Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motoran XF250, Mondial X-TREME250 AsyaRX250. Fiyat performans degerlendirmesi...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Merhabalar. Son gunlerde piyasalar faklı modellerin yeni getirdikleri Croos lar ile calkalanıyor. Mondial, Asya ve Kuba derken bunların arasına Motoran da giriyor. Ben Kuba STR 250 yi saymıyorum. Yanılıyor olabilirim ama sanırım en tutulmayan begenilmeyen motor oldu. Yanılıyorsan duzeltiniz.
    Kalan diger 3 model arasında fiyat, performan ve kalite ucgeninde degerlendirirsek hangisini alırdınız. Servis olayına girmiyorum. Önemli bir konu fakat parcaların ucuzlugu ve bu modellerde servislerin cogunun kararsız tutumu servis olayını başlamadan bitiriyor.... Suan Mondial Xtreme 150 max kullanıyorum. Sonraki motorum bunlardan birisi olabilir. Son olarak Crooslarda Su sogutmali olması avantaj mı dezavantajmı. Sonucda arazide su kaynatma veya su eksilmesi dusme kalkmalarda radyotorun delinmesi gibi riskleri var...

    Motoran. XF250 SYM motor..
    TEKNİK ÖZELLİKLER
    1:MOTOR TİPİ Tek Silindirli, 4 Zamanlı, Balancer Sistemli
    2:SİLİNDİR HACMİ 250 cc
    3:ATEŞLEME Elektronik CDI ÇALIŞTIRMA Elektronik / Ayaktan Marşlı
    4:SOĞUTMA Hava Soğutmalı
    5:MAX GÜÇ 7500 d/d 14 kW / 19 HP
    6:MAX HIZ 90 Km /H
    7:VİTES 5 Vites Manuel
    8:BOYUTLAR 2300x830x1180
    9:AĞIRLIK 132 Kg.
    10:YAKIT DEPOSU 11 Lt. ± 0,3 Lt.
    11:FRENLER Ön Disk / Arka Disk
    12:LASTİK ÖLÇÜLERİ Ön: 80/100-21 / Arka: 110/80-18
    13:AKÜ 12 V 9 Ah

    Sitede yazan Fiyatı: 6599 TL

    Motoran rakiplarine gore biraz daha guclu gorunsede Hava sogutmalı olması rakiplerine gore eksi sayılabilir.




    MONDİAL X-TREME Enduro
    Motor: Tek silindir, dört zamanlı
    Silindir Hacmi: 250 cm3
    Silindir Çapı ve Strok (mm): 70.0 x 65.0
    Sıkıştırma Oranı: 11.0 ± 0.1 :1
    Max. Tork: 20.0 Nm / 5000 d/d
    Max. Güç: 12.0 kW / 6000 d/d
    Max. Hız: 80 km/sa
    Rölanti: 1500 ± 150 d/d
    Şanzıman: Manuel / 6 vites
    İlk Vites Oranı: 2,846
    Son Vites Oranı: 0,833
    Çalıştırma Metodu: Elden marşlı
    Soğutma Tipi: Su soğutma
    Yağlama Tipi: Basınçlı püskürtme
    Ateşleme Tipi: CDI
    Debriyaj Tipi: Islak tip çoklu plaka
    Fren Tipi (Ön/Arka): Ön: disk Arka:disk
    Frenleme Metodu Ön: Elden Arka: Ayaktan
    Ön / Arka Lastik Ön: 80/90-21 Arka: 110/80-18
    Yakıt Tankı Kapasitesi: 8.0 L ± 0,1 L
    Benzin Tipi: 90 oktan ve üzeri
    Ağırlık: 137 kg ± 5 kg
    Max Yükleme Kapasitesi: 150 kg
    Boyutlar U-G-Y (mm): 2260 x 820 x 1255
    Dingil Mesafesi (mm): 1510
    Sitede verilen fiyat: 7.880, TL

    Mondial dusuk motor gucu verileri karsın dusuk devirde en yuksek guce ulaşıyor olması ve 6. vites olması rakiplerine gore öne cıkartıyor.




    ASYA RX250
    TEKNİK ÖZELLİKLER
    Motor Tipi : Su soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindirli
    Motor Hacmi : 249 cc
    Maksimum Güç : 18 hp
    Yağlama : Basınç ve Sıçratmalı
    Yakıt Sistemi : Karbüratör
    Ateşleme : C.D.I.
    Çalıştırma : Elektrik marş ve Ayak Marşı
    Şanzuman : 5 vites
    Son Aktarım : Zincir tahrikli
    Yakıt Tankı Kapasitesi : 7 lt
    Şasi : Çelik boru şasi
    Ön Süspansiyon : Teleskopik çatal
    Arka Süspansiyon : Mono Amortisör
    Ön Fren : Hidrolik tek disk
    Arka Fren : Hidrolik tek disk
    Ön Lastik : 80/100-21
    Arka Lastik : 110/100-18
    Sele Yüksekliği : 930 mm
    Tekerlekler Arası Mesafe : 1420 mm
    Sitede veril fiyat: 5999 tl.

    URL=http://imageshack.us/photo/my-images/7/asyarx.jpg/][/URL]

    Yorum ve önerileriniz için şimdiden tesekkürler..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    Aylarca araştırma yaptım senin gibi , RX250yi bekledim özellikle Gelmedi bende X-treme aldım, memnunum, 1.90cm boyunda bir sürücü için gayet yüksek çok güzel bir duruşu var. Ayarlı amortisörlü,dijital göstergeli su soğutmalı ve harika sesi, disk fren sistemi , torkuda çok iyi Hp değerleri seni yanıltıyor sanırım yanlış yazılmış. Synaur arakdaşımızın incelemesi var xtreme makineyi yurt dışında 2-3 değişikler ile yarışlarda kullandıklarını belirtiyor. Xtreme sayfasında incelemesi var. kendim şahsen motoranı marmariste çalıştırmadan yakından inceledim, kullanılan teknoloji eski , amortisör , göstergeler ve karbüratör sistemini beğenmedim güç olarak iyi olabilir. son olarak rx250 modelinin çok güzel görüntüsü var asya firmas şark kurnazılığı yapıp üst modeli sayfasında koydu fiyat 5.999 dijital göstergeler , agresif görünüşlü , ayarlı amortisörlü makine resmi vardı. sonra aylarca bekledik yok sonra ümidi kestik , firma web sayfasını güncelledi resimler değişti, rx250 analog göstergeli eski versiyonu getirmişler, tavsiyem paran peşin ise mondial satıcı ile pazarlık yap fiyatı aşağı çektir . x-treme alınabilir.
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  3. #3

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Motoran'ın motoru SYM değil.

  4. #4

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Mondialin Off Road ı çok güzel teknik özellikleri çok iyi Yaklaşık 25 hp
    Trafiğe çıkabilseydi Çok tutulurdu diye düşünüyorum fiyatıda 7.831 tl

    1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
    2. Silindir Hacmi (cm³) : 250
    3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 70.00 x 65.00
    4. Sıkıştırma Oranı : 10.8 ± 0.1:1
    5. Max. Tork : 22.0 Nm at 7000 min
    6. Max. Güç : 18.0 kw at 8500 min (24.3hp)
    7. Max. Hız (km/h) : 120
    8. Rölanti : 1500±150 min
    9. Şanzıman : Manuel / 6 vites
    10. İlk Vites Oranı : 2.846
    11. Son Vites Oranı : 0.833
    12. Çalıştırma Metodu : Elden Marşlı
    13. Soğutma Tipi : Su Soğutma
    14. Yağlama Tipi : Basınçlı Püskürtme
    15. Ateşleme Tipi : CDI
    16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka
    17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Disk
    18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile
    19. Lastik (Ön/Arka) : 80/100-21 / 110/100-18
    20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 7.0
    21. Ağırlık (Kg) : 125
    22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 150
    23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 2184 x 832 x 1259
    24. Dingil Mesafesi (mm) : 1498
    Fotoğraf Galerisi
    Sado

  5. #5
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Trafige cıkamayacagı için bunu almadım. Enduro sınıfındaki motorları karşılastırdım.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  6. #6
    B@Ş@R@N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5


    BEN MOTORANI TERCİH ETTİM ŞU ANA KADARDA Bİ SIKINTI YAŞATMADI BİTEK LASTİKLERİ ASVALTA UYGUN DEĞİL AMA ARAZİDE ÇOK İYİ.YANLAMASI HOŞUMA GİTMESE ENDURO LASTİK TAKICAM AMA BÖYLEDE İYİ.KUVVETİNE DİYCEK YOK.ARKA KUYRUK ÇOK UZUN ONU KESMEK ZORUNDA KALDIM.Bİ SIKINTI OLMASADA ZİNCİR ORİNGLİ ZİNCİRLE DEĞİŞTİ.ELCİK KORUMALAR ÇORAPLAR YENİ SİNYALLER.ARKA GRANAJLAR KAPLANDI.ARKA ÇANTA VE YAN CANTA DEMİRİ TAKILDI.AMA BENCE BU MOTOR TAM KROSTANSA DAHA ÇOK ENDURO YA YAKIN.ÇÜNKÜ BAYA Bİ AĞIR ARAZİDE KONTROLÜ BİRAZ ZOR.

  7. #7
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Bugun koyde bir agabimiz motoran almış. Denedim motor hakikaten cok guclu geldi. Ama sase tip olarak biraz daha croos tipine yakın o bakımdan mondiye gore kullanımı biraz daha rahatsız geldi. Ayrıca gaz cok yumusak. Arazide kontrolu biraz daha zorlaşıyor.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  8. #8
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Asya 250 de su soğutma ve kalın bir arka teker var. Hem işe hem gezilerde kullanacaklar için önde fark yok. dikkatten kaçmasın diyorum.
    Grenaj gözüme çok dandik gözüktü. Yakından bakınca görsel işçilik çok kötü. Motoru taşa yan düşürdüğünüzde radyatörün yenisini almanız kaçınılmaz. Radyatörü korumayacak demir yok.
    Üzerinde sadece ince hafif grenaj var. Tekeri motorandan daha da kalın, dişlerde bayağı bir büyük. Ersinin motor ile asyayı yan yana getirdik. Asya daha uzun. Kısa boylular için sıkıntı olacaktır.
    Şahsen ben Motoran XF250 derim. Vites göstergesi, benzin, devir göstergesş mevcut. 1. vites çok kısa, 2.3 vitesde çok kuvvetli.
    2. viteste motora pati çektirmek çok eğlenceli. HP ve benzin kapasitesi olarak motoran diyorum. Jantlarınve amasitörlerin rengide çok hoşuma gidiyor.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  9. #9
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asya 250 de su soğutma ve kalın bir arka teker var. Hem işe hem gezilerde kullanacaklar için önde fark yok. dikkatten kaçmasın diyorum.
    Grenaj gözüme çok dandik gözüktü. Yakından bakınca görsel işçilik çok kötü. Motoru taşa yan düşürdüğünüzde radyatörün yenisini almanız kaçınılmaz. Radyatörü korumayacak demir yok.
    Üzerinde sadece ince hafif grenaj var. Tekeri motorandan daha da kalın, dişlerde bayağı bir büyük. Ersinin motor ile asyayı yan yana getirdik. Asya daha uzun. Kısa boylular için sıkıntı olacaktır.
    Şahsen ben Motoran XF250 derim. Vites göstergesi, benzin, devir göstergesş mevcut. 1. vites çok kısa, 2.3 vitesde çok kuvvetli.
    2. viteste motora pati çektirmek çok eğlenceli. HP ve benzin kapasitesi olarak motoran diyorum. Jantlarınve amasitörlerin rengide çok hoşuma gidiyor.
    Teknik verilerde sadece Mondial tork verilerini ve sıkıştırma oranını vermiş. nekadar dogru bilmiyorum ama verilmiş sonucda. Bu verilere gore digerlerinin tokr degeri hakkında bişiler soylenebilirmi. Ayrıca mondial bu tork degerine gayet dusuk devirlerde ulaşıyor.

    Birde bu motorların motor tipi hakkında hiç bilgi yok. Eksantirik milli mi zincirlimi. Cift eksantirikmi. tek mi.? bu konularda bilgisi olan varmı..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  10. #10
    Emodog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ DL-1000 V-STROM
    Mondial'in motoru 250 gy-2 .Nerden biliyorsun diye sorarsanız fotoğraf galerisinde (super moto'nun) mevcut orda kabak gibi yazıyor. 250 gy-2 yi araştırırsanız yabancı kaynaklarda bulabilirsiniz.
    Sür gari

  11. #11
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Alıntı gezgin_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik verilerde sadece Mondial tork verilerini ve sıkıştırma oranını vermiş. nekadar dogru bilmiyorum ama verilmiş sonucda. Bu verilere gore digerlerinin tokr degeri hakkında bişiler soylenebilirmi. Ayrıca mondial bu tork degerine gayet dusuk devirlerde ulaşıyor. Birde bu motorların motor tipi hakkında hiç bilgi yok. Eksantirik milli mi zincirlimi. Cift eksantirikmi. tek mi.? bu konularda bilgisi olan varmı..
    Mondial'in xtreme 250 sini yakından görüp binemediğim için bir şey diyemeyeceğim. Ama max den bildiğim kadarı ile mondial bi b*ka yaramaz.
    Xtreme max tamamen ölünce gözümde mondialde titanic gibi batacak. bir daha da mondial ile işim olmaz. Off ne büyük konuştum ama
    Şu motorları satıyorlarda teknik verileri neden yazmıyorlar anlamıyorum. Bu kadar vurdum duymazlık olmaz. Zaten verdikleri veride tam tutmuyor. hep 3 aşağı 5 yukarı.
    8 lt yakıt kapasitesi ile gözümde değeri yok. Max bile 10 lt. bunla uzak mesafe bir yere gitmeye de gelmez. :(
    Avrupadaki sitelerden bakmak, araştırmak lazım. şuan için vaktim yok. Ancak inanıyorum ki ersin araştırmıştım ve yakın zamanda buraya yazar .

    bu arada max gitti. cbf 150 geldi galiba. hayırlı olsun.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  12. #12
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Mersin evkur da asya motor var. Bunu giti baktım. Asya motor trafige cıkmaya uygun tum far sinyal falan hepsi var
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  13. #13
    tunctepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    mondial extreme 250cc enduro & 150 ut enduro
    şimdi 1 mondial getirtiyor motoru yurtdışından kendisi üretim yapmıyor bu motoru zaten biraz araştırma yaparsanız motor kendi markası altında halen satılıyor ve teknik veriler yanlış sitedeki yani hesaplama yaparsanız bir birilerini desteklemiyor ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=FfejaAKoeq0
    şuanlaık yol tutuşu viraj alışı hakında tek gönderebileceğim vidyo budur çok torklu ve arka dişlisi 52 olduğu için çok büyük hız beklemeyin keza arka dişliyi küçültürseniz hızını düşenemiyorum bile

  14. #14
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı tunctepe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi 1 mondial getirtiyor motoru yurtdışından kendisi üretim yapmıyor bu motoru zaten biraz araştırma yaparsanız motor kendi markası altında halen satılıyor ve teknik veriler yanlış sitedeki yani hesaplama yaparsanız bir birilerini desteklemiyor ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=FfejaAKoeq0
    şuanlaık yol tutuşu viraj alışı hakında tek gönderebileceğim vidyo budur çok torklu ve arka dişlisi 52 olduğu için çok büyük hız beklemeyin keza arka dişliyi küçültürseniz hızını düşenemiyorum bile
    Video için tesekkürler. Bunun gidonda aynı MAX gibi bu gidonlar cok cabuk egiliyor. 150 max ınki cok cabuk egiliyor. Ayrıca arazide cekilmiş video varsa paylaşırmısın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:06 ----------

    Alıntı B@Ş@R@N adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i1071.photobucket.com/albums/...4/IMG_0576.jpg

    BEN MOTORANI TERCİH ETTİM ŞU ANA KADARDA Bİ SIKINTI YAŞATMADI BİTEK LASTİKLERİ ASVALTA UYGUN DEĞİL AMA ARAZİDE ÇOK İYİ.YANLAMASI HOŞUMA GİTMESE ENDURO LASTİK TAKICAM AMA BÖYLEDE İYİ.KUVVETİNE DİYCEK YOK.ARKA KUYRUK ÇOK UZUN ONU KESMEK ZORUNDA KALDIM.Bİ SIKINTI OLMASADA ZİNCİR ORİNGLİ ZİNCİRLE DEĞİŞTİ.ELCİK KORUMALAR ÇORAPLAR YENİ SİNYALLER.ARKA GRANAJLAR KAPLANDI.ARKA ÇANTA VE YAN CANTA DEMİRİ TAKILDI.AMA BENCE BU MOTOR TAM KROSTANSA DAHA ÇOK ENDURO YA YAKIN.ÇÜNKÜ BAYA Bİ AĞIR ARAZİDE KONTROLÜ BİRAZ ZOR.
    İmkanım olsa almazmıyım...
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  15. #15

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    MOTORAN AMERİKADA SSR XF
    250 DİYE SATILIYOR BİZDEKİNDEN İKİ FARKI VAR ÖN SÜSPANSİYON SERTLİK AYARLI BİRDE LASTİKLER 17 İNÇ İNCELEMENİZİ TAVSİYE EDERİM,AYRICA MOTOR GÜCÜ 19 BG AMERİKADA BU SAHTE MOTOR GÜCÜ UYGULAMASI YOK


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)