yeni bir plaka sistemine mi geçtik? XX AAB 123 gibi..

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
tescil işlemleri noterlere devir olunca nazarı dikkatimi celbeden bir husus mevzu oldu; yeni bir plaka serisi peydah oldu. örneğin 48 AAB 123 gibi. üstelik bu durum sadece bir ile mahsus değil, başka illerdeki plakalar da aynı seriden devam ediyor. mesela 25 AAB 123, 06 AAB 123 gibi.

neler oluyor, bilen varsa beri gelsin!
 
Katılım
13 Nis 2018
Mesajlar
91
Evet yeni plaka sistemine geçildi detayını tam bilmiyorum ama şehir farketmeksizin sadece bir seriden devam edilecek sıradaki hangisiyse başka şehirde olsa sıradaki verilecek diye duymuşlugum var
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
1 Ocak’tan itibaren yeni araç alanlar ve ikinci el araçların satış sonrası işlemleri artık noterlerde yapılacak. Yeni dönemde plaka numaraları tek merkezde toplanacak. Özel plaka alınamayacak

Araç ruhsatlarının ilk tescil ve ikinci el araç alımları ile ilgili yeni dönem başlıyor. 1 Ocak’tan itibaren yeni araç alanlar ve ikinci el araçların satış sonrası işlemleri artık noterlerde yapılacak. Ruhsatlar ve plakalar noterdeki işlemlerin ardından vatandaşa verilecek.

ÖZEL PLAKA YOK

Yeni uygulamayla birlikte daha önce emniyet tarafından ilçelere harf gruplarına göre verilen plaka numaraları artık tek merkezde toplanacak. Sisteme göre bu merkezden sıradaki plaka numarası otomatik olarak işleme girecek. Örneğin, İstanbul’dan ikinci el araç alan vatandaş, aracı götüreceği memleketi Şanlıurfa’nın plakasını alacak. Bu yöntemle de özel plaka alınması tarihe karışacak. Marttan itibaren de araçları trafikten çekme, hurdaya ayırma ve kayıt kapatma gibi benzeri işlemler de tamamen noterlere devredilecek. Emniyetten kademeli alınacak tescil işlemleri Ağustos 2018’de tamamen noterlere devir edilecek.

Gazete Habertürk'ten Mustafa Şekeroğlu'nun haberine göre istihbarat, gizlilik veya güvenlik gerektiren hizmetlerde kullanılan araç tescillerinin işlemleri ise yine Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yapılacak
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
peki eski plakalar ne olacak? bir süre sonra tarihe mi karışacak?
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
peki eski plakalar ne olacak? bir süre sonra tarihe mi karışacak?

Herhalde 2. elde plaka değişikliği olduğu zaman eski plaka sistemden düşülecek, tekrar bir başkasına verilmeyecek. Plakası yüzünden ekstra fiyat koyan vatandaşta, aracı satarken plakasını söküp cebine sokar artık :mrgreen:
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Emniyetten özel plaka rezerve edip noterde onu alabiliyorsunuz.

o zaman araç almadan önce emniyete seğirtiyoruz. tanıdıkları devreye sokup özel plakamızı "reserve" ediyoruz. sonra notere zıplayıp plakamızı teslim alıyoruz. hmm, anladıım.
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
o zaman araç almadan önce emniyete seğirtiyoruz. tanıdıkları devreye sokup özel plakamızı "reserve" ediyoruz. sonra notere zıplayıp plakamızı teslim alıyoruz. hmm, anladıım.

Geçen hafta araç sattık, alıcı ...AAZ... almam, Manavgat plaka olacak diye tutturdu. Ruhsat fotokopisiyle emniyete gittik bir dayısını(!) devreye soktu çıkma plakalardan bir tane beğendi, adına işletti, noterde seçili plaka çıktı.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Geçen hafta araç sattık, alıcı ...AAZ... almam, Manavgat plaka olacak diye tutturdu. Ruhsat fotokopisiyle emniyete gittik bir dayısını(!) devreye soktu çıkma plakalardan bir tane beğendi, adına işletti, noterde seçili plaka çıktı.

işte olay budur aga.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tescil işlemleri noterlere devir olunca nazarı dikkatimi celbeden bir husus mevzu oldu; yeni bir plaka serisi peydah oldu. örneğin 48 AAB 123 gibi. üstelik bu durum sadece bir ile mahsus değil, başka illerdeki plakalar da aynı seriden devam ediyor. mesela 25 AAB 123, 06 AAB 123 gibi.

neler oluyor, bilen varsa beri gelsin!

benim motoruma birşey olmasın ???
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
3 harf + 3 rakam plakaları noter veriyor.

İsterseniz emniyetten eski tarzda plaka alabiliyorsunuz. Yani XX AB XXX şeklinde plakalardan da veriyorlar. Hatta bizim buralarda AB serisi ilk kez verilmeye başlandı.

Özellikle büyük şehirlerde rakam ve harf kombinasyonu bittiği için yeni sisteme geçmek zorunlu oldu. Eskiler aynen devam ediyor yani sıkıntı yok.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
3 harf + 3 rakam plakaları noter veriyor.

İsterseniz emniyetten eski tarzda plaka alabiliyorsunuz. Yani XX AB XXX şeklinde plakalardan da veriyorlar. Hatta bizim buralarda AB serisi ilk kez verilmeye başlandı.

Özellikle büyük şehirlerde rakam ve harf kombinasyonu bittiği için yeni sisteme geçmek zorunlu oldu. Eskiler aynen devam ediyor yani sıkıntı yok.

iyi ya, ben bu AAB 123 serisini sevmedim zaten. eskiye devam :)
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Amaan, yine mi dönüyor o iş. İsteyen özel, seri plaka alacak yine ha.
xxbjk## plakasını komple alıp ticarete dökmüş insanlarda çoktu buralarda.
Bir aşamadık şu işi yine.
Gerçi almanyada bile bizim türkler aldığına göre, burada yapmak hepten zor olur engelleyemezler galiba.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Amaan, yine mi dönüyor o iş. İsteyen özel, seri plaka alacak yine ha.
xxbjk## plakasını komple alıp ticarete dökmüş insanlarda çoktu buralarda.
Bir aşamadık şu işi yine.
Gerçi almanyada bile bizim türkler aldığına göre, burada yapmak hepten zor olur engelleyemezler galiba.

öyle deme. şimdi sana 34 GAY 123 plakası verseler aracına takar mısın? doğru söyle ama bak. takar mısın?
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
öyle deme. şimdi sana 34 GAY 123 plakası verseler aracına takar mısın? doğru söyle ama bak. takar mısın?

Hhahah
Takmazdım tabi.
Bizim almancı akraba araba almıştı. Ne gelirse alalım dedi. Bir arabası abz 73 mü neydi. Diğer aracı da azn 52 falandı. Almazdım açıkcası.
Doğru söylüyorsun :)
 
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
Ben 2017’de emniyet müdürlüğünden yeni formatta plaka almıştım. Sadece noterler vermiyor yani.
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
3 harflileri seçme şansı yok herhalde. Sırası geldikçe veriyorlar.

mesela burada aea'lar gelince plakamı değiştirmeyi düşünüyorum. 17 AEA XXX gibi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst