125 CC lik Motoru 150 CC ye Çevirme İle Bilgi ve Fiyat İstiyorum Teşekkürler!
-
26 Ağustos 2012, 20:32
#1
Arkadaşlar forumda çok okudum 125 CC lik motoru 150 CC yapan çok arkadaş var ve benim motorum Mondial 125 KT, acaba onların tecrübelerine güvenerek soruyorum hangi parçalar tam olarak ne değişim görüyor ve toplam fiyat nedir , Şimdiden teşekkürler.
Not; Lütfen konu dışım mesajlarla ve bilmişlik taslayanlar konuyu öldürmesin ricamdır.
Reklamlar
-
26 Ağustos 2012, 20:39
#2
arkadaşım 125 lik motoru 150 ye çevirmen parana yazık çünkü randıman alan pek olmuyo krank vs kaldıramıyor ve motor 2 3 hafta da mefta oluyo 125 liklerin en sağlam motoru ybr o bile kaldırmıyo sen düşün yaptırdıktan sonra motoru yersin büyük ihtimal gel de uğraş motordan soğursun şimdiden söyliyim daha önce çok soruldu bu konu benim tavsiye 125 liği 150 yapıncaya kadar 125likte redline takıl en azından 150 likten daha uzun ömürlü olur + 150 yaparken harcıyacağın para cebinde kalır ama sonunda motor her halükarda mefta olur bunu söyleyeyim hadi kolay gelsin :D
Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...
-
26 Ağustos 2012, 20:43
#3
kardeşim amertüsörmüdür yıpranan yada diğer parçalar mı onları da geliştirelim diyecem cepten çıkacak parayla 150 lik zaten alınır ama şöyle güçlü bişe yapılamaz mı be mübarekler
-
26 Ağustos 2012, 20:49
#4
125 ten 150 ye yükseltmek için orjinal sistemi bozduğuna değmez, randıman alamazsın . Madem yükseltme yapılacak 200 cc yapılması en mantıklısı. Ondan da verim alabilmen için bütün motor aksamı 200 cc olmalı. Gerekli olanlar
Parçaları önerebileceğim marka zongshen.
200cc silindir
63.5 piston
200cc üst kapak (vtc sübablı olması iyi olur)
200cc krank
200cc karbüratör
200cc debriyaj
200cc silindir saplamaları
Contalar
En sağlamı böyle olur. Yine de tavsiye etmem çünkü blok 125 lik. İçine koyabileceğin yağ miktarı 125 liğe koyabileceğin kadar.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
26 Ağustos 2012, 20:49
#5
-
26 Ağustos 2012, 20:53
#6
vay be oakdar hava atıyor millet 125 liği 150 liğe çevirdim evet yaptım ! Yani görende motor harbi 150 oluyor zanneder zaten belli bi süre sonra parçalar 150 liğe dayanamaz ayna bile iflas eder yani bi düşüncem daha yalan oldu teşekkürler
-
26 Ağustos 2012, 20:57
#7
evet ybr nin krangı zayıf kalıyor ve kaldırmıyor. Kt ler cg kopyasıdır. Zaten krangı 70 lira. Kaldırır. Bıkaç tane arkadaşımız vardı kt yi 150 liğe çeviren. Ben titanı 2 yıl önce yaptırdım. Uzun yolda yaptım, sıkıştırdım, dip gaz kullandım, kesiciye soktum. Fazla güç haricinde bi derdi yok. Hiç bi problem çıkarmadı. 2 yıl önce 300 tl civarında masraf ettim. 150 cc ye çıkarttım. Artı olarakta 250 tl elektirik, elektronik güçlendirmeye masraf ettim. Statör, bobin buji, buji kablosu, piposu vs vs. Bi önerim daha var. Kısa etekli piston kullan. Sürtünme az olacağından sıkıştırarak bile gitsen fazla hararet etmez. Daha iyi performans elde edersin. Üst kapağı pistona göre taşlat veya çift çıkışlı üst kapaklar var 150 cc lik kt ler için. Ondan kullan. Kolay gelsin. Olmaz diyenlere bakma. Olur. Kt cg kopyası.
-
26 Ağustos 2012, 20:57
#8
-
26 Ağustos 2012, 21:26
#9
adem80 adlı üyeden alıntı
evet ybr nin krangı zayıf kalıyor ve kaldırmıyor. Kt ler cg kopyasıdır. Zaten krangı 70 lira. Kaldırır. Bıkaç tane arkadaşımız vardı kt yi 150 liğe çeviren. Ben titanı 2 yıl önce yaptırdım. Uzun yolda yaptım, sıkıştırdım, dip gaz kullandım, kesiciye soktum. Fazla güç haricinde bi derdi yok. Hiç bi problem çıkarmadı. 2 yıl önce 300 tl civarında masraf ettim. 150 cc ye çıkarttım. Artı olarakta 250 tl elektirik, elektronik güçlendirmeye masraf ettim. Statör, bobin buji, buji kablosu, piposu vs vs. Bi önerim daha var. Kısa etekli piston kullan. Sürtünme az olacağından sıkıştırarak bile gitsen fazla hararet etmez. Daha iyi performans elde edersin. Üst kapağı pistona göre taşlat veya çift çıkışlı üst kapaklar var 150 cc lik kt ler için. Ondan kullan. Kolay gelsin. Olmaz diyenlere bakma. Olur. Kt cg kopyası.
Bu yazdığın yorumu temiz bir kağıda çekip 4-5 kere hatim edicem çok sağol kardeşim ben bu yorumu bi güzel araştırıp uyguliyim kulağa hoş geliyor bide maraf araştırması yapıcam fakat biraz uğraştırıcak eğer hepsinin toplam maliyet ortalamasını biliyorsan yazabilirmisin...
TheAzReaL07 adlı üyeden alıntı
arkadaşım şimdi aklıma bi fikir daha geldi
motorla uğraşabilirim dersen 200 lük alt motor alıcaksın gaziantep bu konuda 1 numara araştırırsın artık
biri yapıyordu böyle normalde 200lük alt motor kullanıyor muayeneye gireceğinde 125liği takıyor 2 yılda 1 zaten
hem 125 likten 150liğe geçmekten daha mantıklı en azından arada bariz derecede performans artışı olacaktır yaptığına değer en azından :D söylemesi benden yapması senden hadi kolay gelsin yapacak olursan rsimlerini bekleriz
İnşallah marmara bölgesindede vardır bi soruşturmam lazım eğer 150 CC ye çevirme fiyatıyla eşit olursa 200 CC ye daha sıcak bakabilirim dediğim gibi hepsi araştırma meselesi. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
-
26 Ağustos 2012, 21:51
#10
toplam masraf 300 motor, 250 elektirik, elektronik. İridyum buji ve elektirik aksamı yükseltmek için mt nin arama bölümüne cehennemden gelen bujiler yaz tarat. Mt teknik servis bölümündeyi. Cepten yazıyorum ben link atamıyorum. Ordan faydalan. Üst kapagı direk 150 cc çift çıkışlı üst kapak la değistir. Sahibinden.com da var. Yedek parça, motosiklet bölümünde. Tek alt takım kaldı. Onuda rektefe ile 150 cc kısa etekli performance piston attır. Contalar orjinal uymaz. El yapımı veya uyarsa cg 150 conta kullan.eğer benim dediklerimi uygula, cbf, ybr ve diğerleri yolda toz duman. kolay gelsin. Dur ekleme yapayım. Bunları yaptırdın diyelim. Motorunu 3 bin km sakın sıkma, ilk bin 5 bin, 2 bin km de 6 bin, 3 ü bın km yi aşınca yavaş yavas aç. Bu motorun açılması icin çok önemli. İkinci tavsiyem, rektefeden sonra ilk yağ değişimi 250 km de, ikıncisi 500 km sonra,3 cüsü artık her bin km de bir olsun. Çapakların segmana kaynamaması için önemli bi detay. Kolay gelsin.
-
26 Ağustos 2012, 21:56
#11
bende 150 cclik olan cg kopyası motor var bende onu 200 yada 250 lik yapmak istiyorum toplam masraf ne olur acaba bunu ogrenırsem ekım ayında kesın yaptırıcam ıstanbuldayım ama gaziantepe antalyaya vs neresı olursa motor blogunu kargolayabılırım sorun degıl yeterkı ıyı bır usta ve fıyatı bılıyım
-
26 Ağustos 2012, 22:16
#12
berk_cglr adlı üyeden alıntı
bende 150 cclik olan cg kopyası motor var bende onu 200 yada 250 lik yapmak istiyorum toplam masraf ne olur acaba bunu ogrenırsem ekım ayında kesın yaptırıcam ıstanbuldayım ama gaziantepe antalyaya vs neresı olursa motor blogunu kargolayabılırım sorun degıl yeterkı ıyı bır usta ve fıyatı bılıyım
Cg 200, veya cg 250 krangı uyarsa olur. Cg 150 nin krangı artı 50 veya 100 cc kaldırmaz.
-
26 Ağustos 2012, 22:24
#13
orjinal 150 li lik ama bende fabrika çıkış 162fmj motor kodu orjinal pistonu 62 lik yani :D
-
26 Ağustos 2012, 22:31
#14
200 cc büyük ihtimal krank değiştirmeden kaldırır. Ama sürtünme eskisine nazaran daha çok olacağından rodaj süresi uzun tutulmalıdır. 3 bin km civarı. Ondan sonra yavaş yavaş açılır. Sıkı piston kranka zarar vermemesi için. Yukarıdada yazdım.
-
26 Ağustos 2012, 22:34
#15
o sorun değil zaten kışa denk geldiği için sakin gitsemde olur peki varmı tanıdğın bir usta birde kaça patlar tahminen 140 falan yaparmı
-
26 Ağustos 2012, 22:40
#16
tanıdığım var bodrumda ama ona küsüm.zaten ben fikir verdim usta yaptı. Yok yani bildiğim. Eli değil, beyni çalışan bi usta bul kendine. Tavsiyemdir.
-
26 Ağustos 2012, 22:45
#17
istanbulda henüz onu bulamadım işte :D sorunda o
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)