Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Tutmayan EBC fren balataları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wd40 Disk metali üzerinde aşındırıcı yada sürekli kalıcı bir etki yapamaz ya okadar da değildir.
    Hadi balatalar değişik bir madde emmiştir sıvıyı absorbe ediyordur. Anlarım da. Bildiğin demir için.. hiç zannetmiyorum..

    Zaten balataları değiştirdim ve şuan frenler normale döndü.

    Acaba çıkarttığım balatalar tekrardan düzelirmi diye düşünüyorum. İnzellin önerisi iyi tiner bu maddeyi çözer ve uçurur "belki"

    ---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:00 ----------

    Biraz araştırdım ve alkol ile silinince(iyice ovalanarak) disk üzerindeki tüm wd40 kolayca temizleniyormuş

    Balataları da zımpara kağıdına alkol dökerek bir miktar zımparalayınca onlar da temizleniyormuş. Ama balataların düzelmeme ihtimali de varmış
    Aynen, katılıyorum. Öyle fren diskini iki WD40 sıkarak etkileyemezsiniz. Hatta neredeyse hiçbir yağ sökücü filan o diskler üzerinde kalıcı etki bırakamaz.

    Ama galiba bu balataların yağ ve benzeri sıvıları emme gibi bir özelliği var. O yüzden kolay kolay geçmiyor. Fakat sende çok fazla WD40 sıkmadıysan tinere veya benzeri yağ çözücülere felan yatırarak çıkartabilirisin tahminimce. Geri kalan metal parçalara da Yağ ve pas sökücü balata spreyini bas geç...
    UNdocab bunu beğendi.
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Aga gavurların forumlarında okuyordum.Dediğim gibi izopropil alkolü zımparaya döküp biraz aşındırma yapın. Birde suya koyup ocakta biraz kaynatın sonra oda sıcaklığında kurutun diyorlar.
    Bu şekilde yapanlar kurtarmışlar balataları. Boru değil 165TL para vermiştim bunlara.
    Dandiklerinin 3 takımının paraya 1 takım almıştım.
    Yoksa ne uğraşıcam :p

  3. #23
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bence hiç riske atmayın kimyasallarla çözücülerle etkileşime sokarak.

    İlk başta balatayı düzelttim sanıpta sonradan demirinden ayrılıp pıtır pıtır yola düşmesini istemeyiz sanırım.

    165 TL ye bir tecrübe edindin işte gerisini boşver.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  4. #24
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >
    çok sık fren kullanırsan balatalar kavrulur verimi düşer
    harley is making love with davidson

  5. #25
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Sorunun kesin balatalarda olduğu anlaşıldığına göre biraz zımparalayıp deneyebilirsin olmazsa diğer işlemleri yaparsın.
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Balatanın iceriğine baktığımızda tek bir maddeden değil bir sürü maddeden yapıldığını görürüz,üzerinde mikroskobik gözenekler vardır,dolayısı ile balataya değen yağlayıcı vs her türlü kimyasal o gözeneklere girdikten sonra temizlenmesi mümkün değildir.
    Balata mevzuunda söyleyebileceğim bir başka husus,sıcak balatanın suyla teması halinde özelliğini yitirmesi mümkün.Bu yüzden yol yaptıktan sonra diskler ve balatalar iyice soğumadan motor yıkamayın.
    UNdocab bunu beğendi.

  7. #27
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diske hiçbir şey olmaz. Disk/balata temizleyici sprey yeterli yüzeyi temizlemek için, ki onu da yapmışsın sanırım. Sadece balatanın içine işleyen yağı atabilmek için tinere yatırma fikri geldi aklıma. Olumlu sonuç alınır diye tahmin ediyorum.
    İnzell e katılıyorum disklere hiçbirşey olmaz ama benim farklı bir teorim var eğer kaliperlerde bir sıkışıklık veya ebc lerde bir uyumsuzluk var ise balatalar sürekli olarak diske sürtüp aşırı ısı ile zaman içerisinde kömürleşmiş olabilir. Her şekilde o balataları atıp yenilerini takmanız sorunu çözecektir.

    Sevgilerimle
    UNdocab bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #28
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    fren kaliperinin hareketli parçalarını temizleyip, mümkünse fren merkezinin contasını değiştirip bir dene bakalım. çünkü bazen fren kaliperleri, frenajda olması gereken diski ısırma gücünde yüksek oranda kayıpa sebep olabiliyor.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  9. #29
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren kaliperinin hareketli parçalarını temizleyip, mümkünse fren merkezinin contasını değiştirip bir dene bakalım. çünkü bazen fren kaliperleri, frenajda olması gereken diski ısırma gücünde yüksek oranda kayıpa sebep olabiliyor.
    Fren merkezlerinde sorun olsaydı orijinal balatalar ile test edildiğinde fren yine tutmazdı. Lütfen konuyu baştan sona okumadan ezbere yorum yapmayınız .

    Sevgilerimle
    UNdocab bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  10. #30
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    WD40 Metallerle etkileşime giren bir yağlayıcıdır.

    doğrudan metal yüzeyine işler ve metale yapışır. bu yüzden de metale yapışmış diğer şeylerin çıkmasına sebep olur.

    fren balatası da özellikle sinterlenmiş bir balata ise bolca gözeneklidir. wd40 bu gözeneklere dolup balata üzerindeki metallere işledikten sonra o balatayı kurtarmak için çaba sarfetmek gereksizdir.
    --------------------------------

    ÇÖZÜM

    Balataları söküp çöpe atın.

    fren disklerini yağ çözme özelliği olan kontak spreylerle temizleyin ( fren balata spreyleri genelde bu niteliktedir. )

    Yeni balatalar takın
    ------------------------

    Disklerde bir daha asla yağlayıcı nitelikte spreyler kullanmayın. wd40 için kim ne derse desin, üzerindeki etikette yağlama özelliği olduğu yazar.

    Zira bir metale wd40 sıkıp 1 gün sonra yüzeyine dokunursanız, hafif bir yağlılık hissedersiniz.

    Sana o EBC lerden artık hayır gelmez
    UNdocab bunu beğendi.
    !?

  11. #31
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    3 te 2 si girdi diyosun yani :D

    İşin başına dönersek.
    Motosikletimin frenleri 2 haftadır adam gibi tutmuyordu. İş sebebi ile motosikleti biraz fazla yatırıyorum. Ofiste wd40 vardı. Bununla kaliperler paslanmıştır takılma yapıyordur diye sökme işlemi yapmadan püskürtüp mikro fiber bezle sildim. Mutlaka balataların olduğu kısma da bolca gitmiştir. Çünkü böyle bir etkisi olduğunu bilmiyordum.

    En başta neden tutmamazlık yapıyordu o ise muamma olarak kaldı.
    Şu ara pek bozuk para yok :p o sebeple artık italyan diye satılan dandik balatalardan alıcam.

  12. #32

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    WD40 Metallerle etkileşime giren bir yağlayıcıdır.

    doğrudan metal yüzeyine işler ve metale yapışır. bu yüzden de metale yapışmış diğer şeylerin çıkmasına sebep olur.

    fren balatası da özellikle sinterlenmiş bir balata ise bolca gözeneklidir. wd40 bu gözeneklere dolup balata üzerindeki metallere işledikten sonra o balatayı kurtarmak için çaba sarfetmek gereksizdir.
    --------------------------------

    ÇÖZÜM

    Balataları söküp çöpe atın.

    fren disklerini yağ çözme özelliği olan kontak spreylerle temizleyin ( fren balata spreyleri genelde bu niteliktedir. )

    Yeni balatalar takın
    ------------------------

    Disklerde bir daha asla yağlayıcı nitelikte spreyler kullanmayın. wd40 için kim ne derse desin, üzerindeki etikette yağlama özelliği olduğu yazar.

    Zira bir metale wd40 sıkıp 1 gün sonra yüzeyine dokunursanız, hafif bir yağlılık hissedersiniz.

    Sana o EBC lerden artık hayır gelmez
    Patron çözüm yararlı oldu bu bilgi sağol.

  13. #33
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >
    arada bir bu konuyu hortlatmak lazım faydalı bilgiler var
    oggomoggo bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)