Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2014 Xmax 250 & 2011 Burgman 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kırıkkrank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    Maslak
    Motosikleti
    Xmax 250
    Merhaba,

    200-250 cc arasındaki yoğun rekabette öne çıkan ve sahip olduğum iki motoru almak isteyenler için minik bir kıyaslamam olacak.

    Burgman' ı 12.000 Km de 2. el olarak 2013 Ağustos ayında aldım. Aldığımda CBF 150 m vardı ve Burgmanı alana kadar bu motorla gayet mutluydum. Az yakıyordu, bozulmuyordu. Ama tipsizdi ve takım elbiseyle işe gitmek hiç prestijli değildi. Burgman' a bir kez bindikten sonra ilk hissettiğim şey, cbf in ne kadar cılız ve güvensiz olduğu oldu. Rüzgarlardan etkilenmemesi, ayak dayama yerlerinin konforu, oturma pozisyonu beni benden aldı ve bir daha CBF e hiç binmedim, bir kaç ay sonrada sattım zaten.

    CBF ten sonra burgman başka bir dünya. Ön tarafta yer alan kocaman, gerçekten kocaman saklama alanları, sele altında kocaman bir bagajı, arkada topcase ile 2 kişi kask kıyafet mont eldiven tüm kıyafetleri motorda bırakıp Beşiktaş çarşısında gezebilirsiniz. Benim kullandığım modelde gösterge tablosunda sadece hız,hararet- yakıt bilgisi var. Yol bilgisayarı ve devir saati yoktu. Farları yeterli ışık veriyor. Kumanda düğmeleri basit ve anlaşılır.

    Bir süre sonra motorun grenaj kısmında boşluklar oluşmaya başladı ve motor yavaşlarken titremeler olmaya başladı. Bunları serviste ufak bir müdahalae ile hallettik. Daha sonra kalkışta titreme yapmaya ve kayış sesi çıkarmaya başladı. Bunuda maslakta yetkili serviste torna yaptırarak hallettik. 18.000 Km de lastiklerin Üzerindeki Michelin lastiklerin ömrü bitti. Kabataş buz motorda Power Pure ile değiştirdik.350 TL ödedim. Değişim yaparken balatalarını da kontrol ettik, hiç bir sorun veya azalma vb. belirti yoktu. Benden önce ne zaman değişti bilmiyorum. Ama en azından 7 bin km balatalar bitmeyi bırakın azalmadı bile, gayet iyi durumdaydı. 3 yıllık bir motordu ve ufak tefek sıkıntıları saymazsak bende kaldığı 1 sene boyunca hiç bir problem yaşamadım. Her türlü havada kullandım. Abs yoktu, ama fren yaptığımdaki stabilitesinden memnundum. Tabi ABS iyi olurdu. Heleki CBF ten sonra frenleri çok çok iyi diyebilirim. Hızlanması abartıldığı gibi değil. Uzun yolda 140-150 ye çıktım diyenler var, büyük yalan. Ben max 120 km gördüm, onuda tam göremedim. Ama bir gerçek varki kadran sapması çok çok az. Hem gps le, hem yanımdan geçen çeşitli arabalarda (dijital büyük göstergesi olanlar:örn: citroen c4) gördüğüm hızlarla karşılaştırdığımda hızım doğruydu. bende 120 ise, gps te 118km/h veya citroende de 120 km/h gibi.150 km/h gördüm, rahat rahat 120 km/h ye çıktım vs diyenlere pek itibar etmem.

    Şehir içi trafiğinde beni üzmedi. Aralara girdi, çıktı, çevik manevralar yaptı. Maslak - Büyükçekmecek-hadımköy-esenyurt vs gibi yollardada konforlu bir şekilde heryere ulaştırdı. Ama Antalya İzmir yapar mı, nasıl olur bilemem. Biraz yorabilir. Ama xmax kadar değil mutlaka...

    Artçı konforu üst düzeydi. Arka çanta ve çanta pedi ile CBF e binmeyen eşim motoru sevdi. Binerken alçak olmasıi, ayak dayamaların geniş olması ve süspansiyonun yumuşak olması buna sebepti. Xmax i satmamı istiyor

    Daha sonra bu motoru sattım ve gitip 700 km de Xmax 250 aldım.

    Çok yakışıklı, gösterge tablosu burgman gibi dğeil. Herşey digital ve bir çok bilgi var. Sele, burgmandan sonra tabure gibi. Geniş ve sert. Rahatsız. Motor cidden yüksek. Burgman a göre ince bir motor. Daha ağır, daha sert. Spor bir scooter. Burgman konfor olarak çok çok üstün... Çok üstün..

    Fiyatı 1.500 TL daha fazla. Peki bu fazlalığa neler sunuyor:

    - 4 Hp güçlü motor - ama 20 Kg a yakın fazladan ağırlık-
    - Yakışıklılık
    - Orjinal geniş aksesuar yelpazesi. Bu konuda Yamaha yı tebrik ediyorum. Bir ürün var ve ona tam yuyumlu kendi markasından bir sürü çeşit yan ürün var. Fiyatlar uçuk mu? Evet. Ama en azından parasını verip alabiliyorsunuz. Suzukide böyle bir uygulama bile yok. Orjinal çantayı sorduğum satıcılar, - abi pahalı olur, gel sana givi verelim, cart verelim curt verelim diyolar.. Yamaha da gidip parasını vererek 10 numara ürün alıyorsun. İphone - appstore gibi aslında. İnsanların bu kadar talep etmesinin sebeplerinden biri de bu belkide. Çantanın anahtarı ile kontak anahtarın aynı oluyor. Bu bile harika..
    - Ön ve arkada 1 er inc büyük lastikler - ki bazı kişiler için bu karar verirken önemli bir özellik.


    Motor ince olduğu için bacaklarınız çok rüzgar alıyor. Artçı ayaklarını dayamaya koyduğu zaman, trafikte sizinde ayaklar yerdeyken sürekli artçının ayağına çarpıyor. CBF te en kıl olduğum şey buydu. Burgmanda yoktu, mükemmeldi, bunda var..

    Artçının minder dar. Burgman, xmax in yarısından daha genişti.

    orjinal cam çok kısa. Sanki oturup hesaplamışlar, nasıl bir cam koyarsak bu kaskın vizörüğne denk getirirz rüzgarı demişler. Ve o camı koymuşlar. Sonra da 500 küsür tl ye uzun cam satıyolar. Japonunda şark kurnazı varmış.. 100 TY ye rüzgar difüzör ü aldım. Montaj yapıldı, gayet güzel.. Uzun cam da alınır para varsa. Ama değiştirmeden kesinlikle olmaz, bütün hava vizörde..


    Bakım aralıkları çok kısa. 3.000 km de bir. Burgman 6.000 km de bir bakıma girerdi. Yedek parçası ucuz değildir.

    Trafik sigortası 180 - kaskosu 620 TL tuttu. İkisinide yaptırdım. 1.070 TL ye çanta-demir-ped- kilit vs ödedim. 1.000 km bakımına da 120 falan ödeyeceğim sanırım.

    Soruları olan varsa cevaplayabilirim.
    pistolpitt, tubejh ve overcloud bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    harika bir karşılaştırma yazısı olmuş.

  3. #3

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    yararlı bir yazı olmuş ellerinize sağlık fakat bazı yerlerde tam olarak anlayamadığım noktalar oldu,mesela

    Artçı konforu üst düzeydi. Arka çanta ve çanta pedi ile CBF e binmeyen eşim motoru sevdi. Binerken alçak olmasıi, ayak dayamaların geniş olması ve süspansiyonun yumuşak olması buna sebepti. Xmax i satmamı istiyor

    eşim motoru sevdi demişssiniz fakat satmamı istiyor demişssiniz. ? hangisini sevdi hangisini satmanızı istiyor pek anlayamadım :S BEnde yakın zamanda almayı düşünüyorum,eşimle birlikte gezeceğiz de o açıdan hangisi daha rahat olur diye anlamak istedim

    saygılar

  4. #4

    Üyelik
    24 Eylül 2014
    sanırım cevap alamadınız. müsadenizle ben cevaplayayım.burgman 200 kesinlikle çok çok daha rahat. hem kullanıcı hem de artçı açısından çok daha rahat.
    zapalka bunu beğendi.

  5. #5
    ersinisdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FJR 1300 AE / Honda NSS Forza 300 Abs
    Burgman 200 daha sade, konforlu ciddi az yakan ama dip gazda 15-20 dk kesintisiz gidebilen (otobanda 140km göstergedeki değer) tam depoyla uzun yolda 400 km ye yakın gidebilecek şehir içinde 300-320 km gidebilen, bagajda 2 kask artı eldiven ıvır-zıvır alabilen varyatör titreme olaylarının olmadığı bakım aralığının 5000 km olduğu hoş bir cihaz.. Benimki 2004 kasa.

  6. #6
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    2013 kasası var bende de. Sizde çıkardığı dururken kalkarken titreme ve kayış sesini benim ki 3000 km.ye gelmeden yapmaya başladı, 1 kere tornada düzelttiler 1 kere garantiden değiştirdiler ertesi gün tekrar başladı.

  7. #7
    kırıkkrank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    Maslak
    Motosikleti
    Xmax 250
    Satmamı istediği motor xmax. Sevdiği motor ise Burgman. Burgman artçı konforu olarak xmaxten heralde 4 gömlek daha üstün.

    Bu arada yakıt tüketimlerini atlamışım.

    Burgman 250- 270 km aralığında depoyu bitiriyor. Xmax te henüz 3 depo aldım. ortalama 280 km de 9,56 lt yaktı. Yani 100 Km de 3.4 lt yaktı. Rodaj döneminde henüz. Şu anda 1.050 km de. Yol bilgisayarı verileri doğru. Tabi ben sakin kullanan biriyim. Maslak şişli arası trafikte gidiyorum. Bunun dışındaki km ler Bebek-tarabya veya Göktürk-hacıosman gezi amaçlı yaptığım yol. Hem trafikte hem sakin yolda gidiyorum yani. Tam emin değilim ama sanırım xmax daha az yakacak.

    Yine anlayamadığım birşey var.. Nedense herkes bir motor aldım mı, en az yakan en çok kaçan o motor oluyor. Burgman 200 ile 140 a 150 ye çıkılmıyor arkadaşlar. Bu hızların motoru değil bu. He sen gider 30 derece eğimli rampada rüzgarı arkana alırsın bu hıza çıkarsın. Ama normal yol koşulunda yok öyle birşey. Xmax içinde durumun farklı olduğunu sanmıyorum . Henüz o kadar açmadım gazı gerçi. Ama şöyle bir farkta var aralarında: xmax daha çabuk hızlanıyor veya göstergesi burgman a göre daha fazla hatalı. 60 la gidiyorum bi bakmışım 100 km/h olmuş hızım. Ama sanki 80-90 km/h gibi geliyor. Hala gps le veya diğer araçların kadranıyla doğrulama yapamadım. Onu da yazarım.

    Bu arada aklıma gelen diğer bir konu xmax te çakmak-usb girişi olmaması. Bunuda parayla satıyolar. Burgmanda standart.

    DÜn 1.000 bakımında 125.- TL ödedim. Yüksek..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------

    O sesi mutlaka yapacak ama hemen yapması kötü olmuş, hemde değişmiş olmasına rağmen :(

    Bu arada 2014 model Burgman 200 lerde debriyaj sorunu olduğunu duydum. 0 satılan motorlar için serviste garanti kapmasımda bir dğeişim işlemi yapılıyormuş. Bilgisi olan var mı? Doğru mu acaba?
    zapalka ve Emrah M. bunu beğendiler.

  8. #8
    kırıkkrank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    Maslak
    Motosikleti
    Xmax 250
    İncemeleyi yazalı 1.5 sene olmuş. Motor halen bende, 18.000 km oldu.

    Bu 18.000 km de, hiç mi bir sorun yaşamatmaz bir motorsiklet. Yaz - kış hemen hemen hergün kullandım. Hafta içi hergün, kar dahil işe gidip gelirken, hafta sonları gezi ve iş amaçlı nerdeyse aldığımdan benir toplamda sadece 20 30 gün çalıştırmamışımdır. Motor akşamları kapalı garajda duruyor. Kullandığım yollar ise çok karışık. Her yol var. Araziden toprak yola. asfalttan otobana her yolda kullandım. Hatta öyle ki, belgrad ormanında kaybettiğim köpeğimi bile bu motor sayesinde 5 saat sonra geri buldum. Mangala gitmiştik, arabayla ekmek almaya giderken köpeğim arabanın peşinden koşmuş, sonra korkmuş ormana kaçmış. 5 saat aradık. Arabayı bırakıp eve döndüm motoru aldım. Ormana daldım motorla. 3 saat ormanda gezdikten sonra sesini tanıdı ve beni buldu. Motorum olmasa evladımızı bulamazdık.. Neyse..


    Uzatmayayım; 1 kere bile arıza vermedi. Normal olmayan 1 ses bile çıkarmadı, akü bitmedi, yolda kalmadı. Nerdeyse lastiğinin havasını bile doğru dürüst kontrol etmememe rağmen servisten servise hava basıldı. He elbette bakımlarını aksatmadım. Hepsini tam gününde yaptırdım. Ön balatalar ortalama 7 bin, arka 10 bin de değişti. Diskler değişmedi. Toplam 2 kere hava filtreleri değişti. tam 1 senenin sonunda kısa ampul patladı. Hiç düşmedim, hiç bir yere vurmadım. Çizik - deformasyon - kırık vs. olmadı.Performansında düşüş olmadı.

    Yani kısaca arkadaşlar, maşallah parasının çok üzerinde bir kalite verdi. 1 gün bile canımı sıkmadı, bana gereksiz yere para harcatmadı. Orjinal aksesuar kullandım. Diz örtüsü, elcik, orjinal topcase ve hiç birinde problem yaşamadım.

    Parasının hakkını fazlasıyla aldım ve almaya devam ediyorum. 1 gün bile satmayı düşünmedim, satsam yerine almak istediğim hiçbir motor yok. sanırım kasa değişene kadar kullanmaya devam edeceğim.
    ÜmitS., Emrah M. ve YZFR25 bunu beğendiler.

  9. #9
    kırıkkrank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    Maslak
    Motosikleti
    Xmax 250
    2.5 sene olmuş...Belki birilerine lazım olur diye birkaç gözlem daha yazayım.. zaten sık girmiyorum foruma.

    Burgman da kalkışta yaşanan ses xmax te yok. Ama sıkışık trafikte kullandığınızda sanırım varyatörde toz vs birikiyor ve kalkışlarda titreme oluyor. Bazen ürkütüxü boyutlarda. Bişeyler kurılacakmış gibi hissettiriyor. Ama 10 km kadar uzun yolda hız yaptığınızda tekrar yap gibi oluyor kalkışlar. Tabi bir süreliğine..

    Motor 27.000 km oldu ve hala yaz kış kullanıyorum. Heidanau marka lastik taktırdım. Gayet memnunum. Diz örtüsü ve el koruma var. Hergün kullanıyorum. Akünün durumu iyi. Kayışı 23 binde değiştirdim. Ön balata ortalama 7 bin arka 10 bin gidiyor. Geçen gün yine basınçlı makina ile yıkadım. İlk defa çalışmadı. Korktum açıkçası ama 15 dk sonra falan çalıştı. Ustaya sordum altındaki kısımlarda bişeyler ıslanmıştır dedi zaten kuruyunca çalıştı.

    Bir sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum ama uyguna denk geldiği için ironmax aldım. Şimdilik garajda duruyor daha 200 km de 2. El olarak 14.500 e aldım. Mart sonu gibi eski motorumu temizleyip cilalayıp satacağım ironmaxle devam edeceğim.

    Kasko 480
    Trafik 300 ödedim bu sene. Kaskoyu hala hiç kullanmadım.
    Şimdilik güncellemem bu kadar.

    Sevgiler..
    ÜmitS. ve Emrah M. bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    04 Eylül 2016
    Motosikleti
    PCX150 ve XMAX250
    Faydalı deneyim paylaşımı için teşekkürler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)