Geriye Hareket Eden Aracın Arkasında Fark Edilmemek ve Önlemleri
-
Her ne kadar hız, takip mesafesi gibi önlemler alıp çeşitli tehlikeleri atlatıyor olsak da gün boyu, elimizin kolumuzun bağlandığı bir an varsa, oda sıkışık trafikte ya da cadde-sokak gibi yerlerde geri hareket eden araçlar.
Örnek: Bugün Teşvikiye Camii önünde park yeri ararken ikinci sıra yapan bir Renault Megane, dörtlüleri yakıp geri geri gelmeye başladı. Bir-iki kornaya bastım, duymadı. Uzun bastım, yine duymadı. Artık motorsikletimi geriye kaydıracak yerim kalmamıştı ve ayağa kalkıp, hafif yatırıp ileri çapraz hareket edip bagajına erişip vurmaya başladım. Neyse ki çarpmadan durdu... Yanına geçip sinirli bir şekilde bağrındım: "Korna öttürüyorum bir saattir neden geliyorsun hala!" Savunması: "Duymadım!" Sonra klasik küfürleştik yoluma devam ettim. Vurdunduymazlıkları, dikkatsizlikleri çileden çıkartıyor insanı.
Fabrika çıkışı korna kullanıyorum şu anda Honda PCX ile. Ancak yetersiz olduğunu düşünüyorum çoğu motorsikletin kornasının bu tarz durumlar için. Akü ve gövde tiplerimize göre kornalar araştırıp, gerekirse toptan güçlü kornalar almaya ne dersiniz?
Reklamlar
-
Maalesef o da fayda etmiyor.
Bana göre trafikte toplum duyarlılığının oluşabilmesi için ağır cezaların olması gerekli. Cezalar öyle ağır olacak ki, insanlar kuralları çiğnemeye, zorunlu olmadıkça geri geri gitmeye cesaret edemeyecekler. Gelişmiş ülkelerde ve bazı ortadoğu ülklelerinde bu uygulama var. Örneğin kırmızıda geçmenin cezası 1000Tl, hatalı sollamanın cezası 4000TL olsa sizce ne olur? Bizdeki şu an ki cezalar devlete gelir olsun diye var, caydırıcılık hedef değil.[COLOR="Silver"]
-
geçmiş olsun , araba geri gelmeye başlarken senin konumun nasıldı?
-
geçen sene şeker bayramında bi arkadaşım ile 700 km lik bir geziye çıktım...
geri döndüm onu evine bıraktım...
benzinliğe girdim... öndeki pompada jip duruyor ben de arkasındaki pompaya yanaştım...özellikle de sağ tekerini hizasına park ettim.. aynadan da görsün diye... öküzün oğlu geri geri geldi ön tekerin üstüne cıktı camurlugu farı grenajları kırdı...
motorum racer 200...iyikide motor da değildim... geldiğini gördüm ve arabanın arkasını resmen yumrukladım gene de öküzcüğüm geldi kırdı geçirdi...
orda asıl zoruma giden 700 km kadar gezdim geldim de evime son 3-5 km mesafede olması zoruma gitti...
-
exile adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun , araba geri gelmeye başlarken senin konumun nasıldı?
az ilerideki ışıklardan dolayı, duran bir trafik vardı. ben de aralardan geçecek yer bakıyordum.
geri vitese taktığı anda, yaklaşık 1 metre gerisinde, sabit bir şekildeydim.
-
şöyle bir kıvırma yapılabilirdi diye düşünüyorum önlem olarak görmese bile öndeki sürücü kaçması kolay olurdu.
-
-
-
safakk adlı üyeden alıntı
valla ben hooooo abeeeeeeeğ hoooop brüşş ağaaaar ooool diye bağırıp cam çerçeve bagaj silecek ne bulursam vuruyorum arabaya
yerde ufak taş varsa bazen camına atıyorum ama tabi önce insancıl yöntemlerle sellektör yakıp korna basıyorum olmazsa bunları yapıyorum
Arabadan daha kötüsü nedir bilirmisiniz?
Okul servisleri zaten çoğu ayaklı disko gibi dolaşıp içinde son ses müzik ve ergen çocuk bağrışı çağırışı olunca şöför de garibim haliyle kornayı falan duymuyor. Bir kez arkasına düştüm son çağre motoru kucaklayıp kaldırıma çıkardım da öyle kurtuldum. Sonra yarım saat adamla tartışıp yoluma devam ettim. Ha akşamına bütün gece kollarım sızladı ama en azından canım motoruma bişi olmadı
---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:54 ----------
Bu bazen çok riskli oluyor bazen araçlar yanında (sağ yanı) duran aracın arkasına geri geri girerken aracın burnu sola doğru çıkıyor. Eğer bu tekniği uygularken tam sol şeride geçiş yapılmadıysa tam o anda aracın sol çamurluğuna çarpıyorsunuz
en risksizi bu diye düşünüyorum sizin dediğiniz gibi sol ön çamurlukla vurmuş olsa bile en fazla motor yan yatar koruma demiri yan topuzlar ile hasar minimuma indirilir. halbuki geri geri gelirken hiç bişey yapamayıp motosikletin üzerine hatta sizin canınızada zarar verebilir.
-
exile adlı üyeden alıntı
en risksizi bu diye düşünüyorum sizin dediğiniz gibi sol ön çamurlukla vurmuş olsa bile en fazla motor yan yatar koruma demiri yan topuzlar ile hasar minimuma indirilir. halbuki geri geri gelirken hiç bişey yapamayıp motosikletin üzerine hatta sizin canınızada zarar verebilir.
Doğru valla öylede böylede başımıza bi iş geliyor.. Bu arabaları zaten toptan kaldırmak gerkiyor hocam
-
safakk adlı üyeden alıntı
Doğru valla öylede böylede başımıza bi iş geliyor.. Bu arabaları zaten toptan kaldırmak gerkiyor hocam
dayyip benzine zam yapıp 4 tekerlere sosyal mesajmı veriyor yoksa bizim adımıza :D tarkanın seslendirdiği belgeseldeki gibi " harekete geç harekete geç" yerine motora geç motora geçmi diyor
-
-
exile haklısın, tam ortalarında durmak yerine köşelerde beklemek daha mantıklı.
Khutuck senin kazayı hatırlıyorum, geçmiş olsun tekrar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)