Son Osmanlı: Kanuni / Menderes Özel
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
Yüzde 795'e varan oranlarda Türkiye'de üretilen Kanuni, 38 modeliyle ihraç edildiği 22 ülkenin yollarını fethediyor
Kanuni'nin Tepeören'de, İstanbul Park'ın hemen dibinde, 60 bin metrekarelik bir alan üzerinde yer alan Motosiklet Üssü'nü gezdim, gördüm, şimdi yazıyorum.
MotoShow 2007'nin en dikkat çeken standlarından biri Kanuni'ninkiydi. Kuralkan üst düzey kadrosunun hazır bulunduğu standda iki tekerleklisinden atv'sine, üç tekerleklisinden utv'sine, Kanuni'nin hepsi iddialı 38 modelinin neredeyse tamamı sergilendi.
Küba'da bile
Fuardan yaklaşık bir ay önce Kanuni'nin Pazarlama Müdürü Said Orhan'ın daveti üzerine gittiğim Tepeören'deki Motosiklet Üssü'nde Kanuni markası ve hedefleri konusunda zaten bir yargıya varmıştım. Japon bağımlısı birçok kişi burun kıvıracaktır ama yüzde 75'e varan oranlarda yerli malıyla üretilen Kanuniler, Türkiye'nin motosiklet geleceğine ışık tutuyor. Çoğu özgün olan, Çin taklidi olmayan Kanuni marka motosikletler, uygun fiyatları ve yaygın servis ağıyla dikkat çekiyor. Motosiklet Üssü'nde aldığım ders buydu. Yaşlandırma makinesini de unutmamak gerek; düğmeye basıyorsun, kimyasal bir süreçle içindeki madde 5, 10, 15 yıl yaşlanıyor...
Kuralkan Grubu, 1987'de girdiği motosiklet sektöründe 1994'ten bu yana yerli motosiklet üretiyor. Tezgahından bugüne kadar 200 bin motosiklet çıkan Kuralkan, Kanunilerle yalnızca Türkiye'nin değil, ihracat yaptığı 22 ülkenin yollarını kat ediyor. Said Orhan, Küba'da bile çok sayıda Kanuni olduğunu, bu motosikletlerin dayanıklı, yedek parçasının ucuz ve kolay bulunabilir olması sayesinde daha çok yönetime bağlı birimler tarafından kullanıldığını anlatınca şaşırmıştım.
60 bin metrekarelik fabrika alanında 400 kişiyi istihdam eden Kuralkan, 2007 yılında 75 bin Kanuni satışı hedefliyor. 2003'te 9 bin adet motosiklet satan Kuralkan'ın dört yılda kat ettiği nokta, 2007 hedefinden zaten belli.
Yeni projeler
Said Orhan, Kanuni'nin yeni girişimlerini de anlattı:
# Motosiklet Üssü'nde hazırlanan bir pistte, güvenli sürüş eğitimine başlanacak.
# Bir TIR yaz aylarında Anadolu'yu turlayarak temel motosiklet eğitimi verecek.
# Açılan motosiklet tasarım yarışmasında birinci gelen tasarım üretilecek.
Bu Çağrı'ya kulak verin!
Çağrı Şıkım'ın derlediği "Motosiklete Dair"i her motosikletçi okumalı
"Motosiklet, nesnel tanımıyla; dengede kalmak için sürücüsünün yardımına ihtiyaç duyan, iki tekerlekli ve motorlu bir araçtır. Dengede kalmak için sürücüsünün yardımına ihtiyaç duyuyor olmasıysa belki de motosikleti diğer araçlardan daha cazip ama görece daha riskli asıl unsurdur..."
Yukarıdaki satırlar, Honda Güvenli Sürüş eğitmenlerinden Çağrı Şıkım'ın yeni yayımlanan derlemesi "Motosiklete Dair"in girişinden. Türkiye motosiklet kültürü için önemli bir adım atan Çağrı, motosiklet kitaplığının üç-beş kitaptan (fazla değil) ibaret olduğu Türkiye'de güzel grafikler ve fotoğraflarla bu iki tekerlekli ulaşım ve zevk aracının mantığını fizik kurallarını da katarak anlatıyor. Fizik dediysek korkmayın; Çağrı sürüş öncesi, sürüş ve sürüş sonrası süreci gayet akıcı, anlaşılır bir dille anlatıyor.
Doğal olarak Honda'nın yayımladığı "Motosiklete Dair" Honda bayilerinden 10 YTL'ye satın alınabilir. Mutlaka okuyun, altınızdaki canavarın ve yapabileceklerinizin sınırlarını öğrenin.
Çekirdekten motorcu
1 yaşındaki Kiki Banai, Tokyo Motorcycle Show 2007'de, Kawasaki KSR110'un selesini ve gidonunu deniyor. Dünyanın en önemli motosiklet markalarının doğum yeri olan Japonya'da motosiklet eğitimi küçük yaşlarda veriliyor. Japonya'da dört yaşındaki çocuklara bile motosiklet öğreten merkezler var.
MotoGP bileti isteyen parmak kaldırsın
Beklenen güne az kaldı; Milliyet Cumartesi'yi pazarları okumak gibi bir alışkanlığınız yoksa önümüzdeki hafta bugün İstanbul Park'ta MotoGP'nin sıralama turları yapılıyor olacak. Daha önce yazmıştık, motosiklet dünyasının bu en büyük yarış organizasyonunun her yıl İstanbul'a gelmesi, ancak seyirci sayısının yeterli seviyeye ulaşmasıyla mümkün olacak.
Tam da bunları düşünürken elime geçen bir 2Teker'in ikinci sayısına baktım ki iki kişilik MotoGP bileti veriyorlarmış. Şaka; öyle olmadı, böyle oldu: "Ayşe Şule the Rüzgarın Kızı" aradı ve nisan sayısında bedava MotoGP bileti verdiklerini söyledi; bize de yazmak düştü. Haftaya İstanbul Park'ta buluşmak üzere...
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
yüzde 795 e varan oran ne demek? bu adami bence kanuni kandırmış. keşke söyledikleri gibi olsa da güzel motosiklet markamiz olsa, ama çinliyi türk diye etiketleyip satmaya çalişan bir firma ne yazikki.
-
mithrelios adlı üyeden alıntı
yüzde 795 e varan oran ne demek? bu adami bence kanuni kandırmış. keşke söyledikleri gibi olsa da güzel motosiklet markamiz olsa, ama çinliyi türk diye etiketleyip satmaya çalişan bir firma ne yazikki.
Çinli markaya dünyanın parasını verip alıyoruz motosikleti, mesele olmuyor da varsın bir kısmını da Türk diye etiketli alalım.
Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;
Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.
-
evet kanuni güzel atılım yaptı ancak bir eksiği var oda hala çin malı motosiklet üretiyor olması her şeyi bırakın dişlilerinin bile çin malı ile uyum sağlıyor olması henüz marka olmadığının en büyük ispatıdır. ancak kuralkan oturupda motosikletin motor kısmını kendi üretmeyi başarabilirse işte o zaman türk malı diyebiliriz ancak %70 kendisinin üretiyor olması bence türk malı kavramına bi hayli uzak bir durumdur. türkiye de en büyük eksiklikte motorun bu ülkede üretilmiyor olmasıdır basit gördüğümüz çinliler bile motoru kendisi üretebiliyorken bizlerin bir marka yaptık demesi maalesefki yeterli değil ancak şu varki diğer çin malları ile arasında bazı farklar var servis ve yedek parça gibi ya da kalite gibi farklar var.
www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri
-
motosiklet için ölürüm ama almayacağım tek marka kanunı dir
mekanizma için değil. tabi ki
ama ama sını siz bilin gayri
Gerçek olmak zordur, nerden baksan mütevazilik ister,
Yalan olmak kolaydır vede havali,
Olmak yada olmamak, işte bütün mesele bu değil.
-
Hangi %70'ini üretiyorlar çok merak ettim.
-
biz istemezmiyiz ki herşeyiyle milli olan yerli üretim motorları kullanalım !!! Ama nerdeeee ? Bir kandırmaca ve oyalamacadır gidiyor.Tabii YERSEN
-
yeni projeleri gerçekten uygulayacaklarmı?
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
Israrla bekliyorum:KANUNİ %100 yerli maxiscooter yapmazsa rüştünü zor ispatlar.Ve bu makineyide acayip fiyatla değil Türkiye şartlarına uygun satarsa bakın neler olur.Benim fikrim tabi!
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
yüzde 795?? yüzde 100'ün üstüne ne ekliyorlar ki fazladan? mesela yanına bir sepet, sepetin içine de bi sürü bişeyler, böylece yüzde 795 mi oluyor? hakkaten geyik yapmıyorum, anlamadım da o yüzden sordum
-
Yüzde 79.5 demek istemiş heralde arkadaş. Anca benim en çok kafama takılan Türk malı olan bişey neden ucuz olmuyor. Gümrük yok şu yok bu yok.... Yerli mal ithal mala oranla uygun olması gerekmezmi? Hadi kaliteli desek ki alanların yorumlarına nazaran oda yok... kalitesiz ve pahalı bişe karşısında çin malı neden tercih edilmesin... Kaliteli olsa Türk malı olsa kim gidipte çin malı motor alır... 3 milyar keewaye vereceğime 4 milyar tigera verirdim.
-
-
sahinbirinci adlı üyeden alıntı
acaba kuralkanın sahipleri hiç kanununi racer ile
ne kadar racer bilinmez
,uzun yol yaptılarmı.antibalans sistemini övmüşler katalogda 200km yol yaptım motordan indim yarım saatte titremem geçmedi.motor bir garip sabah soğukta ayakla anca çalışıyor.sürüş zevki yok.
herşey bir yana altüstü bir motor üretmek niye bu kadar zor anlamadım gitti yıllardır.
tek takdir ettiğim dizayn çalışması ...onada racer motoru takarlarsa işte o zaman yüreğim sızlar
motosiklet değil,
maket üretiyorlar....
Gerçek olmak zordur, nerden baksan mütevazilik ister,
Yalan olmak kolaydır vede havali,
Olmak yada olmamak, işte bütün mesele bu değil.
-
hiçbirinin maketten farkı yok ne yazıkki.eleştiriyi bile üzerlerine alınmazlar şimdi.
Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...
-
Neden yamaha-suzuki-honda gibi bir motor yapamıyoruz? Zira yeterli altyapı ve arge yapmıyoruz. Arkadaşlar bizim sanayicimiz alıp satmaktan anlıyor. Beyin gücüne önem vermiyor. Yeniden bir üretim yapmak yerine hazıra konmak en kolayı. aslında dışa bağımlılığımızın nedeni bu.
Şimdi bakın mesela Çin yolun başında. Kötü veya iyi motor üretiyorlar ve ucuza satıyorlar. Peki bundan 5-10 yıl sonra n olacak?? Adamlar motor üretiminde japonlara kafa tutuyor olacaklar. Hatırlayın Japonlarda ilk araba ürettiklerinde amerikada ve avrupada hatta ülkemizde nasıl dalga geçilmişti. Ama şimdi hepsine kafa tutuyorlar. Marka olmayı başardılar. Aynı şeyi bir süre sonra Çin de yapacak buna emin olun. Çin ve Özellikle kore bu konuda çok ilerdeler. Bizde bu şekilde üretim yapmaz isek gelecekte hala parça monte eden ülke olarak devam ederiz....
sevgiler
Hyosung gt250 düşünüyorum.
-
kuvva adlı üyeden alıntı
motosiklet için ölürüm ama almayacağım tek marka kanunı dir
mekanizma için değil. tabi ki
ama ama sını siz bilin gayri
Amasını bilemedik gayri napçaz şimdi ? Bi yadım edivede anlıyalım biyol.
-
kuvvacı arkadaş merhaba,
amblemine bakılırsa değerlerine , vatanına , milletine çok bağlısın.
ya biz kurtuluş savaşını, çanakkaleyi neyle kazandık bileniniz var mı,? japon malı veya alman malı makinelerle mi?
neyle olduğunu biliyorsunuz. zorluk ve maddi yetersizlik içinde sabırla mücadele ederek kazandılar.
birincisi kanuni ben honda dan yamaha dan iyiyim demiyor. ben kore den çinden getirmedim herşeyini kendim yaptım da demiyor. kendini tanıtıyor. kendi yaptığının oranını veriyor. japonların ilk arabalarını hep almanları taklit ederek geliştirdiğini unutmuşa benziyorsunuz yada böyle bir şeyden haberiniz yok
ikincisi kanuni başlangıç seviyesinde motor kullanan bir çok motorcunun ihtiyacını görüyor. hemde çok iyi organize olmuş bir servis ve yedek parça ağı ile ...
biraz kendinize güvenin ve komplekslerinizden kurtulun lütfen. kanuni motosiklet üssünü çinden aldıklarını depolamak için kullanmayacak herhalde
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)