Motosiklet şeridi istiyoruz / Menderes Özel

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
824
menderezozeltepe.jpg

Yaz, tuşla, yaz, tuşla nereye kadar, bilemiyorum. Şimdi bir de “Motosiklet şeridi istiyoruz” diye yazıyoruz, umutsuzca... Konuyu, yılların Harley’cisi Emrah Soyuer gönderdiği bir e-postayla yeniden gündeme getirdi.

Şerit merit tanımam ben!

Emrah abi şunları anlatıyor: “Sürücülerimiz aceleci ve sabırsız; seyrettikleri şeridin ortasından gitmeyi sevmezler, şeridin sağı ya da solu daha caziptir. Önlerindeki aracın önünü de görmek isterler, en ufak bir boşluğu değerlendirip şerit değiştirip bir araç öne geçince mutlu olurlar.

Trafik biraz yoğunlaşırsa üç şeritli yol hemen dört şerit yol haline gelir. ”
Oysa Avrupa’da birçok ülkede trafiğin en sol şeridi ile sağındaki şerit arasında bir boşluk bırakılır; motosikletler, ambulans ve diğer geçiş üstünlüğü olan araçlar, trafik yoğunlaştığında bu şeritten giderler.

Soyuer mektubunda belediye başkanları ve Karayolları’na seslenerek şöyle diyor: “Büyük kentlerde ve çevre yaklaşım yollarında en sol şerit ile sağındaki şerit arasında bir motosiklet şeridi oluşturunuz. Bu şerit dar ve farklı bir renkte olabilir... Şerit uygulaması, motosikletçileri şerit araları ve emniyet şeridi ihlaline zorunlu bırakmayacak, araç sürücülerinin çarpma riskinden kurtaracak bir koridor olacaktır.”

Direksiyonda ceple konuşmak serbest!

O dönem hayranı olduğum davulculardan Cozy Powell, 1998’de yağmurlu bir günde Bristol yakınlarında otomobiliyle yol alırken, karısına cep telefonunda şunları söylüyordu: “Lanet otomobilin vitesi neden değişmiyor.” Bu kelimeler dünyanın gelmiş geçmiş en büyük davulcularından sayılan Powell’ın son sözleri oldu çünkü üstat otomobilinin kontrolünü kaybedip bir araca toslamış ve terk-i dünya eylemişti.

Türkiye dahil dünyanın birçok ülkesinde direksiyonda cep telefonu kullanmak yasak. İngiltere’de telefonla konuşurken kaza yapanlara hapis cezası öngören bir düzenleme bile yapılıyor.

Türkiye’de de yasak ise niye herkes bir eli direksiyonda cep telefonuyla konuşabiliyor.

Çünkü trafikte denetim yok! Sözde var, aslında yok.

Türkiye’deki yalnızca kağıt üzerinde geçerli olan ve 55 YTL’lik (peşin olursa 41 YTL) denk düşen para cezasının hiçbir yaptırım gücü de yok.

Bluetooth aksesuarları üreten Jabra, 19 Avrupa ülkesinde bir araştırma yapmış; Avrupa’da direksiyonda cep telefonu kullananlara verilen cezaları karşılaştırıyor.

Araştırmaya konu olan ülkelerde trafikte seyir halindeyken cep telefonu ile konuşmanın cezası 1,5 avro ile 600 avro arasında değişiyor. 600 avro ile en yüksek cezayı Portekizliler öderken Rusya’da bu ceza sadece 1,5 avro. Türkiye ise yaklaşık 29 avroluk para cezası ile en az ceza ödeyen ikinci ülke. En yüksek para cezası uygulayan ülke Portekiz’i ise 584 avro ile İtalya, 501 avro ile Norveç izliyor.

Sözüm bu trafiğin yöneticilerine: Komik olmayın beyler; yaptığınız şey denetleme taklidinden başka bir şey değil. Eğer denetim ve gerçek bir ceza olsaydı kimse direksiyonda cep telefonuyla konuşmaya cesaret edemezdi.
Bu sözüm de sürücülere, 10 binlerce YTL ödeyip sahip olduğunuz araçlarda kullanmak için 50-60 YTL daha verin de birer bluetooth kulaklık alın. Trafikte bir eliniz telefonda geçirdiğiniz her an hayatıma kastediyorsunuz.

Tuğba’nın motosiklet aşkı yasak dinlemedi

n6427034508047244807xp6gg6.jpg


Antalya’da eczacılık yapan 21 yaşındaki Tuğba Aykan 2,5 yıldır motosiklete biniyor. Motosiklet.net’in en aktif üyelerinden olan Tuğba, Yamaha Cygnus 125 kullanıcısı ve artık vitesli bir motosiklete geçmek istiyor.

Her “yazlık memleket” gibi Antalya’da motosiklete ilginin çok fazla olduğunu söyleyen Tuğba, “Burada bilinçli motorcu pek az. Kış geldiği zaman da azınlıkta kalıyoruz trafikte” diyor ve ekliyor: “Herkes mutlaka motosiklete binmeli...”
Bir kez büyük kaza geçiren ve bacağı kırılan Tuğba, 45 gün sonra alçının alınmasının ardından motosikletin kendisine yasaklanmasına rağmen ailesinden gizli gizli bindiğini söylüyor, “aramızda kalsın” uyarısını yaparak...

yazozel.gif

Menderes ÖZEL
[email protected]
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
323
türkiyede böyle bir uygulama olması çok zor bence
tutki iki çizgi çekildi motosikletler için sonra....??
sizce insanlar dikkat edicekmi...
bi laf vardı neydi o... hah buldum. "eğitim şart"
önce şöförler bize saygı göstericek kapasiteye sahip olsunlar,biraz kafalarını çalıştırıp,motosikleti sıkıştırınca ona yol vermeyice veya tamponu değdiricek yakınlıkta gidince ne olum ne olmicanı bir ölçüp tartabilicek olgunluğa gelsinler
ondan sonra işe yarar bu motosiklet şeridi.

tuğba arkadaşımızıda kutluyorum,onun gibi motosiklet sevdalısı bayan arkadaşlarımızn olduğunu bilmek mutlu ediyor bizleri...
demekki insanlar bazı şeyleri aşıyor,bayanlarda motosiklet dünyasına giriyor
demekki her geçen gün büyüyoruz yaygınlaşıyoruz....
 
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
712
ya adamlar istanbul E5 i yediler !

motosikletlere şerit mi werecekler !

hadi es kaza werdiler adım gibi eminim motosiklet wergileri %300 artar!
 
Katılım
8 Şub 2008
Mesajlar
14,836
ya adamlar istanbul E5 i yediler !

motosikletlere şerit mi werecekler !

hadi es kaza werdiler adım gibi eminim motosiklet wergileri %300 artar!

sabah evde gazetede okudum bu haberi teptim aynen şu oldu hadi canım sende :bounce: kim yapıcak onu şeritmiş :rendeer: normal yolda bize yol vermiyen zihniyet o şerittemi vericek :rendeer::rendeer:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
4,166
ülkede motosiklet yolu yokdiye moto kazaları hatsafada,ama bu ülkede öle bir şeritte yolda olmaz nedeni motoru araç yerine koymamaları.

tubişte fitesliye geçmedimiydi ya,gerçi son günlerde forumda pek rastlayamıyruz kendisine
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Giriyorum siteye Ümmet abicim. Pek yazmıyorum sadece.. Geçemedim daha vitesliye. Falcon'u düşündün sen anladım ben seni. :p
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,511
Pempiş seni seviyoruz..:rendeer:

Menderes kardeşime de sonuna kadar katılıyorum..:cat:
AB standartlarına ulaşma yolunda lütfen bir yan şeritte
motosikletlere ayırın Sayın Yetkililer..:wiinkk:
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
1,686
Cep telefonu ile konutugu icin algisi, dikkati azalan bir cok 4 teker sorocüsü gördüm. Trafikte bazı şeyler yasak ama oldukça masumane görülüyor. Çünkü o haltı trafikte herkes yiyor. E herkes suçlu olunca da kimse birbirine kabahat bulamıyor. Sinyalsiz şerit değiştiren, cep telefonu ile konuşan, hız limitlerini aşan sizce mutsuz bir azınlık mı bu memlekette? Tabi ki hayır! Yüzdelere vuracak olursak ortaya sanırım çok kötü bir tablo çıkar.

Motosiklet şeridi çok iyi bir fikir. Hem bize hem de 4 teker sürücülerine faydalı olacaktır. Umarım bu talepler bir gün dikkate alınır.
 
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
712
ya kendinizi kandırıosunuz arkadaşlar !

yok böle bişe yapılamaz imkansız!
bana sölermisiniz nereye yapıcakmıs o şeridi? bagdat caddesine E5 e mi TEM e mi M.koye mi nereye ? yol mu war yaw turkiyede?
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,744
Bu tür çıkışlar boş işler gibi görünür ama gündem yaratma konusunda oldukça başarılı çıkışlardır.
Muhtemelen önerinin sahibi de biliyor olmayacak duaya amin dediğini.
Fakat sorunu yetkililerin gözüne sokmak için sürekli yeni çıkışlar yapmak zorundasınız.
Bu da onlardan biri...
Yoksa hemen hemen dünyanın hiç bir ülkesinde böyle şeritler bulmak mümkün değil.
Bisiklet ve mopetler için var tabii.
Ama motosikletler için ayrılmış özel bir yola ben henüz rastlayamadım.
Tabii benim rastlamamış olmam, yok anlamına gelmiyor.

Aşağıda gördüğünüz fotoğrafları geçtiğimiz ay bir Paris seferimde çektim.
Parisi çepeçevre kuşatan Periferik dediğimiz yol burası.
Trafik İstanbul'un en az 3-4 katı.
20 milyon nüfuslu bir şehir.
Fakat!!!

Resimler aramızdaki zihniyet farkını açıkça gösteriyor.
Bu yolda resmi olarak motosikletler için ayrılmış bir bölüm yok...
Fakat gayri resmi olarak var.
Otomobil sürücüleri, motosikletler rahatça geçsin diye bakın nasıl hareket ediyorlar...

SP_A0393.jpg


Şöyle biraz daha net bakalım.

SP_A0394.jpg


Arka taraf nasıl görünüyor ona da bakalım.

SP_A0396.jpg


Bakın motosikletli rahatça yoluna devam ediyor.

SP_A0395.jpg


Bu sırada trafik adım adım ilerliyor.
12 km yolu yarım saatten fazla bir zamanda aldık.
Yani öyle bir yoğunluk var.
Ama insanlar sabırla bekliyor.
Kimse korna çalmıyor.
Sol şeritteki araçlar,şeridin en soluna, onun hemen yanındaki araçlar ise sağa geçmişler.
Ki,
motosiklet sürücüleri,rahatça yollarına devam etsin....

Bizim devletimizin halkımıza vermesi gereken bu mantalite ve saygıdır.
Geri kalan hikaye.
Motosiklet için 5 şerit ayırsanız her gün o şeritlerde 5 motosiklet kamyon altında can verir....

Biz farklı bir başlıkta devlete düşen görevleri tartışmıştık.
Hatta bir çok arkadaşın oraya çok değerli katkıları oldu.
Uzun zamandır ihmal ettim ama unutmuş değilim.
Sadece toparlamak kaldı.
Eğer düzgünce toparlayıp, derdimizi ifade edebilirsek, sayın Özel'den yardımlarını esirgememesini rica edebiliriz sanıyorum....
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
İLkay abi bizim burda o boşluktan 95 model şahin nasıl koparak gider biliyormusun :queen:
 
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
131
güzel ülkemi de bu fotoğraflardaki gibi görebilcekmiyim acaba?

cvp basit: çok zor


ayrıca bide tam olarak araba kullanmayı beceremeyen bayan sürücülerin telefonla konuşması war allahım insan deli oluyo ya :S
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,744
Ben bu arada Tubiş'i unuttum yahu!! :)

Tubiş tebrikler.
Medyatik forum üyeleri gurubuna dahil oldun sende...:cat::)
 
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
1,905
menderezozeltepe.jpg

Yaz, tuşla, yaz, tuşla nereye kadar, bilemiyorum. Şimdi bir de “Motosiklet şeridi istiyoruz” diye yazıyoruz, umutsuzca... Konuyu, yılların Harley’cisi Emrah Soyuer gönderdiği bir e-postayla yeniden gündeme getirdi.

Şerit merit tanımam ben!

Soyuer mektubunda belediye başkanları ve Karayolları’na seslenerek şöyle diyor: “Büyük kentlerde ve çevre yaklaşım yollarında en sol şerit ile sağındaki şerit arasında bir motosiklet şeridi oluşturunuz. Bu şerit dar ve farklı bir renkte olabilir... Şerit uygulaması, motosikletçileri şerit araları ve emniyet şeridi ihlaline zorunlu bırakmayacak, araç sürücülerinin çarpma riskinden kurtaracak bir koridor olacaktır.”

Direksiyonda ceple konuşmak serbest!

"Cehennemin yolları iyi niyet taşları ile doludur" diye bir söz vardır.

Eğer bu fikir hayata geçerse, ve hadi diyelim ki ( olmaz ya ) otomobiller de bu kurala uydu ve o şeride girmediler...

Sen seyreyle gümbürtüyü :

Her gün en az 50-100 arası kaza olur. Kazayı da motorlar kendi kendilerine yaparlar. Çünkü o dar şeritte birbirlerinin arkasına yanaşıp, MotoGP cilik oynarlar. Birbirlerini ikaz etmeden sollamaya çalışır, sağından solundan geçmeye çalışırlar.

Arkadaşlar eğri oturup, doğru konuşalım !

Türkiye'de motor sürücülerinin büyük çoğunluğu, trafikte nasıl hareket edeceğini bilmiyor. ( Bu satırları okuyanların da büyük bölümü...)

Motosiklet kullanmayı, hala oynadıkları o tv oyunlarındaki (Playstation vs.) gibi zannediyorlar.

Yolda giderken hemen arkamda motosiklet olacağına TIR, kamyon minibüs olsun tercih ederim.

Eğer o şerit bir gün yapılacak olursa, beni orada göremezsiniz !
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst