Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motor yağı sıcaklığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    paylaşımlarınız için teşekür ederim
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu değer scooter ve vitesli motorlar arasında farkeder. Ayrıca yağın numarasıda farkettiriyor. Benim scooterda şu an 20-50 ipone yağ var.

    Şehir içi yollarda 0-60 km arasında sürerken 100 dereceyi biraz geçiyor, otoyolda ise 120 yi geçmiyor.

    Önceden 10-40 castrol yağla ve alttaki plastik var iken şehir içi değerleri yaklaşık yine aynı ancak otoyolda 80kmyi geçmeye başladınmı 130 dereceyi zorluyor hatta 90dan sonra geçiyordu.

    vitesli motorlarda ise, özellikle önü açık olan motorlarda, rüzgarın etkisiyle... ...Ha bunu 20-50 yağ içi söylüyorum, 10-40da sıcaklık biraz daha yüksek olabilir. takıp denemek lazım.
    RunemagicK sağol bu detaylı bilgiler için Sanırım sen motor bloğundan ölçüyordun, blok nispeten daha soğuktur yağın sıcaklığına göre tabi. Yinede değerler fikir verici

    Sadece viskozite konusunda pek katılamiycam ( tecrube ettiğimden değil okuduklarımdan). Motor yağı kalınlaştıkça, motorun ivmelenmesini güçleştirir ve motoru kasar,

    akışkanlık zayıf olduğundan tek soğuyabileceği yer olan kartere akış süresi daha uzun sürer, dolayısıyla özellikle önerilmiyorsa "20W50" motorunda daha geç ısınıp daha geç soğur.

    Geç ısındığından motor sağlığı açısından en önemli zaman olan ilk 3-5 dk hızlı ısınamadığından doğru yağlama olmaz, metalin metale sürtünmesine izin vermiş oluruz buda sonun başlangıcı olur... gibi bilgilerle karşılaştım hep!!!

    Scooterin için önerilen viskozitede aynı marka "Ipone" yağ ile, alttaki plastik çıkarılmış halde denersen muhtemelen dahada soğuk olacaktır bu bilgiere göre. Dediğin gibi takıp denemek lazım

    Aşağıda 20W50 yağın diğer viskozite değerindekilere göre ivmelenmeye etkisini görebilirsin. CB 125 için önerilen 10W30 mesela, 20W50 yağ yaklaşık iki kat kasacak demektir motoru !!!

    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  3. #23
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    ahanda benım racer200 ün göstergesi....
    üstündeki yağ sıcaklık göstergesi değil...



  4. #24

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    10W-40, 20W-50 vs. buradaki iki viskosite değeri, yağın sıcaklığına bağlı olarak yağın viskositesini belirtir. Kısacası 10W-40 yağın viskositesi, motor park halinde ilk çalışırırken 10'dur. Sıcaklık arttıkça viskosite 40 değerine doğru yükselir. Şimdi önemli nokta; viskosite değeri ne kadar yüksekse o kadar kalın bir yağdır, bu da parçalar arası sürtünmeyi en aza indirir. Ama kalın olduğu için bu sefer de motor ve (ıslak debriyaja sahip motorlarda) debriyaj içerisindeki küçük boşluklara giremez, bu yüzden bu noktalarda ısı ve sürtünme artar ve sorun çıkarabilir. Düşük viskosite yağ ise tam tersi, sürtünmeyi o kadar azaltamaz ama küçük boşluklara da girebildiği için bu noktalardaki ısı ve sürtünmenin önüne geçer.

    Sonuç olarak motoru tasarlayan insanların uygun gördüğü yağ, motorun yapısı vs. göz önüne alınarak ortaya konduğu için kesinlikle tavsiye edilen viskosite yağ kullanın. Deney yapmanıza gerek yok, bulacağınız sonuç da budur. Sadece bir nokta; 4 mevsim yaşanan bir ülke olduğumuz için yazın bir üst seviye viskositeye sahip yağ (örneğin, 10W-30 yerine 10W-40) kullanılabilir. Zaten bu da kullanım kılavuzunda yazar. Ama kesinlikle 10W- ise 20W- kullanmayın. İlk çalışmada yağ kalın geleceği için sorun çıkarır.

  5. #25
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bunun için artık çinli motorlara pratik YAĞ TAPASI yapılmış
    rialli'de mevcut

    Buyrun size sıcaklığınızı ölçen eskiden koltuk altına ve ağıza koyulan sıcaklık ölçücünüz )))

    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  6. #26
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10W-40, 20W-50 vs. buradaki iki viskosite değeri, yağın sıcaklığına bağlı olarak yağın viskositesini belirtir. Kısacası 10W-40 yağın viskositesi, motor park halinde ilk çalışırırken 10'dur. Sıcaklık arttıkça viskosite 40 değerine doğru yükselir. Şimdi önemli nokta; viskosite değeri ne kadar yüksekse o kadar kalın bir yağdır, bu da parçalar arası sürtünmeyi en aza indirir. Ama kalın olduğu için bu sefer de motor ve (ıslak debriyaja sahip motorlarda) debriyaj içerisindeki küçük boşluklara giremez, bu yüzden bu noktalarda ısı ve sürtünme artar ve sorun çıkarabilir. Düşük viskosite yağ ise tam tersi, sürtünmeyi o kadar azaltamaz ama küçük boşluklara da girebildiği için bu noktalardaki ısı ve sürtünmenin önüne geçer.

    Sonuç olarak motoru tasarlayan insanların uygun gördüğü yağ, motorun yapısı vs. göz önüne alınarak ortaya konduğu için kesinlikle tavsiye edilen viskosite yağ kullanın. Deney yapmanıza gerek yok, bulacağınız sonuç da budur. Sadece bir nokta; 4 mevsim yaşanan bir ülke olduğumuz için yazın bir üst seviye viskositeye sahip yağ (örneğin, 10W-30 yerine 10W-40) kullanılabilir. Zaten bu da kullanım kılavuzunda yazar. Ama kesinlikle 10W- ise 20W- kullanmayın. İlk çalışmada yağ kalın geleceği için sorun çıkarır.
    cok güzel acıklamışsın saol kardeş
    ama yag hakkında cok yazılıp cizildi bulundugumuz bölgenin mevsimine göre kullanmakmı gerekir acaba benim motorun servis kitabcıgında 10 40 yazıyo ama 600cc yag soıgutma o kadar cok ısınıyoki vitesler gecmez oluyo diyolar 20 50 koy ama dedigin gibi kalın yag kasıyo ve kitabcıgındaki mühendislerin sözü dısına cıkmakta istemiyorum.
    bu ısıdan viteslerin gecmemesi devriyaj pullarını dizdigimiz kovanın hilalleşmesindenmi acaba sökünce onları yapmayı unuttum topladım tekrar sökmeye üşeniyorum.
    Motosiklet mucidi

  7. #27
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    aslında tabiki kitapçıkta yazan yağ konulmalıdır ama orada motorun kullanım amacına uygun olan yağ yazıyor. misal 150 zatla otoyola çıkıp 80-90la gitmek uygun değil, adamlar şehir içi düşünmüş ve ona uygun yağ koymuş ama ben otoyolda gitmem gerektiği için kalın yağ kullanıyorum, ilk çalıştırmada tabiki zararı oluyor ama motor ısındıktan sonra ince yağa göre daha iyi performans gösteriyor ve bence bu açığı fazlasıyla telafi ediyor




    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RunemagicK sağol bu detaylı bilgiler için Sanırım sen motor bloğundan ölçüyordun, blok nispeten daha soğuktur yağın sıcaklığına göre tabi. Yinede değerler fikir verici
    tam olarak motor bloğuda değil, göstergenin müşürü yağın içinde aslında.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)