- Katılım
- 6 Eyl 2005
- Mesajlar
- 2,423
- Konu Yazar
- #1
Tüm Otomobil vb. Araç Kullanıcılarının Motosikletler Hakkında Bilmesi Gerekenler.
1. Yollarda motosikletlerden daha çok sayıda otomobil vb. araç bulunmaktadır ve bazıları motosikletleri görmezler; genelde bilinçsiz bir biçimde görmezden gelirler. Motosikletleri arayın. Özellikle de kavşak trafiklerini gözlerken.
2. Küçük boyutlarından dolayı motosikletleri size olduğundan daha uzakta zannedebilirsiniz. Ayrıca motosikletlerin hızlarını kestirmek de güç olabilir. Kavşaklara döneceğiniz zaman, yola katılacağınız ya da yoldan ayrılacağınız zaman, şerit değiştireceğiniz zaman gördüğünüz motosikletin zannettiğinizden daha yakın olduğunu farzederek hareket edin.
3. Küçük boyutlarından dolayı motosikletler otomobillerin kör noktalarına kolayca saklanırlar. Yada çalılar, çitler, bariyerler, köprüler vb. motosikletleri kolayca perdeleyebilirler. Lütfen şerit değiştireceğiniz yada kavşağa gireceğiniz anlarda trafiği kontrol ederken ekstra bir an da motosikletlerin kontrolüne ayırın.
4.Küçük boyutlarından dolayı motosikletler gittiklerinden daha hızlı görünebilirler. Tüm motosikletleri hız canavarları olarak sınıflandırmayın.
5. Motosikletler genelde fren lambaları yanmayacak biçimde vites küçülterek yada gaz keserek yavaşlarlar. Daha fazla takip mesafesi bırakın. Kavşaklarda ve dönüşlerde motosikletler görüntülü uyarı vermeksizin yavaşlayabilir, dikkatli olun.
6. Motosikletlerin sinyal lambaları genelde kendi kendine sönen cinsten değildir. Bu nedenle bazı motosiklet sürücüleri (özellikle yeni başlayanlar) herhangi bir şerit değiştirmeden yada dönüşten sonra sinyal lambalarını kapatmayı unutabilirler. Motosikletlinin sinyalinin bilinçli olarak yandığından emin olun.
7. Motosikletliler pozisyonlarını genelde en iyi şekilde görülebilmek (farkedilmek), yol arızalarından minimum derecede etkilenmek, karşıdan gelen araçlardan en az şekilde etkilenmek vb. nedenlerle sık sık ayarlamak zorunda kalırlar. Lütfen motosikletlinin pozisyonunu bir nedene bağlı olarak değiştirdiğini, unursamaz olmadığını, gösteri yapmak amaçlı olmadıklarını yada şeridi sizinle paylaşmak amaçlı olmadıklarını bilin.
8. Özellikle düşük süratlerde ve iyi yol koşullarında manevra kabiliyeti motosikletlerin en ayırtedici karekteristik özelliklerinden birisidir. Ama bir motosikletten yol üstünde manevra sihirbazı olmasını beklemeyin.
9. Motosikletlerin duruş mesafesi hemen hemen otomobillerle aynıdır. Fakat kaygan yüzeyler motosikletin duruşunu kolayca zorlaştırır. Önünüzdeki motosikletlere daha fazla takip mesafesi ayırın çünkü her zaman bir hat üzerinde ve dengede duramayabilirler.
10. Hareket halindeki bir motosikleti motosiklet olarak değil bir insan olarak düşünün.
kaynak: http://www.msf-usa.org 4/05
Çeviri: Emre Gönen
1. Yollarda motosikletlerden daha çok sayıda otomobil vb. araç bulunmaktadır ve bazıları motosikletleri görmezler; genelde bilinçsiz bir biçimde görmezden gelirler. Motosikletleri arayın. Özellikle de kavşak trafiklerini gözlerken.
2. Küçük boyutlarından dolayı motosikletleri size olduğundan daha uzakta zannedebilirsiniz. Ayrıca motosikletlerin hızlarını kestirmek de güç olabilir. Kavşaklara döneceğiniz zaman, yola katılacağınız ya da yoldan ayrılacağınız zaman, şerit değiştireceğiniz zaman gördüğünüz motosikletin zannettiğinizden daha yakın olduğunu farzederek hareket edin.
3. Küçük boyutlarından dolayı motosikletler otomobillerin kör noktalarına kolayca saklanırlar. Yada çalılar, çitler, bariyerler, köprüler vb. motosikletleri kolayca perdeleyebilirler. Lütfen şerit değiştireceğiniz yada kavşağa gireceğiniz anlarda trafiği kontrol ederken ekstra bir an da motosikletlerin kontrolüne ayırın.
4.Küçük boyutlarından dolayı motosikletler gittiklerinden daha hızlı görünebilirler. Tüm motosikletleri hız canavarları olarak sınıflandırmayın.
5. Motosikletler genelde fren lambaları yanmayacak biçimde vites küçülterek yada gaz keserek yavaşlarlar. Daha fazla takip mesafesi bırakın. Kavşaklarda ve dönüşlerde motosikletler görüntülü uyarı vermeksizin yavaşlayabilir, dikkatli olun.
6. Motosikletlerin sinyal lambaları genelde kendi kendine sönen cinsten değildir. Bu nedenle bazı motosiklet sürücüleri (özellikle yeni başlayanlar) herhangi bir şerit değiştirmeden yada dönüşten sonra sinyal lambalarını kapatmayı unutabilirler. Motosikletlinin sinyalinin bilinçli olarak yandığından emin olun.
7. Motosikletliler pozisyonlarını genelde en iyi şekilde görülebilmek (farkedilmek), yol arızalarından minimum derecede etkilenmek, karşıdan gelen araçlardan en az şekilde etkilenmek vb. nedenlerle sık sık ayarlamak zorunda kalırlar. Lütfen motosikletlinin pozisyonunu bir nedene bağlı olarak değiştirdiğini, unursamaz olmadığını, gösteri yapmak amaçlı olmadıklarını yada şeridi sizinle paylaşmak amaçlı olmadıklarını bilin.
8. Özellikle düşük süratlerde ve iyi yol koşullarında manevra kabiliyeti motosikletlerin en ayırtedici karekteristik özelliklerinden birisidir. Ama bir motosikletten yol üstünde manevra sihirbazı olmasını beklemeyin.
9. Motosikletlerin duruş mesafesi hemen hemen otomobillerle aynıdır. Fakat kaygan yüzeyler motosikletin duruşunu kolayca zorlaştırır. Önünüzdeki motosikletlere daha fazla takip mesafesi ayırın çünkü her zaman bir hat üzerinde ve dengede duramayabilirler.
10. Hareket halindeki bir motosikleti motosiklet olarak değil bir insan olarak düşünün.
kaynak: http://www.msf-usa.org 4/05
Çeviri: Emre Gönen