FIM Cross Country Dünya Şampiyonası’nın tüm ayaklarında yarışacak olan Ümit Salkım, çarşamba günü Tunus’ta start aldı







Uluslararası yarış arenasına ilk kez geçen yıl katıldığı Firavunlar Rallisi ile adım atan Ümit Salkım (28), bu yıl da FIM Cross Country Dünya Şampiyonası’nda mücadele ederek, uluslararası yarışçı kimliğini perçinliyor.
Çarşamba günü Tunus Rallisi ile başlayan şampiyonada Ümit Salkım, sponsoru Borusan’ın Türkiye pazarına geçen yıl soktuğu BMW G 450 X ile yarışıyor. Salkım’ın diğer sponsoru da Castrol Power 1.
Geçen yıl Firavunlar Rallisi öncesinde, uzun süredir eğitmenlik yaptığı BMW Rider Academy’de görüştüğüm Ümit, 16 yaşından bu yana yerel motokros yarışlarına katılıyor. Firavunlar Rallisi’nde Kemal Merkit’in Dakar’da kullandığı KTM ile yarışarak kendi kategorisinde 6’ncı olmayı başaran Ümit, bu yıl çıtayı daha yükseğe taşımış. Çünkü Cross Country Dünya Şampiyonası Dakar’dan sonra dünyanın en zorlu yarışı olarak biliniyor.
Araçların mekaniğini zorlayan arazi yapısıyla ve Libya Çölü’nün aşılması zor devasa kum tepeleriyle Tunus Rallisi’nin çetin coğrafyasında zorlu bir sınav verecek olan Ümit Salkım, 11 gün boyunca 4 bin 300 kilometre kat edecek.
Tunus’ta geçen çarşamba başlayan yarış, Libya’da servis almadan yarışacağı dört günlük maraton etabının ardından 2 Mayıs’ta Tunus’taki Tozeur Plajı’nda son bulacak.
Dünya Şampiyonası’nın diğer ayakları İtalya-Sardunya (26 Mayıs), Brezilya (23 Haziran), Mısır (3 Ekim) ve Fas’ta (24 Ekim) da Türk bayrağını temsil edecek olan Ümit Salkım, Tunus Rallisi’nin Dünya Şampiyonası’nın en uzun yarışı olduğunu belirtiyor. Kendine güvendiği her halinden belli olan Ümit, “Dayanıklılık ve performans konuşacak” diyor.
İkinci uluslararası yarış girişiminde Dünya Şampiyonası’nın diğer ayaklarında da mücadele edecek olması Ümit’e büyük tecrübe kazandıracak. Ve umarım ki çok yakın gelecekte Ümit Salkım’ın adını, Marc Coma, Cyril Despres gibi büyük yarışçıların arasında göreceğiz.
Yeter ki sponsor desteği eksik olmasın.
Birçok kurumun ekonomik krizi bahane ederek yarış sponsorluklarından çekildiği bir dönemde, Ümit Salkım’a güvenip destek olan Borusan Otomotiv ve Castrol’u ayrıca kutluyorum.
Başarılar Ümit...

1 dolara 100 kilometre yol
Elektrikli motosikletler konusunda uzman Amerikan şirketi Zero Motorcycles, gücünü tamamen elektrikten alan, “asfalt uyumlu” ilk “supermoto” su Zero S üzerindeki esrar perdesini kaldırdı. Stil olarak off-road için yaratılmış küçük kardeşi Zero X’ten bir farkı olmayan Zero S, yollara uygun lastikleriyle asfalta da aksiyon getirecek gibi.
Zero Motorcycles’ın internet sitesindeki fotoğraflar, Zero S’nin off-road’da da Jackie Chan kıvraklığına sahip olduğunu kanıtlıyor.
31 beygir güce sahip Zero S’in maksimum hızı saatte 96,6 km. ABD’de mayıs başında
9 bin 950 dolar etiketle satışa çıkacak olan Zero S’in 4kWh kapasiteli bataryası, dört saatten az bir sürede şarj oluyor; tam şarjlı motosiklet 97 kilometre yol alabiliyor. Motosikletin ağırlığıysa 102,1 kg. Zero Motorcycles sitesindeki bilgiye göre, bataryası boş bir motosikletin tam şarj olmasının maliyeti Amerikan elektrik tarifesi standartlarında, yalnızca 1 dolar. Bu motosiklet çevreye ve cüzdana hiçbir zarar vermiyor!



Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.