paylaşımlarınız için teşekür ederim
paylaşımlarınız için teşekür ederim
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
RunemagicK sağol bu detaylı bilgiler için Sanırım sen motor bloğundan ölçüyordun, blok nispeten daha soğuktur yağın sıcaklığına göre tabi. Yinede değerler fikir verici
Sadece viskozite konusunda pek katılamiycam ( tecrube ettiğimden değil okuduklarımdan). Motor yağı kalınlaştıkça, motorun ivmelenmesini güçleştirir ve motoru kasar,
akışkanlık zayıf olduğundan tek soğuyabileceği yer olan kartere akış süresi daha uzun sürer, dolayısıyla özellikle önerilmiyorsa "20W50" motorunda daha geç ısınıp daha geç soğur.
Geç ısındığından motor sağlığı açısından en önemli zaman olan ilk 3-5 dk hızlı ısınamadığından doğru yağlama olmaz, metalin metale sürtünmesine izin vermiş oluruz buda sonun başlangıcı olur... gibi bilgilerle karşılaştım hep!!!
Scooterin için önerilen viskozitede aynı marka "Ipone" yağ ile, alttaki plastik çıkarılmış halde denersen muhtemelen dahada soğuk olacaktır bu bilgiere göre. Dediğin gibi takıp denemek lazım
Aşağıda 20W50 yağın diğer viskozite değerindekilere göre ivmelenmeye etkisini görebilirsin. CB 125 için önerilen 10W30 mesela, 20W50 yağ yaklaşık iki kat kasacak demektir motoru !!!
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
10W-40, 20W-50 vs. buradaki iki viskosite değeri, yağın sıcaklığına bağlı olarak yağın viskositesini belirtir. Kısacası 10W-40 yağın viskositesi, motor park halinde ilk çalışırırken 10'dur. Sıcaklık arttıkça viskosite 40 değerine doğru yükselir. Şimdi önemli nokta; viskosite değeri ne kadar yüksekse o kadar kalın bir yağdır, bu da parçalar arası sürtünmeyi en aza indirir. Ama kalın olduğu için bu sefer de motor ve (ıslak debriyaja sahip motorlarda) debriyaj içerisindeki küçük boşluklara giremez, bu yüzden bu noktalarda ısı ve sürtünme artar ve sorun çıkarabilir. Düşük viskosite yağ ise tam tersi, sürtünmeyi o kadar azaltamaz ama küçük boşluklara da girebildiği için bu noktalardaki ısı ve sürtünmenin önüne geçer.
Sonuç olarak motoru tasarlayan insanların uygun gördüğü yağ, motorun yapısı vs. göz önüne alınarak ortaya konduğu için kesinlikle tavsiye edilen viskosite yağ kullanın. Deney yapmanıza gerek yok, bulacağınız sonuç da budur. Sadece bir nokta; 4 mevsim yaşanan bir ülke olduğumuz için yazın bir üst seviye viskositeye sahip yağ (örneğin, 10W-30 yerine 10W-40) kullanılabilir. Zaten bu da kullanım kılavuzunda yazar. Ama kesinlikle 10W- ise 20W- kullanmayın. İlk çalışmada yağ kalın geleceği için sorun çıkarır.
cok güzel acıklamışsın saol kardeş
ama yag hakkında cok yazılıp cizildi bulundugumuz bölgenin mevsimine göre kullanmakmı gerekir acaba benim motorun servis kitabcıgında 10 40 yazıyo ama 600cc yag soıgutma o kadar cok ısınıyoki vitesler gecmez oluyo diyolar 20 50 koy ama dedigin gibi kalın yag kasıyo ve kitabcıgındaki mühendislerin sözü dısına cıkmakta istemiyorum.
bu ısıdan viteslerin gecmemesi devriyaj pullarını dizdigimiz kovanın hilalleşmesindenmi acaba sökünce onları yapmayı unuttum topladım tekrar sökmeye üşeniyorum.
Motosiklet mucidi
aslında tabiki kitapçıkta yazan yağ konulmalıdır ama orada motorun kullanım amacına uygun olan yağ yazıyor. misal 150 zatla otoyola çıkıp 80-90la gitmek uygun değil, adamlar şehir içi düşünmüş ve ona uygun yağ koymuş ama ben otoyolda gitmem gerektiği için kalın yağ kullanıyorum, ilk çalıştırmada tabiki zararı oluyor ama motor ısındıktan sonra ince yağa göre daha iyi performans gösteriyor ve bence bu açığı fazlasıyla telafi ediyor
tam olarak motor bloğuda değil, göstergenin müşürü yağın içinde aslında.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)