MotoGp'nin problemi seyirci değil arkadaşlar.
Bunu artık kavramamız gerekiyor.
Konu motorsporlarına ilgi.
Şimdi bakın.
Yarışları seyretmeye 100bin seyirci gelse ve 50 lira ödeseler toplanacak para:
5000 000 YTL
Organizasyonun isim hakkını bile karşılamıyor.
Önemli olan bu işlere sponsor bulmak.
Peki ilgi gösterilmeyen bir spora kim sponsor olacak?
Şimdi diyebilirsiniz ki 100bin seyircinin geldiği bir spora daha nasıl ilgi olacak?
Tamam ama 2-3 gün.
Sonra?
Bu işlere para dökecek bir firma uzun vadeli ilgi çeken işlere yönelir.
Bu gün futbol maçlarına bir bakın.
3 büyükler maçlarını en az 20bin seyirci ile oynuyor.
Bu demektirki toplamda en az 100-150 bin seyirci her hafta maça gidiyor.
Futbol bahseden gazeteler çok satıyor.
Hatta sadece futbol için çıkan gazeteler var.(her ne kadar aksini iddia etseler de)
Motor sporlarına ilgiyi yıl içine yaymazsak daha çok şeyi kaçırırız.
Bu gün motosiklet dergilerinin tirajı milyonu bulsun bakın neler olacak.
Daha öncede yazmıştım.
Motosiklet tutkunları, bu konuyla ilgili medyayı yakından takip etmelidirler.
En az bir dergi alalım.
Motosiklet haberi veren gazeteyi o gün kapışalım.
Motosiklet konuşan tv kanalına reyting rekorları kırdıralım.
Bakın neler oluyor.
....