Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

CBR 125 Sonrası CBF150 incelemesi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Merhaba beyler.

    Bu yazıyı bazılarınıza yararlı olur diye yazıyorum, umarım işe yarar. )

    CBR125'imi bel ağrısı ve parça pahalılığını göz önünde bulundurarak sattım.

    YBR125ESD ve CBF150 arasında kaldım. CBF150 den yana kullandım seçimi.

    Öncelikle şekil şemal olarak CBR birkaç adım ilerde yalan olmasın yani O kadar dikkat çekmiyorum CBF'le.

    Ahanda Pırofeyşınıl olarak resimler, sizde karar verin yani.

    Bu sattığım CBR125'im. 2005 Model.



    Buda Şuandaki CBF 150'm. 2009 Model.





    Şekil şemal olarak dediğimiz gibi CBF150 geride kalmakta.

    Şimdi gelelim performansa.

    CBR125 11.800 Gibi bir devre sahip 13.5 beygir 10nm tork üreten 6 vitesli 4 zamanlı su soğutmalı bir motora sahipti.

    Bu arkadaşlarda garip bir özellik vardı. 6000 devre kadar güç yoktu. 6000 den sonra bi ivmelenme başlıyodu, birçok CBR kullandım hepsi böyle. Performans tatmin edici yani. 150 KM'li hızları görebilirsiniz CBR125'le.

    CBF150 8.900 Gibi bir maksimum devre sahip. 4 zamanlı, 11.5 BG güç üreten motorunda ise 11 nm tork var. 5 vitesli ve hava soğutmalı.

    Bu arkadaşta ise sevdiğim bir durum var Her devirde aynı gücü alabiliyorsunuz.

    Yani CBR'la yokuş çıkıyorum vitesi 3 e atıyorum çıkmıyor 2 ye atıyorum bağırıyor. Ama CBF'te yok öyle bişey, 3 le gayet güzelde tırmanıyor, hatta bir süre sonra 4. Vitesi istiyor.

    Su soğutmalı olmayışı ise bana göre bir avantaj. Radyatörle ilgili çok başım ağrıdı CBR'da. Bu cclerde su soğutma gerekli değil bence.

    Yok şişer falan dediğinizi duyar gibiyim. Motosikletimi fethiyeden satın aldım. Fethiye merkezde gezdim. Fethiyeden çıktım, muğlaya geldim. Muğlada gezdim. Ordan çıktım marmarise, evime geldim. toplam 210 km kadar bir yol, sürekli dip gaz, 110-130 km arası değişti hızım. Ne şişti ne yoruldu nede yordu beni )

    Bel ağrılarım CBR125 den sonra sona erdi. CBR'dan artık son dönemlerde hiç zevk almadım sürüşten.

    Ama ne hikmetse CBF150 den inesim gelmiyor )

    Yağ yakma meselesine gelelim, bende 1 gram eksilme yok, motor 1700 kmdir bende, yağ hala aynı içindeki, SHELL 15/40. Hala full yağın seviyesi.

    Daha fazla uzatmadan herşeyi bir arada toplayalım...

    HONDA CBF 150.

    Artıları:

    Yakıt CBR'dan daha düşük.
    Oturuş pozisyonu daha avantajlı. Yorulmuyorsunuz.
    Yan ve arka çanta takma imkanınız var, uzun yolda çok kullanışlı.
    Parça çok çok çok çok daha ucuz.
    Titreşim yok. Yolculuk daha eğlenceli.
    Tork daha fazla, yokuşlarda CBR kadar zorlanmıyor.
    Tamirat daha kolay. CBR'da bir stop lambasını değiştirmek için komple arka kuyruğu dağıtmak lazımdı. Bunda gerek yok 1 dk sürmüyor.
    Vites göstergesi var, bu güzel birşey.
    Yedek depo mevcut. 90 km gidiyor yedek depo ile.
    Engine ON-OFF switch var, çok işe yarıyor.
    Orta sehpa mevcut.
    Selektör düğmesi var ayrıca, CBR'da uzun kısa uzun kısa yapmak gerekiyordu.
    Koruma demiri takılabiliyor, çok ta yakışıyor.
    Çok sessiz çalışıyor, rölantide çalıştığını bile hissetmiyor, stop mu etti la acaba diyorsunuz.


    Eksileri:

    CBR'dan bariz daha yavaş. Max 132 km gördüm CBF150 ile, CBR125 ise 150 civarı bir hızı görmeme olanak vermişti.
    Frenaj kabiliyeti CBR'dan zayıf. CBR'da ön arka disk ve NISSIN kaliperler mevcuttu. Fren yeteneği çok güzeldi.
    CBR kadar viraj yapamıyor.
    CBR kadar güzel görünmüyor..
    Farlar CBR kadar başarılı değil. Ben xenon takarak bu durumu çözdüm.
    Devir göstergesi yok.

    Genel olarak CBR'dan CBF'e döndüğüm için gayet memnunum. Belki biraz şekil şemal eksiği var ama olsun gayet güzel, rahat, ucuz, kullanışlı.

    Umarım anlatıcı olmuştur. Okuduğunuz için teşekkürler..

    Onur Taş.
    Ercument, zenon, babaduru ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    ellerine sağlık.. daha önce CBF'i öven böyle bir yazı okumadım benim için bir ilk açıkcası
    ERROR88 bunu beğendi.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  3. #3

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    fakat benzini şimdiki cbrlere göre çok değişti seninki 2005 model

  4. #4
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    başarılı bir kıyaslama olmuş. ancak her ne kadar cbf sevmesem de, biraz hakkını yemişsin sonuçta cbr ile şase yapıları çok farklı aynı tutuşa sahip olmalarını beklemen haksızlık üstelik bu şase yapısı frenaja da etki edecektir. fren konusunda da cbr'ın üst kalite frenleri cbfin frenlerinden elbette iyi olacaktır, bende de ybr esd var keske biraz daha güçlü frenleri olsa dediğim zamanlar çokça oluyor... yeni motorun hayırlı olsun
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  5. #5
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı rapidhacker5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fakat benzini şimdiki cbrlere göre çok değişti seninki 2005 model
    Motor bloğu halen aynı. Grenaj biraz değişmiş olabilir fakat halen benım gibi 1.81 gibi bir adam için bel ağrısı sebebi.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  6. #6
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Çok güzel bi karşılaştırma çalışması, tebrik ederim, fakat şu konuda uyarayım, devamlı o şekilde sert, yani 100 km/h ve üstü (110-120) falan kullanmaya başlarsan şu an olmayan yağ yakma ile kısa bi süre sonra 5 bin sonra bilemedin 10 bin km sonra karşılaşman mümkün olabilir. Eğer ben bu motoru satmam, senelerce binerim diyorsan sende masraf çıkarabilir, ama bi kaç sene gezer satarım dersen sorun olmayabilir. Cbf 150 sert kullanıma karşı uzun vadede dayanım direnci düşük bi motor mekaniğine sahiptir. Bi çok yönden emsallerine göre artıları olsa da bu konuda bi ybr, bi tvs gibi başarılı değil ne yazık ki. Bu yüzden uzun yol ortalama hızını 80-90 seviyelerinde tutmanı, gerekli haller dışında bu hız aralığını geçmemeni, geçsen bile 100 km/h ın üzerinde uzun süre motoru tutmamanı tavsiye ederim.

  7. #7
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor bloğu halen aynı. Grenaj biraz değişmiş olabilir fakat halen benım gibi 1.81 gibi bir adam için bel ağrısı sebebi.
    Senin cbr ında vardı garip durumlar zaten aşırı çok yakıyodu.2011 ve 2012 kasalarla bir tutma

  8. #8
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin cbr ında vardı garip durumlar zaten aşırı çok yakıyodu.2011 ve 2012 kasalarla bir tutma
    Yakıt ayarlamalardan sonra 3.3 LT'ye kadar düştü.

    CBF'te ise bu durum 2.8 Civarlarında.

    Enjeksiyon var o durumun sizlerde 3 LT civarı olması ise normal, fakat türkiyede hiç küçümsenmeyecek sayıda 05 06 07 08 09 model CBR var.

    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başarılı bir kıyaslama olmuş. ancak her ne kadar cbf sevmesem de, biraz hakkını yemişsin sonuçta cbr ile şase yapıları çok farklı aynı tutuşa sahip olmalarını beklemen haksızlık üstelik bu şase yapısı frenaja da etki edecektir. fren konusunda da cbr'ın üst kalite frenleri cbfin frenlerinden elbette iyi olacaktır, bende de ybr esd var keske biraz daha güçlü frenleri olsa dediğim zamanlar çokça oluyor... yeni motorun hayırlı olsun
    Biraz tarafsız yaptım incelemeyi doğrudur.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  9. #9
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt ayarlamalardan sonra 3.3 LT'ye kadar düştü.

    CBF'te ise bu durum 2.8 Civarlarında.

    Enjeksiyon var o durumun sizlerde 3 LT civarı olması ise normal, fakat türkiyede hiç küçümsenmeyecek sayıda 05 06 07 08 09 model CBR var.



    Biraz tarafsız yaptım incelemeyi doğrudur.
    Şuanki cbr 250 ler 3.1,3.2 lt yakıyo Uzun yolda sabit hızla 3 lt yakmıştı bi arkadaş forumda.yeni 125ler daha az yakıyo.3.3 çok fazla

  10. #10
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuanki cbr 250 ler 3.1,3.2 lt yakıyo Uzun yolda sabit hızla 3 lt yakmıştı bi arkadaş forumda.yeni 125ler daha az yakıyo.3.3 çok fazla
    Ben kullanan arkadaşlarımdan duyduğumu söyledim

    CBR250 kullanıcısı bir arkadaşımla konuştum ayrıca, Full depo ile 300 km gittiğini söylemişti.

    13 lt x 4.33 = 56 TL.

    4.2 LT civarında tüketmiş arkadaşım. Biraz hırçın kullanır. CBR250'nin yakıt tüketimi ise tahminimce 3.8 - 4.3 LT arasında. Sonuçta 4 sübab 250 cc 26 bg güç üreten bir motordan bahsediyoruz.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  11. #11
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kullanan arkadaşlarımdan duyduğumu söyledim

    CBR250 kullanıcısı bir arkadaşımla konuştum ayrıca, Full depo ile 300 km gittiğini söylemişti.

    13 lt x 4.33 = 56 TL.

    4.2 LT civarında tüketmiş arkadaşım. Biraz hırçın kullanır. CBR250'nin yakıt tüketimi ise tahminimce 3.8 - 4.3 LT arasında. Sonuçta 4 sübab 250 cc 26 bg güç üreten bir motordan bahsediyoruz.
    Ben sana diyorum ki senin eski cbr ın ayar yaptığın haliyle bile çok yakıyodu.Biraz cbr 250 topiğine uğra istersen ;) basarsan yakar,bişey diyemem.Ama sonuçta 3-3.1 gördüren var.

  12. #12
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sana diyorum ki senin eski cbr ın ayar yaptığın haliyle bile çok yakıyodu.Biraz cbr 250 topiğine uğra istersen ;) basarsan yakar,bişey diyemem.Ama sonuçta 3-3.1 gördüren var.
    Hocam Ortalama 3 litre ? Ben bundan çok daha az yakan karbüratörlü bir cbr görmedim ? Kaç tane eski kasa kullandınız ? Benim imzaya bakarsanız kaç tane olduğunu göreceğinizi sanıyorum..

    Çevremde kullandıklarımı saymıyorum bile.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  13. #13
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Ortalama 3 litre ? Ben bundan çok daha az yakan karbüratörlü bir cbr görmedim ? Kaç tane eski kasa kullandınız ? Benim imzaya bakarsanız kaç tane olduğunu göreceğinizi sanıyorum..

    Çevremde kullandıklarımı saymıyorum bile.
    Dostum yanlış anlaşıldım galiba.Ben ilk mesajımda zaten eski kasa ve yeni kasa arasında yakıt farkının olduğunu söylemek istemiştim.Yani yeni kasa cbr ile cbf arasında yakıt farkı yok.Bunu söylemek istedim sadece.3.3 normalmiş o zaman.

  14. #14
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum yanlış anlaşıldım galiba.Ben ilk mesajımda zaten eski kasa ve yeni kasa arasında yakıt farkının olduğunu söylemek istemiştim.Yani yeni kasa cbr ile cbf arasında yakıt farkı yok.Bunu söylemek istedim sadece.3.3 normalmiş o zaman.
    Ben zaten farkettiyseniz sahibi olduğum CBR'ı ve CBF'i kıyasladım .
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  15. #15
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben zaten farkettiyseniz sahibi olduğum CBR'ı ve CBF'i kıyasladım .
    Benim hatam kusura bakma genelleme yapıp daldım Kazasız belasız sürüşler.

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    150 km hız yaparsan tabii cbf den fazla yakacaktır cc küçük olsa da
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #17
    conquista - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    izmir bayındır
    Motosikleti
    kawasaki Z750S
    viraj kabiliyeti konusuna katılmıyorum cbf 150 yi egsoz yere değene kadar yatırıyorum ama cbr öyle değildi pirelli mt75 vardı en ufak yatırmada kayıyordu...

  18. #18
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Güzel kıyaslama olmuş
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  19. #19

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor bloğu halen aynı. Grenaj biraz değişmiş olabilir fakat halen benım gibi 1.81 gibi bir adam için bel ağrısı sebebi.
    karbüratörlü bir motor senin ki.bizimkiler enjeksiyonlu.

  20. #20
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra
    Sen apache ye binsen 180 yaptim dersin bu arada yağ yakmayan cbf i nerden buldun honda daha üretim yapmadı
    çelikatlı bunu beğendi.
    www.erkakurye.com


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)