Çok geç fren yapmış.
Gayet güzel takip mesafesi varken olmayacak kaza yapmış.
Tamam yerler ıslak ve lastikler de mükemmel olmayabilir ama, sebep acemilik görünüyor
geç firen yapmış ve ön firene ani yüklenmiş.Lastik kayınca panik yapmıs salmış bir daha basmış ön firene.
Lastik yüzünden kazamı olurmuş. Kaza kullananlar yüzünden olur. Sen hava , yol ve aracının durumuna göre ayarlayamıyorsan kendini lastik ne yapsın ?
Lstik sebepsiz yere yarılır patlar çatlar anlarım bir yere kadar onuda. Çünki motosiklet üzerinde etiket vardır araca oturmadan önce lastiğinizi yağınızı suyunuzu frenlerinizi kontrol edin der. Yani lastik gümlese bile yine kullananın hatasıdır aslen.
Sanki ilk defa yağmurlu havada kullanıyormuş gibi.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Hıza göre takip mesafesi çok iyiydi. Kayma mesafesini de hesaplaması gerekirdi. Geç fren sağlam giriş olmuş. Acemi şansı. Tebrik ederim.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Tamamiyle acemilik .
Önce emniyet, sonra hareket...
ön fren ve panikten kaynaklanmış bence....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
acemilik, bi ara daldı gibi geldi bana geç tepki verdi yavaşlamak için sonrada panik fren kurtaramadı iyice s..ctı cafer bez getir oldu.
ıslak zeminde ön frene o kadar yüklenirsen sonuç bu olur.araca patlamasa bile zaten düşmesi kaçınılmazdı
DEMİR AT'A YOLLAR DAYANMAZ
Reaksiyon süresi olduğundan daha geç. Bu dalgın olduğu anlamına gelebilir. Yanlış frenleme yapıyor. Ya da yola yeni çıktı lastik daha suya alışmadan böyle bir olay oldu. Kaçış yapmayı hiç denemedi ve sadece arabaya odaklandı. Dolayısıyla baktığı yere çok çabuk bir şekilde ulaştı. Hiç fren yapmadan da kurtarabilirdi. Sonuç dalgınlık ve acemilik. Ama motorunda abs olsaydı ve her şey buradaki gibi olsaydı o araca daha yavaş çarpacaktı. ABS ye laf atanlara duyurulur. Arkadaşa geçmiş olsun.
dikatsizlik bence sıtop lanbasına bak oda olmadı firren mesafeni koru
Lastiklik bir olay yok bisiklette versek bu adama gene girecekti kamyonete,halbuki sol tarafı boş hafif sola alıp o şekilde frenlese olmayacak bu kaza ama tecrübe önemli.
Tek hata panik bir anda duramayacağını anlayınca ön freni fazla sıktı,geçmiş olsun.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
fren sıkarken dengesini yitiriyor
lastiğin yola tutunamamasının etkisi var
ama acemilik etkeni daha fazla
özellikle ön frene basarken motoru ve gidon açısını mümkün olduğunca dik tutmalı ve bunu muhafaza için kuvvetle mukabele etmeli
demekki neymiş?
bindiğimiz her motorun hangi şartlarda nasıl davranacağını kestirmek için bolca panik fren çalışması yapacakmışız
yalnız o gidonda bi değişiklikmi var bana mı öle geliyor.
Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT
"Acemilik" yerine "fren yapmayı bilmemek" dememiz daha doğru, "acemilik" dediğimizde "ben 2 senedir motor sürüyorum" diyen arkadaşlar tecrübeli olduklarından aynı kazayı yapmayacaklarını zannedebilirler. Motorcu isterse 10 senedir motosiklet kullanıyor olsun, yağmurda fren çalışmamışsa aynı kazayı yapabilir.
Yeni başlayanlara ders niteliğinde bir video. Hemen hemen aynını yaptım ama ben öndekine v urmamak için direk atmıştım kendimi yere
Bu tarz kazaları yapanlar motora çok kaliteli lastik takınca ıslak zeminde hiç kaymayacağını sanıyor ama aslında dikkatsizlik yapmadan olaylara zamanında doğru tepkilerle ortalama kalitede lastiklerle de böyle bir durumda kazadan kaçınmak mümkün.
ön freni fazla sıkmış ve lastikler yeterince ısınmamış bence kış lastiği olmayabilir lastikler
Dikkatsizlik ve acemilik , öndeki aracın fren lambalarını iyi takip edip zamanında fren yapamamış , kesinlikle böyle bir zeminde , ön fren elciği sonuna kadar çekilmemeli .
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)