Ben 3binde değiştiriyorum.
Benim arkadaş 10binde değiştircem diyodu.
Siz kaç binde değiştiriyorsununz ...
Ben 3binde değiştiriyorum.
Benim arkadaş 10binde değiştircem diyodu.
Siz kaç binde değiştiriyorsununz ...
motoruna göre değişir bnm görüşüm kaliteli bi yagda çin motorlarında 2.000 geçirmemek gerek bu mtoorların içinde cbf ybr de dahil. racinglerde de 3.000 ile 5.000 arası ideal die düşnüyorum.fakat mineral yag koyuyosan castrol 20.40 gb 1.000 km yi geçirmemekte fayda var.
10.000 de ne motor var bunda böle ilk defa duyuyorum 10.000 sonra motoru almasın eline !
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
5..........
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
motoro ve kullanım şartlarına göre degişir, benim motorda 5000 km de degişmesi gerekiyo ama her markanın kullanım kılavuzunda farklı km yazıyo
5 binde değiştirdiğim halde yağ tıpasını yalama ettim..)
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
1000 km de bir degiştiriyorum. kontrol ederken yagın cok karardıgını görürsem yada ihtiyac duyarsam daha erkende degistirdigim oluyor.ama asla 1000 km yi gecirmedm
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Kawasaki, Suzuki, Yamaha, ve Honda yetkili servisleri, motorlarin garanti kapsaminda kalmasi icin spor motorlarinda ilk yag degisimini 1000 Km bundan sonraki yag degisimini mineral yaglarda her 5000 km olarak istiyor.
Ilk yag degisiminde sentetik kullanmak iyi degildir ama 2. veya 3. yag degisiminde sonra sentetik yag kullanilmaya baslandiginda, yagin her 8000 km de degismesi garantiyi bozmuyor.
Yani zorlanmadan kullanilan spor motorlarda rodajdan sonra mineral yagda 5000 sentetik yagda 8000 km, filtre dahil degistirilmeli.
Bizim laboratuar analizine gonderdigimiz yaglar mineralde yaklasik 7000 km sentetikte ise yaklasik 16000 km ye kadar yagda bozulma gostermemistir.
zaten castrol magnetek 10 - 40 w kullanıyorum ama 1000 km yi gecirmiyorm kafam rahat olsn 15-20 liranın önemi yok :D
dogru olabilir fakat neden ben kendi mtoorumda sentetik olan castrol 15w40 yagın 2000 km de degiştirdiğimde bayabi bariz şekilde bozulma vardıki motorda hissttirmeye başlamıstı.. herkezin kendi bilice iş fakat benden tavsiye racing makinalarda 5.000 km yi geçirmeyin ufak cc makinalardada 2.000 geçirmeyin hem sizin güvenliğiniz hemde motorun saglıgı için önemli die düşünüyorum.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
1000 km de yağ değiştirmek biraz abartı olur.3000-4000km cıvarı değiştiriyorum.10-40 4t kullanıyorum.daha erken değiştirmem.
MOTOR bence bır hastalıktır.
Tabii ki herkezin kendi bilecegi is ama biraz gereksiz masraf olabiliyo. Yaga bakipta yagin durumu rengine gore felan anlasilmaz, ancak laboratuar analizi ile yagin durumu anlasilir. Bozulan yag kendini dusuk yag basinci veya motorda olan tahribatla belli eder. Motor hasar gormediyse, icini acip bakmadan anlasilmasi mumkun degildir.
Kendini hissettirmeye basliyo dediginiz eger debriyaj/vites alakali ise baska tur yag kullanmanizi tavsiye ederim.
valalha bi önceki yagım castrol 15w40 yag dı ben yagı döktüğümde kıvamına ve yapıskanlıgına bakıyorum cogunlukla fakat yagı değiştirdiğim öyle bi garipsenecek sorun yoktu. bilemiorum belkide sen haklsıındırda 16.000 de heleki bizim motorlarda 6.000 bile dayanamz
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Hala araba yağı kullanan var ....
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Verdigim yuksek rakamlar (16000, 7000) bizim bozulana kadar test ettigimiz yaglar, yani demek istedigim bu kadar bozulmadan gidiyosa yag 5000 mineral, 8000 sentetikte degissen hic bisey olmaz. Kullandigin yagin kaliteside onemli. Yagin arkasinda API Service Rating/Jaso reytinglerine bakcan, kaliteli yag kullancan.
Arkadasimizin dedigi gibide araba yagi kullanmiycan . Motosiklet yagi kullancan.
Normalde her 2.000km. değişmesi gerekiyor fakat ben,her 1.500km. değiştiriyorum.
Mesela şuan 19.300km.'de olan motorumun nasipse 19.500km. olduğunda yağını değiştiricem.
MOTUL 15/50
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Kawasaki ER6F kullanıyorum; 2500 km de bir Yağı , 5000 kmde bir de Yağ filtremi değiştiririm ...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Yağın markası,çeşidi yada kaç km kullanıldıgı yag degişimi için kesin sınır degildir.Yağ hararete mağruz kalmadıgı sürece hararete magruz kalandan çok daha uzun kmler degişmese hareret yemiş yagdan her zaman üstündür.Biri yagı yeni degişir hararet yaptırır ilk 500 kmde yagı bozar yani ve 3000 km kullanır,digeri 4000 km kullanır fakat hararet yaptırmamıştır.Hangisi motoruna ve toplamda de kesesine daha fazla zarar verir ?Hala iddia ediyorum birçok topikte yazdım:Yazın 20-50 normal hatta dizel motor yağı kullanıyorum.Extra bir şahitle binicinin görmedigi bir ortamda 4-t ve 20-50 dizel motor yagı doldurulmuş motorumla test yaptırmaya varım.Yalnız motorumda yağ filtresi yok onu belirteyim.Yani küçük cc ...cbf 150.Ybr dede denedim,uzun kmler kullandım ve cbf i de yaklaşık 70.000 km dir kullanıyorum( 35.000 de servis yag dgişirken 4-t ile garantiden üst kafa komple degişti.şu an toplamda 115.000 de.)Neyse birçogu gene mualefet yapacak ama ben gene belirttim,hala kullanıyorum..Begenen 9 tl ye alır kullanır dener begenmeyen 20-30 tl 4t ye bayılır.
Servisin veya yağ markasının önerdiği yağ servisin verdiği kilometrede değişir. Sağlıklısı bu macera arayıp yağları sırasıyla denemenin krankı eline almanın manası yok. Misal ben.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)