volvo s40 1.6d kullanandan alıp satandan yorum alalım

Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
aracımı değiştirip bu aracı almayı düşünüyorum sağlamlığına diyecek yok motoru ford focusmuş masrafı fazla olmuyormuş sitelerde bunlar yazıyor fakat en yenisi bilgilerin 2012 yılından en güncel bilgileri bulalabilirmiyim acaba bu forumdaki motorcu arkadaşlarımdan
motor ve yürüyen aksamda yapılan masraf ve tutarları
pompa enjektör bakımları fiyatı ömrü
ortalama yakıt miktarı
çamurluğu vurursak sinyali kırarsak kaça yaptırırız gibi
ve ikinci el sıkışıp satmaya kalkarsam elden çıkarabilirmiyim
 
Katılım
11 Ara 2015
Mesajlar
1,352
Üzerinde ford'un eski nesil dizel motoru 1.6tdci motoru var.Pompa enjektör çok yüksek kmlerden önce sıkıntı olmaz,turbo bakımı isteyebilir veya devirdaim pompası.Hepsinin bir dünya çıkması var.Ford olduğu için fiyatı üzmez.

Yürüyen aksamı çok narin değil(miş).

Ford'un dizeli fiat'ın dizeli gibi çok sağlamdır fakat diğerlerinden bir tık fazla yakar.1.6tdi veya cdti kadar az yakmaz, +1 lirte ortalama.

Volvo'ya özel parçaları pahalı fakat çamurluk,far,tamponun çıkması bulunur(en azından istanbulda).

Volvo'nun ismi ve dizel olması işini kolaylaştırır fakat araba sağlam olduğu için milletimiz daha çok paraya daha kalitesiz araba tercih ediyor(vw,reno vs. gibi) o yüzden çok hızlı satılmayabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

Birde eklemeyi unuttum aynı araçtan okuldaki arkadaşımda var bence gayet sağlam,tok konforlu bir araba.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
186
Her şeyi ile beğenilecek bir araç ...

Bakım maliyetleri de öyle abartılı ölçüde değil , yaşanabilecek tek sıkıntı ikinci el satışında onuda çok dert etmemek gerek bence en fazla 2 bin lira aşağı verirsin uğraşmazsın ...

Donanım , Sağlamlığı , Sürüş Konforu ile bence kusursuza yakın araçlar üretiyor Volvo...

Güzel günlerde binmeniz dileğiyle...
 
Katılım
28 Ara 2014
Mesajlar
520
S40 ı arkadaşımda vardı,
şaşisis focus 2 şasisidir. ön ve arkalar tam bağımsız süspansiyon olup piyasadaki bir çok otomobilden iyi yol tutuşa sahiptir.

Ses sistemi eğer en alt seviye değilse müthiştir.
Kupası Volvo olduğu için çok sağlam ve tok görünür aynı zamanda görünümü ve iç tasarımı da bence çok tok ve çok hoş.

Motor ford motorudur ford ustasına gidersin ford parçaları olduğu için fazla pahalı değildir.

Fiyatına göre bende zamanında 2012 yılında filan megane 2 almak yerine bunu tercih edicektim ama sonradan alamadım.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Klima sık bakım ister, klima gazı 3 senede bir bitiyor :bounce: Onun dışında taş gibi araba :cat:
AMA; 0 km bulamayacağınız için sahibinin/sahiplerinin nasıl kullandığı çok önemli... ilk sahibine dua'da edebilirsin; masraflar yüzünden söve de bilirsin.. volvo aynı arabayı bugün yapsa düşünmeden alırım o ayrı.. enişteyle beraber alacaktık, o aldı, yakında satışa koyacak, daha yepyeni..
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Pompa enjektör değil de,turbo sıkıntısı çıkar genellikle ilk önce; pompa ve enjektörün ölmesi için bayağı bir kilometre lazım...
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
araba hakkında bilgim yok erkin abi sen nasılsın.
 
Katılım
8 Tem 2015
Mesajlar
143
Volvo s40 - 2009 1.6d dynamic sahibiyim... Karşılaşacağın tek problem katalizatör filtresi onuda sağlam bir ustaya temizlettirirsen daha da başın ağrımaz.. Görünüm ve tokluk - ağırlık açısından - sağlamlık zaten tartışılmaz.. Çok sükür şimdiye kadar ciddi bir kazaya karışmadım ama iki kere trafikte arkadan vurdular her seferinde arabayi kucağa aldık diye arabadan indim arkadaki araba çekiciyle giderken çok sükur ufak tefek tampon masrafıyla karşılaştım .. Şehir icin yakıt tuketimi icin net birsey diyemem ama sehirdışı 4.3 - 4.7 arası yakıyor.. Sormak istediklerin varsa cevaplarım..
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Ford Focus ile ayni motora sahip ama 1.6 tdci motor PSA üretimidir, s40 ın 1500 kg ağırlığı yuzunden focus,308 veya c4 deki gibi atak olamayacaktır, uzun süre focus kullandım özellikle alt devirleri çok keyifliydi..şehir içi tüketimi ise fabrika verisinden maalesef çok daha yüksekti..
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
yorumlar için hepinize çok teşekkürler sıkıntısız bir araç demekki kısmet olursa ilk terciğim s40 yakıt çokta önemli değil
bilgisayarım arızalanınca siteye yazı yazamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------

snappy x iyiyim adamım ya sen nabıyon
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
209
Bizde var s40 1.6 dizel 115 bg atak bi araçtır 200 km hızla sabit gider düz yolda PSA motorlu Ford citroen ve pejoda kullanilan HDİ motora sahip yedek parca olarak sınıfındaki araçlardan aşırı bi farkı yoktur yetkili servis periyodik bakimlari pahalıdır. S60 da kullandım 1600 kg 140 km hızlara kadar gayet seri ağırlığına gore. istekli bi motordur yakıt tüketimi şehiriçi sakin kullanımda 6.5 lt değerini görebilirsiniz 200 km sabit hızda dip gazla 14 lt yakar. Tavsiye ederim
 
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
0
aracımı değiştirip bu aracı almayı düşünüyorum sağlamlığına diyecek yok motoru ford focusmuş masrafı fazla olmuyormuş sitelerde bunlar yazıyor fakat en yenisi bilgilerin 2012 yılından en güncel bilgileri bulalabilirmiyim acaba bu forumdaki motorcu arkadaşlarımdan
motor ve yürüyen aksamda yapılan masraf ve tutarları
pompa enjektör bakımları fiyatı ömrü
ortalama yakıt miktarı
çamurluğu vurursak sinyali kırarsak kaça yaptırırız gibi
ve ikinci el sıkışıp satmaya kalkarsam elden çıkarabilirmiyim

bu siteden bilgi edinebilirsin <a href="http://www.iyimidir.net/index.php/2018/03/13/volvo-s40/"> s40'la </a> alakalı güzel bilgiler var.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Volvo ford motoru kullanmaz,citroen peugeot motoru kullanmaz. Artık otomobil üreticileri motor üretmiyor. Volvo,ford,peugeot,citroen PSA motor kullanır. Motor hiçbirine ait değildir.
Ben aynı 1,6 HDI 110 hp dizel motorlu C4 picasso kullanıyotum ki aracım 1600 küsür kg boş ağırlığa sahip. Yolcu ve yüklerle 2 tona yaklaşan bir araçtan ve onu uçuran bir motordan bahsedeceksek kimse kusura bakmasın motora laf ettirmem. Ancak herşey motor demek de değildir bilinmesi gerekir diye düşünüyorum. Bakımları zamanında yapılmış insan gibi kullanılmış bir psa aklınızın almayacağı km leri görecektir.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Volvo ford motoru kullanmaz,citroen peugeot motoru kullanmaz. Artık otomobil üreticileri motor üretmiyor. Volvo,ford,peugeot,citroen PSA motor kullanır. Motor hiçbirine ait değildir.
Ben aynı 1,6 HDI 110 hp dizel motorlu C4 picasso kullanıyotum ki aracım 1600 küsür kg boş ağırlığa sahip. Yolcu ve yüklerle 2 tona yaklaşan bir araçtan ve onu uçuran bir motordan bahsedeceksek kimse kusura bakmasın motora laf ettirmem. Ancak herşey motor demek de değildir bilinmesi gerekir diye düşünüyorum. Bakımları zamanında yapılmış insan gibi kullanılmış bir psa aklınızın almayacağı km leri görecektir.

Belli mühendislik firmaları var avl, fev, italdesign, magneti marelli ve yamaha gibi çoğu marka otomobil motoru için bunlarla çalışıyor. Mesela lexuslardaki toyota motorların hepsi yamaha mühendisliği ile yapılmış motorlar. otomobil firmaları da bu tasarımları üretiyorlar sadece...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

Yalnız honda ve subarunun motor tasarımları ve üretimi tamamen kendine ait...
 
Katılım
4 Ara 2016
Mesajlar
45
Volvo ford motoru kullanmaz,citroen peugeot motoru kullanmaz. Artık otomobil üreticileri motor üretmiyor. Volvo,ford,peugeot,citroen PSA motor kullanır. Motor hiçbirine ait değildir.
Ben aynı 1,6 HDI 110 hp dizel motorlu C4 picasso kullanıyotum ki aracım 1600 küsür kg boş ağırlığa sahip. Yolcu ve yüklerle 2 tona yaklaşan bir araçtan ve onu uçuran bir motordan bahsedeceksek kimse kusura bakmasın motora laf ettirmem. Ancak herşey motor demek de değildir bilinmesi gerekir diye düşünüyorum. Bakımları zamanında yapılmış insan gibi kullanılmış bir psa aklınızın almayacağı km leri görecektir.

Otomobil üreticileri tabiki de motor üretimi yapar. Bahsini ettiğiniz motor Fransız PSA grubu tarafından üretilen bir motordur. PSA'nın açılımı ''Peugeot Societe Anonyme'' dir. Bu grup Peugeot, Cıtroen, DS ve OPEL markalarına sahiptir. Yani Peugeot ve Cıtroen kendi motorlarını kullanmaktdır. Ford, Volvo, Mazda gibi üreticiler bu gruptan dizel motor alıp kendi araçlarında kullanmışlardır. Aynı Mercedesin Renodan dizel motor aldığı gibi..
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
99 laguna 2.0 Rxt ler volvo motoru kullaniyordu,ne supap keserdi be,ama makina iyi uzardi..
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
975
piyasadaki 1.3, 1.5, 1.6 dizel motorların (1.6 fiat hariç) tümünü uzun km'ler boyunca kullandım.
kanımca en başarılısı PSA üretimi, volvo, ford, peugeout'larda kullanılan bu motordur. bence vw'in 1.6 dizelinden daha iyidir.
gaza yüklenmezseniz (biraz zor, çünkü bastıkça gider, kullanımı keyiflidir) fabrika verisini yakar.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Aman diyim s40 dan uzak durum. Volvo değil, volvo kılığında mitsubishi'dir. 10 sene önce almıştık, perişan etmişti .
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
332
Eger aracin cani alinmissa S40 dan uzak durun, ayar tutmaz cunku.

8 ay bu sekilde kullanmisligim var. Genel olarak bakarsak:

Olumlu olarak: Yol tutusu ve tuketimi cok iyidir.

Olumsuz olarak: Cok sert aractir. Konforsuzdur. Koltuk minderi ve pozisyonu bi turlu ideal ayarina gelmez. Beliniz agrir. Genis gorunur ama ici dardir. Cozemedigim bir basiklik hissi ile sikinti verir. On ve arka capraz gorus acisi iyi degildir. Cok km yapmissa DPF tikalidir. Ustalar ici bosaltilir dese de bosaltilamaz. Bundan kaynakli surekli arizaya gecer ve araba gucu kisitlanir. Dip gaz yapsaniz da arab 3 bin devri gecmez kagni gibi gider. Yokus falan cikamazsiniz.

Eger cani alinmissa, ust kapal, enjektor vs deisimi ister. Ben aldiktan 1 ay icinde hepsini yapti. Parcalari oyle ucuz falan da degildir. Ayar tutturacak ustasini bulmak zordur

Ben olsam bulasmam
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst