Öğretilmeyen teknikler hk. (Yorumsuz)

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
3,225
Konu buralara kadar gelmiş trail braking bi ara baya araştırdım ama ɓöyle internetten dinleyerek olacak bişey değil yoksa çok kafa yorarız benim için en baki eğitim yolu eğitmen artçın olacak ha bu şekilde mantık öğrenilir kapalı alanda yapılır edilir ama her yolda tb yapamayacağımız her viraja tb ile giremiyeceğimiz için haaaa ben trail braking öğrendim bak şimdi bütün virajlarda uçççak gibi dolancam dersek viraj bize dolayabilir
Önce kötü haber . Maalesef artcili bir motorun dinamikleri degisecegi icin Trail Braking i o kosullarda ögrenmeniz hem riskli hem de yanlis olacaktir.

Iyi haber ise , egitmen size artci olmadan da sadece arkanizdan gelerek verileri okuyabilen adamdir. Iciniz rahat olsun .

Ayrica egitimlerde egitmenin artci olmasi pek de sik görülen bir durum degildir. Benim uymak zorunda oldugum müfredat icerisinde bu yasaktir. Baska kurumlarda degisiklik olabilir ama ben pek rastlamadim.

Sevgilerimle
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
1,203
Honda GS3 egitimine öyle kafana göre direk gidip kayit olabiliyormusunuz ? Benim hatirladigim en erken GS2 ile baslayabildiginiz. Bir ara Tayfun hocayi arayip sorayim kurallari degistirdiler mi?

Dogru hatirliyormusum GS2 yi bitirmeden GS3 alinamiyor. Önemli olan sizin kendi hakkinizda ne düsündügünüz degildir. Kendinizi disaridan göremediginiz icin bu konuda saglikli bir karar veremeyebilirsiniz.

Daha önce hic egitim almamis ama aktif olarak motosiklet kullanabilen bir kisinin Hondada baslayabilecegi en yüksek seviye GS2 programidir.

GS3 ile ilgili kurallara asagidaki linkten ulasabilirsiniz.

GS3 Programi
Honda GS2 tamamlayan ve sürüş dinamiklerine müthiş etkisini fark eden biri olarak söylemeliyim ki, GS3 eğitimini hakkıyla tamamlamak pek öyle kolay değil...zaten kendi kafasına göre gidip kayıt olanlar, eğer belli bir düzeyin üzerinde değillerse, o programdan çıkarılıyorlar. Honda bu konularda çok katı. Doğrusu da bu.

Yıllardır motosiklet süren, binlerce km yol yaptım diyenler dahi GS2'de zorlanıyorlar. Dolayısı ile gerçekten hazır olmayan hiç kimseye gidip de GS2 veya GS3'e kayıt yaptırmasını önermem. Bence "GS2 hazırlık", başlangıç için iyi olur.

Sizin nezdinizde tüm foruma bilgi vemek adına alıntıladım...
 
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
184
Honda GS2 tamamlayan ve sürüş dinamiklerine müthiş etkisini fark eden biri olarak söylemeliyim ki, GS3 eğitimini hakkıyla tamamlamak pek öyle kolay değil...zaten kendi kafasına göre gidip kayıt olanlar, eğer belli bir düzeyin üzerinde değillerse, o programdan çıkarılıyorlar. Honda bu konularda çok katı. Doğrusu da bu.

Yıllardır motosiklet süren, binlerce km yol yaptım diyenler dahi GS2'de zorlanıyorlar. Dolayısı ile gerçekten hazır olmayan hiç kimseye gidip de GS2 veya GS3'e kayıt yaptırmasını önermem. Bence "GS2 hazırlık", başlangıç için iyi olur.

Sizin nezdinizde tüm foruma bilgi vemek adına alıntıladım...
Hocam konusu açılmışken, motosiklet başlangıç eğitimi, gs2 hazırlık + gs2 eğitim hep birlikte mi alınmalı sizce? Hepsi toplam 16-17 bin lira yapıyor çünkü. Parasına değer gibi duruyor okuduğum yorumlardan yola çıkıyorum, fakat ben direkt gs2 hazırlık + gs2 mi yapmalıyım mesela?

edit: tamam şimdi baktım da, motosiklet başlangıç eğitimi almama gerek yok zaten sürüyorum. gs2 hazırlıktan başlayayım direkt de ne bu hep haftaiçi. çalışıyoruz ulan.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
1,203
Hocam konusu açılmışken, motosiklet başlangıç eğitimi, gs2 hazırlık + gs2 eğitim hep birlikte mi alınmalı sizce? Hepsi toplam 16-17 bin lira yapıyor çünkü. Parasına değer gibi duruyor okuduğum yorumlardan yola çıkıyorum, fakat ben direkt gs2 hazırlık + gs2 mi yapmalıyım mesela?

edit: tamam şimdi baktım da, motosiklet başlangıç eğitimi almama gerek yok zaten sürüyorum. gs2 hazırlıktan başlayayım direkt de ne bu hep haftaiçi. çalışıyoruz ulan.
Hepsini birden arka arkaya denk getirmeniz zaten pek mümkün değil. Tarihler ve kontenjan durumunu takip etmeniz gerekiyor.

Ayrıca ben bu eğitimleri arka arkaya almaktansa, belli bir adaptasyon süreci için arada zaman bırakılması taraftarıyım. Çünkü 2 gün boyunca aldığınız eğitimde öğrendiklerinizi güncel sürüşünüzde kullanmak, bunları iyice hazmetmek ve zaman zaman boş alanlarda eğitimlerde öğrendiklerinizi tekrarlamak gerekiyor. Böylece bir sonraki adıma daha hazır hale gelirsiniz.

Servis+kahvaltı+yemek+gün boyu içecek+tüm ekipmanlar+kaliteli eğitim için bu fiyatlar bedava.
 
Katılım
13 Ara 2024
Mesajlar
91
Önce kötü haber . Maalesef artcili bir motorun dinamikleri degisecegi icin Trail Braking i o kosullarda ögrenmeniz hem riskli hem de yanlis olacaktir.

Iyi haber ise , egitmen size artci olmadan da sadece arkanizdan gelerek verileri okuyabilen adamdir. Iciniz rahat olsun .

Ayrica egitimlerde egitmenin artci olmasi pek de sik görülen bir durum degildir. Benim uymak zorunda oldugum müfredat icerisinde bu yasaktir. Baska kurumlarda degisiklik olabilir ama ben pek rastlamadim.

Sevgilerimle
Doğru olarak düşündüğüm bir bilgiyi biri ile tartışıp ikna edilmekten se gerçekten işin ehli kıymetli insanların güzel üslubu ile öğrenmek anlamak her zaman en iyisidir bize bu imkanı sağladığın için teşekkürler okan abi sevgiler,saygılar
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,619
Adına cevap vermek istediğin, kendini daha yüksek konumda gördüğün başka eğitmenlerde varsa yazabilirsin.

Hatta eğitmen de olması gerekmiyor, misal deneyelim.

@killingroad TB yaparak viraja girdiğinde fark edilebilir şekilde hızlı alıyor musun virajı yoksa hızdan bağımsız yapabildiğin bu işten zevk aldığın için mi yapıyorsun.

Hadi killingroad adına cevap ver, üstüne de bir masal anlat. İplenme derecen değişecekmi bakalım.

Konu başka yere gitmiş olsa da koşturmalı günlerde yetişemedim diye sonradan yine zıplayayım.

Trail braking yaparak viraja girdiğimde fark edilebilir şekilde hızlı mı giriyorum? Bu yanlış bir soru olmakla birlikte, cevap da aslında hayır. Bilakis, trail braking yaptığım zaman apex hızım akıcı tempolu sürdüğümden daha düşük oluyor. Soru soru değildi farkındayım da, bakış açısının değişmesine katkı verebilemek açısından bunu belirteyim istedim.

Daha ziyade fark edilebilir şekilde hızlı girdiğim zaman güvenliği artırmak için kullandığım bir şey trail braking. Bazen sadece daha fazla tat almak için yapıyorum, bazen evet daha hızlı gitmek için yapıyorum, bazen de böyle bir amacım yokken konfor alınımdan hızlı girdiğimi düşündüğümde yapıyorum, bazen allahın emri zaten orada yapmak falan filan.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bence en yüksek hassasiyet insanın alıştığı pozisyonda elde edilir :D

Bunu da atlamayayım, kesinlikle doğru.
Kişi eğer uzunca süredir sürekli iki parmakla fren yapıyorsa, motoruna alıştıysa hele bir de lezzetli çipetpet bir master silindir varsa en iyi hissi alıştığı şekilde elde eder. İstanbul Park'ta iki tane ciddi frenaj noktası var, buralarda dört parmak deneyeyim dedim, elim artık ona alışmamış, olmadı. Genelde de gerekenden fazla sıkmakla sonuçlanma ihtimali oluyor. Bunu bertaraf etmek için sürekli dört parmakla fren yapabilirim düzelir elbette, ama şehir içindeki freni kapatma avantajımı kaybetmek istemediğim için yapmıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
735
Konu başka yere gitmiş olsa da koşturmalı günlerde yetişemedim diye sonradan yine zıplayayım.

Trail braking yaparak viraja girdiğimde fark edilebilir şekilde hızlı mı giriyorum? Bu yanlış bir soru olmakla birlikte, cevap da aslında hayır. Bilakis, trail braking yaptığım zaman apex hızım akıcı tempolu sürdüğümden daha düşük oluyor. Soru soru değildi farkındayım da, bakış açısının değişmesine katkı verebilemek açısından bunu belirteyim istedim.

Daha ziyade fark edilebilir şekilde hızlı girdiğim zaman güvenliği artırmak için kullandığım bir şey trail braking. Bazen sadece daha fazla tat almak için yapıyorum, bazen evet daha hızlı gitmek için yapıyorum, bazen de böyle bir amacım yokken konfor alınımdan hızlı girdiğimi düşündüğümde yapıyorum, bazen allahın emri zaten orada yapmak falan filan.

Başkasının adına konuşmadığın için,
Konuyla alakasız ego tatminine yönelik masal anlatmadığın için,

Teşekkür ederim :)

Hayırlı TB ler dilerim.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
83
2- parmak yok 4 parmak hala devam eden geyikler çok komik. Zafer akçaymı nedir eğitmen çıktı eski BMW turcularından sanırım ondada aynı geyik. motor fren yaparsanız durur bunda hem fikirmiyiz?
Motor ön frenle en kısa zamanda durur hem fikirmiyiz?
Eliniz manetin üstündeyse en kısa zamanda frene basarsınız hem fikirmiyiz?

trail breaking sanayide balatacı ve diskçilere çok yarar. Eski köye yeni adetler. Düşünsenize şile dağ yollarında sonsuz sayıda viraj var her viraja frene basılı giriyorsunuz. motor 2000kmde bir ped değiştirir. Bu arada fren sisteminde aşırı ısınmayı söylemiyorum bile.

Size bir ip ucu verim, yarışmıyorsanız yoldaki tabelaları dikkate alın ona göre kullanın motoru. 1 milyon yıldır motor kullanılıyor saçma sapan yeni adetler getirip komplike olan olayı daha komplike hale getirmeyin.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,619
Düşünsenize şile dağ yollarında sonsuz sayıda viraj var her viraja frene basılı giriyorsunuz. motor 2000kmde bir ped değiştirir. Bu arada fren sisteminde aşırı ısınmayı söylemiyorum bile.

Yok yok 500km'de bitirir...

Trail braking yapıldığı zaman düzlükte ışık hızına çıkıp sonra 3 gün boyunca fren yapıldığını mı sanıyorsunuz ben anlamıyorum böyle fikirler nasıl çıkıyor ortaya.

Çok doğru söyledin ama.
Eski köye yeni adet. Eskide kalmak isteyen kalmaya devam etsin.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
83
KArdaş aynı mesafeyi gidiyoruz birini devamlı frene basarak diğerindede başta olması gereken hıza ister fren ister motor frenle giriyorsun. Hangimiz fren padleri önce biter. Sen biraz fizi koku derim.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
735
Yok yok 500km'de bitirir...

Trail braking yapıldığı zaman düzlükte ışık hızına çıkıp sonra 3 gün boyunca fren yapıldığını mı sanıyorsunuz ben anlamıyorum böyle fikirler nasıl çıkıyor ortaya.

Çok doğru söyledin ama.
Eski köye yeni adet. Eskide kalmak isteyen kalmaya devam etsin.

Çok iyi eğitmenlerin verdiği bilgilerle ancak bu kadar oluyor işte :)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,619
Tamam ben biraz fizik okuyayım, sen de biraz trail braking'in ne olduğunu oku, olaysız dağılalım.
Hadi önden sana biraz destek atayım, fren sıkıldığı zaman motosikletin hızı düşüyor, bunu göz önünde bulundur derim.

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Çok iyi eğitmenlerin verdiği bilgilerle ancak bu kadar oluyor işte :)
:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst