ortalama çıkma fiyatları nedir ?
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
Scooter şanzımanın yani varyatörünün bütün parçalarının sıfırı toplamda 150 lira civarında ama varyatörleri tutan milleri kendiniz yaptırmalısınız, bide millerin rulman yatakları var tabi. Ancak scooter varyatörünü öbür konuda adı geçen motora takmayı düşünüyorsanız olmaz. scooter varyatörleri normal çalışma hızı 5-7 bin devir aralığında olan motorlara uygun. Düşük devirli motorlarda ancak araya 3 kat devir yükseltici bir dişli kutusu konursa kullanılabilir scooter varyatörleri. Düşük devirli motorlara torque converter takıyolar şunun gibi. http://www.ebay.com/itm/3-4-GO-KART-...30891414230%26
scooterlerin çoğunda (hepside) sabit şanzuman vardır arka debriyaj varyatörünün dönme gücü arka tekerleğe bire bir aktarılmaz! zaten ikisi aynı eksen üzerinde değildir o bölgede sabir bir şanzuman dişli sistmi vardır. zincir aktarmalı motosikletlerde arka zincir çarkı arka tekere direk bağlıdır şanzuman yoktur (şaftlılar hariç)
şanzumanun açık hali
cvt-v-matic-gibi değişken aktarma sistemi şanzuman değildir! adı üstünde aktarma sistemidir.
ayrıca otomatik (manuel) değişkenli, zincir aktarmalı scooterlarda otombil şanzumanına benzeyen bir şanzuman sistemi vardır. tüm şanzumanların yağlaması motor yağından faklıdır genelde 80w-90 şanzuman yağı ile yağlanırlar.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Bilgiler için teşekkür ederim ama gerek kalmadı arkadaşlar işimi görecek uygulaması daha kolay ve fiyatı daha uygun bir şanzıman buldum ;
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...0917761/detay/
Pazartesi sipariş verecem yavaş yavaş bir yandan da parçaları tedarik etmeye başladım.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
Pazartesi arayıp görüşecem satıcı ile 5 - 20 hp demiş ama bahsettiğin devir olayı bu şanzımanda da geçerli olabilir.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
Yok deviri sorun olmaz ama senin motorun krank çıkışı çok kısa, şuan orda krank mili bile görünmüyo ucunda bi parça var onu söksen bile yeterli değil 6-7 santim uzunluğu olması lazım krankın dışta kalan kısmına öyle bi debriyaj takmak için.
Şu videodaki motora yaptıkları debriyaj gibi kayışı gerdirip kavrama yaptırabilirsin.
O sorun değil torna makinam var tam olarak nasıl bir manzara ile karşılaşacağımı bilmiyorum ama öyle sanıyorum ki bir flanşa bakar.
Bu arada adam motoru bisiklete bağlamış yahu :D
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)