Motorsiklet hırsızlarına cok dikkatedin arkadasımın calındı

Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
19
Biraz Elektronik merakı olanlara bir öneri..

Motosikletinizi 24 saat dinlemeye ne dersiniz..Eger sizin icin degerliyse bu yapılır :))
Motosikletinizi Radyo istasyonu farz edin..

Gerekli malzemeler..
1-Max.100 mt FM radyo vericisi + Pil
2-Radyolu Walkman (Evde degilseniz dinlemek icin)
3-Evinizde sabit bir radyo

Uygulaması:
1- FM vericiyi motosikletin gizli bir yerine yerlestirin
Dinleme yapacagınız yer yakınsa antene gerek yok,kısa bir kabloyu
sarkıtarak anten vazifesi gormeye yeter.
Vericiyi bagımsız bir pille beslemeye dikkat edin(Aküyü alarm icin kesebilirler)
2- Verici frekansını radyo yayını olmayan yada zayıf gelen bir frekansa ayarlayın
Örnegin; 88.6
3- Motosikleti terk ettiginizde vericiyi gizli bir anahtarla acın (Örnegin sele altında)
4- Eve gelince Radyonuzun frekansını 88.6 getirdiginizde motosikleti dinlersiniz.
Radyonuzun sesini fazlaca acın(Motosiklete kucuk bir dokunusta gurultu kopsun)
5- Evde degilseniz Walkman ilede dinleyebilirsiniz
Gece sabaha kadar radyonuz acık kalsın..

Not : Motosikletin bulundugu yer fazla gurultulu ise vericinin mikrofonunu kesebilirsiniz. O zamanda motosiklet uzaklasmaya baslayınca Radyo yine gurultu koparacaktır,çunku bu sefer radyo yayını baskın cıkacaktır.
Eskiden site icinde oturmuyorken bunu arabamda uygulamıstım..Guvenilirdir.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Tem 2005
Mesajlar
2
ya bu motorları nasıl çalıyolar bi türlü aklım almıyor. Duyduğuma göre scooter ları çalmanın tek yolu kaldırıp götürmek. Yürütülemiyor yani. Arabaların park edildiği bir yerde kaldırıma park etsek nasıl çalacaklar?
 
Katılım
14 Haz 2005
Mesajlar
2
Speedlight_omer, bu verdiğin bilgiler çok değerli. Mesela ben bunu arabam için de uygulamak isterim.
Bir hırsızlık olayından sonra benzer bir yöntemden bahsedilmişti bana. ama ayrıntılarını bilmiyordum.

Peki şimdi merak ettiğim, bu FM vericilerin menzili ne kadar oluyor, En fazla ne kadar mesafeden yayın alınabiliyor?
Birde vericinin özeliklerine göre, veya antene göre bu mesafe değişebiliyor mu?
Mesela arabanın radyo antenine bağlarsak, faydası olur mu?
teşekkürler..
 
Katılım
15 Haz 2005
Mesajlar
344
speedlight_omer' Alıntı:
Biraz Elektronik merakı olanlara bir öneri..

Motosikletinizi 24 saat dinlemeye ne dersiniz..Eger sizin icin degerliyse bu yapılır :))
Motosikletinizi Radyo istasyonu farz edin..

Gerekli malzemeler..
1-Max.100 mt FM radyo vericisi + Pil
2-Radyolu wolkman (Evde degilseniz dinlemek icin)
3-Evinizde sabit bir radyo

Uygulaması:
1- FM vericiyi motosikletin gizli bir yerine yerlestirin
Dinleme yapacagınız yer yakınsa antene gerek yok,kısa bir kabloyu
sarkıtarak anten vazifesi gormeye yeter.
Vericiyi bagımsız bir pille beslemeye dikkat edin(Aküyü alarm icin kesebilirler)
2- Verici frekansını radyo yayını olmayan yada zayıf gelen bir frekansa ayarlayın
Örnegin; 88.6
3- Motosikleti terk ettiginizde vericiyi gizli bir anahtarla acın (Örnegin sele altında)
4- Eve gelince Radyonuzun frekansını 88.6 getirdiginizde motosikleti dinlersiniz.
Radyonuzun sesini fazlaca acın(Motosiklete kucuk bir dokunusta gurultu kopsun)
5- Evde degilseniz volkmanlede dinleyebilirsiniz
Gece sabaha kadar radyonuz acık kalsın..

Not : Motosikletin bulundugu yer fazla gurultulu ise vericinin mikrofonunu kesebilirsiniz. O zamanda motosiklet uzaklasmaya baslayınca Radyo yine gurultu koparacaktır,çunku bu sefer radyo yayını baskın cıkacaktır.
Eskiden site icinde oturmuyorken bunu arabamda uygulamıstım..Guvenilirdir.
Saygılarımla..
cok mantıklı vede akıllıca bı fıkır bence alarmdan daha etkılı sonucta en kotu ıhtımal radyolu cep telefonundan weya radyolu kulaklık bıle ıs gorur baktınız motoru goturuyolar bulundunuz yerden soyle guzel bı beyzbol sopasıyla hırsıza bı dalıs :pr: 1olur 2 olur ucuncusunde hırsız emeklı olur :bounce:
saygılar...
 
Katılım
23 Ara 2003
Mesajlar
203
bence ufak caplı bir walki talki de iş gorur
aynı sistem sadece bir bantla walki talki pust butanına basılı sekılde bantla motorun bir yerıne yerlestır senın kınıde evınde acık bırak motorun alarmı yada yanına bir igeldıgınde dırek ses sana gelsın artı alarm calfıgını duyamıyacagın bır yerdeyse hem alarm duyup panik olmadan kimse kapatırsın hemde neden caldıgını anlayabilcek bol vaktin olur.
piller her gece bitebilecek sekılde cok harcayan walki talki ler oalbilir pilide sarj aleti sarjlı pil olayı ile cozum bualbilirsin cok basit bir işlemle yukardakıne benzer birsey olmus olur.
 
Katılım
22 Şub 2006
Mesajlar
27
Yahu yillarca hukuk okudum o okudugum zamanlarda hukuk sistemine inanirdim veya kendimi inanmaya zorlardim ama gel gor ki bu ulkede ne yazik ki hukuk sistemi islemiyor.Sen, ben, anne-babalarimiz yillarca calisalim sonunda bi hayalimizi gerceklestirelim ama elin iti gelsin dunyamizi yiksin.Ayrica elinizde ister beyzbol sopasi ister bicak hatta tabanca olsun nafile bu itler tekbaslarina calismiyolarki.Hadi bi sekilde itleri egale ettiniz diyelim alacaginiz ceza emin olun bi hirsizinkinden en az 5 kat fazla olacaktir.Lafi cok uzattim kusura bakmayin hemen son sozume geciyorum; Istesekde istemesekde bu kasko olayini yaptirmak zorundayiz hepimiz her turlu malimiz icin ancak emin olun o da kar etmez cunku bu seferde kaskodan paramızı alana kadar canımızı cikartirlar.
Herkese saygilar kazasiz, belasiz zevkli surusler........
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Tem 2006
Mesajlar
2
mrb

Arkadaşlar hepinize merahba motosiklet dünyasına yeni girdim başta terettüd ettim ama çok iyi daha önce böyle bi hevesim vardı ama cekiniyodum o yüzden şimdilik bi scooter la başladım ama cok zevkli arkadaşlar
Arkadaşlar farınızda açık olsun yolunuz da kaskınızı başınızdan eksik etmetin byeeeeeeeeeeeee :cat:
 
Katılım
17 Tem 2006
Mesajlar
49
Sahibi birtek motorunu koruyamazken,Polis nasıl korusun tüm motorları arkadaşlar....Çare,bunu yapanlara verilen cezanın artırılması,başka yolu yok. Malımızı koruycaz,tedbirimizi alıcaz,bi de kasko....Mutlaka !
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst