Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

CBF 600 mü?, Kawasaki ER 6 F mi? Kararsızım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serseri1981 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Sevgili arkadaşlar,

    CBX 250 Twister 'ımı sattım, şimdi fuardan sonra tam kararımı verip alacağım motor için kolları sıvıcam. Ama şimdilik iki marka, model var aklımda, bunlardan biri kawasaki er 6 F (Granajlı) diğeride CBF 600 SA. Er 6 F iki silindirli 650 cc 72 Beygir, CBF 600 77 Beygir, 4 silindirli. Bunlardan ikisi arasında kararsızım, ikisini bir tutmuyorum sadece cbf mi, er 6mı diye düşünüyorum, er 6 nın üzerine bindim hafif geldi bana ve iki silindirli olması bana daha ekonomik gibi geliyor (tabi bakımda, buji sayısı, yağ litresi v.s)

    Bu arada ikisinden birini ikinci el olarak alıcam, ancak ikinci eline gücüm yetiyo.

    Fikir ve görüşlerinizi yazarsanız sevinirim teşekkürler,


    Resimler ve Teknik Özellikleri ;

    Kawasaki ER 6 F



    Teknik Özellikler :


    MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir
    SİLİNDİR HACMİ : 649 cc
    SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 83 x 60 mm
    SIKIŞTIRMA ORANI : 11.3:1
    SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
    MAKSİMUM GÜÇ : 72 PS / 8500 rpm
    MAKSİMUM TORK : 66 N.m ( 6.7 Kgf.m) /7000 rpm
    KARBURATÖR : Full enjektör
    ATEŞLEME : Dijital TCBI
    MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
    ŞANZIMAN : 6 - vites
    ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
    KASTER / TRAIL : 25' / 106 mm
    SÜSPANSİYON ÖN : 41 mm Teleskopik çatal
    SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
    LASTİK ÖN / ARKA : 120/70-17 / 160/60-17
    FREN ÖN : Çift Disk 300 mm, Çift piston kaliper
    FREN ARKA : Tek disk 220 mm
    TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 120 / 125 mm
    BOYUTLAR UxGxY : 2105x760x1210 mm
    AKS AÇIKLIĞI : 1410 mm
    SELE YÜKSEKLİĞİ : 790 mm
    YAKIT KAPASİTESİ : 15.5 Lt
    KURU AĞIRLIK : 178.5 Kg
    İMALAT YERİ : Japonya


    Honda CBF 600 SA




    Teknik Özellikler :

    Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
    Motor hacmi (cc) 599,9
    Silindir çapı& strok (mm) 65x45.2
    Sıkıştırma oranı 11.6 : 1
    Yakıt sistemi 4 adet 34 mm´lik VP tipi karbüratör
    Max güç (ps @ dev/dak) 77,5 / 10500
    Max tork (Nm @ dev/dak) 58 / 8000
    Ateşleme Elektronik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 6 vites
    Güç Aktarımı O-Ring zincirli
    Boyutlar (UxGxY)(mm) 2170x765x1230
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1480
    Sele yüksekliği (mm) 785 (±15)
    Yerden açıklık (mm) 130
    Yakıt kapasitesi (litre) 19 (3,5lt rezerv dahil)
    Tekerlekler
    Ön/Arka U-profilli 6 çift kollu alüminyum döküm
    Lastikler Ön 120 / 70 ZR17 M/C (58W)
    Arka 160 / 60 ZR17 M/C (69W)
    Süspansiyon Ön 41 mm´lik kartuş tipi teleskobik çatal,120mm esneme aralıklı
    Arka 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amortisör, 125mm esneme aralıklı
    Frenler Ön Çift piston kaliperli 296x4,5mm´lik çift hidrolik disk, ABS, cüruflu metal balatalı
    Arka Tek piston kaliperli 240x5mm´lik hidrolik disk, ABS, cüruflu metal balatalı
    Ağırlık 202 kg
    Renk seçenekleri Gümüş, Lacivert, Siyah


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Valla ikisinin de artısı eksisi var.

    ER6'lar çok az yakıyor ama çift silindir ve Kawasaki. CBF600 4 silindir bu yüzden daha çok yakıyor ancak Honda sonuçta.

    Hangisi olursa olsun hayırlı olsun şimdiden

    Not: CBF600'leri bilmem de er6'ların piyasası ölü. Satması zor oluyor, ikinci elde ölü fiyatına gidiyor onu da düşün derim.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  3. #3

    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Şehir
    Italy - ponte dei sospiri
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R
    honda diyorum başka bişe demiyorum duruşunda asalet var !!
    [B]All this pain is an illusion[/B]

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Kawasaki ER 6 F daha güzel duruyor ama benim zevkime göre daha çirkin duran Honda CBF 600 SA'de ABS fren sistemi var. Ben olsam hiçbirini tercih etmezdim. Ya güzel ve güvensiz ya da çirkin ve güvenli. Hem güzel hem güvenli olmalı, mesela Honda VFR gibi.

  5. #5
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı MrCool adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki ER 6 F daha güzel duruyor ama benim zevkime göre daha çirkin duran Honda CBF 600 SA'de ABS fren sistemi var. Ben olsam hiçbirini tercih etmezdim. Ya güzel ve güvensiz ya da çirkin ve güvenli. Hem güzel hem güvenli olmalı, mesela Honda VFR gibi.
    yakından gördün mü bilmiyorum da ben de önceden CBF 600'ü çirkin bulurdum fotoğraflardan bakınca, birkaç kez inceleme fırsatım oldu, işçilik ve tasarım 10 numara bence
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  6. #6

    Üyelik
    27 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    honda cbr 125
    honda kullanan ve marka fanatizmi yapmayan bi adam olarak er6f yerine er6n olmasini oneririm..
    hem de cbr 600sa ile ayni klasmanda kendileri..
    bi de durusu flm daha guzel kanaatimce:





    simdiden hayirli olsun diyelim..



    Shakulin

  7. #7
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı shakulin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda kullanan ve marka fanatizmi yapmayan bi adam olarak er6f yerine er6n olmasini oneririm..
    hem de cbr 600sa ile ayni klasmanda kendileri..
    CBR 600 SA ne abi CBF600 desen yine olmadı o da grenajlı. Ne demek istedin sen
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  8. #8
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    ben bu tarzda fazer, v-strom gibi rakipleri varken esas honda nin zor satilir gibime geliyor, kawanin tasarimi daha 2 yasinda, uzun yillar eskimeden binebilirsin + dogru duzgun bir fiyat istemen halinde satisi da problemli degil diye dusunuyorum
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  9. #9
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    acıkcası er6f in tıpını fazla begenmıyorum.racingın yandan yemişi gibi.ama denge super,hafıf,manevra super,ve harbı ekonomık.
    cbf 600 dersen ;şık makına,4 silindir olması hoş bence cunku ses hastasıyım.
    ama honda kawasaki olayına hıc gırmıyorum.bence lüzumsuz bir tartışma .ıkısıde bu alemın kralı.hyosung mu hondamı değil konu bu yuzden honda veya kawasaki diye marka satın alınmaz.özelliklerine gore alınır.
    YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !

    Alemin kralı çarşı , herkeze karşı

  10. #10
    serseri1981 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    işte zor olanda kararsız kalmak arkadaşlar

    CBF 600 daha uysal, ABS + 4 silindir + Honda güvencesi ve servis ağı

    ER 6 F daha agesif, racing havası olan + 2 silindir + Kawasaki soru işareti gerektiren bi marka ??? çünkü servis ağı az... vs.

    yani ya gözüm kapalı gidicem ER 6 F alıcam ilerde bi sorun olduğunda sıkıntı yaşarsam canım sıkılcak, yada CBF 600 alıcam biraz benzinim fazla gidicek ama her yerde honda servisi ile karşılaşıcam. Ne bilim ya iki ucu boklu deynek gibi bişey bu arkadaşlar, sonucta 12 - 13 milyar para yatıracaksınız bu işe, insan ister istemez kararsız kalıyo. Birde dikkatimi çekti ; Kwasaki ER 6 F alanların çoğu süper sport makinelerine geçiyo hemde ER 6 F ile 3000 km gib az km yaptıktan sonra, acaba bu makine racing görünümü verip racinge mi yönlendiriyo.

  11. #11
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı serseri1981 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte zor olanda kararsız kalmak arkadaşlar

    CBF 600 daha uysal, ABS + 4 silindir + Honda güvencesi ve servis ağı

    ER 6 F daha agesif, racing havası olan + 2 silindir + Kawasaki soru işareti gerektiren bi marka ??? çünkü servis ağı az... vs.

    yani ya gözüm kapalı gidicem ER 6 F alıcam ilerde bi sorun olduğunda sıkıntı yaşarsam canım sıkılcak, yada CBF 600 alıcam biraz benzinim fazla gidicek ama her yerde honda servisi ile karşılaşıcam. Ne bilim ya iki ucu boklu deynek gibi bişey bu arkadaşlar, sonucta 12 - 13 milyar para yatıracaksınız bu işe, insan ister istemez kararsız kalıyo. Birde dikkatimi çekti ; Kwasaki ER 6 F alanların çoğu süper sport makinelerine geçiyo hemde ER 6 F ile 3000 km gib az km yaptıktan sonra, acaba bu makine racing görünümü verip racinge mi yönlendiriyo.
    racing ruhunda olan adam chopper alsada bir süre sonra racinge gecmek istiyor.er6 motorunun az kullanıp satılmasının sebebi ne biliyomusun?makina öğrenmek ve geçiş yapmak için en ideal makina.sele yere yakın ve kullanımı oldukça rahat.2000-3000km bu makınada ustalaşmana yetiyor.ve sınıf atlatıyor.
    YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !

    Alemin kralı çarşı , herkeze karşı

  12. #12
    Starsailor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Ducati Monster 620 Dark
    Bence er6 N
    Ducatista:)

  13. #13
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Cbf 600 bence, süper süper süper

    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  14. #14
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    HONDA CBF600

    o motor piyasadaki en iyi 600cc'lik 4 silindir motorlardan biri. tasarim zevk meselesi ...

  15. #15
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Er 6 nın naked olanı gerçekten güzel bir görünüme sahip , ancak F versiyonu sanki sanayide çırağın biri grenaj kaplamış gibi duruyor.

    Bu nedenle bence CBF daha bi albenisi olan bir motor....
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  16. #16
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    honda demek istiyorum ama naked ve 4 silindir oluşu bana göre dez avantaj.

    Benim bineceğim motor az yakmalıki bol bol binebileyim.
    Soda Ayran Cool

  17. #17
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(maltepe-agva)
    Motosikleti
    2014 mt-07 - 2016 xmax 250 abs
    herkese selamlar. isterse herkes dövsün sövsün yada sırf honda diye gaza gelsin ama gerçekten cbf600 çirkin (magazada inceledim). he bi de ben yıllarca arabada honda hastasıyım defalarca honda alıp sattık ama böyle acaip iş görmedim adam honda olsun beni kazıklasın çamurdan olsun olur diyo bu nasıl mantıktır arkadaşlar( bu topicteki arkadaşlara söylemiyorum kimse yanlış anlamasın).

  18. #18
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    anladığım kadarıyla hondayı seçememendeki kararsızlıgının nedeni karbüratörlü olması(fazla yakması). sana 600 cc enjeksiyonlu bir motor lazım. ama yedek parçada da sorunuda olmayacak. bu özelliklerde baktıgımızda hornet 600 güzel bir seçenek. biliyorum ne alaka diyeceksin ama belki gözünden kaçmıştır diye hatırlatmak istedigim. bence almasanda motoru incele...







  19. #19

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    daha cumartesi kawasakinin üstündeydim.sporttouring sınıfında olmasına rağmen yüksek torku ve devriyle sport havasında bir makina.sesi tok ve kulağa çok hoş geliyor.manevra kabiliyeti çok iyi,selesinin yere yakın olması şehir içinde kullanımını kolaylaştırıyo.honda ise daha touring görünümlü ve bencede daha çirkin.ayrıca kawasaki maksimum gücünü daha düşük devirde sağlıyor.hondanın kalitesi tabiki çok iyi ama kawasakinin yeni teknoloji olması dengeliyor bunu.ben kawasakiyi tercih ederdim açıkcası
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  20. #20
    serseri1981 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    hornet çok güzel, param olsa çekinmeden alırım ama 20 milyar

    ben 11,5 - 12 milyar a kadar ikinci el bi cbf 600 yada er 6 f/n bakıyorum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)