Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Bütün korumalar olunca kaza yaptığımızda yinede zarar gelir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    savatage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MONDiAL 125 MH DRIFT
    kendini çelik kaplattırsan yine ufak hasarlar görürsün tabii düşüşüne de bağlı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Astronot gibi giyin ister yine, öleceğin varsa ölürsün, sakat kalacağın varsa kalırsın. Motosiklette ölüm riski arabaya göre 27 kat daha fazla sonuçta, korkuyorsan arabaya bin tabii ama arabada da ölebilirsin; fakat her türlü öleceksin erken ya da geç; o bakımdan da risk almaya değer mi değmez mi senin kararın.

    Korumalardan önce de dikkate alınması gereken şey kaza riskini nasıl en aza indiririm nasıl kaza olasılığı olan durumlardan kaçınabilirim bunlara önem vermek gerek.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  3. #23
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    kazanın oluş şekline ve alacağın darbelere göre değişir bu, fakat full koruma ile yapılan kazayla korumasız yapılan kaza arasındaki fark allah korusun ama bu hayattan göçmek şeklinde olabilir.

  4. #24
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Full koruma da olsa korumasız da olsa öleceğin varsa ölürsün. Full koruma varsa pek tat vermeyebilir, orta asyadan bir deri yelekle at sırtında çıkıp gelmiş her tarafını korumayla kapatan şövalyeleri "Allah Allah" nidalarıyla kovalamış, onlara kök söktürmüş bir ecdadın torunlarıyız. O bakımdan koruma konusunu da abartmaya gerek yok bence. Motosiklet kazalarında ölenlerin yüzde 63'ü kasklı sonuçta.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  5. #25
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Bariyerlere girmezsen ve üstünden araba geçmezse,Pek zarar görmezsin
    otopsici bunu beğendi.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  6. #26
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    Alıntı lycantrophic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Full koruma da olsa korumasız da olsa öleceğin varsa ölürsün. Full koruma varsa pek tat vermeyebilir, orta asyadan bir deri yelekle at sırtında çıkıp gelmiş her tarafını korumayla kapatan şövalyeleri "Allah Allah" nidalarıyla kovalamış, onlara kök söktürmüş bir ecdadın torunlarıyız. O bakımdan koruma konusunu da abartmaya gerek yok bence. Motosiklet kazalarında ölenlerin yüzde 63'ü kasklı sonuçta.
    ne alaka ya kendin kullanmıyorsanda başkalarına koruma konusunda karışma bence bende full koruma kullanmıyorum ama hiç kimseye full korumaya gerek yok demedim
    aquarist4 bunu beğendi.

  7. #27
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Alıntı ReiZzZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne alaka ya kendin kullanmıyorsanda başkalarına koruma konusunda karışma bence bende full koruma kullanmıyorum ama hiç kimseye full korumaya gerek yok demedim
    Ben abartmaya gerek yok dedim boyunluk moyunluk vs diye. Yoksa isteyen takar isteyen takmaz bence; riskin artmasını göze alabiliyorsa.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  8. #28

    Üyelik
    06 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Tvs scooty pep
    Tesekkurler yanitlar icin

  9. #29
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    Ben gözümü kapata bildim sadece kask vardı iyiki bilek çatladı sadece 145 km magirus arkasına gomdum gtr 250
    www.erkakurye.com

  10. #30

    Üyelik
    06 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Tvs scooty pep
    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben gözümü kapata bildim sadece kask vardı iyiki bilek çatladı sadece 145 km magirus arkasına gomdum gtr 250
    Gecmis olsun ehliyetsizken kaza yapsak kimseye ciddi bir zarar olmasa ne kadar ceza oderiz?

  11. #31

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    50 km hızla giderken kör bir virajda araç soldan bana vurdu tıbia ve femur kemiğimde 9 parça kırık oluştu...90 km hızla giderken virajda kaydım asfaltı öptüm 10 mt sürüklendim hiçbirşeyim yoktu...
    Kaza yaptığınızda çarpmayacaksınız yada birşeyin size çarpmasına izin vermeyeceksiniz.Çarpmalarda koruma sadece hasarı azaltır ölümü yada yaralanmayı engelleyemez.

  12. #32
    dweios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Ben de bi arkadasımdan örnek vereyim. Nolan kask ( 1000 tl'ye yakın fiyata aldıgını biliyorum ama model bilmiyorum ), dainese tam korumalı deri ceket, deri korumalı eldivenler ve boynu kırılarak öldü. Hız da 80'den az diye tahmin ediyorum. Olacagı varsa oluyor ama benim sacma eldivenim bile beni derimin yuzulmesinden korudu bir kere. Sen önlem al, akıllı davran gerisi hayattaki diger parametrelerden bilinmez.

  13. #33
    TutkuluAcemi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2010
    120 km/s ye kadar korur.
    Türkçe giderse, Türkiye gider!

  14. #34
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    120 km ye kadar sizi Allahtan baska birsey korumaz.
    Ncap kaza,testleri 55 km hizla yapilir. Cunki o hizin uzerinde hicbir arac hicbir guvenlik tertibatinin sizi koruyacagina garanti vermez.
    Ne volvo ne mercedes ne dodge ne bentley.

    Okumaya guvenme korumasiz gezme.

  15. #35
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    2011 Şubatta kaza yaptım. Full koruma(Kask, mont, eldiven, bot, pantolon, balaklava, bellik) olmasına rağmen sol bacağım motosikletin arka tarafının altında kaldı ve kırıldı. Pantolonun içindeki dizlik sadece darbelere karşı koruma sağlıyordu ve işe yaramadı. Eğer motordan ayrı düşseydim sıyrık bile olmayacaktı. Nasıl kaza yapacağımızı bilemediğimiz için elimizden geldiğince full koruma kullanmamız gerekir.

    ---------- Post added at 14:23 ---------- Previous post was at 14:20 ----------

    Alıntı lycantrophic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Full koruma da olsa korumasız da olsa öleceğin varsa ölürsün. Full koruma varsa pek tat vermeyebilir, orta asyadan bir deri yelekle at sırtında çıkıp gelmiş her tarafını korumayla kapatan şövalyeleri "Allah Allah" nidalarıyla kovalamış, onlara kök söktürmüş bir ecdadın torunlarıyız. O bakımdan koruma konusunu da abartmaya gerek yok bence. Motosiklet kazalarında ölenlerin yüzde 63'ü kasklı sonuçta.
    Ölenlerin %63'ü kasklı ise bunda kask kullanım oranının da etkisi var. Asıl bakmanız gereken motosiklet kazasından "sağ kurtulanların %kaçı" kasklı?..
    Grhn bunu beğendi.
    112ciyiz

  16. #36

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    hiçbirşeyin garantisi yoktur.

    ama motosiklette ölümcül darbe kafadan alınan darbedir. bu nedenle kask en önemli koruma ekipmanıdır. ne kadar kaliteli olursa o kadar güven verir. ayrıca kaliteli kask kullanımı sürüş konforunuzuda arttırır.

    kaskın haricide kullanılan koruma ekipmanlarından ziyade kaza esnasında nerede ve nasıl bir kaza yaptıgınızında önemi büyüktür. eger hızınız yüksek ve önünüze aniden bir araç çıktıgında ne yapılması gerektigini bilmiyorsanız işiniz çok zor. kazalarda akordion etkisi diye bir tabir vardır.

    kısaca buna deginecek olursak bir otomobil ile başka bir otomobilin çarpışmasında genelde sürücü kabini pek fazla zarar görmez. bunun sebebi kaza yaptıgınızda diger aracın çarpışmanın etkisiyle savrulmasıdır. ancak bir köprü diregi yada hem yüklü hemde daha büyük bir araçla mesela kamyon ile çarpıştıgınızda hiçbir hava yastıgı sizi koruyamaz. çünkü diger obje sabit kalırken kullandıgınız otomobil hareket etmeye devam edecektir ve sonunda kazanın etkisi sürücü kabinine ulaşacaktır.

    söz konusu kapalı bir otomobilede böyle iken motosiklet ile başka bir araca çarpmak yukarda bahsettigim akordion etkisini yaratacaktır.

    eger bir otomobil yada daha büyük bir araca çarpma kaçınılmazsa yapılacak en iyi şey motosiklette ayırılmaktır. ya motosikleti yatırırsınız yada pegler üzerinde ayaga kalkıp otomobilin üzerinden uçmaktır.

    bazı kazalarda en ufak zarar görmeden kurtulabilirsiniz bazılarında ise yaşama şansınız hiç yoktur. bu nedenle kazanın standardı yoktur.

    motosiklete biniyorsanız riskleri ve tehlikeyide göze alıyorsunuz demektir. hem bu kadar zevkli hemde bu kadar tehlikeli bir araçtır motosiklet.

    geçtigimiz senelerde forumun sevilen üyelerinden rahmetli murat doganay talihsiz bir kaza geçirmiş ve yaşamını yitirmiştir. ölüm nedeni kaza sırasında kolu kopması ve kan kaybıdır.

    türkiyedeki bariyerler motosiklet sürücüleri için tabiri caizse tam bir potansiyel giyotindir. yapılış amacı asla motosikletliyi korumak degildir. aksine motosikletli için felaket dogurabilecek bir fiziki yapısı vardır.

    eger motosiklet kullanıyorsanız mutlaka koruma ekipmanlarınız üzerinizde olsun. söyledigim gibi dogrdan çarpmalarda eger motosikletten ayrılmışsanız koruma ekipmanları oluşabilecek zararı minimize eder. gerisi taktiri ilahidir.

    bunun dışında asla gereksiz ve kontrolsüz risk almayın. kontrolsüz tali yolların oldugu bir yolda daima kaçış noktası gözlemleyin. hızınızı yolun durumuna ve ani gelişebilecek bir tehlikede frenlere ve motosikletinizin lastiklerine göre ayarlayın.

    forumda boşuna yüksek cc ile başlamayın ölürsünüz denmiyor. aracı haraket ettirmek ayrıdır tehlike anında nasıl davaranacagını bilmek ayrıdır. yüksek cc küçük cc ye göre çok daha hızlı ivmelenirken beraberinde risk artacaktır.
    otopsici ve ozgur325 bunu beğendiler.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  17. #37

    Üyelik
    06 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Tvs scooty pep
    Alıntı sezer aykaç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiçbirşeyin garantisi yoktur.

    ama motosiklette ölümcül darbe kafadan alınan darbedir. bu nedenle kask en önemli koruma ekipmanıdır. ne kadar kaliteli olursa o kadar güven verir. ayrıca kaliteli kask kullanımı sürüş konforunuzuda arttırır.

    kaskın haricide kullanılan koruma ekipmanlarından ziyade kaza esnasında nerede ve nasıl bir kaza yaptıgınızında önemi büyüktür. eger hızınız yüksek ve önünüze aniden bir araç çıktıgında ne yapılması gerektigini bilmiyorsanız işiniz çok zor. kazalarda akordion etkisi diye bir tabir vardır.

    kısaca buna deginecek olursak bir otomobil ile başka bir otomobilin çarpışmasında genelde sürücü kabini pek fazla zarar görmez. bunun sebebi kaza yaptıgınızda diger aracın çarpışmanın etkisiyle savrulmasıdır. ancak bir köprü diregi yada hem yüklü hemde daha büyük bir araçla mesela kamyon ile çarpıştıgınızda hiçbir hava yastıgı sizi koruyamaz. çünkü diger obje sabit kalırken kullandıgınız otomobil hareket etmeye devam edecektir ve sonunda kazanın etkisi sürücü kabinine ulaşacaktır.

    söz konusu kapalı bir otomobilede böyle iken motosiklet ile başka bir araca çarpmak yukarda bahsettigim akordion etkisini yaratacaktır.

    eger bir otomobil yada daha büyük bir araca çarpma kaçınılmazsa yapılacak en iyi şey motosiklette ayırılmaktır. ya motosikleti yatırırsınız yada pegler üzerinde ayaga kalkıp otomobilin üzerinden uçmaktır.

    bazı kazalarda en ufak zarar görmeden kurtulabilirsiniz bazılarında ise yaşama şansınız hiç yoktur. bu nedenle kazanın standardı yoktur.

    motosiklete biniyorsanız riskleri ve tehlikeyide göze alıyorsunuz demektir. hem bu kadar zevkli hemde bu kadar tehlikeli bir araçtır motosiklet.

    geçtigimiz senelerde forumun sevilen üyelerinden rahmetli murat doganay talihsiz bir kaza geçirmiş ve yaşamını yitirmiştir. ölüm nedeni kaza sırasında kolu kopması ve kan kaybıdır.

    türkiyedeki bariyerler motosiklet sürücüleri için tabiri caizse tam bir potansiyel giyotindir. yapılış amacı asla motosikletliyi korumak degildir. aksine motosikletli için felaket dogurabilecek bir fiziki yapısı vardır.

    eger motosiklet kullanıyorsanız mutlaka koruma ekipmanlarınız üzerinizde olsun. söyledigim gibi dogrdan çarpmalarda eger motosikletten ayrılmışsanız koruma ekipmanları oluşabilecek zararı minimize eder. gerisi taktiri ilahidir.

    bunun dışında asla gereksiz ve kontrolsüz risk almayın. kontrolsüz tali yolların oldugu bir yolda daima kaçış noktası gözlemleyin. hızınızı yolun durumuna ve ani gelişebilecek bir tehlikede frenlere ve motosikletinizin lastiklerine göre ayarlayın.

    forumda boşuna yüksek cc ile başlamayın ölürsünüz denmiyor. aracı haraket ettirmek ayrıdır tehlike anında nasıl davaranacagını bilmek ayrıdır. yüksek cc küçük cc ye göre çok daha hızlı ivmelenirken beraberinde risk artacaktır.
    Tesekkurler fakat su arabanin uzerinden ucmak yapilamaz bence genelde filmlerde olur:d

  18. #38
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    Ecel geldi mi kurtuluş yok dostum
    Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.

  19. #39
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onlar dusmelerde etkilidir.
    Kaza olayi cok farklidir. Vurursunuz hicbir dis hasar yoktur fakat basinctan karacigeriniz yirtilir o anda gidersiniz.

    Korumasiz binilmez, guvenipte suursuzca da kullanilmaz.
    Hem aklibasinda kullanip hemde olabildigince korumali olmak en faydalisidir.
    ula eyüp !!!! hep sürekli verdiğim cevapları vermek zorundamısın sen yavvv bana cevap hakkı bırakmıyorsun uyus oluyorum bak söyleyeyim
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  20. #40
    beyazit60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2012
    Şehir
    Tokat / Merkez
    Motosikleti
    Sym joymax250i
    Bir motor kazasını trafikçi bi arkadaş anlatmıştı. Adam full korumalı binmiş motora kask, dizlik, bel koruması, pantolon, mont, bileklik vs. ama motorcunun kafası vücudundan 15 metre uzaktaymış. Kaskta en ufak bi hasar yokmuş. Arkadaş elim ayağım boşaldı görünce dedi tabi bende duyunca şok oldum. Adamın kafası kopmuş bütün korumalar sağlam. Ecel geldikten sonra hiçbirşey korumaz insanı.
    Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)