Aynı rpm'de aynı güç-torka sahip iki farklı cc için yakıt tüketimi farkı
-
iki motosiklet düşünün, ikisininde 8000rpmde ürettikleri güç 15bhp ve ikisinin 7000rpmde ürettikleri tork 15nm (devir-güç-tork haritaları tamamen aynı) ama biri 125cc diğeri 200cc.
şimdi bu iki motosikletin yakıt tüketimleri konusundaki fikirleriniz nedir? bana sanki eşit olması gerek gibi geliyor.
Reklamlar
-
200cc olan daha az yakar, motor daha az zorlanacağından.
-
125CC lerde torku 15 nm olan motor yok. 15 hp olanda binde bir. Mengü ye katılıyorum.
-
Aynı gücü üreten motorların arasında hacim farkı varsa küçük olan motorun sıkıştırma oranı daha fazla demektir. Bilindiği üzere sıkıştırma oranı ne kadar fazla ise verim o kadar fazladır. Bu mantıkla küçük olan motorun daha az yakacağını söyleyebiliriz.
Tabi olay bu kadar basit değil bir motorun güç ve yakıt tüketimini etkileyen birçok faktör var. Subap mekanizması, sıkıştırma oranı, enjeksiyonlu veya karbüratörlü olması, yakıt-hava oranı, hava filtresi, egzoz basıncı gibi faktörlerin hepsinin birden incelenmesi lazım.
-
şehir içi kısa mesafe veya yoğun trafikde her zaman düşük cc az tüketir..
özellikle iki kişi tempolu bir sürüşde ise yüksek cc daha az zorlanacağı için tüketimi de düşük olur..
ayrıca düşük cc motor aynı tork ve gücü üretirken ya daha yüksek devirlere çıkacaktır yada iki motor arasında teknoloji farkı vardır..
-
Öyle birşey olamaz, haritalama dışında.
Düşük cc motorun, yüksek cc motorun gücünü üretebilmesi için daha yüksek devir çevirmesi gerekir.Zaten tork olayına girmiyorum aynı devirde yüksek cc motorla aynı torku veremez.
-
Güç ve tork aynı? hımmmm
125cc TSI vs 200cc atmosferik diyosun
-
çok aşırı ayrıntıyı bilmiyom. ama mesela mt-125(125cc) (tork 12.4@8000rpm ve güç 15@9000rpm) ile cb190r(184cc) (tork 15@7000rpm ve güç 15.6@8000rpm)benzer değerler sunuyor. bunlar arasında yakıt tüketimi açısından fark ne olabilir?
-
aynı motor aynı güç aynı cc bile olsa aynı tüketim değerli olmaz birincisi motosikletin ağırlıkları farklı ikinicisi biz robot değiliz insanız birimiz 60 kilo diğerimiz 80 kilo birimiz 1.50 diğeri 1.80 hadi diyelim ben sürcem ikisinide de bir gün sinirlisin bir gün sakinsin sürekli aynı sürebilir misin motoru ? ha illaki bir cevap istersen aynı beygir aynı tork cc yüksek olan sakin kullanımda daha az yakar der mahallenin chopperci abileri motoru zorlamadığın için 0.5 litre fark eder oda yani hesaplamayın onuda yani )
-
eee adlı üyeden alıntı
çok aşırı ayrıntıyı bilmiyom. ama mesela mt-125(125cc) (tork 12.4@8000rpm ve güç 15@9000rpm) ile cb190r(184cc) (tork 15@7000rpm ve güç 15.6@8000rpm)benzer değerler sunuyor. bunlar arasında yakıt tüketimi açısından fark ne olabilir?
mt-125 sahibiydim.ve 100km de ortalama 1.8 yaktı ya.Şaka gibi.Göstergede yanlışlık vardır diye depoyu fulleyip denedim tam çıktı.1.8 litre.Makineyi az zorlayayım belki ben yavaş kullanıyorum dedim max 2.2 oldu tapa gazda.
-
Only2wheels adlı üyeden alıntı
aynı motor aynı güç aynı cc bile olsa aynı tüketim değerli olmaz birincisi motosikletin ağırlıkları farklı ikinicisi biz robot değiliz insanız birimiz 60 kilo diğerimiz 80 kilo birimiz 1.50 diğeri 1.80 hadi diyelim ben sürcem ikisinide de bir gün sinirlisin bir gün sakinsin sürekli aynı sürebilir misin motoru ? ha illaki bir cevap istersen aynı beygir aynı tork cc yüksek olan sakin kullanımda daha az yakar der mahallenin chopperci abileri motoru zorlamadığın için 0.5 litre fark eder oda yani hesaplamayın onuda yani
)
arkadaşlar bende biliyorum zibilyon tane etkene bağlı olduğunu. buradaki kasıt diğer tüm etkenler aynı tutulursa sonuç ne olur. ayrıca yakıt fiyatından değil tamamen mühendislik anlamında soruyorum.
benzer şekilde başka soru da sorabilirim mesela. sen bir ürün çıkaracaksın piyasaya. dedinki tork 16 beygir 18 olcak. şimdi bunu sağlayacak geniş bir cc aralığı var. benim gözlemlediğim düşük cc ile halletmeye çalışırsan sıvı soğutmaya mecbur kalıyorsun. yuksek cc ile halledersen hava soğutma yetebiliyor. e ikisi aynı yakacaksa ben yüksek cc ve hava soğutma kombinasyonunu tercih ederim. tabi vergi dilimi sınırlarında olmamak koşuluyla.
-
şöyle örnekleyelim. CBR250 ve cbr125 arasında 2 katı hacim ve tam 2 katı güç farkı var. Uzun yolda 90-110 km arası süratte cbr125 2.5 litre yakarken cbr250 3.0 litre civarı yakar.
Ama şehir içi dur kalk ve sıkışık trafikte cbr250 3.5-3.8 lt yakarken cbr125 yine 2.5 lt de kalır çünkü rölanti ve dururken küçük hacmin avantajıyla daha çok tasarruf yapar.
-
bmw nin en verimli patlama 500 cc de oluyor bulgusundan hareketle 3x500=1500cc ürettiğini biliyorum.
-
ehil adlı üyeden alıntı
bmw nin en verimli patlama 500 cc de oluyor bulgusundan hareketle 3x500=1500cc ürettiğini biliyorum.
o motor turbo beslemeli doğal emişli değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)