Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

2009 SS Karsilastirmasi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Coq 600cc üzeri için sport tabiri kullanılmaz demişsin, ama honda,suzuki,yamaha,kawasaki sitelerinde 1000cc makineleri sport veya süpersport adı altında 600cc makinelerle beraber sunuyor.

    Tabi bir tek ducati hariç, onlar bike tabiri kullanıyor, ama ne tam 600cc ne tam 1000cc SS makineleri yokken ducatinin tabirinin geçerli kabul edilmesi ne kadar doğrudur bilmiyorum, açıkcası tabirlerde benim için çok önemli değil, o derece hassas değilim, muayyen günümde de değilim.

    Sektör tam olarak ne diyeceğini bilememiş kavram karmaşası yaşıyor ben karmaşmışım çok mu.

    Alıntı Emrah81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi kime Sorsanız Ducati süper motor. En azından "AYE" için öyle.
    Tip olarak süper motor, baylıyorum Ducatinin tiplerine.

    Az çok biliyorsunuz motorum çalınıp bulunmuştu, pert'i beklediğim için yeni motor alma arifesindeyim.

    Bazen aklım 1198'e kayıyor, alsam mı diyorum tipi güzel fiyatı biraz zorlar ama alınamaz değil.

    Ama en büyük korkum ya tad alamazsam, jennifer lopezle evlenmişim ve gerdek gecesi ögreniyorum ki hatun firijit, öyle bir durum olur heralde.

    Binlikle başlanmazdı, tecrüben yok, ölceksin deselerde bilmiyorsun deselerde kim ne derse desin gazlamayı seviyorum, 6. viteste motoru kesiciye sokunca ruhum huzur buluyo resmen.

    Bu aletleri almadan önce test edemiyor olmak gerçekten türkiyedeki motosiklet tüketicisi için çok çook olumsuz bir dezavantaj.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Sevgili coq arkadaşım, Superstock ile ilgili istatistikler için teşekkür ederim. Ben o vermiş olduğun linkten bu bilgilere erişememiştim. Benim amacım gereksiz tartışma yaratmak değil, yazışmalarımdan bunu zaten biliyorsundur. Demek ki 600RR modifiye edilince dünya şampiyonu oluyor, edilmeyince yerlerde sürünüyor.. İlginç..

    Türkiye dışındaki ülkelerde SBK, SS ve STK yarışları takip edildiğinden dolayı bizim ülkemizde bırak Stock ne demek, bu başlık altında yazılanlara baktığında "1000cc motorlar Supersport sınıfında mıdır değil midir" tartışması yapılıyor. Ülkemiz motosiklet konusunda cahil olduğu gibi motorsporları konusunda da cahil ve ilgisiz. Senin dediğin gibi SBK, SS, STK arasında dünya kadar farklar vardır, ben bu farkları bu sitede defalarca yazdım ama gel gör ki hala tartışılıyor..

    Bir motorun herhangi bir kategoride yarışması için sadece motor hacmine bakılmaz. Örneğin; Triumph 600cc üzeri bir motordur ancak silindir sayısından dolayı Supersport kategorisinde yarışabilir. Ancak Kawasaki ZX-636R hem 600cc üzerinde olduğu hem de silindir sayısı 4 olduğundan dolayı Supersport kategorisinde yarışamaz, 1000cc ler ile Superbike kategorisinde yarışabilir. Yine aynı şekilde Ducati 1098 de motor hacminden giremiyor ama silindir adedi nedeniyle 1000cc ler ile yarışabiliyor. Bu detayları ne yazık ki sadece yarış ile ilgili olanlar biliyor.

    "Hangi pistte hangi motor iyi gider" tartışması konusunda yeterli açıklamayı yaptığımı düşünüyorum. Düzlüğü bol olan bir pistte 1000cc motorlar daha iyi gider çünkü düzlüklerde 300 km/h üzerine çıkabildiği halde 600cc motorlar 280 km/h gibi bir süratte kalır. 600cc motorların da maksimum süratlerini dişlilerle veya şanzımanla oynayarak 300 km/h süratlere çıkartırsınız ama bu sefer de başka bir kriter devreye girer; 300 km/h sürate hangisinin daha hızlı çıkacağı... Tork ve güç farkından dolayı 1000cc yine üstün çıkar. Düzlüğü az, virajı çok olan pistlerde ise 600cc nin avantajlı olmasının nedeni virajda daha başarılı olmasıdır, düzlüklerde zaten 300 km/h gibi bir sürat ihtiyacı olmadığından iki motor da maksimum aynı sürate çıkar.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  3. #83

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Tip olarak süper motor, baylıyorum Ducatinin tiplerine.

    Az çok biliyorsunuz motorum çalınıp bulunmuştu, pert'i beklediğim için yeni motor alma arifesindeyim.
    İzmir'de geçen yıl Ducati ve KTM bayisi açılmıştı ve orada bir 1098 görmüştüm, sonra kapattılar. MV Agusta gibi çok cüsseli bir motor. Görünüşü çok güzel. Keşke yollarda da görebilsek.

  4. #84
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    testler değilde sonrasındakı yorumlar ve açıklamalar,
    benı daha çok bılgı sahıbı olmamı sagladı,,
    Yardımlarınız Ve Yorumlarınız İçn TeşekkürleRR...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #85
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Guzel.
    anlasmazlik kalmadigina gore test ile ilgili biseyler daha yazayim.
    Once su paranoyak arkadasa bir cevap vereyim.

    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir soru daha;Kariyeri tavan yapmış bir pilot -Testimizde adı geçen Vincent abiyi kastedmiyorum- ,Herhangi bir markanın fanatiği olduğu için,aynı pistte diğer motorlardan bilerek daha hızlı tur atarmı? Farklı motorlarala ilk tur atılanla yorgun olarak son tur atılan arasında fark oluşmayacakmıdır? Fazlaca paranoyakça oldu ama bu testlerin homojenliğinden herzaman biraz şüphe duymuşumdur.
    Bir markanin fanatigi bir pilotun kariyerinin tavan yapmasi mumkun degildir.
    Bu ancak tesadufen olabilecek biseydir.

    Bir kaç arkadasin daha bu testler için negatif dusundugunu biliyorum.
    Fakat bu testi ciddi bir dergide yayinliyorsunuz.
    Mesela reklam gibi faktorler, derginin biraz parayi veren taraftan yana yorumlarda bulunmasini saglayabilir.
    Ama sen Dyno sonucuyla oynarsan, rakibin olan ve o hafta sana finansor olan firmadan reklam alamamis bir dergi, Sokar aletleri makinaya, sonuçlari alnina yapistiriverir.
    Motosiklet alemine kepaze olursun.
    Herhalde bir motosiklet dergisinin boyle bir hedefi yoktur.
    Bunlar olmasa bile binlerce motosiklet sahibi kendi Dyno sonuçlarini fakslar, yuzunu kizartirlar.

    Burada bir çok pistte çetele tutulur.
    Pist turlariniz bittiginde isterseniz sonuçlari bir kagida basili olarak da alabilirsiniz.
    Dusunsenize,
    dunya bilmem ne sampiyonu olmus hede-hude abi, A motoruyla pisti 1'29 dondum diye yaziyor dergide.
    ayni motor bende de var ve ben 1'25 donuyorum.

    O abiye tur kagidini kapak olsun diye gonderir, dergi editorune de test pilotunuzu degistirmeyi dusunuyorsaniz ondan saglam en az 10 kagit daha gonderirim diye mesaj atarim.

    Hangi test pilotu milyonlarca insanin okudugu bir dergide kendini kuçuk dusurecek seyler yapar.

    Yani taraf olma hikayesi rakamlarla degil, yorumlarla olur.
    Ben henuz daha yorumlari yazmadim bile.

    Neyse uzun oldu.
    Siz buraya biseyler karalarken ben yazacam dedigim son detaylari yazayim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #86
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha once yol ve pist modeli diye bir ayrim vardi.
    Ornegin Kawasaki Zx-6R 636 ve Zx-6R,
    Honda CBR 600F ve CBR 600 F S gibi.
    Daha sonra pist için ayri, yol için ayri motosiklet uretiminden vazgeçildi.
    Bu da bir kavram kargasasi yaratti.
    Aslinda kargasa yaratacak bisey yok ama uzun senelerin aliskanliklarindan kolay vazgeçilmiyor.
    Adam ZZR 1100 topigi açip, SS diye bahsediyor ve bir çoklari da bunu onemsemiyor.
    evet vardı aslında fena değildi f sportu daha çok beğeniyordum ben görünüş olarak hoş bi makinaydı neyse bu işin zevkler renkler tadlar kısmına giren bi kısım oldu
    ama fsportun üretimin kesilmesinin başka sebepleride wardı bence rr ve fsport arasında 3 4 bin tl'lik açık oluyordu sanırım bi 8 10 hp güç farkı için buda insanlara o kadar az verip fsportu alıp motorun üstünde aradaki fark kadar modifikasyona girip rr'ı geçmeyi cazip kılıyordu biraz daha en azından bu istanbulda çokça olan birşeydi baktılarki ticari olarak kaldırmaları daha cazip geldi bana kalırsa halen daha olsa çok güzel olurdu

    "Adam ZZR 1100 topigi açip, SS diye bahsediyor" buda başka bi konu hayabusa değilde hondanın süperblackbird'üde fena değil 1100xx sport touring kavramını öğrenemedi daha çok kimseler
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  7. #87
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ilkay;
    benim daha once yazdigim bir dip notta soyle yazmisim.

    Not Mesajı: (bir konu daha var. Avrupada satilan bir çok model Turkiye'de satilmiyor. Turkiye'de satilan bir çok model de avrupa da satilmiyor.Bu nedenle benim bildigimi sandigim bir çok seyi aslinda bilmedigim gibi, sizlerde dogru bildiginizi sandiginiz seylerde yanilabiliyorsunuz.Aramizdaki anlasmazligin temel sebeplerinden biri de bu.)


    Senin yazdigin sey bu nota cuk oturdu.
    Neden biliyormusun.
    600 F'in uretimden kaldirilmasinin nedeni senin yazdiklarin degil.
    600 F neden uretimden kaldirildi biliyormusun?
    CBR 600 RR uretildigi için.
    Yani yerini 600 RR ye birakti.
    Fakat 600 F Turkiye de satilmaya devam etti.
    Muhtemelen bir kaç 3. dunya ulkesinde de satildi.
    Halbuki uretimi 2003 yilinda CBR 600 RR modelinin çikarilmasiyla beraber son bulmustur.
    Tabii Turkiye'de yasayan ve 2005-2006 model 600 F alan adam, uretimin devam ettigini zannedecek bu çok normal.
    Ama iste o dip not çok sey anlatiyor.
    Bir sure 600 F rantabldi.
    O nedenle makyajlayip, susleyip sattilar.
    Ama o rant bitti.
    Dogal olarak, satilamaz konuma gelince gerçege donuldu.
    Yani boyle bir çok ayrinti var aslinda.
    Neyse,
    bu boyle uzar gider.
    Ben su kilometre saat ile ilgili bir detay ekleyecektim.
    Usengeçlikten bir turlu yazamiyorum.
    Baslayayim bakalim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #88
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    gerçek değerlerinden fazla verilen hız göstergeleri hakkındamı

    birde f ve f sport aynı makinalar değildi (en azından benim bilgim bu şekilde)
    f tek sele üzerinde fsportta sele 2 parça motor gücü olarakta farklıydı
    neyse konu dediğin gibi uzadı ama bunu birazda meraktan yazdım ben
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  9. #89
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Burada motosiklet testi yapilirken mutlaka km/saat kontrolu de yapilir.
    Hani bazen sitede tartisiriz ya.
    Ben 50 ile giderken arkadasin motor 60 yapiyodu falan gibi.
    Burda oyle tartisma olmaz.
    çunku dergiler bu olçumleri mutlaka yaparlar.
    Ben bu olçumleri de vermek istiyorum.
    Boylece km/saat gostergeniz de yazan rakam ve gerçek hiziniz hakkinda uç asagi bes yukari bir fikriniz olur.

    Asagidaki degerlerde ilk verilen rakam km/saatte gordugunuz rakam, ikinci verilen yani esitligin sagindaki rakam ise gerçek hizinizdir.

    Triumph 675 Daytona
    • 50=48
    • 90=88
    • 110=107
    • 130=125
    • 140=133



    Kawasaki ZX-6R

    • 50=46
    • 90=83
    • 110=103
    • 130=119
    • 140=128


    Yamaha YZF 600 R
    • 50=47
    • 90=82
    • 110=103
    • 130=121
    • 140=?


    Honda CBR 600 RR

    • 50=46
    • 90=84
    • 110=103
    • 130=122
    • 140=131


    Suzuki GSX-R 600
    • 50=49
    • 90=86
    • 110=104
    • 130=122
    • 140=?


    Gordugunuz gibi surat arttikça gosterge sapmasi da artiyor.
    Yakit hakkinda da bilgi var.
    En uzun menzilli yakit tuketimine Honda CBR 600 RR sahip.
    Fakat bu yakit tuketim degerlerini nerden alip yazdilar bilmiyorum.
    çunku testte boyle bir olçum yapilmadi.
    Her nerden alinmissa baya sallanmis.
    çunku 240 260 km lerden bahsediliyor.
    Ya ben motosiklet kullanmayi bilmiyorum, ya da bilgilerin alindigi yer fazla sallamis.
    Veya bu rakamlarin altina -eger kamyonla tasirsaniz- seklinde not dusulmus ve arkadaslar gormemis olabilir.


    Ben daha 200 km mesafeyi dunya gozuyle gormedim bu motorlarda.
    Millet bir depo benzinle 260 km gidiyor sa nasil gidiyor ve ya bu motosikletle niye gidiyor anlamadim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #90
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Cevap için teşekkürler Horoz Abi.Türkiye'de yaşamanın verdiği şüpheciliği anlayışla karşılamanı temenni ederim.Aynı test Türkiye'de olsa,2. veya 4. sayfada o makinalardan birinin reklamı olur vede o makina testi lider tamamlardı.Bizim dergi ekibini Tenzi ederim,çünkü adamlar komple idealist takılıyorlar.Sevabına dergi yapıyor elemanlar.

    Bu hız göstergesi konusunda benimde bir saptamam varda SS'le ilgili değil.Bende Malaguti Password 250 var.Gösterge panelinde hem ibreli scala hemde digital gösterge var.Özellikle dikkat ettim,ibre 65,66km/h civarındayken digital gösterge 60km/h'a sabitlenmişti.Aynı tekerlekten yapılan hız tespitini,aynı gösterge paneli iki ayrı değerde nasıl gösterebilirki? Neden 60'a bağladın derseniz,benzin uyarı ışığım yandıda yolda kalmayayım diye özenle 60km/h'la gidiyordum.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  11. #91
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap için teşekkürler Horoz Abi.Türkiye'de yaşamanın verdiği şüpheciliği anlayışla karşılamanı temenni ederim.Aynı test Türkiye'de olsa,2. veya 4. sayfada o makinalardan birinin reklamı olur vede o makina testi lider tamamlardı.Bizim dergi ekibini Tenzi ederim,çünkü adamlar komple idealist takılıyorlar.Sevabına dergi yapıyor elemanlar.

    Bu hız göstergesi konusunda benimde bir saptamam varda SS'le ilgili değil.Bende Malaguti Password 250 var.Gösterge panelinde hem ibreli scala hemde digital gösterge var.Özellikle dikkat ettim,ibre 65,66km/h civarındayken digital gösterge 60km/h'a sabitlenmişti.Aynı tekerlekten yapılan hız tespitini,aynı gösterge paneli iki ayrı değerde nasıl gösterebilirki? Neden 60'a bağladın derseniz,benzin uyarı ışığım yandıda yolda kalmayayım diye özenle 60km/h'la gidiyordum.
    Suphe iyidir.
    Suphe gerçek bilgiyi arastirmani ve bulmani saglar.
    Yani benim yazdiklarima da supheli bakin.
    Siz gerçegi buldugunuzda ben de ikna olursam, benim gerçeklerim de degisir.
    Yani fanatik olmak cehaleti getirir.

    Motosikletinin davranisi hakkinda yorum yapamayacagim.
    Her boku da bilmiyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #92
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Coq;

    Şu verdiğin link için sağol. Wsbk sitesinde results kısmından herhangi bir yarışın sonucuna tıklandığı zaman çıkan listeden bütün yıl / yarışların sonuçları görülebiliyormuş, bilmiyordum. Öğrenmiş oldum iyi de oldu.

    Supersport serisi 1999 yılında başlamış.

    Ve...

    Bir pilotun aldığı sonuçlar ilgimi çekti.

    1999 : Katılmadı / 24. +1 tur / 23. +1 dak. 31sn. / Katılmadı / 16. +2 tur / Yarış dışı (kaza,4. tur) / Başlayamadı / 9. +15 sn. / 10. +36 sn. / 14. +17 sn. / 11. +8 sn.

    2000: Yarış dışı 2. tur / Yarış dışı 9. tur / 16. +49 sn. / Yarış dışı 7. tur / 25. +1 dak. 21 sn. / Yarış dışı 4. tur / 16. +55 sn. / Yarış dışı 12. tur / 16. +1 tur / Yarış dışı ilk turda / Yarış dışı 8. tur

    '99 sonlarına doğru tünelin ucunda ışığı görse de 2000 sezonu feci geçmiş.

    Şimdi ben kendimi (hayal bu ya ) bu adamın yerine koysam bana ne derlerdi: "Demiştik, beceremedi işte". "Madem kabiliyetin yok, bizi ne uğraştırıyosun". "Hadi kış sen memleketine".

    Nitekim bu adama da benzer bir şeyler söylemişler. Ama yapıcı bir üslupla söylemiş olsalar gerek. 2001'de Dünya Supersport yerine İspanyol Supersport şampiyonasına gitmiş.

    2002'de Dünya Supersport'a geri gelmiş 6 puanla 28. olmuş
    2003'de 72 puan (kariyerindeki en büyük adım olmuş olsa gerek ) 7. olmuş
    2004 120 puanla 4. olmuş

    Neyse gereğinden fazla uzattım. Bu adam '05 ve '06 Supersport Dünya Şampiyonundan başkası değil. Aynı zamanda Kenan'ın '06 ve '07 sezonlarındaki takım arkadaşı.

    Bu kadar tantanayı yapmamın sebebi şu: Adamlarda inanılmaz bir sabır var. Başlangıçta aldığı sonuçlar bu işlerde başarılı olmak için ne kadar sebat etmek gerektiğini gösteriyor. O sonuçları bir Türk almış olsaydı kariyeri biterdi. Bütün bunlar Kenan'ın başarısının ne kadar sıradışı olduğunu gösteriyor. 2008'e gelene kadar Avrupa Superstock'da bir 2.'lik bir 3.'lük, Supersport'a geldiği sene 3.'lük ve takip eden sene Dünya Şampiyonluğu. Acaba diyorum, Superbike'da kalsa neler olurdu... Sebas'ın başlarda aldığı sonuçlara bakınca, Kenan'ın -eğer kalsaydı- gelecekte Dünya Superbike Şampiyonu olabilme ihtimali hiçte uzak görünmüyor.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  13. #93
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Shrieker;
    bu adamlar yarisçi.
    Kandan gelen bisey bu.
    At attir.
    Ama yaris ati baskadir.


    Bu adamlara yeterki hadi varmisin de?
    Ortam onemli degil.

    Kenan'da oyle.

    Geçen sezon, Biaggi sayesinde kus gibi havada uçmus, agridan yerinde duramiyor.
    SuperPole kazanmis, gozlerinin feri kaçmis, biraksak orda yigilip kalacak halde.
    Ama avrupanin her yerinden gelmis misafirleri var.
    Belini tuta tuta yuruyor.
    Karavani'nin onunde oturuyoruz.
    Pistin hemen yaninda bir de Gokart pisti var.
    Biri ben seni orda yerim dedi.
    Kenan canlaniverdi.

    Hadi gidelim diyor.
    Halbuki biz daha az once Kenan'a olum gaza gelme, kendini zorlama, zaten iddiali degilsin, yarin ki yarista bir aksilik sezersen birak gitsin, muhabbeti yapmisiz.
    Bunun ustune karting yarisi yapacaz.
    aklin aliyormu?
    Ama guruptaki herkez ayni derecede manyak.
    Herkesin gozleri parliyor.
    Biri ayaga kalksa firlayip kapisacaz.
    Butun mantik yerle bir.
    Allah'tan Varol abi var.
    Olum manyakmisiniz oturun g..tunuzun ustune diye çikisiyor.
    Kiziyoz ama adam hakli.
    Boyle bu is.
    Kaninda olacak biraz.
    Yetenek olacak bolca.
    Hirs olacak.
    Ama en onemlisi çaliskan olacaksin.
    Turkiye'de herkes yarisçi.
    Ama Arenada bir tek Kenan var.
    Bilmem anlatabildim mi?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #94
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Ha bide yine memleket semalarindan bi söz:"Azimle s.çan taşı deler!". Shrieker,Helal olsun elemana,bırakmamış delinmedi diye...
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  15. #95
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Shrieker
    Acaba diyorum, Superbike'da kalsa neler olurdu... Sebas'ın başlarda aldığı sonuçlara bakınca, Kenan'ın -eğer kalsaydı- gelecekte Dünya Superbike Şampiyonu olabilme ihtimali hiçte uzak görünmüyor.
    Kenan Superbike kategorisine çok erken geçti. Bir sene bir kategoride pişmek için yeterli bir süre değildir. Sebastien Charpantier'in başlarda belki çok başarılı bir kariyeri yoktu ama senelerdir Supersport kategorisinde yarışıyor, deneyim kazandı. Kenan en az 2 sene daha Supersport kategorisinde yarışıp çok iyi şekilde pişmesi gerekiyor ki, kendisi de aynı kararı aldı. Superbike gerçekten çok zor bir kategori ve bu kategoride yarışanlar gerçekten çok iyi yarışçılar. Çoğu ülkede Superbike ile MotoGP aynı kefeye konuyor, hele son birkaç senedir Superbike daha revaşta. Bu iki kategori arasında yarışçılar gidip geliyor. Kenan'ın Superbike kategorisinde de başarılı olacağına inanıyorum ama doğru zamanda..
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  16. #96
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Boy;
    Hazir sen buralardayken sorayim.
    Su benzin mevzusu benim kafama takildi.
    Hiç olçtun mu bir depo benzinle kaç km yapiyosun.
    Verilen degerlerle benim degerler bir turlu ortusemedi.!!!!
    Sende de ayni makine var.
    Varsa bir tespit ya da tahminin soylermisin?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #97
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu hız göstergesi konusunda benimde bir saptamam varda SS'le ilgili değil.Bende Malaguti Password 250 var.Gösterge panelinde hem ibreli scala hemde digital gösterge var.Özellikle dikkat ettim,ibre 65,66km/h civarındayken digital gösterge 60km/h'a sabitlenmişti.Aynı tekerlekten yapılan hız tespitini,aynı gösterge paneli iki ayrı değerde nasıl gösterebilirki? Neden 60'a bağladın derseniz,benzin uyarı ışığım yandıda yolda kalmayayım diye özenle 60km/h'la gidiyordum.
    Dijital göstergede gördüğün bilgi de dijitaldir, bir dizi matematik işleminin sonucudur, bir takım çarpma bölme toplama çıkarma sonucu oluşturulur.

    Dolayısıyla bu kadar işlem yaparken trigger girişinde donanım filtresine ek olarak bir yazılım filtresi de kullanılır.

    Basit mantıkla şöyle diyelim bir araç sabit bir hızla 1 saat boyunca gitmeden gerçek değer zaten gösterilemez, dolayısıyla örnekleme yapmak gerekir, belirlenen birim süredeki hızın tespitinden faydalanılır. Bu tespit için birim süre boyunca örnekleme yapılır, bu örnekler ne kadar sık gelirse sonuç o kadar gerçeğe yakın olur.

    Örneklerin ön dişliye bağlı bir sensörden geldiğini düşünelim, birim sürede gelen örnek değeri, arka dişlinin öndişliye oranı ve arka lastik çevre uzunluğuyla çarpılması sonucu kmh değeri çıkartılır.

    Burda görünen değer ile gerçek değer arasında, örneklem esnasındaki ortalama alma işlemi, bir çok çarpım bölünme ve değişken vardır. Bu işlemleri yapan microcontroller'in saat girişindeki kristalin ppm değeri bile dolayısıyla ısı değişimi bile sonucun sapmasına etkilidir. Basit olarak arka lastik havasının durumu da sonucu doğrudan etkiler.

    Gelelim neden sabit gördüğüne; insan beyni yaklaşık 10 hertz'in üzerindeki değişmeleri ayıracak yeteneğe sahip değil, hatta şanslıyız ki değil, eğer sahip olsaydık tavandaki lambanın saniyede 100 kere yanıp söndüğüne şahit olacak ve delirecektik(gözümüz bu yeteneğe sahip aslında, lambaların ve monitörlerin bir süre sonra baş ağrısı yapmasının sebebi bu). Dolayısıyla çok hızlı ve peş peşe değişen bir gösterge pek işimize yaramazdı, sürekli değişen bir dijit hanede insan gözünün göreceği değer titreşen bir 8'dir.

    Yazılım filtreleriyle bu engellenir, ama aynı zamanda da gerçek değerden sapmanın en büyük sebebi bu filtrelerdir.

    Olabildiğince anlaşılacak bir şekilde yazmaya çalıştım umarım faydalı olabilimişimdir.

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boy;
    Hazir sen buralardayken sorayim.
    Su benzin mevzusu benim kafama takildi.
    Hiç olçtun mu bir depo benzinle kaç km yapiyosun.
    Verilen degerlerle benim degerler bir turlu ortusemedi.!!!!
    Sende de ayni makine var.
    Varsa bir tespit ya da tahminin soylermisin?
    Bir yarışçı değilim ama kendimce sağlam basıyorum CBR1000RR08 ile bir depo benzin en fazla 160km yaptırtıyor, yol yaparken çoğu zaman 600RR07'lı kankam yanımda oluyor ve aynı anda fulleyip benzinlikten çıkıyoruz, o benden 20km önce felan benzinciye girmek zorunda kalıyordu.

    Tekrar beraber full'lerken ben 8-9ylt daha az para veriyorumdum.

    Tabi önce o sonra ben motorları yalan ettik, bundan sonra zx6r08 ve xxxx motorların yakıt testini yapıcaz.

  18. #98
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dijital göstergede gördüğün bilgi de dijitaldir, bir dizi matematik işleminin sonucudur, bir takım çarpma bölme toplama çıkarma sonucu oluşturulur.

    Dolayısıyla bu kadar işlem yaparken trigger girişinde donanım filtresine ek olarak bir yazılım filtresi de kullanılır.

    Basit mantıkla şöyle diyelim bir araç sabit bir hızla 1 saat boyunca gitmeden gerçek değer zaten gösterilemez, dolayısıyla örnekleme yapmak gerekir, belirlenen birim süredeki hızın tespitinden faydalanılır. Bu tespit için birim süre boyunca örnekleme yapılır, bu örnekler ne kadar sık gelirse sonuç o kadar gerçeğe yakın olur.

    Örneklerin ön dişliye bağlı bir sensörden geldiğini düşünelim, birim sürede gelen örnek değeri, arka dişlinin öndişliye oranı ve arka lastik çevre uzunluğuyla çarpılması sonucu kmh değeri çıkartılır.

    Burda görünen değer ile gerçek değer arasında, örneklem esnasındaki ortalama alma işlemi, bir çok çarpım bölünme ve değişken vardır. Bu işlemleri yapan microcontroller'in saat girişindeki kristalin ppm değeri bile dolayısıyla ısı değişimi bile sonucun sapmasına etkilidir. Basit olarak arka lastik havasının durumu da sonucu doğrudan etkiler.

    Gelelim neden sabit gördüğüne; insan beyni yaklaşık 10 hertz'in üzerindeki değişmeleri ayıracak yeteneğe sahip değil, hatta şanslıyız ki değil, eğer sahip olsaydık tavandaki lambanın saniyede 100 kere yanıp söndüğüne şahit olacak ve delirecektik(gözümüz bu yeteneğe sahip aslında, lambaların ve monitörlerin bir süre sonra baş ağrısı yapmasının sebebi bu). Dolayısıyla çok hızlı ve peş peşe değişen bir gösterge pek işimize yaramazdı, sürekli değişen bir dijit hanede insan gözünün göreceği değer titreşen bir 8'dir.

    Yazılım filtreleriyle bu engellenir, ama aynı zamanda da gerçek değerden sapmanın en büyük sebebi bu filtrelerdir.

    Olabildiğince anlaşılacak bir şekilde yazmaya çalıştım umarım faydalı olabilimişimdir.



    Bir yarışçı değilim ama kendimce sağlam basıyorum CBR1000RR08 ile bir depo benzin en fazla 160km yaptırtıyor, yol yaparken çoğu zaman 600RR07'lı kankam yanımda oluyor ve aynı anda fulleyip benzinlikten çıkıyoruz, o benden 20km önce felan benzinciye girmek zorunda kalıyordu.

    Tekrar beraber full'lerken ben 8-9ylt daha az para veriyorumdum.

    Tabi önce o sonra ben motorları yalan ettik, bundan sonra zx6r08 ve xxxx motorların yakıt testini yapıcaz.
    Teşekkür ederim Murat.Benim açımdan gayet net ve anlaşılır bir paragraf oldu.Digital göstergenin belli periyotlardaki örneklemesi anlık değil geçmiş olan zamandaki daha yavaş hızlarında ortalamasını aldığı için o anki hızı göstermediğini öğrenmiş oldum.İtalyanlar neden iki göstergeye ihtiyaç duymuşlar acaba?Demekki ortalama hız için digite,anlık hız için ibreye bakmam lazım.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  19. #99
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim Murat.Benim açımdan gayet net ve anlaşılır bir paragraf oldu.Digital göstergenin belli periyotlardaki örneklemesi anlık değil geçmiş olan zamandaki daha yavaş hızlarında ortalamasını aldığı için o anki hızı göstermediğini öğrenmiş oldum.İtalyanlar neden iki göstergeye ihtiyaç duymuşlar acaba?Demekki ortalama hız için digite,anlık hız için ibreye bakmam lazım.
    Rica ederim.

    Bir ürün çeşitlendirme vakasıdır, akrep yelkovanı olan saatin arka planına dijital halini de yerleştirmek gibi.

    Herşeye rağmen dijitalden şaşma derim, analog ibre de ani değişimlere cevap veremeyeceği için düşüşleri yok sayar, dolayısıyla sonuç gerçeğe göre olması gerekenden daha çok çıkabilir.

    Aslında dijital olarak mükemmele yakın ölçümde mümkün ancak üreticiler genellikle hızın gerçekten daha fazla görünmesini isterler ve özellikle yüksek gösterilir.

    Artık ürünü abartmamı deriz, müşteriyi güvenli tatmin mi yoksa kanuni kurallar mı yada genel kabul görmüş otomotiv sanayii ahlakı mıdır orasını bilmem ama bu sonradan ölçümlerde olduğundan düşük gösteren gösterge hiç duymadım.

  20. #100
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Aye sana elektronik sorusu sorarsam, Fatih urek olayim.
    O nasil açiklama len.
    Adam basit bir soru sordu, doktora tezi verdin.

    Benzin konusunda ben yine iyiymisim.
    180 gordum zorlaya zorlaya.
    Bu 240-260 muhabbeti yapanlar hayal goruyo diye dusunmustum.
    Meger adamlar ot içiyorlarmis.

    Boy da hazir burdayken dedim ama hazir burda degil galba.
    Adam karabatak gibi.
    Bir gorunuyor bir kayboluyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler