Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motora cbr 125 ile başlamayı planlıyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Herkese selamlar abilerim , ablalarım , kardeşlerim. Ben 18 yaşında lise son sınıf öğrencisiyim. İçimde motor hevesi var. Motora Cbr 125 ile başlamayı planlıyorum. daha önce hiç motor sürmedim desem yeridir Arkadaşımın Yamaha Cryptonunu ( 110cc ) sürmüştüm bi 20 , 30 metre Haftaya ehliyete yazılıyorum. Motoru 0 almayı düşünüyorum motorun fiyatı 6.900 TL 400 TL VERGİSİ SİGORTASI , MONT TAKIMI 350 TL , KASK 300 TL TOPLAM 7.950 TL Yapıyor Sizce iyi mi ? yoksa ikinci el mi almalıyım . ikinci el düşünmememin sebebi motorda kusur olabileceği ve 5.500 tl ye alsam lastikleri yağı suyuydu derken 6 bin tl yi bulur bakımı. bende 900 tl daha koyar sıfırını alırım diye düşündüm Debriyajlı motorun nasıl kullanılıcağını biliyorum yani hem arkadaşımın allattığı hemde benim gözlemlediğim kadarıyla biliyorum fakat ugulayabilirmiyim bilmiyorum. Sizce yeni başalayan birisi olarak cbr 125 i sürebilirmiyim ? Sizce benim için cbr 125 uygunmudur ? tehlike yaşarmıyım yeni olduğum için ? Yardımcı olursanız sevinirim Herkese Saygılar & Sevgiler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ImShoT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    HALKBUS
    cbr uygundur da 0 uygun değildir bence.
    Neden dersen ilk motor vitesli motor alışmak zor olucak...
    Bence 2.el bir tane bul en azından
    0 ı alıp 2.gün sağa sola yatırınca için yanaarr .
    Domino'sPizza

  3. #3

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Kardeşim benim tavsiyem değildir cbr 125 forumda alan hemen herkez 1,2 ay sonra sıkılıyor az geliyor ve ayrıca 125cc motora 7.500 tl çooookk fazla
    git önce ucuza bi çinli al vitesli zaten 1,2 milyara bulursun biraz öğren 250cc ye geç
    yada Diyorsan ki ben 1,2 hafta boş yollarda sürmeyi öğrenirim ya 2.ci el hyo gt250r al yada paran varsa sıfır gt250r yada cbr250 al
    Ben çok zengin olsam dahi almam cbr125 i o fiyata
    Sado

  4. #4

    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Gt 250r veya cbr 250 ile fazla gelmez mi :D kazıklanmayalım derken canımızdan olmayalım yani

  5. #5
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    250 cc başlangıç için fazla

    Ama cbr 125 e de okadar para dökmek fazla

    Ben olsam ne yapardım (ki yapmaya çalıştığım şeyde o aslında. Ama 50cc scooter kullandığıma bakma ) grenajsız bir 125 cc motosiklet alır (misal tvs apache ybr cbf cb...) hem tecrübe ederim hem kaza yaptım mı sadece dizim acır (cbr da hem cebin hem dizin acır maalum grenaj fiyatları) 2.elde nerdeyse hiç değer kaybetmez kısaca yeterli tecrübeye gelene kadar kullanır ve bu zaman zarfında da yeterince paramı biriktirir direk 8-10 bin tl arası 250cc bakarım (misal gt250r cbr250 ninja 250...)

    Yani kısaca bir 125cc ye nerdeyse 250cc parası dökmek bana mantıklı gelmiyor. Heleki başlangıçta kaza ve düşme durumunuda düşünürsek en alınmayacak motor. Ama dersen ki halim vaktim yerinde grenajı dert etmem ozaman alınabilir

  6. #6

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc başlangıç için fazla

    Ama cbr 125 e de okadar para dökmek fazla

    Ben olsam ne yapardım (ki yapmaya çalıştığım şeyde o aslında. Ama 50cc scooter kullandığıma bakma ) grenajsız bir 125 cc motosiklet alır (misal tvs apache ybr cbf cb...) hem tecrübe ederim hem kaza yaptım mı sadece dizim acır (cbr da hem cebin hem dizin acır maalum grenaj fiyatları) 2.elde nerdeyse hiç değer kaybetmez kısaca yeterli tecrübeye gelene kadar kullanır ve bu zaman zarfında da yeterince paramı biriktirir direk 8-10 bin tl arası 250cc bakarım (misal gt250r cbr250 ninja 250...)

    Yani kısaca bir 125cc ye nerdeyse 250cc parası dökmek bana mantıklı gelmiyor. Heleki başlangıçta kaza ve düşme durumunuda düşünürsek en alınmayacak motor. Ama dersen ki halim vaktim yerinde grenajı dert etmem ozaman alınabilir
    Aynen katılıyorum önce bi başlangıç motoru al ama oda 2.el olsun sıfırına gidipde 4.500tl verme eski olsun bişe olmaz tvs.cbf.ybr. 3.250 ye felan temizini bulursun daha fazlasınıda verme zaten al şöyle 5,10 bin yap yeterli olur sanırım
    Sado

  7. #7

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    3600e al Sıfır cb125 bin soyle 5-10 bın km paranda cebınde kalır herhangı bır kazada masrafta acmaz kendıne guvendın mı nınya bıle alırsın tavsıyem
    [B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Anlamıyorum bu motoru alırım kaza yaparım grenajlı alırsam param gider, grenajsız olursa sadece canım yanar mantığını. Kaza yapmayı kafaya koyduysan niye motora biniyosun, canın motordan değerli mi. Dizine takılacak platin mi daha pahalı, yoksa motorun grenajları mı ? Kazada en son düşünülecek şey motor. Motor parası kazanılır ama sağlık geri kazanılmaz. Parçalanmış diz bi daha adam olmuyor da hem.

  9. #9

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamıyorum bu motoru alırım kaza yaparım grenajlı alırsam param gider, grenajsız olursa sadece canım yanar mantığını. Kaza yapmayı kafaya koyduysan niye motora biniyosun, canın motordan değerli mi. Dizine takılacak platin mi daha pahalı, yoksa motorun grenajları mı ? Kazada en son düşünülecek şey motor. Motor parası kazanılır ama sağlık geri kazanılmaz. Parçalanmış diz bi daha adam olmuyor da hem.
    CBR 125 alınca dusunce bısey olmıcak mı koruyacak mı bız sadece canının her sekılde yanıcagını ama grenajlı motor alırsa extra masraf cıkarcagını soluyorruz ki oldugu yerde dusse bıle masraf ...
    [B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]

  10. #10
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    İlk motora koruma demiri takabiliyor olmalısın bence. Sıfır tecrübe için cbf ybr veya apache daha mantıklı seçenekler cbr'a göre.

  11. #11
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamıyorum bu motoru alırım kaza yaparım grenajlı alırsam param gider, grenajsız olursa sadece canım yanar mantığını. Kaza yapmayı kafaya koyduysan niye motora biniyosun, canın motordan değerli mi. Dizine takılacak platin mi daha pahalı, yoksa motorun grenajları mı ? Kazada en son düşünülecek şey motor. Motor parası kazanılır ama sağlık geri kazanılmaz. Parçalanmış diz bi daha adam olmuyor da hem.
    Düşmemiş motorcu yoktur. Daha düşmemiş motorcu vardır.

    Elbette kimsenin kaza yapmasını yada düşmesini istemeyiz. Yada başlangıçta grenajlı motosiklet önermemek kazaya şartlanmakda değildir.

    Eninde sonunda o gidon yere değecek ve arkadaşımızın canı yanacak tıpkı bizimde başımıza geldiği gibi. Eh bu durumda da yeni başlayan birinin masum bir düşüşte bile en az 200tl grenaj yapması canını yakacak moralini bozacak belkide motordan soğutacak. Bunun olmasınıda ben istemem açıkçası.

    Zaten yazımın sonunda da dedim ''eğer grenaj parasını verecek gücünüz varsa olabilir'' diye. Sonuçta orta gelirliyi bile rahatsız edecek zorlayacak meblağlar tutabilir

    Ayrıca eklemeden edemeyeceğim grenajlar ayağınızı sadece rüzgara karşı korur. Eğer dediğiniz gibi işlevleride olsa koruma takozu diye birşey icat edilmezdi. Sonuç olarak dizlerin korunması söz konusuysa kaliteli bir dizlik ve pantolonla çok daha kolay ve kesin bir çözüme varılmış olur. Tabii birde kazadan sonra grenaj değiştirmek mi yoksa yeni dizlik almak mı daha ucuza geliyor bunuda araştırmanızı dilerim

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben diyorum ki, zırt pırt düşeceksen ya motora binme yada eğitim al. Durduğu yerde yatsa bile masraf konusu da, kaliteli motorlar yatınca o kadar da kötü dağılmıyor ya. Ben düşük hızda yan yatıp kaza yapmış SYM GTS 250 gördüm sadece sinyal lambasının camı kırıktı ve sinyalin olduğu grenajda sıyrık vardı. Mesela CBF 150 sağlam bir motor belki ama sadece mekanik olarak, durduğu yerde bile yatınca grenajları darmadağan olduğu için kullanan neredeyse herkes motoru çevreleyen demir bir kafes ile kullanıyor.

  13. #13
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    Mondial mh 125 drift tam sana göre fiyatıda 2800 tl civarında yani iki motorda 125lik bence hondaya o kadar para çok hem üstte arkadaş demiş daha acemisin düşersin falan mahvolur motor
    Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.

  14. #14
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    cbr 125 başlangıç için çok uygun bir motosiklet, zaten bilinçli biri olduğun belli önce ehliyet sonra koruma sonra motosiklet.

  15. #15
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    YBR125 alıp bir sonra büyütmek daha uygundur bence... benimde kendime seçtiğim bir yoldur.
    Ne Adamlar gördüm Altında Motor Yok. Ne Motorlar Gördüm Üzerinde Adam Yok.....

  16. #16
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben diyorum ki, zırt pırt düşeceksen ya motora binme yada eğitim al. Durduğu yerde yatsa bile masraf konusu da, kaliteli motorlar yatınca o kadar da kötü dağılmıyor ya. Ben düşük hızda yan yatıp kaza yapmış SYM GTS 250 gördüm sadece sinyal lambasının camı kırıktı ve sinyalin olduğu grenajda sıyrık vardı. Mesela CBF 150 sağlam bir motor belki ama sadece mekanik olarak, durduğu yerde bile yatınca grenajları darmadağan olduğu için kullanan neredeyse herkes motoru çevreleyen demir bir kafes ile kullanıyor.
    siz motosiklete yeni başaladığınız da hiç düşmediniz mi? allah düşürmesin kaza bela vermesin ama öyle bir yazıyorsunuz ki sanki sadece beceriksizlikden yada bilgisizlikden düşülüyormuş gibi anlaşılıyor.

    hayat bu efendim. viraja girersin eğitim alsan bile bi anda beklenmedik yerden yola yağ dökülmüş olur al başına belayı. ondan sonra gelsin sinyaller gitsin grenajlar.

    zaten düşük hızda yan yatması her motorda okadar masraf çıkarmasada normal yada yüksek süratte ciddi manada masraf çıkaracaktır. aynı zamanda düşük hızda dahi olsa bi motorun yan grenajının boydan boya çizilmesi var birde sadece kuyruk grenajı ile elciklerin hasar görmesi var. hangisi içinizi daha çok acıtır?

    ayrıca sym gts 250 gibi motosikletlerin artçı ayak koyma yerleri motorun en dışında bulunduğundan genelde yan devrilme yada düşük hızda yan yatma gibi durumlarda direk ayak basamağı yere değer ve kuyruk grenajı da bu nedenle ya az zarar görür yada hiç zarar görmez.

    neyse allah size de grenajlı bir motosiklet nasip etsin ama düşmek nasip olmadan dediklerimi anlarsınız inşallah
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  17. #17

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    ilk motor olarak cbr 125 r alınmaz. nedenide tecrüben yok. şahsi hatandan dolayı düştügünde ciddi rakamlı masraflar seni bekler.

    benim tavsiyem ikinci el sıfır ayarında ybr cbf yada tvs alman ve bir süre onunla takılman. zamanı gelince satıp cbr 250 r alırsın.

    vitesli motor tecrüben olsa cbr 125 al diyecegim ama 125 cc bir motosiklete 7000 lira vermek pek akıl karı degil.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  18. #18

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Alıntı c3nk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr 125 başlangıç için çok uygun bir motosiklet, zaten bilinçli biri olduğun belli önce ehliyet sonra koruma sonra motosiklet.
    Paşa başlangıç diyor kardeşimiz Belki ilerde büyütge bilir o yüzden 125 cc bi motora 7.5 milyar vermek çokkk çok gereksiz oluyor alsın zarar etmeyecek bi motor kullansın 5,10 bin ondan sonra 250 cc ye binsin hem tatmin eder hemde hemen aynı paraya
    Sado

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz motosiklete yeni başaladığınız da hiç düşmediniz mi? allah düşürmesin kaza bela vermesin ama öyle bir yazıyorsunuz ki sanki sadece beceriksizlikden yada bilgisizlikden düşülüyormuş gibi anlaşılıyor.

    hayat bu efendim. viraja girersin eğitim alsan bile bi anda beklenmedik yerden yola yağ dökülmüş olur al başına belayı. ondan sonra gelsin sinyaller gitsin grenajlar.

    zaten düşük hızda yan yatması her motorda okadar masraf çıkarmasada normal yada yüksek süratte ciddi manada masraf çıkaracaktır. aynı zamanda düşük hızda dahi olsa bi motorun yan grenajının boydan boya çizilmesi var birde sadece kuyruk grenajı ile elciklerin hasar görmesi var. hangisi içinizi daha çok acıtır?

    ayrıca sym gts 250 gibi motosikletlerin artçı ayak koyma yerleri motorun en dışında bulunduğundan genelde yan devrilme yada düşük hızda yan yatma gibi durumlarda direk ayak basamağı yere değer ve kuyruk grenajı da bu nedenle ya az zarar görür yada hiç zarar görmez.

    neyse allah size de grenajlı bir motosiklet nasip etsin ama düşmek nasip olmadan dediklerimi anlarsınız inşallah
    Düşmedim kardeşim, hiç bir şekilde motordan düşmedim, çok kere kaydım ama ayaklarımla tuttum. Kullandığım motorlar Yamaha BWS 100 (Kiralık), Mondial 150 HS, Dayun Space 125, Kymco Movie XL (Kiralık), Mondial Hyena 100 X. Son motorumla 5 bin km yaptım, çok kere şaha kalktı ama düşmedim. Motoru bırakmazsan kolay kolay düşmezsin, en ufak hatada allah gitti motor deyip ellerini bırakırsan çok düşersin.

  20. #20
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşmedim kardeşim, hiç bir şekilde motordan düşmedim, çok kere kaydım ama ayaklarımla tuttum. Kullandığım motorlar Yamaha BWS 100 (Kiralık), Mondial 150 HS, Dayun Space 125, Kymco Movie XL (Kiralık), Mondial Hyena 100 X. Son motorumla 5 bin km yaptım, çok kere şaha kalktı ama düşmedim. Motoru bırakmazsan kolay kolay düşmezsin, en ufak hatada allah gitti motor deyip ellerini bırakırsan çok düşersin.
    Peki paşam ağam kralsın sen hiç düşmezsin hata yapmazsın mükemmelsin evet dostum sen grenajlı motoru hak edersin zerre kadar çizdirmezsin zaten gidonuda bırakmıyormuşun hayatta bişi olmaz sana.

    Hatta düşmüyorum diye kaskda takmıyorsundur allah bilir nasılsa yanlıyorsun ama gidonu öyle tutuyor ayaklarını öyle kullanıyorsun ki 90la gitsen dünya sallantıdan yıkılsa bile kaymıyorsun.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)