CBF 600 mü?, Kawasaki ER 6 F mi? Kararsızım
-
Sevgili arkadaşlar,
CBX 250 Twister 'ımı sattım, şimdi fuardan sonra tam kararımı verip alacağım motor için kolları sıvıcam. Ama şimdilik iki marka, model var aklımda, bunlardan biri kawasaki er 6 F (Granajlı) diğeride CBF 600 SA. Er 6 F iki silindirli 650 cc 72 Beygir, CBF 600 77 Beygir, 4 silindirli. Bunlardan ikisi arasında kararsızım, ikisini bir tutmuyorum sadece cbf mi, er 6mı diye düşünüyorum, er 6 nın üzerine bindim hafif geldi bana ve iki silindirli olması bana daha ekonomik gibi geliyor (tabi bakımda, buji sayısı, yağ litresi v.s)
Bu arada ikisinden birini ikinci el olarak alıcam, ancak ikinci eline gücüm yetiyo.
Fikir ve görüşlerinizi yazarsanız sevinirim teşekkürler,
Resimler ve Teknik Özellikleri ;
Kawasaki ER 6 F
Teknik Özellikler :
MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir
SİLİNDİR HACMİ : 649 cc
SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 83 x 60 mm
SIKIŞTIRMA ORANI : 11.3:1
SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
MAKSİMUM GÜÇ : 72 PS / 8500 rpm
MAKSİMUM TORK : 66 N.m ( 6.7 Kgf.m) /7000 rpm
KARBURATÖR : Full enjektör
ATEŞLEME : Dijital TCBI
MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
ŞANZIMAN : 6 - vites
ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
KASTER / TRAIL : 25' / 106 mm
SÜSPANSİYON ÖN : 41 mm Teleskopik çatal
SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
LASTİK ÖN / ARKA : 120/70-17 / 160/60-17
FREN ÖN : Çift Disk 300 mm, Çift piston kaliper
FREN ARKA : Tek disk 220 mm
TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 120 / 125 mm
BOYUTLAR UxGxY : 2105x760x1210 mm
AKS AÇIKLIĞI : 1410 mm
SELE YÜKSEKLİĞİ : 790 mm
YAKIT KAPASİTESİ : 15.5 Lt
KURU AĞIRLIK : 178.5 Kg
İMALAT YERİ : Japonya
Honda CBF 600 SA
Teknik Özellikler :
Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
Motor hacmi (cc) 599,9
Silindir çapı& strok (mm) 65x45.2
Sıkıştırma oranı 11.6 : 1
Yakıt sistemi 4 adet 34 mm´lik VP tipi karbüratör
Max güç (ps @ dev/dak) 77,5 / 10500
Max tork (Nm @ dev/dak) 58 / 8000
Ateşleme Elektronik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç Aktarımı O-Ring zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm) 2170x765x1230
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1480
Sele yüksekliği (mm) 785 (±15)
Yerden açıklık (mm) 130
Yakıt kapasitesi (litre) 19 (3,5lt rezerv dahil)
Tekerlekler
Ön/Arka U-profilli 6 çift kollu alüminyum döküm
Lastikler Ön 120 / 70 ZR17 M/C (58W)
Arka 160 / 60 ZR17 M/C (69W)
Süspansiyon Ön 41 mm´lik kartuş tipi teleskobik çatal,120mm esneme aralıklı
Arka 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amortisör, 125mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 296x4,5mm´lik çift hidrolik disk, ABS, cüruflu metal balatalı
Arka Tek piston kaliperli 240x5mm´lik hidrolik disk, ABS, cüruflu metal balatalı
Ağırlık 202 kg
Renk seçenekleri Gümüş, Lacivert, Siyah
Reklamlar
-
Valla ikisinin de artısı eksisi var.
ER6'lar çok az yakıyor ama çift silindir ve Kawasaki. CBF600 4 silindir bu yüzden daha çok yakıyor ancak Honda sonuçta.
Hangisi olursa olsun hayırlı olsun şimdiden
Not: CBF600'leri bilmem de er6'ların piyasası ölü. Satması zor oluyor, ikinci elde ölü fiyatına gidiyor onu da düşün derim.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
honda diyorum başka bişe demiyorum duruşunda asalet var !!
[B]All this pain is an illusion[/B]
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Kawasaki ER 6 F daha güzel duruyor ama benim zevkime göre daha çirkin duran Honda CBF 600 SA'de ABS fren sistemi var. Ben olsam hiçbirini tercih etmezdim. Ya güzel ve güvensiz ya da çirkin ve güvenli. Hem güzel hem güvenli olmalı, mesela Honda VFR gibi.
-
MrCool adlı üyeden alıntı
Kawasaki ER 6 F daha güzel duruyor ama benim zevkime göre daha çirkin duran Honda CBF 600 SA'de ABS fren sistemi var. Ben olsam hiçbirini tercih etmezdim. Ya güzel ve güvensiz ya da çirkin ve güvenli. Hem güzel hem güvenli olmalı, mesela Honda VFR gibi.
yakından gördün mü bilmiyorum da ben de önceden CBF 600'ü çirkin bulurdum fotoğraflardan bakınca, birkaç kez inceleme fırsatım oldu, işçilik ve tasarım 10 numara bence
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
honda kullanan ve marka fanatizmi yapmayan bi adam olarak er6f yerine er6n olmasini oneririm..
hem de cbr 600sa ile ayni klasmanda kendileri..
bi de durusu flm daha guzel kanaatimce:
simdiden hayirli olsun diyelim..
Shakulin
-
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
ben bu tarzda fazer, v-strom gibi rakipleri varken esas honda nin zor satilir gibime geliyor, kawanin tasarimi daha 2 yasinda, uzun yillar eskimeden binebilirsin + dogru duzgun bir fiyat istemen halinde satisi da problemli degil diye dusunuyorum
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
-
acıkcası er6f in tıpını fazla begenmıyorum.racingın yandan yemişi gibi.ama denge super,hafıf,manevra super,ve harbı ekonomık.
cbf 600 dersen ;şık makına,4 silindir olması hoş bence cunku ses hastasıyım.
ama honda kawasaki olayına hıc gırmıyorum.bence lüzumsuz bir tartışma .ıkısıde bu alemın kralı.hyosung mu hondamı değil konu bu yuzden honda veya kawasaki diye marka satın alınmaz.özelliklerine gore alınır.
YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !
Alemin kralı çarşı , herkeze karşı
-
işte zor olanda kararsız kalmak arkadaşlar
CBF 600 daha uysal, ABS + 4 silindir + Honda güvencesi ve servis ağı
ER 6 F daha agesif, racing havası olan + 2 silindir + Kawasaki soru işareti gerektiren bi marka ??? çünkü servis ağı az... vs.
yani ya gözüm kapalı gidicem ER 6 F alıcam ilerde bi sorun olduğunda sıkıntı yaşarsam canım sıkılcak, yada CBF 600 alıcam biraz benzinim fazla gidicek ama her yerde honda servisi ile karşılaşıcam. Ne bilim ya iki ucu boklu deynek gibi bişey bu arkadaşlar, sonucta 12 - 13 milyar para yatıracaksınız bu işe, insan ister istemez kararsız kalıyo. Birde dikkatimi çekti ; Kwasaki ER 6 F alanların çoğu süper sport makinelerine geçiyo hemde ER 6 F ile 3000 km gib az km yaptıktan sonra, acaba bu makine racing görünümü verip racinge mi yönlendiriyo.
-
serseri1981 adlı üyeden alıntı
işte zor olanda kararsız kalmak arkadaşlar
CBF 600 daha uysal, ABS + 4 silindir + Honda güvencesi ve servis ağı
ER 6 F daha agesif, racing havası olan + 2 silindir + Kawasaki soru işareti gerektiren bi marka ??? çünkü servis ağı az... vs.
yani ya gözüm kapalı gidicem ER 6 F alıcam ilerde bi sorun olduğunda sıkıntı yaşarsam canım sıkılcak, yada CBF 600 alıcam biraz benzinim fazla gidicek ama her yerde honda servisi ile karşılaşıcam. Ne bilim ya iki ucu boklu deynek gibi bişey bu arkadaşlar, sonucta 12 - 13 milyar para yatıracaksınız bu işe, insan ister istemez kararsız kalıyo. Birde dikkatimi çekti ; Kwasaki ER 6 F alanların çoğu süper sport makinelerine geçiyo hemde ER 6 F ile 3000 km gib az km yaptıktan sonra, acaba bu makine racing görünümü verip racinge mi yönlendiriyo.
racing ruhunda olan adam chopper alsada bir süre sonra racinge gecmek istiyor.er6 motorunun az kullanıp satılmasının sebebi ne biliyomusun?makina öğrenmek ve geçiş yapmak için en ideal makina.sele yere yakın ve kullanımı oldukça rahat.2000-3000km bu makınada ustalaşmana yetiyor.ve sınıf atlatıyor.
YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !
Alemin kralı çarşı , herkeze karşı
-
-
Cbf 600 bence, süper süper süper
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
HONDA CBF600
o motor piyasadaki en iyi 600cc'lik 4 silindir motorlardan biri. tasarim zevk meselesi ...
-
Er 6 nın naked olanı gerçekten güzel bir görünüme sahip , ancak F versiyonu sanki sanayide çırağın biri grenaj kaplamış gibi duruyor.
Bu nedenle bence CBF daha bi albenisi olan bir motor....
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
-
honda demek istiyorum ama naked ve 4 silindir oluşu bana göre dez avantaj.
Benim bineceğim motor az yakmalıki bol bol binebileyim.
Soda Ayran Cool
-
herkese selamlar. isterse herkes dövsün sövsün yada sırf honda diye gaza gelsin ama gerçekten cbf600 çirkin (magazada inceledim). he bi de ben yıllarca arabada honda hastasıyım defalarca honda alıp sattık ama böyle acaip iş görmedim adam honda olsun beni kazıklasın çamurdan olsun olur diyo bu nasıl mantıktır arkadaşlar( bu topicteki arkadaşlara söylemiyorum kimse yanlış anlamasın).
-
-
daha cumartesi kawasakinin üstündeydim.sporttouring sınıfında olmasına rağmen yüksek torku ve devriyle sport havasında bir makina.sesi tok ve kulağa çok hoş geliyor.manevra kabiliyeti çok iyi,selesinin yere yakın olması şehir içinde kullanımını kolaylaştırıyo.honda ise daha touring görünümlü ve bencede daha çirkin.ayrıca kawasaki maksimum gücünü daha düşük devirde sağlıyor.hondanın kalitesi tabiki çok iyi ama kawasakinin yeni teknoloji olması dengeliyor bunu.ben kawasakiyi tercih ederdim açıkcası
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
hornet çok güzel, param olsa çekinmeden alırım ama 20 milyar
ben 11,5 - 12 milyar a kadar ikinci el bi cbf 600 yada er 6 f/n bakıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)