yağ çubuğunu cekince hava üflüyor normalmidir tşkrler
yağ çubuğunu cekince hava üflüyor normalmidir tşkrler
deyıl sanırım kac bınde motor?
Çalışır durumdamı peki motor _?
Sado
yahu bu motorun yağ çubuğundan üflemeyi neden problem sayarlar
1400rpm rolantili bir motorsiklet de yağ çubuğunu çekerseniz
krankın ve dişlilerin savurduğu yağın sıçraması normal
motor sıçak iken ortamdan buhar çıkmasıda normal
motorun çalışma sesi değişmemiş ise yağ seviyesi hızla düşmüyor ise motorun çekişinde de bir problem yok ise motor saat gibidir
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
üfleme dediğin beyaz mavi renklerinde bir dumansa motor yağ yakıyor, yok buhar gibiyse normal. pop pop diye de ses çıkarır gaz verince yağ atar oradan.
otomobil olsaydı yağa suyun karıştığını ve yüksek ısıda suyun buharlaştığını bu yüzden sen tapayı kaldırınca buharın hızlıca orayı terkettiğini düşünebilirim tabi senin motor su soğutmalı ise aynı durum sende de geçerli olabilir ama yinede sen bi tamirciye göster fazla ilerletmeden ..
yağ çubuğunu açtığında karterden beyaz sigara dumanı yoğunluğuna yakın duman çıkıyorsa komprösörden kaçırıyor demektir. Yani sekmanları yemişsindir. Hava üflemesi üfleme şiddetine göre değişiklik gösterir. Ben şimdiye kadar rastlamadım. Motorun ısısından dolayı meydana gelebilir ama karterde hava sıkışmaması gerekli. Fazla yağı atmaya yarayan tahliye kısımları vardır. Orası kapalı değilse üfleme vs yapmaz. Hatta fazla yağ varsa motosiklet ısındığında fazla yağı tahliyeden dışarı atar.
Gösterip inceletmende fayda var. Sorunun neyden kaynaklandığını sor öğren. Boş iş yapıp sorun giderilemediği halde paranı almasınlar.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
normaldir bişey değil.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Asıl motor çalışırken yağ çubuğunu çıkartmak normal değil.
arkadaşlar motorların üst kısımlarından parmak kalınlıgında bır hortum çıkar,
o hortum bazıan hava filtresine bazıan ise motorun altına boşa iner,
o motor aşırı süratlerde havayı ve yağ köpürcüklerini aşırı yağı oradan atmayı sağlar,
yanı şöyle anlatayım,
motorun her tarafı kapalı olur ise,
krank pistonu yukarı ittirdiğinde motor içerisinde sıcaklıktan hava kalmaz ise zorlanır,
yanı,
o hava normaldir,
hakka yolda o tapa fırlar ise veya yağ tapasının altındakı O-RİNg (sıyah lastik pul) olmaz ise yine yağ atacak ve pantalona gelecektir,
O kadar takmayın yani kafanıza...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
benimkinden bikere bildiğimiz su çıkmıştı. O kadar şaşırmayın
çok sevdiğim bi şarkı var sözlerini unuttum neydi o yardım etsenize.
Detay versen azıcık yardım olucaz
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
ben tamirciyim ama otomobil bir arabanın motoruna bakrken yaptımız ilk iş arabayı ısıtıp yağ çubuğunu çekip beyaz duman veriyormu vermiyormu diye bakrız eğer veriyorsa motor bitik ve segman piston gerekiyor demektir ama aynı sey motosiklet iiçin geçerlimidir bilemem saygılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)