Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Tercih Yardımı...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ağustos 2012
    merhabalar. aranıza yeni katıldım. ismim mehmet istanbulda yaşamaktayım.yaşım 20 buradan abilerime ve yaşıtlarıma kucak dolusu sevgiler.
    öncelikle şunu belirtmeliyim daha önce hiç motor deneyimim olmadı.bisiklet hakimiyetim fazlasıyla var yani motorda denge sorunum olacagını düşünmüyorum.üni hayatına başladığım için motoru ulaşım amacıyla istanbul trafiğinde kullanacağım.ilk olarak tercihim scooter mı yoksa vitesli bir modelmi olmalı. scooter modellerini araştırmadım fakat vitesli model olarak Honda CBR 125 veya 250 düşünüyorum. sizin bu konuda engin bilgi ve görüşlerinize ihtiyacım var.şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Ağustos 2012
    109 kişi konuyu okumuş 1kişi bile yazmamış. çok teşekkür ederim ilgi ve alakanıza.

  3. #3
    I.Love.Drift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Hm ben yeni gordum olabildigimce yardimci olayim.motoru ne amacla ne siklikla kullanicaksin ve butcen ne?

  4. #4
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Mehmet76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    109 kişi konuyu okumuş 1kişi bile yazmamış. çok teşekkür ederim ilgi ve alakanıza.
    Sevgili Kardeşim,

    Zahmet edip forumu şöyle bir dolaşsaydın seninkine benzer yüzlerce başlık olduğunu görebilirdin seninkine sıra ancak geldi kusura bakma.
    Soruna gelince CBR125 veya 250 her ikiside güç ve hacim olarak uygunlar ancak her ikiside Süper Sport gövdesine sahip oldukları için acemilik kazalarında çok fazla masraf çıkaracaklardır.

    Sevgilerimle
    Tolga Can bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #5

    Üyelik
    17 Ağustos 2012
    teşekkürler.motoru istanbul trafiğinde üniversiteye giderken kullanacağım. günde yaklaşık 60km civarı yol yapacağım. bütcem 10bin YTL kadar.

  6. #6
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Bisiklet örneği düşündüğün gibi değil, bunu aklından sil! Benim bisikletim 12 kg, 0-100 km sonsuz zamanda bile yapamayabiliyor, eve gelince alıp elime 5. kata çıkarıyorum.

    Şimdi bisiklet ile başlayıp konuya, CBR 250 racing bi motosikletten bahsedersen, yazmamaları çok normal, heleki İstanbul gibi bir şehirde.

    Senin örneğin 1000cc lik olmaz ama 600cc lük olur demekten daha ileri bişey

    Universiteye başlamışsın önce 1-2 ay araştırsaydın, bulduğun her şeyi okuyup izleseydin, şuan emin ol bu konuda birsürü cevap görecektin başlığında,

    ve eminim ki şuan bize yazdığın modelleri kafandan tamamen çıkartacaktın kendince

    En basit hali ile armut piş usulü şu videodan faydalanabilirsin: http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
    conquista bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  7. #7
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    cbr 125 iyidir
    olmadı commuter bak ybr, cbf gibi arkadaşın dediği gibi yeni başlamak için SS hem biraz daha zordur hemde ufak bi yatırmada bissürü masraf
    facebook.com/SalcanoMotosiklet

  8. #8

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Mehmet76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar. aranıza yeni katıldım. ismim mehmet istanbulda yaşamaktayım.yaşım 20 buradan abilerime ve yaşıtlarıma kucak dolusu sevgiler.
    öncelikle şunu belirtmeliyim daha önce hiç motor deneyimim olmadı.bisiklet hakimiyetim fazlasıyla var yani motorda denge sorunum olacagını düşünmüyorum.üni hayatına başladığım için motoru ulaşım amacıyla istanbul trafiğinde kullanacağım.ilk olarak tercihim scooter mı yoksa vitesli bir modelmi olmalı. scooter modellerini araştırmadım fakat vitesli model olarak Honda CBR 125 veya 250 düşünüyorum. sizin bu konuda engin bilgi ve görüşlerinize ihtiyacım var.şimdiden teşekkürler.

    Öncelikle merhaba mehmet kardeş mesajına cevap yazıyorum çünkü seninkiyle aynı kararsızlığı bende yaşadım.benim sana tavsiyem mademki honda gibi kaliteli bir motorla başlamak istiyorsun. cbr250 derim. Tabi ki bütçen de elveriyorsa. Nedenini sorarsan 125'lik bir motor kullanmayı çabuk öğrenirsin ama zamanla 125 lik motor sana yetmemeye başlayacak. ve zamanla sıkılırsın. bunları yaşamamak için 250 likle başlaman senin için güzel bir secim olacaktır.

    bende 250 lik makinayla başladım şu an çok pişmanım keşke 600 lük makinayla başlasaydım. ben 250 ile 600 lük makina arasında kalmıştım. sana bir tavsiyem olacak motor kulanmaya başlarken biliyorum çok dikkatli başlayacaksın. 250 lik motorla başlarken 2 kat daha dikkatli olmanı öneririm.

  9. #9
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    2.el temiz bir cbr 250 al sen düşük km'li.Yavaş yavaş trafiğe kapalı alanda kullanırsın öğrenmeyi.Bi an motosiklet kullanmayı öğrendiğim günleri hatırladım.cbf 150 yi aldığım vatandaş şu debriyaj şu ön fren şu arka fren demişti yavaş yavaş elini debriyajdan çekerek yine yavaş yavaş gaz ver demişti o kadar.Bu motosiklet kullanmayı öğrenmek ne kolaysa kaza yapmakta bir o kadar kolay.Acele yok yavaş yavaş.
    Jetaimee bunu beğendi.
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  10. #10

    Üyelik
    17 Ağustos 2012
    Alıntı Jetaimee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle merhaba mehmet kardeş mesajına cevap yazıyorum çünkü seninkiyle aynı kararsızlığı bende yaşadım.benim sana tavsiyem mademki honda gibi kaliteli bir motorla başlamak istiyorsun. cbr250 derim. Tabi ki bütçen de elveriyorsa. Nedenini sorarsan 125'lik bir motor kullanmayı çabuk öğrenirsin ama zamanla 125 lik motor sana yetmemeye başlayacak. ve zamanla sıkılırsın. bunları yaşamamak için 250 likle başlaman senin için güzel bir secim olacaktır.

    bende 250 lik makinayla başladım şu an çok pişmanım keşke 600 lük makinayla başlasaydım. ben 250 ile 600 lük makina arasında kalmıştım. sana bir tavsiyem olacak motor kulanmaya başlarken biliyorum çok dikkatli başlayacaksın. 250 lik motorla başlarken 2 kat daha dikkatli olmanı öneririm.
    çok teşekkür ederim onca yorum içinden selamımı alan birtek siz çıktınız söyledikleriniz dikkate alacağım teşekkür ederim.

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Jetaimee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle merhaba mehmet kardeş mesajına cevap yazıyorum çünkü seninkiyle aynı kararsızlığı bende yaşadım.benim sana tavsiyem mademki honda gibi kaliteli bir motorla başlamak istiyorsun. cbr250 derim. Tabi ki bütçen de elveriyorsa. Nedenini sorarsan 125'lik bir motor kullanmayı çabuk öğrenirsin ama zamanla 125 lik motor sana yetmemeye başlayacak. ve zamanla sıkılırsın. bunları yaşamamak için 250 likle başlaman senin için güzel bir secim olacaktır.

    bende 250 lik makinayla başladım şu an çok pişmanım keşke 600 lük makinayla başlasaydım. ben 250 ile 600 lük makina arasında kalmıştım. sana bir tavsiyem olacak motor kulanmaya başlarken biliyorum çok dikkatli başlayacaksın. 250 lik motorla başlarken 2 kat daha dikkatli olmanı öneririm.
    125'lik motor yetmemeye başlayacak belki ama bu süre sonunda kişide 250 yada 600cc'lik motor kullanacak bilinç ve tecrübe asla oluşmayacaktır. 125'lik bir motorla bi viraja fazla hızlı girme ihtimali hayli düşüktür, ama daha büyük motorlarda viraja hızlı girip bir de panikledi mi kaza neredeyse kaçınılmazdır.

  12. #12
    I.Love.Drift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Acemi birinin 250likle baslamasi ilk hata.
    Tsubasa ve Halil Karamanoğlu bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Alıntı Mehmet76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler.motoru istanbul trafiğinde üniversiteye giderken kullanacağım. günde yaklaşık 60km civarı yol yapacağım. bütcem 10bin YTL kadar.
    Burda sen 10 Bin YTL mi dedin ? Yani paran okadar yeni tl mi :D
    Halil Karamanoğlu bunu beğendi.

  14. #14
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    cbr değilde başlangıcta temiz kullanılmış bi cbf 150 al
    1 sene sonra değiştirirsin
    bisiklete binmekle motora binmek arasında cok buyuk fark var
    # motosikletle.blogspot

  15. #15
    I.Love.Drift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Aslinda ss yerine touring tarzi bi ufak motorla baslasan daha ii olr.hem cokta paran gitmez.ogrenince satarsin motoru uste para eklersin bak kawasaki yeni ninjalari cikariyo onlardan alirsin.

  16. #16

    Üyelik
    17 Ağustos 2012
    ya arkadaslar iyi hoş güzel diyorsunuzda ben ordaki bisiklet benzetmesini denge anlamında söyledim allah askına heralde çok büyük fark vardır yani ama 2 teker üstünde denge kabiliyetim iyi onu belirtmek istedim. çünkü kimi insanlar dengede duramıyor ve kursa yazılırken en az bisiklet denge kontrol hakimiyetine sahip olmanız gerektigi yazıyor.

  17. #17
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Şu tür deneyler yapabilirsin, bisikletinin taşıyıcı strüktürüne bir torba çimento ( 50 kg ) yerleştir ve gidonunu en ileri düzeyde ayarla ( yatık otur ),

    bir alışveriş merkezinin otoparkında ileri yatmış şekilde gidonu tutarken, selede oturur vaziyette ayaklarınla yerden güç alarak ileri ve geri doğru iterek

    araçların arasında dolaşmayı dene. Sonra bu işlemi gidonu uç noktalarda kırarak en sağa ve en sola çevirerek dene.

    Bir sonraki denemen yokuş yukarı bir arkadaşın ile it bisikleti, arka freni sık ve çimento torbasını düşürmemeye çalış. Sağ ayak havada sadece sol ayak ile dene bu işlemi.

    Bir sonraki adımda sanki yokuşta saga-sola dönecekmişsin gibi, gidon tam sola veya tam sağa dönük, sağ ayak havada beklemeyi dene.

    Vitesin 1. de olduğunu farzet kendince sol el debriyajda gibi düşün, kavramayı yakalayıp ufak ufak kalkacaksın sanki bu anı bekiyormuşsun gibi.

    Yokuşta ön fren hiçbir işe yaramayacağından arka fren, yani sağ ayak havada.

    Şimdi bunların hepsini yaklaşık 3-4 adet çimento torbasıyla "160 küsur KG+yakıt+belki artçı+çanta" ile motosikletini alır almaz yapabileceğini düşünüyorsan,

    ve gaz elciğinide ah bikaç milim fazla açtım dediğinde ön tekerleğinin dikilmesi seni hiç etkilemeyecekse, tabiki başlanır.

    Bu senlik kısmı ve sadece durur vaziyetteyken ki kısmı işin, tabi bir de seyir hali var ve hatta trafik kısmı var...

    Kursa giderken, vitesli motosiklet için; otomobil kullanıyor olmak, debriyaj ve kavrama algısı kavranmış olmalı, trafikte tecrube sahibi olup trafiğin ilk vitesli motosikleti ile tanınmaması gerektiği gibi yazıları birçok kez okumuştum.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  18. #18

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125'lik motor yetmemeye başlayacak belki ama bu süre sonunda kişide 250 yada 600cc'lik motor kullanacak bilinç ve tecrübe asla oluşmayacaktır. 125'lik bir motorla bi viraja fazla hızlı girme ihtimali hayli düşüktür, ama daha büyük motorlarda viraja hızlı girip bir de panikledi mi kaza neredeyse kaçınılmazdır.
    seninde söylediklerin mantıklı yanlız farkındaysan mesajımda şöyle bişeyden bahsettim "sana bir tavsiyem olacak motor kulanmaya başlarken biliyorum çok dikkatli başlayacaksın. 250 lik motorla başlarken 2 kat daha dikkatli olmanı öneririm." :D

  19. #19
    ulassal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2005
    anladığım kadarıyla bütçe sıkıntınız yok.sıfır ybr ile başlamanız en uygunu olacaktır.satarkende cok fazla para kaybetmezsiniz.gönül isterki herkez ilk başta cbr 250 ile başlasın ama sağlıklı bir tercih olmaz.ybr hatalarınızı daha kolay kabul eder.daha kolay sürersiniz.daha hafiftir.daha kıvraktır.ayrıca bisikletten sonra sizi tatmin edeceğine emin olabilirsiniz.cbr 250 ile başlasanızda oda sizi belli bir süre sonra tatmin etmez.ama sehir içinde ybr yeterli gücü sunar.az yakar.adım adım ilerlemek en akıllıca yöntemdir.tecrübe kazanmak önemlidir.birkaç yıl kendini yüksek hacimli motosikler için frenlemelisin.benim görüşüm bunlar.
    Live to ride,ride to live

  20. #20
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    bisikletle motosikleti sakına karşılaştırmayın.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)