Motorda Geri Dönüşüm Borusu..Önemli!
-
01 Ağustos 2010, 11:24
#1
arkadaşlar dün bir arkadasımla konustum.yeni aldığım kubamı denemk için bindi.gezdi geldi.gl beraber düz geniş bi yola ckalım bakalım nası sürüyosun dedi.güzel ve genis bi yol bulduk.beni indir.yolun sonuna kadar bas bakalım nasel edecen dedi.tamam dedim.bastım gaza 4. vitesle 80 vurdum.devir 6000-7000 arasındaydı.ve geldim dedi ki sen motoru doyurmuyorsun motor vites istemeden vites atıosun bak bana dedi.bindi motora 3. vitesle 80e dayamış.bak sen 4 e attın ben 3le gittim dedi.ve bunun için güzel bi ses ve ufak bi ayar yapabilirmisin diye sordum.oda motorun üst tarafında 'Geri Dönüşüm Borusu'nu gösterdi ve bu iptal olcak,cıkartacaksın.eger boyle yaparsan motorla 120 görüyomussun(kendi ibresine göre ve fazla gösteriodur brz) 160 ı görürsün dedi.ayrıca egzoza ızgara falan deldirme yaparız dedi.o boruyu iptal edersin dedi o zaman 150 lik açılmıs motorlarla kapısırsın dedi..benim sorunum acaba boyle yaparsam benzin cok fazla yakmazmı.egzoz deldirmeyi gectim onu eninde sonunda deldircem ama geri dönüşüm borusu gereksiz demişti bana sizce de gereksiz biseymi.ayrca denedinmi hiç diye sordum.kendi motorunu gösterdi oda asya as 125.bindim cok spuer gidiodu ve ses harika..yardımlarınızı ve fikirlerinizi bekliyorum.eger benzin fzla yakarsa ne miktarda olur.bunu hakkında bilgi verirseniz sevinirim
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
Reklamlar
-
01 Ağustos 2010, 11:31
#2
bendede 2009 arora 125 var benim geri dçnüşüm yaklaşık 8 aydır iptal edilmiş keyiften değil arızalı olduğu için. herhangi bir faydasını görmedim ben zararınıda pek görmedim sadece motor biraz düzensiz çalışıyo haa sürat konusunu söylerseniz geri dönüşümdenmidir bilmiyorum ama düz yolda 125 gördüm araba göstergesi ile...
AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP
-
01 Ağustos 2010, 11:51
#3
hmm.işte benim arkadas o boruyu iptal edip motoun diğer yanından da bie ek yaptırcaz dedi sonra motorda gaz verince(devir cok fzla artınca mecburen motor titreme yapar) titreme yapmayacaksın dedi.denicez bakalım.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
01 Ağustos 2010, 11:59
#4
Katalitik konvertör olmasın o geri dönüşüm borusu dediği şey?
-
01 Ağustos 2010, 12:00
#5
-
01 Ağustos 2010, 12:08
#6
motoru tasarlayan mühendisler o boru olmadan daha hızlı gitceni düşünememişler mi?Demekki bi zararı var motora
-
01 Ağustos 2010, 12:15
#7
motorun orjinalini bozmayın, uzun vadede zararını muhakkak görürsünüz.
-
01 Ağustos 2010, 12:40
#8
Daha fazla havayı kirletir daha fazla benzin yakarsın, yanmamış egsoz atıklarını yakmak için o sistem... Tüvde emisyon kontrolü yapmıyorlar yapsalar arkadaşının motor bir daha vize göremez..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
01 Ağustos 2010, 13:04
#9
bu geri donusum borusu nedir?hem gereksiz bisey olsa motoru tasarlayan muhendisler ugrasip koymazlardi heralde.bencede diger arkadaslarin dedigi gibi egzos performans filtre yeterli olacaktir
RIDE or DIE
-
01 Ağustos 2010, 13:55
#10
gereksiz bişey diyen adam motordan anlamıyordur,konvertörün sökülmesi hızlı gitmesini felan sağlamaz,aksine çok benzin yakar motor düzensiz çalışır havayı kirletir,sökülmesi gereksiz en son parçalardan biridir.bununla performans artırılacağıda koskoca bi yalandır aksini iddaa eden motorun yapısını bilmeyen cahil kullanıcılardır
-
01 Ağustos 2010, 14:41
#11
-
01 Ağustos 2010, 15:28
#12
cogu motorda konvertor süs niyetınde kac kere soktuk ıcınde kalıntı bıle yoktu . cbf 150 hariç
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
01 Ağustos 2010, 15:46
#13
Bilende mesaj yazıyor bilmeyende.Katalizör iptali motora güç kazandırır.Mesela ben katalizörü iptal ettim 5 nci vitese attığım bayırda bayılan motor artık 5 nci vitesde devirleniyor.Bu güç düşüklüğüne en iyi örnek ybr nin 2004 ve 2005 versiyonları arasında farktır.2004 lerde katalizörsüzdür ve 12,5 beygir.2005 ler katalizörlü 10 bg dir.Lütfen konu hakkında bilerek konuşalım.
-
01 Ağustos 2010, 15:50
#14
-
01 Ağustos 2010, 16:00
#15
MrSharp adlı üyeden alıntı
Bir işi olmasa Adamlar koymaz arkadaşlar. Beygir için,Devir yesin diye Söküyorsunuz ama Elbet bir zararı vardır.
Zararı doğaya arkadaşım motora bir zararı yok o zaman katalizörsüz motorlar hep zararını görüyor.2004 ybr ler katalizörsüz ama ömrünü bir duysan.
-
01 Ağustos 2010, 19:37
#16
evet ya bugun biraz arastırdım bu meseleyi..cevreci arkadaslar genelde katalizör iptalini desteklemiyor.cevreye cok zararı var diyor.ama bide su var.bu yazıları yazanlar genel de en az 600 cc motoru olan kişilere hitap etmiş.yani düşünülünce 125 cclik bir motorun cevreye zararı ne akdar olabilir ki.yok demiyorum ama eger bu kadar cevre onemseniyorsa cok cok buyuk hacimli ve eski araçları ortadan kaldırsınlar.bence bu devlete düser.15 yasından buyuk yuksek hacimli araçlar dolu geziyor ve hepsinin cevreye verdiği zarar benim motorumdan kat kat fazla olur.şimdi bana cevreci değilsin diyecekler var.kendilerine göre haklı olabilrler ama küçük hacimli motorların verdiği zaraı onlemektense buyuk hacımli motorların yada araçların verdiği zararı onlemek daha önemli değil mi.küresel ısınmanın ne olduğunu bilen adam, bu olayın %60 ının Amerikadan dolayı olduğunu da bilmelidir.Bunu amerika da biliyordur.ve bunu bildiği halde neden cevreye zararlı calısmalar yürütmeler yapıyor.Dünyanın zarar görme olayını tetiklemelerini bilmelerine rağmen neden hala uzun vadeli yatırım yapıyorlar?Dünyanın bu gidisle yasanmaz hale geleceklerini biliyorlarsa bu yatırımları salak niyetine yapıyor olamazlar.elbet bunada bir çözüm bulunur bize düsende dua etmek..bana gelince gerekirse katalizörü sökmem cok onemli değil 125 lik motordan 200 hız beklemem.ama sadece motorum rahat calıssın kasılmasın istiyorum.o yuzden bu katalizör iptali olayını ortaya attım..
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
01 Ağustos 2010, 22:25
#17
evet yorumlarınızı bekliyorum..
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
01 Ağustos 2010, 22:59
#18
İlk mesajımda dediğim gibi, bunu iptal etmen benzin yakışını artıracak ve %40 havayı daha fazla kirleteceksin. Performans artışı ise motorunu yer. Neden dersen açılan egsozlar sonrası motor rahatlar değilmi çekişi falan artar. Fakat açık egsoza göre dizayn edilmemiş motorun daha fazla devirlenir, sübapların ayarsızlaşır ve egzantrik zincirlerin zamanından önce bollaşır, AIS sistemli motorda ona göre tasarlanmıştır, AIS siz çalışmamaya göre değil.
Çevreye saygım yok, motorum erken ölürse ölsün diyorsan yap karar senin, ama yapmadan önce kumsaldaki denizyıldızları ile ilgili mini bir hikaye var, oku istersen...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
01 Ağustos 2010, 23:09
#19
performans artısı idda edenler katalizör'ün çalışma mantıgını bilmiyordur.öncelikle katalizör nedir?
Katalitik konvertör, ya da katalizör, motorların egzozlarındaki (dışarı verdikleri gaz) çevreye zararlı maddeleri daha az zararlı maddelere dönüştüren aygıt. En yaygın uygulaması otomobillerdedir. Bir katalitik konvertörün yaptığı, tam olarak yanmamış hidrokarbonlara ikinci bir yanma ve kirletici gazlara bir indirgenme ortamı sağlamaktır. Bu yanma ve indirgenme birtakım katalizörler (platin, palladyum ya da rodyum) kullanılarak yapılır. İkinci yanma işlemi motor dışında gerçekleştiğinden bundan işe dönüştürülebilir enerji elde edilmez.otomobil ve diğer araclarda motosikletlerin aksine daha komplikedir.peki bu aygıtın iptali ile ne kadar güc artışı olabilir?yabancı forumlarda okudugum %1 civarında, yakıt tüketimi,cevreye verdigin zararda cabası
o aygıt iptali ile performans beklemek cölde yagmur yagmasını beklemek gıbıdır.modıfıye ıslemı komplıke olaydır.forumda faydalı bılgıler var yardımcı olacagı dusunuyorum
saglıcakla
-
01 Ağustos 2010, 23:50
#20
hmm.tamam o zaman.konvertör iptalinden vazgectik diyelim.ama ben motorumun egzozundan daha çok ve tok bir ses cıkmasını istiyorum.bunun için deldirmek nasıl bir yöntemdir.performans egzozu hava filtresi sök tak işleri değil.orjinal egzozda nasıl yapabiliriz.benim gördüğüm 125lik motorlarda cok guzel sesler cıkıor bende oyle yapmak istiyorum.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)