Sport Touring Arayışı ve Tavsiye Beklentisi

Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
14
Motosikleti
Dominar 250
Herkese güvenli sürüşler,

Şimdiye kadar 500ccye kadar tecrübem var. Bir süredir motorsuzdum, tekrar motor almayı düşünüyorum. Şehir içerisinde kullanacağım, haftasonları şehirler arası gezilere gidebileceğim, araziye çok girmeyeceğim, artçım için konforlu olacak bir motor arayışım var. Boy 187.

Orta segment odaklıyım. V-strom 650 XT, Tracer 700, Tiger 660, KTM 790 adv şimdilik takip ettiklerim. Tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum.

Tekerinize taş değmesin.
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,647
Araziye girmeyeceksen tel jantlı modellere bakmana pek gerek yok diye düşünüyorum. Bunlar arasında servis ıvır zıvır dersen de aralarında sadece tracer 700 kalıyor.
Ama ben öncelik şekle bakan birisi olduğum için benim gözüme ilk KTM 790 adv geldi
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
1-tracer 700
2-tiger ama 800 900 hangisi denk gelirse. (800 serilerinde kronik problemi olmayan kasasını araştırmalısın. )

Suzuki sağlamdır ama yukarıdakiler gibi heyecanlandırmaz seni.

Ktm'den Türkiye'de uzak dur. Motorları ayrı sıkıntılı, distribütörü ayrı sıkıntılı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
İki kişi binme ve yola gitme ihtimali varsa yukarıdaki listeden sadece DL650 tavsiye edebilirim. Tek kişi kullanılacaksa Tracer 700. Bütçe yetiyorsa V Strom 800 de güzel, bence Tracer 700'e hem konfor hem de performans açısından tercih edilir. Bununla birlikte Suzukilerin ikinci eli pek iyi değil, Tracer ikinci elde daha kolay müşteri bulur.

Diğer seçeneklere gelince: Tiger 660 güzel motor ancak 187 boya biraz ufak kalıyor. 790 da çok agresif sportif ve özellikle sorunlu bir motosiklet, uzak durmak lazım. 890 dense belki düşünülür...
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
204
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Oyumu Tiger dan yana kullanırım. Uzun ömür ve sağlık açısından
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,468
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
İki kişi binme ve yola gitme ihtimali varsa yukarıdaki listeden sadece DL650 tavsiye edebilirim. Tek kişi kullanılacaksa Tracer 700. Bütçe yetiyorsa V Strom 800 de güzel, bence Tracer 700'e hem konfor hem de performans açısından tercih edilir. Bununla birlikte Suzukilerin ikinci eli pek iyi değil, Tracer ikinci elde daha kolay müşteri bulur.

Diğer seçeneklere gelince: Tiger 660 güzel motor ancak 187 boya biraz ufak kalıyor. 790 da çok agresif sportif ve özellikle sorunlu bir motosiklet, uzak durmak lazım. 890 dense belki düşünülür...
Hic de ufak deel bikerem😂
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Herkese güvenli sürüşler,

Şimdiye kadar 500ccye kadar tecrübem var. Bir süredir motorsuzdum, tekrar motor almayı düşünüyorum. Şehir içerisinde kullanacağım, haftasonları şehirler arası gezilere gidebileceğim, araziye çok girmeyeceğim, artçım için konforlu olacak bir motor arayışım var. Boy 187.

Orta segment odaklıyım. V-strom 650 XT, Tracer 700, Tiger 660, KTM 790 adv şimdilik takip ettiklerim. Tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum.

Tekerinize taş değmesin.
190 boyum ile Tiger sport 660im var, artci binen gs sahibi arkadasimin sozleri: aaa ne rahatmis artci kismi, gste bile boyle degil.
500 cc tecrube var ise 660in abisi tiger sport 800 guzel diye duydum her yerde. 660tan yola cikarsam 800 daha akici ve boyutu ile de sehiricinde uzmez.
660 90-100 km arasi hizlarda sakin ama gazi acinca aninda 130 150lere geliyor. Ikinci elde de cantali temizlerini 500bin tl altina rahat bulursunuz.
 
Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
14
Motosikleti
Dominar 250
1-tracer 700
2-tiger ama 800 900 hangisi denk gelirse. (800 serilerinde kronik problemi olmayan kasasını araştırmalısın. )

Suzuki sağlamdır ama yukarıdakiler gibi heyecanlandırmaz seni.

Ktm'den Türkiye'de uzak dur. Motorları ayrı sıkıntılı, distribütörü ayrı sıkıntılı.
Teşekkürler, Tracer bende de birinci sırada. Truimph servisleri, yedek parçası konusunda endişem var yoksa 3 silindir çok cazip
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İki kişi binme ve yola gitme ihtimali varsa yukarıdaki listeden sadece DL650 tavsiye edebilirim. Tek kişi kullanılacaksa Tracer 700. Bütçe yetiyorsa V Strom 800 de güzel, bence Tracer 700'e hem konfor hem de performans açısından tercih edilir. Bununla birlikte Suzukilerin ikinci eli pek iyi değil, Tracer ikinci elde daha kolay müşteri bulur.

Diğer seçeneklere gelince: Tiger 660 güzel motor ancak 187 boya biraz ufak kalıyor. 790 da çok agresif sportif ve özellikle sorunlu bir motosiklet, uzak durmak lazım. 890 dense belki düşünülür...
400-500 arası bütçem olmasa v strom 800 ilk tercihim olurdu. dl650 uzun yol için ideal geliyor ancak şehir içerisinde günlük kullanımda nasıl bir performans verir bilmiyorum Antalya trafik akışında. Bundan sonraki alacağım motorun suzuki olacağına eminim keza gsx 8s bu tarzda kullanılır mı diye bile düşünüyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hic de ufak deel bikerem😂
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


190 boyum ile Tiger sport 660im var, artci binen gs sahibi arkadasimin sozleri: aaa ne rahatmis artci kismi, gste bile boyle degil.
500 cc tecrube var ise 660in abisi tiger sport 800 guzel diye duydum her yerde. 660tan yola cikarsam 800 daha akici ve boyutu ile de sehiricinde uzmez.
660 90-100 km arasi hizlarda sakin ama gazi acinca aninda 130 150lere geliyor. Ikinci elde de cantali temizlerini 500bin tl altina rahat bulursunuz.
Ged senin motor aradığında açtığın başlığı okumuştum ilk forumda selamlar :) Tiger hoşuma gidiyor en azından tiger 900 ve tracer 900 arasında da kalabilirdim ancak servis ağı konusu nasıldır korkutuyor, aydınlatırsan sevinirim
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
İki kişi binme ve yola gitme ihtimali varsa yukarıdaki listeden sadece DL650 tavsiye edebilirim. Tek kişi kullanılacaksa Tracer 700. Bütçe yetiyorsa V Strom 800 de güzel, bence Tracer 700'e hem konfor hem de performans açısından tercih edilir. Bununla birlikte Suzukilerin ikinci eli pek iyi değil, Tracer ikinci elde daha kolay müşteri bulur.

Diğer seçeneklere gelince: Tiger 660 güzel motor ancak 187 boya biraz ufak kalıyor. 790 da çok agresif sportif ve özellikle sorunlu bir motosiklet, uzak durmak lazım. 890 dense belki düşünülür...
Hem DL650 hem de vstrom 800 kullanmış birisi olarak sizden bu iki motosikletin karşılaştırmasını rica ediyorum. Titreşim, ergonomi ve konfor olarak değerlendirmenizi bekliyorum. Özellikle 2 kişi kullanılacağı için artçılı sürüş için düşünceleriniz çok öenmli.
 
Katılım
4 Nis 2025
Mesajlar
21
Motosikleti
Honda Hornet 500
içlerinden biraz araştırdığım tc7 ve ts 660 var ts tercih ederdim sadece zevk için
 
Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
14
Motosikleti
Dominar 250
içlerinden biraz araştırdığım tc7 ve ts 660 var ts tercih ederdim sadece zevk için
Bir ara Hornet 750'yi çantalı kullanmayı düşünüyordum, en azından uzun yolda. Konu açılmışken naked modellerin sport touring olarak kullanılması hakkında düşünceniz nedir? (Gsx8s, Hornet 750, Z900 vb.)
 
  • Wow
Tepkiler: Ged
Katılım
16 Nis 2026
Mesajlar
6
Motosikleti
Multistrada
Tiger sport 660'la, 800 arasında fiyatlarda çok fark yok diye biliyorum. 660 yerine 800'e bakmanızı tavsiye ederim.
 
Katılım
4 Nis 2025
Mesajlar
21
Motosikleti
Honda Hornet 500
Bir ara Hornet 750'yi çantalı kullanmayı düşünüyordum, en azından uzun yolda. Konu açılmışken naked modellerin sport touring olarak kullanılması hakkında düşünceniz nedir? (Gsx8s, Hornet 750, Z900 vb.)
hornet 500 ile 1200 km uzun yol tecrübem oldu koca bir marmara ve izmir bergama dahil. uzun bir tur camı hariç tamamen zulum oluyor bence istanbuldan uçmak dere yolları ile çanakkaleye giderken hiç bir sıkıntı yokdu eğer o tarz dağ aralıklarında yollar 130+ üzerine çıkmıcaksanız çok tatlı elinizin altına naked ın verdiği canavar bir tork çok eğlendiriyor lakin dönüş yolunda bergamadan bursaya doğru olan otaban veya d100 (her ne ise otoban vari yollarda ) yanal rüzgarlar ve karsıdan gelen rüzgarlarla mike tysonla maça çıkmıs gibi oldum ve çok yordu beni mecbur 120 bandında geldim tüm yolu kısaca en kötü bir siperlik şart
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Tiger sport 660'la, 800 arasında fiyatlarda çok fark yok diye biliyorum. 660 yerine 800'e bakmanızı tavsiye ederim.
bende yazıcaktım ama orta segment dediği için söylemedim
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Hem DL650 hem de vstrom 800 kullanmış birisi olarak sizden bu iki motosikletin karşılaştırmasını rica ediyorum. Titreşim, ergonomi ve konfor olarak değerlendirmenizi bekliyorum. Özellikle 2 kişi kullanılacağı için artçılı sürüş için düşünceleriniz çok öenmli.
V Strom 800 V Strom 650'den daha modern ve güçlü. Ergonomik olarak ikisi de aynı kabul edilebilir. V Strom 800 (kayda değer şekilde) daha sıcak ve (bazı devirlerde rahatsız edici olabilecek kadar) titreşimli çalışıyor. V Strom 800 benim biraderde var, çok uzun ve her koşulda kullanamadım ancak kendisi bu sıcaklık ve titreşim işinden muzdarip. Titreşim özellikle aynaları etkiliyor diyor, benim eski DL650 aynalarını verdim onlarda da pek verim alamadı.

DL650'den gücü hariç bir şikâyetim yok, benim boy için biraz yüksek bir cam ve deflektör gerekiyor yoksa kaskta çok türbülans oluyor ancak 183 ve altı biniciler için rüzgârdan rahatsız olma gibi bir durum olmaz. Ben türbülansı çözüm ama önde kocaman cam + deflektör koymak zorunda kalınca biraz daha fazla yakmaya başladı. :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

...
400-500 arası bütçem olmasa v strom 800 ilk tercihim olurdu. dl650 uzun yol için ideal geliyor ancak şehir içerisinde günlük kullanımda nasıl bir performans verir bilmiyorum Antalya trafik akışında. Bundan sonraki alacağım motorun suzuki olacağına eminim keza gsx 8s bu tarzda kullanılır mı diye bile düşünüyorum
...
Valla ben bisiklet gibi kullanıyorum, gidon turu geniş ve V motor olması sebebiyle motor ince. Her yere gidiyor her yerden dönüyor. Sadece koruma ve çanta demiri ayağı çantası ile ağırlığı en az 220-225kg'lara geldiği için kısa boylu arkadaşları zorlayabilir, onun haricinde alışma meselesi. Trafikte kullanması bana kolay geldi. CB500F'ten sonra boyutlarına alışınca çok zorlanmadım.

Bu arada DL650 sport touring olarak nitelendirilecek bir motosiklet değil bence. Adventure Tourer diyelim. (Yolu olan her yere gider...)
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ara 2025
Mesajlar
84
V Strom 800 diyince popüleritesinden dolayı genelde akıllara DE modeli geliyor ama ben SE modelini önerebilirim. Ben sadece çok kısa deneyimledim ama ilk izlenimim bana yerden yüksek naked bir motor gibi geldi. Sport touring arayan birisini tatmin edebilir, hem de her yola gelir. 19/17 jant candır :) Bütçenizin çok uzağında değil, güzel pazarlık yapılabilir.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
v strom 800 sizin motorunuz değil 220 kg 80hp olması artçıyla yükle tur yaparken ve şehir içinde canınızı sıkar üzerine motor yukarıdan basık gibi rüzgardan koruma anlamında göğüs hizasından yukarı hiçbir şey yok ben oturduğumda çok garip geldiydi motoru da doğan trend getiriyor bakım maliyeti parça fiyatları honda yamaha gibi olmayacak tiger 660 da cep boyu bi motor şehir içinde kullansam bunu alırdım ama tur motoru hele hele artçılı düşünemiyorum bütçenize uygun en alınası motorlar tracer 7 tiger 850sport multistrada 950 bulabilirsen de v2
 
Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
14
Motosikleti
Dominar 250
v strom 800 sizin motorunuz değil 220 kg 80hp olması artçıyla yükle tur yaparken ve şehir içinde canınızı sıkar üzerine motor yukarıdan basık gibi rüzgardan koruma anlamında göğüs hizasından yukarı hiçbir şey yok ben oturduğumda çok garip geldiydi motoru da doğan trend getiriyor bakım maliyeti parça fiyatları honda yamaha gibi olmayacak tiger 660 da cep boyu bi motor şehir içinde kullansam bunu alırdım ama tur motoru hele hele artçılı düşünemiyorum bütçenize uygun en alınası motorlar tracer 7 tiger 850sport multistrada 950 bulabilirsen de v2
hocam sen baya italyanseversin o yüzden soracağım, 950 hakkında düşüncen nedir?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

V Strom 800 V Strom 650'den daha modern ve güçlü. Ergonomik olarak ikisi de aynı kabul edilebilir. V Strom 800 (kayda değer şekilde) daha sıcak ve (bazı devirlerde rahatsız edici olabilecek kadar) titreşimli çalışıyor. V Strom 800 benim biraderde var, çok uzun ve her koşulda kullanamadım ancak kendisi bu sıcaklık ve titreşim işinden muzdarip. Titreşim özellikle aynaları etkiliyor diyor, benim eski DL650 aynalarını verdim onlarda da pek verim alamadı.

DL650'den gücü hariç bir şikâyetim yok, benim boy için biraz yüksek bir cam ve deflektör gerekiyor yoksa kaskta çok türbülans oluyor ancak 183 ve altı biniciler için rüzgârdan rahatsız olma gibi bir durum olmaz. Ben türbülansı çözüm ama önde kocaman cam + deflektör koymak zorunda kalınca biraz daha fazla yakmaya başladı. :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Valla ben bisiklet gibi kullanıyorum, gidon turu geniş ve V motor olması sebebiyle motor ince. Her yere gidiyor her yerden dönüyor. Sadece koruma ve çanta demiri ayağı çantası ile ağırlığı en az 220-225kg'lara geldiği için kısa boylu arkadaşları zorlayabilir, onun haricinde alışma meselesi. Trafikte kullanması bana kolay geldi. CB500F'ten sonra boyutlarına alışınca çok zorlanmadım.

Bu arada DL650 sport touring olarak nitelendirilecek bir motosiklet değil bence. Adventure Tourer diyelim. (Yolu olan her yere gider...)
cyan benim için önerini merak ediyorum 187 boya göre yazdığım kriterlerde sence dl650 hariç ne alabilirim
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
... motoru da doğan trend getiriyor bakım maliyeti parça fiyatları honda yamaha gibi olmayacak ...
Suzuki ne bakım veya parça değişimi yaptın da bakımı parçası pahalı diyorsun acaba? :)

4 bakımlık (24.000km'lik) malzeme (yağ hariç) ve zincir dişli takımı aldım geçen hafta, hepsi 11.500₺ tuttu. (Zincir dişli bunun 7.300₺'si. Yani 4 bakımlık hava ve yağ filtreleri 4.200₺, bakım başına 1.050₺! 3L yağ da eklersen litresi 600₺ olsa eder 1.800₺. Sarf malzeme - tapasıdır, temizlik spreyidir falan da ekle - bakım başına toplam 3.000₺...) V Strom 650'nin parçası malzemesi piyasada zebil gibi; 22 yıldır piyasada olan bir motosiklet bu. Bu klasmanda daha uygununu biraz zor bulursun.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
v strom 800 sizin motorunuz değil 220 kg 80hp olması artçıyla yükle tur yaparken ve şehir içinde canınızı sıkar üzerine motor yukarıdan basık gibi rüzgardan koruma anlamında göğüs hizasından yukarı hiçbir şey yok ben oturduğumda çok garip geldiydi motoru da doğan trend getiriyor bakım maliyeti parça fiyatları honda yamaha gibi olmayacak tiger 660 da cep boyu bi motor şehir içinde kullansam bunu alırdım ama tur motoru hele hele artçılı düşünemiyorum bütçenize uygun en alınası motorlar tracer 7 tiger 850sport multistrada 950 bulabilirsen de v2
N'ooldu len uzun aran 10 gün mü sürdü? :)

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst