volkswagen seven birisi olarak bir katkıda benden olsun.uzun yıllar kullandım
volkswagen motoru sıcak havayı hiç sevmez,çogu kez istanbul'un sıcak havasında saplamalar atmıştır.saplama dedigimi volkswagen kullanıcısı çok iyi bilir.
en son aldıgım volkswagen minibüs76 model 90 gümrük çıkışlıydı.yaz sıcagında motor sıkıntı yapmasın diye harici motor sogutma fanı taktırmıştım.
diger konu o kadar büyütülecek birşey degil zaten.moto guzzi 750 cc ve üzeri olmak üzere hava sogutmalıdır.ve hararete karşı ömür boyu garantilidir.
http://www.fercomotor.com.tr/web/19-...ler/v7_classic
ve 1200 cc hava sogutma
http://www.canim.net/motorsiklet/mot...0-8v-7133.html
birde anlamadıgım eskiden pek olmazdı,bu aralar sık sık oluyor; insanlar çok çabuk yalnış anlaşılmakta,hemen savunmaya geçilmekte,kalp kırılmakta.
sonuçta burada motosiklet severler olarak birşeyler paylaşmaktayız,kızmanın darılmanın anlamı ne .
tekeriniz düz bassın.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
vay arkadaş bi yağ soğutma konusu bu kadar sapar amacından, millet birbirini bu kadar sudan sebeplerle rencide edip kırar. etmeyin eylemeyin sinirlenecek bir durum yok ortada. kimsede benim bildiğim en doğrudur diye diretmesin. herkesin yanlış bildiği eksik bildiği olabilir. nasıl bi noktaya gelmişsek herkes kılıcına sarılmaya sebep ara olmuş.
yağ soğutma sistemi yardımcı bir sistemdir. hava soğutmalı motorlarda heleki biraz performans beklenen motorlarda yardımcı olsun diye eklenen soğutma donanımıdır. hava soğutmalı motorların malzemesi ısıyı çabuk transfer edecek özelliklerdedir. motor yağınında ister su soğutmalı olsun, ister hava soğutmalı olsun motorun genel ısısını düşürme üzerinde yardımcı rolü vardır. motor yağının bu özelliği sayesinde, motor yağı yağ radyatöründe soğutularak hem motorun ısısı düşürülmüş oluyor, hemde motor yağı aşırı ısınmadan dolayı yağlama özelliklerinde azalma olasılığı azaltılıyor. su soğutmalı araçlardada gene özellikle performanslı araçlarda kullanılan ufacık yağ radyatörleri koca motorun yağını bir nebze soğutarak yağın özelliklerini korunmasına yeterli olmaktadır.
konuyu açan arkadaşın sorusu:
1-motor iyice ısındı ve siz gideceğiniz yere vardınız. motorun soğuması için ekstra bir işleme gerek yok. motoru stop etince kendisi soğuyacaktır. motor çalıştığı sürece ısınır, siz yol aldıkça hava akımı motorun hava kanallarına ve yağ radyatörüne çarparak motorunuzu soğutur.
2-motor çalıştığı sürece motor yağı devirdaim yaparak yadyatör içerisinde dolaşımını tamamlar. motor çalışmazken dolaşım olmaz. su soğutmalı araçlarda radyatörün arkasında soğutmaya yardımcı fan bulunur. bu fan müşürden aldığı komutla motor fazladan ısınınca çalışarak radyatöre gelen hava akımının artmasını sağlar.
bunun haricinde hava soğutmalı motorların üretilmesi sebebinin rusya soğuklarında motor bloğu patlayan araçlar olduğunu öğretmişlerdi okulda bize, ama çöl sıcaklarıda su soğutmalı araçlarda problem açabileceği için oda mantıklı geliyor. yani önemli olan sonuçta hava soğutma sistemin bulunmuş olmasıdır. elin faşo nazi sinin arabası yüzünden birbirimizi kırmaya gerek yok
race motor lar ise yüksek devir çevirirler ve normal motorlardan daha çok ısınabilirler. düşük devirdede olsa su soğutma yeterli gelir fakat, 1-2 viteste çok abanarak kullanırlarsa, yani düşük süratte, gittiği vitesin olması gerekenden daha yüksek devirde kullanım durumunda hararet yükselecektir. burda bana kızacaklar ama bu durum biraz ego dan kaynaklı, biraz ''benim bağıran motorum'' var diyerekten motoru gereksiz bağırtarak grup sürüşünde yol alınılan durumlarda olmaktadır. genede seviyoruz kendilerini
Bu aslında bir çözüm değildir.Sıkısık trafikte dur-kalk yapmak suretiyle ısınan motoru yukarıda bahsettiğiz yöntemle soğutmak imkansız.çünkü thermostat valfinin görevi motorun hemen ısınması içindir.Çalışma prensibi son derece basittir.Misal thermostat valfi farz edelim motor bloğunun ve ıcındekı sogutma sıvısının sıcaklıgı 60 dereye ulaşana kadar kapalı durumdadır.Maksat motorun hemen ısınması için,sogutma sıvısını radyatöre gondermeyerek blok ıcınde hapseder.Su sıcaklıgı 60 dereceyı gecınce acılır ve su sırkulasyonu sağlanır.Açıok bır seklıde kullanırsak ılk start anında motorun ısınma suresı uzayacaktır.Yanı ısınmıs su ıcın artık yapacak birşeyi yok.Bunun yerıne genelde alımınyum pallere sahip fan ve fan müşürü iptali ile yapılıyor.Buda apış arası terlemesi,bacak yanması gıbı sonuclanıyor.Yanı yıne motoru uzatmaktan baska care yok.Bu uzatma hızı kullanıcsına gore degısır.İster 120 ile gıdersın ister 220.120 ile gıdersen 5 dakıkada sogutursun,220 ile gıdersen 1,5 dakıka.Aradakı artızlık dıye tabır edılen olan bu ıste...
Beyler hayabusalarda nasıl bir soğutma sistemi var açıklarmısınız ?
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
Tünal abi, herzamanki gibi ortalık..Anladın sen beni.. ;)
Yav benim bildiğim bu tür konularda uzman kişiler konuşur ,yanlış anlaşılmasında gerçekten teknik konular bunlar,yoksa bende burda detaylı bir şekilde yazabilirim ..ama önemli olan bence tabii,mekanik olarak eline anahtar takım alıp bu işlerin üstesinden gelebilmektir.Yoksa google dan yazın her konunun açıklaması vardır...
Bence işin uzmanı cevap vermeli kulaktan duyma teorik bilgilerle bence bu tür diyaloglar pek tatmin edici olmaz derim ...
Ama önemli olan dostça tartışmak ve bilgileri paylaşmaktır tabi buna da engel olunmamalıdır..
saygılarımla...
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
peki ybrnin yağ tığası ve yağ değişim vidasına 2 boru takarak öne de radyatör koyarak yağın soğumasını sağlayabilir miyiz?
ybrnin yağ pompası bu fazla yağı çevirir mi? daha doğrusu çevirmesine gerek olur mu? çünkü 1 litre yerine konan 2 litre yağ daha iyi soğutmaz mı?
böyle bir şey düşünüyorum da; üzerindeki yağ pompası işe yaramazsa araya başka bir pompa daha atarsak nasıl olur?
maxi alltan 1 adet daha devir daim pompası ister. Aşadan radyatöre pompalıyacak, radyatörden motora inecek yağ. Bunun için 2 litre yağa gerek yok. O borular veya radyatör içine ne kadar yağ alıyosa okadar yağ eklenir. 200-300 gr mesela. Bide ybr şişmez, gerek yoktur diye düşünüyorum. Yağ zaten motor içinde hareket halinde. Ta üst kapağa, sübaplara kadar ulaşır, aşa iner. Silindir ve üst kapak radyatör görevi görür.
rügaz ile temas etiği sürece sorun yok.. yada rüzgar teması yaratmalısın...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Mustafa, burada cevap verilmiş. Ama hatırlat da biz de bir araya gelince konuşalım
Bildiğim kadarıyla rolantide bekleyen motoru soğutmaya radyatörlerdeki fanlar yetmiyor. Bende de su soğutma var ama kullanım kitapçığında rolantide uzun süre çalıştırmam(bekletmem) halinde motorun sıcaklığının yükseleceği ve bir süre sonra zarar görebileceği belirtilmiş. Kaldı ki uygulamada da klavuzun dediği oluyor Bildiğim kadarıyla tüm fabrika çıkışlı su soğutmalı motorlarda bu durum aynı. Tamamen meraktan soruyorum, yanlış anlama; rolantide kendi kendine soğuyabilen, bildiğin bir motor-model var mı?
Kızmamak elde değil. Çünkü burada birşeyleri izah etmek için, insanların kafasında olayı canlandırmak için "yağ soğutma" diye tabir edilmiş. Bir takıntı veya ego sebebiyle değil. Kaldı ki alp'in de açıkladığı gibi aslında soğumayı sağlayan tek şey havadır, senin mantığında su soğutma diye bir tabir kullanmamız da doğru olmuyor, yanılıyor muyum?
Katılıyorum da, "uzman" tanımı biraz sıkıntılı bir durum. Belgesi felan da yok hani Bir de konuyu açan arkadaşın sorusuna cevap verebilmek için uzman olmaya gerek olmadığını düşünüyorum(ben bile yardımcı olabiliyorsam...). Saygılar.
#sürenadam
Bi önceki mesajlarıma bakarsan oraya belirtmiştim zaten Tabiki suda bir soğutucudur
Demekki yazdıklarımı dikkatlice okumamışsın
Su soğutmalı motorlardada havaya ihtiyaç vardır Çünkü soğutma sıvısını soğuta bilmek için radyatör ve Fan motoru var orada suyu soğuta bilmek için asıl amaç motoru değil soğutma sıvısını soğuta bilmek tabiki motoruda soğutur ama amaç sıvıyı soğutmak Yani benim mantığıma göre su soğutmalı motorlarda kullanılır Anlıcağın.
Aksi taktirde misal bir ss her yeri kapalı nereden hava alacak yada Bir Otomobil
Bence yazdıklarımı bi oku önce istersen
Sado
Eğer suyun bir soğutucu olduğunu iddia ediyorsan aynı mantıkta radyatöre giden yağ da bir soğutucudur. Bu mantıkta ne yağa ne de suya gerek var çünkü motorun metal parçaları da soğutucu oluyor otomatikman. Yazdıklarını okudum. Bu konuyu uzatmayalım bence, ben yazdıklarını okudum, sadece anlaşamıyoruz.
#sürenadam
SS motorlarda radyatörün hava almasını, hatta gelen soğuk havayı en iyi şekilde radyatöre gönderebilmesi için hava kanalları vardır. Keza otomobillerin de önünde ızgara diye tabir ettiğimiz kısımlardan soğuk hava direk radyatöre vurur. Neden açıklama gereği duydum bilmiyorum
Yağ soğutma olayına gelince, radyatörü bulunan her araç, ister yağ soğutsun, ister suyu soğutup motor bloğunda dolaştırsın, sonuçta soğutma sistemi olan bir araçtır. Kimi araçta gerekli görülmez sadece motor bloğu hava ile soğutulur, kimi araçta gerek görülür yağ yada su ile soğutulur. Sonuçta radyatör radyatördür
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Son yıllarda motorlardaki soğutma olayı gayet iyi,Eğer motorunuzun bakımı tam ve arızası yoksa hararet olayı artık dert edilecek bir şey değil.Eskidenmiş o hararet olayları geçen ustam anlatıyo 50 cc lik motorlarla 150-200 km lik gezxilere çıkarlarmış ve yanlarına yedek motor alırlarmış gerisini siz düşünün.biz iyiyiz yine iyi
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)