Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aynı rpm'de aynı güç-torka sahip iki farklı cc için yakıt tüketimi farkı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    iki motosiklet düşünün, ikisininde 8000rpmde ürettikleri güç 15bhp ve ikisinin 7000rpmde ürettikleri tork 15nm (devir-güç-tork haritaları tamamen aynı) ama biri 125cc diğeri 200cc.

    şimdi bu iki motosikletin yakıt tüketimleri konusundaki fikirleriniz nedir? bana sanki eşit olması gerek gibi geliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    200cc olan daha az yakar, motor daha az zorlanacağından.

  3. #3
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    125CC lerde torku 15 nm olan motor yok. 15 hp olanda binde bir. Mengü ye katılıyorum.

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Aynı gücü üreten motorların arasında hacim farkı varsa küçük olan motorun sıkıştırma oranı daha fazla demektir. Bilindiği üzere sıkıştırma oranı ne kadar fazla ise verim o kadar fazladır. Bu mantıkla küçük olan motorun daha az yakacağını söyleyebiliriz.
    Tabi olay bu kadar basit değil bir motorun güç ve yakıt tüketimini etkileyen birçok faktör var. Subap mekanizması, sıkıştırma oranı, enjeksiyonlu veya karbüratörlü olması, yakıt-hava oranı, hava filtresi, egzoz basıncı gibi faktörlerin hepsinin birden incelenmesi lazım.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    şehir içi kısa mesafe veya yoğun trafikde her zaman düşük cc az tüketir..

    özellikle iki kişi tempolu bir sürüşde ise yüksek cc daha az zorlanacağı için tüketimi de düşük olur..


    ayrıca düşük cc motor aynı tork ve gücü üretirken ya daha yüksek devirlere çıkacaktır yada iki motor arasında teknoloji farkı vardır..

  6. #6
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Öyle birşey olamaz, haritalama dışında.

    Düşük cc motorun, yüksek cc motorun gücünü üretebilmesi için daha yüksek devir çevirmesi gerekir.Zaten tork olayına girmiyorum aynı devirde yüksek cc motorla aynı torku veremez.

  7. #7
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Güç ve tork aynı? hımmmm

    125cc TSI vs 200cc atmosferik diyosun

  8. #8

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    çok aşırı ayrıntıyı bilmiyom. ama mesela mt-125(125cc) (tork 12.4@8000rpm ve güç 15@9000rpm) ile cb190r(184cc) (tork 15@7000rpm ve güç 15.6@8000rpm)benzer değerler sunuyor. bunlar arasında yakıt tüketimi açısından fark ne olabilir?

  9. #9

    Üyelik
    07 Aralık 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    honda cbr 250
    aynı motor aynı güç aynı cc bile olsa aynı tüketim değerli olmaz birincisi motosikletin ağırlıkları farklı ikinicisi biz robot değiliz insanız birimiz 60 kilo diğerimiz 80 kilo birimiz 1.50 diğeri 1.80 hadi diyelim ben sürcem ikisinide de bir gün sinirlisin bir gün sakinsin sürekli aynı sürebilir misin motoru ? ha illaki bir cevap istersen aynı beygir aynı tork cc yüksek olan sakin kullanımda daha az yakar der mahallenin chopperci abileri motoru zorlamadığın için 0.5 litre fark eder oda yani hesaplamayın onuda yani )

  10. #10
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı eee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok aşırı ayrıntıyı bilmiyom. ama mesela mt-125(125cc) (tork 12.4@8000rpm ve güç 15@9000rpm) ile cb190r(184cc) (tork 15@7000rpm ve güç 15.6@8000rpm)benzer değerler sunuyor. bunlar arasında yakıt tüketimi açısından fark ne olabilir?
    mt-125 sahibiydim.ve 100km de ortalama 1.8 yaktı ya.Şaka gibi.Göstergede yanlışlık vardır diye depoyu fulleyip denedim tam çıktı.1.8 litre.Makineyi az zorlayayım belki ben yavaş kullanıyorum dedim max 2.2 oldu tapa gazda.

  11. #11

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Alıntı Only2wheels adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı motor aynı güç aynı cc bile olsa aynı tüketim değerli olmaz birincisi motosikletin ağırlıkları farklı ikinicisi biz robot değiliz insanız birimiz 60 kilo diğerimiz 80 kilo birimiz 1.50 diğeri 1.80 hadi diyelim ben sürcem ikisinide de bir gün sinirlisin bir gün sakinsin sürekli aynı sürebilir misin motoru ? ha illaki bir cevap istersen aynı beygir aynı tork cc yüksek olan sakin kullanımda daha az yakar der mahallenin chopperci abileri motoru zorlamadığın için 0.5 litre fark eder oda yani hesaplamayın onuda yani )
    arkadaşlar bende biliyorum zibilyon tane etkene bağlı olduğunu. buradaki kasıt diğer tüm etkenler aynı tutulursa sonuç ne olur. ayrıca yakıt fiyatından değil tamamen mühendislik anlamında soruyorum.

    benzer şekilde başka soru da sorabilirim mesela. sen bir ürün çıkaracaksın piyasaya. dedinki tork 16 beygir 18 olcak. şimdi bunu sağlayacak geniş bir cc aralığı var. benim gözlemlediğim düşük cc ile halletmeye çalışırsan sıvı soğutmaya mecbur kalıyorsun. yuksek cc ile halledersen hava soğutma yetebiliyor. e ikisi aynı yakacaksa ben yüksek cc ve hava soğutma kombinasyonunu tercih ederim. tabi vergi dilimi sınırlarında olmamak koşuluyla.

  12. #12
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    şöyle örnekleyelim. CBR250 ve cbr125 arasında 2 katı hacim ve tam 2 katı güç farkı var. Uzun yolda 90-110 km arası süratte cbr125 2.5 litre yakarken cbr250 3.0 litre civarı yakar.

    Ama şehir içi dur kalk ve sıkışık trafikte cbr250 3.5-3.8 lt yakarken cbr125 yine 2.5 lt de kalır çünkü rölanti ve dururken küçük hacmin avantajıyla daha çok tasarruf yapar.
    eee bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    bmw nin en verimli patlama 500 cc de oluyor bulgusundan hareketle 3x500=1500cc ürettiğini biliyorum.
    eee bunu beğendi.

  14. #14
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı ehil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bmw nin en verimli patlama 500 cc de oluyor bulgusundan hareketle 3x500=1500cc ürettiğini biliyorum.
    o motor turbo beslemeli doğal emişli değil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)