Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Kullanmaya Başlayacaklara Tavsiye

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    madcenter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600F
    Merhabalar,

    Bunu yazma gereği duydum. Çevremde motosiklete meraklı arkadaşlar var fakat merak hep büyük makinalar güçlü sınıf motosikletler caydırmak istediğimde tribe giriyorlar bir bakış var ki almalarını istemiyormuşumda ondan böyle yapıyormuşum gibi. Bu yüzden öncelikle ikna edemediğim ama kulaklarına küpe olur diye forumda gezinen yeni başlayacak arkadaşlar için yazıyorum hiç ayıp birşey yok Motosiklet e alay edilerek başladım adım turuncu motorlu çocuktu 14, 15 yaşındaydım 50cc 2hp moped sınıfı tam gaz yüklenip tek elinizle tutabileceginiz bir motosiklet ti rampa çıkmaz freni tutmaz iki de bir yolda kalır malum bujisi kirlenir pilatine toz gelir veya karburatoru tıkanır vesaire kimsenin yüzüne bakmadım o an o vardı bende motosiklet sürmek istiyordum rüzgara karşı gidiyordum ya yetiyordu işte... motosiklet hava yapmak için değildir ön tekerin döndüğünü görmektir altınızdan asfalt kayar gider, bozulunca bile mutluluktur. olsun itmeside zevkli! çok düşersiniz öyle bir zevktir ki ona birşey olmasın size olsun istersiniz bunları niye anlatıyorum çünkü motorsikletin hacmi modeli markası yoktur o iki tekerlikli motorlu araçtır bence üstün güvenlik aramayın sonuçta devriliyor altında kalıyorsunuz küçük motorlar daha hafif üstünüze düşünce can yakmıyor büyükler acıtıyor. artık mopede kimse bakmaz biliyorum. Fakat düşme, kalkma kesin olacak arızası olacak, hasar olacak, hepsi tecrübe... park etmek bile tecrübe, ucuz alın eski alın ama küçük motor olsun en azından 1000 km sonra bir büyügüne geçin arkadaşım 125 cc scooter dan 1000 rr a geçecekmiş vazgeçiremedim daha vitesleri bilmiyor. Gördüğüm en güzel sıralama 150, 250, 500, 600, 1000 bende yapmadım ama en iyi si bu eğer eğitim vesaire yapmayacaksanız.... Kendimi bilirim arkadaş da diyebilirsiniz. Bazen boş bulunuyor insan dalıyor iki kere oldu sol elimdeki 4 parmagıda parçalıyordum diğerin de motor altımdan kaçırıyordu. 600cc yeni oldu sayılır Tecrübeliyim falan filan demeyeceğim, değilim sadece yaşadıklarımdan başkalarına bakarak yapma bunu yaparsın tehlikeye sokma! demek için yazdım. Yoksa motosikletleri insanlar kullansın diye dizayn ediyorlar kadın, erkek fark etmez. Bence herkes istediği motoru kullanabilir motorun üstüne oturdugunda ayaklar yere saglam bassın yeter şimdilik aklıma bunlar geldi dilerim laf kalabalığı yapmamışımdır .

    Cümle hatalarını affedin gece gece yazma gereği duydum.
    Kazasız belasız sürüşler dilerim
    Ahmanamra, kemboo, erays ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Honda CBF 250, Keeway Superlight 150, Stadion M48 1975


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EaréndiL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Magna VF750c
    Motoruna kıyabilirsen 1 km kullanması için ver onlara, kendileri vazgeçer sonra büyük ihtimalle 1 km çok olmuş şimdi düşündümde motoru kaldıramayınca vazgeçerler
    madcenter ve rapcib bunu beğendiler.

  3. #3
    Grhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Demir At
    Motosiklet kullancaklar şunu bilmeli. Trafikte önemli olan en önce varmak değil, sağ salim varmaktır. Motosiklette de bence en önemli olan, kullanıcının kendi kapasite ve yeteneklerine uygun bir motor ile bir sonra ki güneşin doğuşunu görebilmektir. Bir kaç sene önce bir arkadşım 600 cc racing makinayı satmıştı. Bir ay kadar sonra alan genç, bir artçısıyla birlikte trafik kazası geçirerek vefat etti. İnsanlar ne olacakki ben büyük ve hızlı motor kullanabilirim diye düşünebilirler. Ben sadece, artık her gün istatistik olmaya başlayan bir ölümcül motosiklet kazası olmasın istiyorum. Bunu çok yakın bir arkadaşını motosiklet kazasında kaybetmenin acısını yaşayan birisi olarak söylüyorum. Herkes bir gün ölecek ama bu; uygun olmayan motosiklet, sürat ve alınmayan güvenlik önlemleri yüzünden olmasın...
    madcenter bunu beğendi.
    Dumanla haberleşmeye son.
    Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI

  4. #4
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    böbreklerini üşütmesinler...
    madcenter ve eray_uluyazı bunu beğendiler.

  5. #5
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    125lik motordan 1000-600 motora geçen birinin sonu hiçte iyi olmaz diye düşünüyorum ve benim gördüğüm kazaların genelde hepsi yüksek ccli motorlardan kaynaklanıyor örnğ 100-125 lik motordan 600-1000liklere geçenler gibi haa 100-125-150liklerde kaza yapıyor yapmıyor değil ama 600-1000lik motorlarla alay edilmez altında kalsan sakatlar zaten makinalar canavar gibi o motorla 60-80 civarında hızla gitsen alem güler arkandan o yüzden tecrübesiz cc yükseltmek çok yanlış diye düşünüyorum ben.
    madcenter bunu beğendi.
    Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.

  6. #6
    madcenter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600F
    Alıntı Grhn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet kullancaklar şunu bilmeli. Trafikte önemli olan en önce varmak değil, sağ salim varmaktır. Motosiklette de bence en önemli olan, kullanıcının kendi kapasite ve yeteneklerine uygun bir motor ile bir sonra ki güneşin doğuşunu görebilmektir. Bir kaç sene önce bir arkadşım 600 cc racing makinayı satmıştı. Bir ay kadar sonra alan genç, bir artçısıyla birlikte trafik kazası geçirerek vefat etti. İnsanlar ne olacakki ben büyük ve hızlı motor kullanabilirim diye düşünebilirler. Ben sadece, artık her gün istatistik olmaya başlayan bir ölümcül motosiklet kazası olmasın istiyorum. Bunu çok yakın bir arkadaşını motosiklet kazasında kaybetmenin acısını yaşayan birisi olarak söylüyorum. Herkes bir gün ölecek ama bu; uygun olmayan motosiklet, sürat ve alınmayan güvenlik önlemleri yüzünden olmasın...
    Evet motosiklet ilk başta ve normalde otomobil almaya parası yetmeyen insanlar için tasarlanmış az yaksın pratik olsun vb... şahsi fikrim bu kazalar istatistikler bir takım insanlara kazanc kapısı oluyor cidden motosiklet kullanmaktan vazgeçmem ama Türkiye de bu iş ekstra lüks dünyada lüks sınıfında öyle görüyorum tamam adrenalin var tehlike var evet ama bugün iyi bir eldiven 400 tl iyi bir kask 1500 tl civarı benim gücüm yetmiyor bu kadar pahalısını almaya ama maliyeti ne bunun birinci kalite plastik gerçekten şu meledi bilinçli dikkatli kullansak düşünsenize ne kadar büyük bir rant sağlıyoruz kazalar az olsa bakalım böyle olacakmı herifler scooter ı racing diyip satıyorlar ya çin muhabbeti biz kendimizi umursamazsak kimse bizi umursamaz neyse
    Honda CBF 250, Keeway Superlight 150, Stadion M48 1975

  7. #7
    Bruce 65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA - CBF150> 250>...?
    Motorsiklet konusunda malesef büyük bir cehalet içinde yüzüyoruz toplum olarak,şahsen ben pejo-mobilette ile başladım arkadaş grubu içinde 50-100 cc lik birkaç motor daha tecrübe etme şansım oldu,yıllar sonra cbf 150 aldım, 3 yıl onu kullandım yaklaşık 15000 km yaptım sattım,dayanamayıp cbf 250 aldım halen duruyor...Ha ilerde uygun bütçem olsa büyük motor almazmıyım ? alırım ama en fazla 650cc ye kadarki motorları seviyorum.Bazen biryere park ettiğim zaman hemen yanımdan geçen gençlerden bazıları, ilk sordukları şey "Abi kaç basıyor?" ikinci soru "kaça aldın?" Bende diyorumki:yeteri kadar gidiyor,bu yarış motoru değil,klassik motor bunu zevkle süreceksin zevkini alacaksın...daha yanımdan ayrılıp giderlerken sesleri geliyor "ya ne zevki abi bastınmı ortalığı inleteceksin" vs.muhabbetler motoru sırf bir hız aracı olarak algılıyorlar.Ne ehliyetten bahseden var,ne eğitimden,nede güvenli sürüşten...
    Trafikteki diğer sürücelere sorarsan Motorsiklet onlar için sadece can sıkıcı bir araç,sanki trafikte onlardan daha az haklara sahip bir araç olarak görüyorlar,önüne pervasızca kırıyor,üzerine arabalarını sürüyorlar nasıl olsa korkup kaçacaktır diye hakkın olan geçiş önceliğini elinde alıyorlar...Kısaca bu konu Türkiyede daha çok can sıkacaktır,herkese bol şans diliyorum bu bilinçsiz sürücğler arasında.Sğlıcakla kalın.
    madcenter bunu beğendi.
    Hep Pür Dikkat...

  8. #8
    turbocharge - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Ktm Duke 200 (2014)
    Alıntı Grhn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes bir gün ölecek ama bu; uygun olmayan motosiklet, sürat ve alınmayan güvenlik önlemleri yüzünden olmasın...
    Buna galiba pisipisine ölüm deniyor:(

  9. #9
    madcenter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600F
    Alıntı Bruce 65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsiklet konusunda malesef büyük bir cehalet içinde yüzüyoruz toplum olarak,şahsen ben pejo-mobilette ile başladım arkadaş grubu içinde 50-100 cc lik birkaç motor daha tecrübe etme şansım oldu,yıllar sonra cbf 150 aldım, 3 yıl onu kullandım yaklaşık 15000 km yaptım sattım,dayanamayıp cbf 250 aldım halen duruyor...Ha ilerde uygun bütçem olsa büyük motor almazmıyım ? alırım ama en fazla 650cc ye kadarki motorları seviyorum.Bazen biryere park ettiğim zaman hemen yanımdan geçen gençlerden bazıları, ilk sordukları şey "Abi kaç basıyor?" ikinci soru "kaça aldın?" Bende diyorumki:yeteri kadar gidiyor,bu yarış motoru değil,klassik motor bunu zevkle süreceksin zevkini alacaksın...daha yanımdan ayrılıp giderlerken sesleri geliyor "ya ne zevki abi bastınmı ortalığı inleteceksin" vs.muhabbetler motoru sırf bir hız aracı olarak algılıyorlar.Ne ehliyetten bahseden var,ne eğitimden,nede güvenli sürüşten...
    Trafikteki diğer sürücelere sorarsan Motorsiklet onlar için sadece can sıkıcı bir araç,sanki trafikte onlardan daha az haklara sahip bir araç olarak görüyorlar,önüne pervasızca kırıyor,üzerine arabalarını sürüyorlar nasıl olsa korkup kaçacaktır diye hakkın olan geçiş önceliğini elinde alıyorlar...Kısaca bu konu Türkiyede daha çok can sıkacaktır,herkese bol şans diliyorum bu bilinçsiz sürücğler arasında.Sğlıcakla kalın.
    Aynen Abi Bende de cbf250 vardı severek bindim aslında bütün motosikletlerimi sevdim çok insana söyledim yine istediklerini yapıyorlar ilk defa büyük cc alan bir arkadaşım var bilmediği için lastikleri bitik berbat durumda bir motosiklet almış kask almamış söylesen 1000 lira ucuz aldım der

    Olsun görüntüsü yeter diyip alıyorlar onlar yüzünden motorcuya saygı kalmadı. e5 de sürüyorum önde ki araç hangi hızla gidiyorsa o kadar hızlı! hızın yarısı kadar metre boşluk bırakmaya çalışıyorum şeridin hangi tarafın da gitmek gerektiğini kendime göre planlıyorum bunu bana bize kimse söylemedi dikkat ediyorum nerde kasksız biri varsa şeridin ortasından sürüyor saçma gibi ama arabada ki gibi rahatlar çoğu etrafın da olup bitenin gerçekten farkın da olduğunu sanmıyorum Kazasız belasız eğlenceli sürüşler dilerim
    Bruce 65 bunu beğendi.
    Honda CBF 250, Keeway Superlight 150, Stadion M48 1975

  10. #10
    amaninmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    QJ Motor- VPS 125
    evet motor zevktir...

    Birazdaha eskiye gidelim. Bisiklete... Küçüklüğünde babasına bisiklet diye ağlayan varmıydı... Ben ağladığımı hatırlıyorum. o bisikletle düşüp kafama 25 dikiş atıldığınıda iyi hatırlıyorum. gece kaygan yolda bi aracın sıkıştırıp düştüğümü ve belimdeki walkmane ve bisiklete zarar gelmesin diye sırtımı kaldırıma çarptığımı ve 1 hafta doğru düzgün nefes alamadığımı hatırlarım. zevkti taşıt....

    Şimdide motor. arabalarla gidilmiyor artık. bi istanbul olmasada akşam saatlerinde çekilmez oluyor konya... aralardan yeri gelince kaldırım... vs vs.
    Ve yeni alacaklar... bionik'e bindim ilk zamanlarda inanın taş gibiydi. düşsemde pedalı eğrilirdi vura vura düzeltip devam ederdim

    Sonra Hsun'un 50 cc lik plastik motorlarından vardı ona 6 ay bindim 6 ayda 4-5 kere kaza yaptım. japonla kaportayı tutturup tutturup bantlayarak idare ederdim. (Madagaskardaki inanarak tükür hesabı) ama beni götürürdü istediğim yere. iş biter hafta sonu gelince bi beyşehir - meram - seydişehir bile yapardım 50 cc lik dandik scooterla evet. sadece 600 tlye satmıştım o scooteri. hemde plakalı (tabi enson kazada karşı taraf suçluydu garibim motorun tüm plastik kaportasını yenilemişti ama cıncık gibi çıkmıştı)

    büyük ccler dikkati gerektiriyo ve hata affetmiyor. yeni başlayacaklara kesinlikle tavsiye edilmez... ben 2006 R6 ile 285'den sonrasını hatırlamıyorum. basamadım yemedi bi çakıl taşına - bi yola atlayan köpeğe veya aniden şerit değiştiren 2 ayaklı öküzlerin kullandıkları 4 tekerlekliye bakar.... ve Konya - karaman'da yol bitti. seke seke böbrek taşı falan kalmadı bende.



    milletin beğenmediği fizy ile şehirlerarasına giderdim geçtiğimiz yaz... Cbr inanın uzun yolda zevk vermiyor. Yatacam diye bel bırakmıyor uzun yol touring veya maxi scooter işi.
    ve inşallah bu sene sahil kısmından başlayıp istanbul'a kadar gidesim var fizy ile... Nasip... Yaz gelsinde...

    Kısacası... Yeni başlayacaklar düşüp yarıp kırabileceğiniz bir motor alınız. alıştırmaları onda yapıp motorda nerede nasıl davranacağınızı öğrenin. şehrinizdeki hangi virajlara kaçla ve hangi noktadan düzgün girebileceğinize bakınız. yollardaki çukurları ezberleyin belediye o yol tamamen kazınana kadar o minik ama zıplatıcı çukurları doldurmaz çünkü. pratik sürmeyi öğrenin. ani bir çukur çıkarsa motorunuzun tepkimesine bakın... uzun yola veya köye kente giderken durun bi fotoğraf çekinin. otobüste bu durup dinlenme çeşmeden su içme ve fotoğraf olayını yapamazsınız... sizi taşıdığı için motorunuza bi isim koyun...

    sabahları ona dokununca "napan len amet" veya "len elizabet gece rüyamda seni gördüm" gibi iğrenç espriler yapın

    en önemlisi mutlu olmayı bilin... :"( çok kötüyüm bu zamanlarda... içimi döktüm... öhöööööö
    madcenter bunu beğendi.

  11. #11
    madcenter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600F
    Güzel bir yazıydı keyifle okudum babam bana ilkin pinokyo aldıydı sürmeye izin yok öğreten de yok kaçırdım bisikleti boyum pedallara yetmiyor yarım tur yarım tur çözdüm işi sonra eve sonra tekrar kaçırırsın bu sefer rampayı çıkmaya çalıştım yarım tur yetmedi ama ittim tabi ordan salarsın bahçeye çizilmesinler diye azmı uğraştım dağ bisikletim vardı boynuzlu pedallara itinayla basıyorum çocugun biri önüme çıktı düştüm orası deymesin burası deymesin derken iki tarafıda deydi ne üzüldüm ya o bionik varya 15 yaşında iken hayalimdi sinyal var elektronik ateşleme

    albumlerime göz atın anılarımı paylaşmaya çalıştım
    http://www.motosiklet.net/forum/memb...25-albums.html
    Honda CBF 250, Keeway Superlight 150, Stadion M48 1975


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)