Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Supersport'ta ölüm tehlikesi / Menderes Özel

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    ABD verilerine göre supersport motosikletlerin karıştığı ölümlü kazalar, diğer tüm motosikletlerin ortalamasından 3 kat fazla. ABD'de bu motor tipi yasaklansın diyenler bile var.

    Supersport tipi motosiklet kullananlarda ölüm oranı, tüm motosikletlerde ölüm oranı ortalamasından tam üç kat fazla. Amerikan Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü'nün (IIHS) CNN'in internet sitesinde yer alan verilerine göre, ABD'de 2005 yılında kayıtlı her 10 bin supersport makinede 22,5 ölüm gerçekleşmiş. Bu sayı motosiklet tiplerinin genelinde 10 binde 7,5. ABD'de 2005 yılında içinden motosiklet geçen 4 bin 50 ölüm gerçekleşmiş.

    Bu hafta supersport ve kaza ilişkisini incelemeye çalışacağım. Supersport (SS) motosikletler, diğer tüm motosiklet tiplerinden daha güçlü motorlara sahiptir. SS'ler diğer motosikletlerden daha hafiftir. Bu da kilo başına daha fazla beygir gücü anlamına geliyor. Kilo başına beygir gücü anlamında NASCAR araçlarından daha güçlü olan SS motosikletler saatte 300 km. hıza rahatlıkla ulaşabiliyor.

    Yasaklansın çağrısı
    IIHS'nin araştırmayı yürüten ekibinin başkanı Anne McCartt, "SS'ler hızlı ve çevik olabildiği kadar öldürücüdür de. 2005'te trafiğe kayıtlı motosikletlerin yüzde 10'undan daha azı SS motosikletler olmasına rağmen tüm motosikletçi ölümlerinin yüzde 25'inden fazlası SS makinelerden" diyor. 2005'te ABD'de SS makinelerdeki ölümlerin yarısından fazlası, yüzde 57'si aşırı hız ve motosikletçi hatalarından kaynaklanmış. Spor motosikletlerde bu oran yüzde 46, cruiser'larda (halk dilinde chopper) yüzde 27, touring'lerde yüzde 22. Görüldüğü gibi sayılar her şeyi açıklıyor.

    McCartt insanların SS motosikletlerini sanki yarış pistindeymiş gibi kullandıklarını hatırlatarak şunları öneriyor: "Ya SS motosikletler yollardan yasaklansın ya da bu tip motosikletlere fabrikalarda hız sınırı getirilsin." En fazla ölümlü kazaya karışan diğer motosikletler sırasıyla 10 binde 10,7 ile çıplak (naked) spor motosikletler, 10 binde 5,7 ile cruiser'lar, 10 binde 5,3 ile touring motosikletler.

    MT'den arkadaşım Gürkan Anbarlı ile bu verilerden yola çıkarak konuştuk. Gürkan'ın gözlemi şu: "İnsanlar motosikleti paraları olduğu ve hava atmak için alıyorlar. 600rr, r6, 1000rr gibi motosikletler şehir içi için ideal olmamasına, uzun yolda kullanırken rahatsız etmesine rağmen yalnızca hava atmak için tercih ediliyor. Başlangıç olarak bile bu güçlü motorları tercih eden var. Adam r6 alacağım diyor. Önce ufak bir şeyle başla diyorum. 'Yok arkadaş, ben r6'yı beğeniyorum, onu alacağım' diyor, alıyor ve beş-altı ay sonra kaza yapıyor, ölüyor."

    SS değil, ego öldürüyor
    SS'in değil ama insanların egolarının öldürücü olduğu sonucunu çıkarabiliriz. Pahalı bir motosiklet olan r6'yı almaya parası yeten, acemi biri, ybr125'e binmeyi kendine yakıştırmıyor.

    Hız tutkusu olan kişi hiçbir tekniği, virajların nasıl alınacağını, nasıl fren yapılacağını öğrenmeden, otobanda bu motorlarla 280 km. hızlara çıkıyor. Bir de parası kısıtlı olanlar var ki, onlar da bir garip. Motosiklete düşük bir motorla ikinci el 250r ile veya cbr125, ybr 125'le başlaması gerekirken, adam "O paraya gider 98 srad alırım" diyor.

    Gürkan şunu söylüyor: "Üç senedir 250'lik motora biniyorum, iki ay evvel motora başlamış adam benim motoru küçük görüyor, yolda selam alıp vermiyor."

    EDS emniyet şeridini gözetliyor

    Emniyet şeridi, kullanımı zorunlu haller dışında tüm araçlara kapalı olmasına rağmen motosiklete yeni başlayan birçoğunun sığınağıydı. Özellikle geceleri trafiğin akışından tedirgin olan tecrübesizler, hedeflerine emniyet şeridinden ulaşmaya çalışırdı. Ancak şimdi EDS emniyet şeridini kullananlara göz açtırmıyor, kamerayla tespit ettiği emniyet şeridi ihlalini 108 YTL ile cezalandırıyor; o anı belgeleyen fotoğrafı ve ceza makbuzunu adrese postalıyor.

    İşin doğrusu EDS güzel bir uygulama. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin geçen yıl başladığı EDS uygulaması sayesinde kırmızı ışık ve emniyet şeridi ihlalleri uygulama bölgelerinde yüzde 90 oranında azaldı. Edirnekapı'da günde 800 olan kırmızı ışık ihlali 20'ye, 1300 emniyet şeridi ihlali ise 50'ye geriledi. Bu sistem 2008 içinde yaygınlaşacak.

    Sistem nasıl işliyor?
    Kural ihlali yapan taşıtları dedektör algılıyor ve kamera devreye giriyor. Kamera görüntüyü otomatik olarak çekip merkeze yolluyor. Merkezdeki yazılım, plakayı otomatik olarak tespit ediyor. Plaka ile aracın uyup uymadığı kontrol ediliyor. Resimlerin çıktısı alınıp ceza makbuzuyla birlikte adrese postalanıyor.


    Menderes ÖZEL
    mozel@milliyet.com.tr
    Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Gürkandan güzel yorumlar.

  3. #3
    BeYfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    MT/Eskişehir
    Motosikleti
    CıbıRepSol
    güzel ve biokadarda anlamlı bi yazı ama anlayana
    [B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)

  4. #4
    barannet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kymco CK 125
    eğer abd'de yasaklanırsa onca motoru ne yapıcaklar merak ediyorum

  5. #5
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gürkandan güzel yorumlar.
    Yazıları gürkan yazıyorsa neden menderesin ismini kullanıyor

  6. #6
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazıları gürkan yazıyorsa neden menderesin ismini kullanıyor
    Menderes Özel'in köşe yazısında Gürkan'ın görüşlerinden bahsediyoruz.
    Yanlış anlaşılma olmasın.

  7. #7
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    Güzel yazı..
    Gürkan da güzel söylemlerde bulunmuş.Yalnız biraz ezik gibi geldin bana Gürki,selam vermiyorlar diye üzülmüyosun demi Değmez,takma kafaya..

  8. #8

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    Gürkan şunu söylüyor: "Üç senedir 250'lik motora biniyorum, iki ay evvel motora başlamış adam benim motoru küçük görüyor, yolda selam alıp vermiyor."
    bu arkadaş 2 ayda motoGp ye geçmiş heralde

    Motosiklete düşük bir motorla ikinci el 250r ile veya cbr125, ybr 125'le başlaması gerekirken, adam "O paraya gider 98 srad alırım" diyor.
    itiraf edeyim bi ara bende bunu düşünmüştüm ama birebir görülen bir iki kaza sonrası bunun ne kadar yanlış olduğunu anladım

  9. #9
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Menderes Özel'in köşe yazısında Gürkan'ın görüşlerinden bahsediyoruz.
    Yanlış anlaşılma olmasın.
    Yazıları okumadan cevap yazınca böyle oluyor demek. Neyse bir müsibet bin nasihattan iyidir

  10. #10
    Bam Bam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda 1000RR
    Kusura bakmayın arkadaşlar size katılamayacağım.

  11. #11
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Altına imza atılabilecek güzel bir yazı...
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Alıntı komtan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gürkan'ın gözlemi şu: "İnsanlar motosikleti paraları olduğu ve hava atmak için alıyorlar. 600rr, r6, 1000rr gibi motosikletler şehir içi için ideal olmamasına, uzun yolda kullanırken rahatsız etmesine rağmen yalnızca hava atmak için tercih ediliyor.
    Dün geceki SS buluşmasında bu düşüncelerini dile getirseydinde 1000 RR arkasına bağlayıp sürükleselerdi seni
    [B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]

  13. #13

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı komtan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [CENTER][IMG]
    SS değil, ego öldürüyor
    SS'in değil ama insanların egolarının öldürücü olduğu sonucunu çıkarabiliriz. Pahalı bir motosiklet olan r6'yı almaya parası yeten, acemi biri, ybr125'e binmeyi kendine yakıştırmıyor.

    Hız tutkusu olan kişi hiçbir tekniği, virajların nasıl alınacağını, nasıl fren yapılacağını öğrenmeden, otobanda bu motorlarla 280 km. hızlara çıkıyor. Bir de parası kısıtlı olanlar var ki, onlar da bir garip. Motosiklete düşük bir motorla ikinci el 250r ile veya cbr125, ybr 125'le başlaması gerekirken, adam "O paraya gider 98 srad alırım" diyor.


    Türkiye'de ego 1500, kurallara riayet de alt seviyelerde olunca daha da tehlikeli oluyor durum. Bırakın motosikleti, yürümek tehlikeli... Supersport ne yapsın?

    Zaten Türkiye'de 50-60 kişi dışında supersport makinanın hakkını verecek adam olduğuna da inanmıyorum. İşin gösteriş yönü yüksek gibi geliyor bana...

  14. #14
    Bam Bam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda 1000RR
    Alıntı Tencere adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün geceki SS buluşmasında bu düşüncelerini dile getirseydinde 1000 RR arkasına bağlayıp sürükleselerdi seni
    Aynen kardeşim, bu arada aye,boy,dinmeyen,neco,magma,cerrahi felam duymasınn.
    Neyse akşama buluşma varrrr....

  15. #15
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Yazıya kısmen katılıyorum.(hava atma boyutu kişiden kişiye değiştiği için) Başlangıç olarak yüksek hacimli motor isteyen SS'cileri kastediyor birazda bu yazı.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  16. #16

    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Alıntı euphrates adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten Türkiye'de 50-60 kişi dışında supersport makinanın hakkını verecek adam olduğuna da inanmıyorum. İşin gösteriş yönü yüksek gibi geliyor bana...
    Bu biraz iddialı bi söz olmuş.. Ya da ben tanıdığım birkaç SS çi olmasına rağmen hepsinin hakkını verdiğini düşünüyorum (yeni başlayanlar hariç).. Ayrıca SS in hakkını vermek tam olarak nedir ki...

    Yazıda geçen Gürkan'a ait genelleme gibi senin yaptığın genellemede ( ki bunu bunu bir çoğumuz yapıyor) tam olarak doğru kabul edilemez..

    Ki Gürkan'la her konuştuğumuzda "insan kendini bilmezse 50cc bile onu ölüme götürür" diye söyler.. O da böyle düşünür yani. Gerçekte bu aslında.. Sanırım yazıda uzun bi konuşma bir iki cümleye indirgendiğinde bu şekilde ortaya çıkmış..
    [B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]

  17. #17

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı Tencere adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu biraz iddialı bi söz olmuş.. Ya da ben tanıdığım birkaç SS çi olmasına rağmen hepsinin hakkını verdiğini düşünüyorum (yeni başlayanlar hariç).. Ayrıca SS in hakkını vermek tam olarak nedir ki...

    Yazıda geçen Gürkan'a ait genelleme gibi senin yaptığın genellemede ( ki bunu bunu bir çoğumuz yapıyor) tam olarak doğru kabul edilemez..

    Ki Gürkan'la her konuştuğumuzda "insan kendini bilmezse 50cc bile onu ölüme götürür" diye söyler.. O da böyle düşünür yani. Gerçekte bu aslında.. Sanırım yazıda uzun bi konuşma bir iki cümleye indirgendiğinde bu şekilde ortaya çıkmış..
    sonra okuyunca bende düşündüm yanlış anlaşılabileceğini....

    benim demek istediğim

    "kendini tehlikeye düşürmeden kullanabilecek olan kişi sayısı az" manasındaydı.

    ss lerin zorluk derecesi bence daha yüksek
    50 cclik mobiletle bilek kitlemesi olursa kurtulma şansın 1000rr a göre daha fazla gibi
    tabiki kamyonun önünde yere düşersen 50cc 1000cc farketmez.

    ss in hakkını vermek bence tamgaz son sürat gitmek değil, onu kastetmedim yani
    zaten bi önceki cümlemde de yürümek bile tehlikeli ss ne yapsın demişim

  18. #18
    richy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2006
    istanbulda yaşamıyorum ama şu emniyet şeridini kontrol altında tutan EDS sisteminde motosiklete izin verilmesi için bir şeyler yapamaz mıyız?
    ==============================
    ==============================

  19. #19

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı richy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbulda yaşamıyorum ama şu emniyet şeridini kontrol altında tutan EDS sisteminde motosiklete izin verilmesi için bir şeyler yapamaz mıyız?
    bence yapmamalıyız...(25 25 25)

  20. #20
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı forrap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel yazı..
    Gürkan da güzel söylemlerde bulunmuş.Yalnız biraz ezik gibi geldin bana Gürki,selam vermiyorlar diye üzülmüyosun demi Değmez,takma kafaya..
    Lem eziklikle alakası yok ama gerçekten büyük motor sürenlerin çoğunda bu var ama bazılarıda çok efendi oluyor.Banada olmuştu bu Cruisercıya selam vermiştim şehir dışında garip bişeymiş gibi suratıma bakmıştı ..
    Konuya dönersek gerçekten Ss değil ego öldürüyor bu sadece ss türünde de değil ya her motorda böyle


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler