son motorum olan gt650'yi almaya karar vermeden önce ben de er6, fazer ve gt650 yi karşıma almıştım.
Her ne hikmet ise, 4silindir sesinden haz etmeyen nadir insanlardanım
... dolayısı ile fazer'ın bu noktada 4 silindir olma özelliğinin bir fonksiyonu kalmamıştı bende...
Fazer'ın bunun dışındaki avantaj ve dezavantajlarını yatırdığımızda, ilk göze batan şey yakıt israfı... ve motor karakteristiğinin pist motorlarına benzeyişi. sürekli yüksek devir ve yüksek yakıt sarfiyatı...
er6 ile gt650 arasından gt650'yi seçmemin sebepleri şöyle.
er6'lar ağırlık merkezi, oturuş pozisyonu, sürüş sitili ve motor karakteristiği ile tam olarak bir asfalt aracı... güzel bir asfaltta, iyi bir lastikle son derece keyifli bir sürüşe sahip.
gt650 ise, bozuk ve düzensiz yollarda ( çukurlu, dalgalı vs. ) er6'dan daha başarılı. uygun bir lastik ile de asfalt dışı yollarda da bir enduro kadar olmasa da yeterli bir motosiklet.
kendi kullanım amaçlarımı değerlendirdiğimde, hem uzun şehirler arası yolculuklar, hem de küçük şehir ve köylerde asfalt dışı yollarda da sürme ihtiyaçlarımı değerlendirip gt650'ye karar verdim.
karar vermemdeki ikinci etken, gt650 er6 ile yakın bir yakıt sarfiyatına rağmen daha iyi bir motor performasına ve agresif bir sürüş karakterine sahip. spor sürüşü sevdiğimden er6 dan daha agresif bir motor da beni cezbetti..
yani demem o ki, benzer bir ikilemde kalmış birisi olarak, eğer 4 silindir sesi sizin için ağırlıklı karar verme sebebi değil ise, er6 sizin için en uygun motor.
yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile genelde yerleşim bölgelerinde kullanacaksınız.
ekonomik ve yeterli motor performansı, rahat ve konforlu sürüş'ü değerlendirdiğinizde er6 ile listenizdeki diğer motorların aşık atması mümkün değil.
şöyle ki, bakımlı bir er6 sakin bir uzun yol kullanımında 100 km de 4 lt'nin altına inebilirken, fazer'la 5, gsr ile 6 litrenin altına düşmek epey zor olur
...
ben gt650 ile istanbul - izmir arası agresif ve çok seri bir sürüşle bile, fazer'ın en sakin ve yavaş sürüşleri ile yaklaşık bir yakıt sarfediyorum
performans yorumu olarak, er6 düşük vites ve devirlerde ortalama spor motorlardan iyi olsa da, yüksek hızlarda bir şansı yok.
Tabi çevre yoluna çıkıp 200'ün altına inmeyecek adamın " naked " motorla ne işi var
...
-------------------------------------
Yorum yapan bazı arkadaşlar'a naked motorlarla ilgili kısa bir tanıtım yapmak gerek.
naked motosiklet almanın amacı, manevra kabiliyeti yüksek, yüksek hızlara çıkmak değil, düşük hızlarda yüksek tork keyfi için tercih edilir.
bir kişinin 200 üstü süratler amaçlayıp da naked alması saçma olur. ve bana göre motoru kullandığı sürenin çok büyük bölümü şehir içerisinde geçen bir kişinin güçlü bir spor motor sahbii olması da işkenceden başka birşey değil
Ayrıca, sabah akşam gt650 üstünde olan ve yol ve hava şartlarına göre 150 altında pek gitmeyen biri olarak, kaç kere naked kullandınız da rüzgar çok rahatsız edici diyorsunuz ki
..
200'e kadar yolu var. 200 den sonra sıkıntı oluyor.
Ama 200'e kadar da çok da rahatsız edici değil. hatta bana sorarsanız yemeğe koyulan acı gibi, sürüş keyfini artırıyor
Rüzgardan çekinen gidip araba alsın diyoruz :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------
o listede resmini gördüğümüz motorların hepsi sport - touring
yani ben öyle biliyorum.