kendini çelik kaplattırsan yine ufak hasarlar görürsün tabii düşüşüne de bağlı
kendini çelik kaplattırsan yine ufak hasarlar görürsün tabii düşüşüne de bağlı
Astronot gibi giyin ister yine, öleceğin varsa ölürsün, sakat kalacağın varsa kalırsın. Motosiklette ölüm riski arabaya göre 27 kat daha fazla sonuçta, korkuyorsan arabaya bin tabii ama arabada da ölebilirsin; fakat her türlü öleceksin erken ya da geç; o bakımdan da risk almaya değer mi değmez mi senin kararın.
Korumalardan önce de dikkate alınması gereken şey kaza riskini nasıl en aza indiririm nasıl kaza olasılığı olan durumlardan kaçınabilirim bunlara önem vermek gerek.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
kazanın oluş şekline ve alacağın darbelere göre değişir bu, fakat full koruma ile yapılan kazayla korumasız yapılan kaza arasındaki fark allah korusun ama bu hayattan göçmek şeklinde olabilir.
Full koruma da olsa korumasız da olsa öleceğin varsa ölürsün. Full koruma varsa pek tat vermeyebilir, orta asyadan bir deri yelekle at sırtında çıkıp gelmiş her tarafını korumayla kapatan şövalyeleri "Allah Allah" nidalarıyla kovalamış, onlara kök söktürmüş bir ecdadın torunlarıyız. O bakımdan koruma konusunu da abartmaya gerek yok bence. Motosiklet kazalarında ölenlerin yüzde 63'ü kasklı sonuçta.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Bariyerlere girmezsen ve üstünden araba geçmezse,Pek zarar görmezsin
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
Tesekkurler yanitlar icin
Ben gözümü kapata bildim sadece kask vardı iyiki bilek çatladı sadece 145 km magirus arkasına gomdum gtr 250
www.erkakurye.com
50 km hızla giderken kör bir virajda araç soldan bana vurdu tıbia ve femur kemiğimde 9 parça kırık oluştu...90 km hızla giderken virajda kaydım asfaltı öptüm 10 mt sürüklendim hiçbirşeyim yoktu...
Kaza yaptığınızda çarpmayacaksınız yada birşeyin size çarpmasına izin vermeyeceksiniz.Çarpmalarda koruma sadece hasarı azaltır ölümü yada yaralanmayı engelleyemez.
Ben de bi arkadasımdan örnek vereyim. Nolan kask ( 1000 tl'ye yakın fiyata aldıgını biliyorum ama model bilmiyorum ), dainese tam korumalı deri ceket, deri korumalı eldivenler ve boynu kırılarak öldü. Hız da 80'den az diye tahmin ediyorum. Olacagı varsa oluyor ama benim sacma eldivenim bile beni derimin yuzulmesinden korudu bir kere. Sen önlem al, akıllı davran gerisi hayattaki diger parametrelerden bilinmez.
120 km ye kadar sizi Allahtan baska birsey korumaz.
Ncap kaza,testleri 55 km hizla yapilir. Cunki o hizin uzerinde hicbir arac hicbir guvenlik tertibatinin sizi koruyacagina garanti vermez.
Ne volvo ne mercedes ne dodge ne bentley.
Okumaya guvenme korumasiz gezme.
2011 Şubatta kaza yaptım. Full koruma(Kask, mont, eldiven, bot, pantolon, balaklava, bellik) olmasına rağmen sol bacağım motosikletin arka tarafının altında kaldı ve kırıldı. Pantolonun içindeki dizlik sadece darbelere karşı koruma sağlıyordu ve işe yaramadı. Eğer motordan ayrı düşseydim sıyrık bile olmayacaktı. Nasıl kaza yapacağımızı bilemediğimiz için elimizden geldiğince full koruma kullanmamız gerekir.
---------- Post added at 14:23 ---------- Previous post was at 14:20 ----------
Ölenlerin %63'ü kasklı ise bunda kask kullanım oranının da etkisi var. Asıl bakmanız gereken motosiklet kazasından "sağ kurtulanların %kaçı" kasklı?..
112ciyiz
hiçbirşeyin garantisi yoktur.
ama motosiklette ölümcül darbe kafadan alınan darbedir. bu nedenle kask en önemli koruma ekipmanıdır. ne kadar kaliteli olursa o kadar güven verir. ayrıca kaliteli kask kullanımı sürüş konforunuzuda arttırır.
kaskın haricide kullanılan koruma ekipmanlarından ziyade kaza esnasında nerede ve nasıl bir kaza yaptıgınızında önemi büyüktür. eger hızınız yüksek ve önünüze aniden bir araç çıktıgında ne yapılması gerektigini bilmiyorsanız işiniz çok zor. kazalarda akordion etkisi diye bir tabir vardır.
kısaca buna deginecek olursak bir otomobil ile başka bir otomobilin çarpışmasında genelde sürücü kabini pek fazla zarar görmez. bunun sebebi kaza yaptıgınızda diger aracın çarpışmanın etkisiyle savrulmasıdır. ancak bir köprü diregi yada hem yüklü hemde daha büyük bir araçla mesela kamyon ile çarpıştıgınızda hiçbir hava yastıgı sizi koruyamaz. çünkü diger obje sabit kalırken kullandıgınız otomobil hareket etmeye devam edecektir ve sonunda kazanın etkisi sürücü kabinine ulaşacaktır.
söz konusu kapalı bir otomobilede böyle iken motosiklet ile başka bir araca çarpmak yukarda bahsettigim akordion etkisini yaratacaktır.
eger bir otomobil yada daha büyük bir araca çarpma kaçınılmazsa yapılacak en iyi şey motosiklette ayırılmaktır. ya motosikleti yatırırsınız yada pegler üzerinde ayaga kalkıp otomobilin üzerinden uçmaktır.
bazı kazalarda en ufak zarar görmeden kurtulabilirsiniz bazılarında ise yaşama şansınız hiç yoktur. bu nedenle kazanın standardı yoktur.
motosiklete biniyorsanız riskleri ve tehlikeyide göze alıyorsunuz demektir. hem bu kadar zevkli hemde bu kadar tehlikeli bir araçtır motosiklet.
geçtigimiz senelerde forumun sevilen üyelerinden rahmetli murat doganay talihsiz bir kaza geçirmiş ve yaşamını yitirmiştir. ölüm nedeni kaza sırasında kolu kopması ve kan kaybıdır.
türkiyedeki bariyerler motosiklet sürücüleri için tabiri caizse tam bir potansiyel giyotindir. yapılış amacı asla motosikletliyi korumak degildir. aksine motosikletli için felaket dogurabilecek bir fiziki yapısı vardır.
eger motosiklet kullanıyorsanız mutlaka koruma ekipmanlarınız üzerinizde olsun. söyledigim gibi dogrdan çarpmalarda eger motosikletten ayrılmışsanız koruma ekipmanları oluşabilecek zararı minimize eder. gerisi taktiri ilahidir.
bunun dışında asla gereksiz ve kontrolsüz risk almayın. kontrolsüz tali yolların oldugu bir yolda daima kaçış noktası gözlemleyin. hızınızı yolun durumuna ve ani gelişebilecek bir tehlikede frenlere ve motosikletinizin lastiklerine göre ayarlayın.
forumda boşuna yüksek cc ile başlamayın ölürsünüz denmiyor. aracı haraket ettirmek ayrıdır tehlike anında nasıl davaranacagını bilmek ayrıdır. yüksek cc küçük cc ye göre çok daha hızlı ivmelenirken beraberinde risk artacaktır.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
Ecel geldi mi kurtuluş yok dostum
Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.
Bir motor kazasını trafikçi bi arkadaş anlatmıştı. Adam full korumalı binmiş motora kask, dizlik, bel koruması, pantolon, mont, bileklik vs. ama motorcunun kafası vücudundan 15 metre uzaktaymış. Kaskta en ufak bi hasar yokmuş. Arkadaş elim ayağım boşaldı görünce dedi tabi bende duyunca şok oldum. Adamın kafası kopmuş bütün korumalar sağlam. Ecel geldikten sonra hiçbirşey korumaz insanı.
Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)