Jandarma Çadırları Kaldırtınca Hamak Kampı'na Döndük | Marmaris

Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
3 motosiklet 3 arkadaş Trabzon'dan çıktığımız bu yolculuğumuzda Akın'da SYM JoyMax 250, Serkan'da Honda Africa Twin, bende ise bildiğiniz üzere Yamaha Tracer 700 var. Evet üç motor üçü de birbirinden farklı tarzlarda farkındayım ama kafalar bir olsun önemli olan o değil mi sizce de? Biz de öyle düşünerek zaman ve süratten bağımsız bir şekilde yolların, manzaranın ve anıların tadını çıkardık.

Gezimizin bu videosu yolculuğumuzun 6. günü oluyor ve Datça'dan Marmaris'e gidiyoruz. Marmaris yolunun güzel virajlarında demlendikten sonra daha önceki yıllarda kamp kurduğumuz alana varıyoruz. Tüm hazırlıklarımızı yapıp kampın keyfini sürerken birden Jandarmalar geliyor ve çadırları kaldırmamız gerektiğini söylüyorlar. Bizde çaresiz çadırları topluyoruz ve hamakta uyumaya başlıyoruz. Çadır kampımız artık hamak kampına dönüşüyor. Marmaris'in güzel yolları, koyları, geceleri ve pahalılığıyla 3 gece 4 gün süren kampımız anılarımızda çoktan yerini alıyor.

İyi seyirler.


Gezinin önceki videoları: https://www.youtube.com/watch?v=48v2LA3LJX8&list=PL3kpwb1Sder3tIbVtl31lnF2SMOBz_26s

Kanala abone olarak desteklerseniz sevinirim.:king:
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Hangi sebep ile çadırları kaldırmanızı istediler?
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Hangi sebep ile çadırları kaldırmanızı istediler?
Yangınları da gerekçe göstererek, belirlenmiş kamp alanları haricinde çoğu yerde yasaklandı.
Yangın öncesi de başlamışlardı bazı yerlerde.
Alkol, gürültü, çevreyi kirletme... Arayana, bahane çok.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Yangınları da gerekçe göstererek, belirlenmiş kamp alanları haricinde çoğu yerde yasaklandı.
Yangın öncesi de başlamışlardı bazı yerlerde.
Alkol, gürültü, çevreyi kirletme... Arayana, bahane çok.

Yanginlarla ilgili olarak bir cok ormanlik alana tabela asildi, giris yasak diye. Ancak bu tabelalarda "X-Y tarihleri arasinda yasak" yaziyor. Gidilen bolgede bu yasak hala gecerli mi belli degil tabii.

Ulke hukukla yonetilmedigi icin dediginiz gibi isteyene bahane cok.
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Yanginlarla ilgili olarak bir cok ormanlik alana tabela asildi, giris yasak diye. Ancak bu tabelalarda "X-Y tarihleri arasinda yasak" yaziyor. Gidilen bolgede bu yasak hala gecerli mi belli degil tabii.

Ulke hukukla yonetilmedigi icin dediginiz gibi isteyene bahane cok.
Ormanlık alana giriş yasağının haricinde, bir de çadır için ayrıca yasaklar vardı.
Hatırladığım kadarıyla, Gökçeada'da yangınlar öncesinde çadıra yasak gelmişti mesela. Kampingler haricinde hiçbir yere çadır atamazsın demişlerdi.
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Yanlış bilmiyorsam, belirlenmiş kamp alanları dışında kamp yapmak / ateş yakmak normal şartlar altında da yasak. Ve bu is orman yangınları mevzuunun öncesine dayanıyor. Herkes bilinçli değil. Olsa bile kuru dalların ne kadar cabuk tutuştuğu malum.


Videolarınızı beğenerek takip ediyorum. Aynen devam.
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
Yanlış bilmiyorsam, belirlenmiş kamp alanları dışında kamp yapmak / ateş yakmak normal şartlar altında da yasak. Ve bu is orman yangınları mevzuunun öncesine dayanıyor. Herkes bilinçli değil. Olsa bile kuru dalların ne kadar cabuk tutuştuğu malum.


Videolarınızı beğenerek takip ediyorum. Aynen devam.

teşekkürler. Aynen dediğiniz gibi milli parklarda kampingler hariç çadır kurmak yasak dendi bize. Marmaris başlı başına milli park oldugu için komple yasakmış. İlk gece kaçak çadır kurduk ama sonraki 2 gece hamakta yatmıştık. Hamak kampı da güzelmiş, ilk defa orada deneyimledim :)
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
ege akdeniz bölgesinde bu kamp çadır işlerine jenderme çok dikkat ediyor kamping hariçi bir yere çadır kurdurmuyor
aslında en güzeli bu çünkü kampçılar çok bilinçsiz hareket ediyor
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
ege akdeniz bölgesinde bu kamp çadır işlerine jenderme çok dikkat ediyor kamping hariçi bir yere çadır kurdurmuyor
aslında en güzeli bu çünkü kampçılar çok bilinçsiz hareket ediyor

evet bilinçsiz kampçılar çok pis bırakıyorlar etrafı ama kampçı olmayan bilinçsizler de az değil. İçki ve cam şişede içecekler içip şişelerini etrafa atıyorlar ve bu cam kırıkları yangın sebebi olabiliyor. Ne yazıkki içki içmek her yerde serbest. Bu konuda da önlem alınmalı. Sadece kampçıları yasaklamakla olmaz.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
evet bilinçsiz kampçılar çok pis bırakıyorlar etrafı ama kampçı olmayan bilinçsizler de az değil. İçki ve cam şişede içecekler içip şişelerini etrafa atıyorlar ve bu cam kırıkları yangın sebebi olabiliyor. Ne yazıkki içki içmek her yerde serbest. Bu konuda da önlem alınmalı. Sadece kampçıları yasaklamakla olmaz.

alkoliklerin çevreye çok zarar verdiği tartışılmaz bence onları yakaladığın yerde ceza yazılmalı
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,677
Bence kamp yapmak komple yasaklanmalı, cezası da çok caydırıcı olmalı. Ne demek ben sokakta istediğim yerde yatarım?

İçki de tümden yasaklanmalı, zararlı sonuçta.

Motosikletler de yasaklanırsa bu üç yasakla birlikte şaha kalkarız.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Jandarma teşkilatında çok şey değişmiş. Bizim zamanımızda totomuzu kıpırdatmazdık, öyle kamp alanına baskın falan nerdeeee.. Bizim askerliğimizi yaptığımız ilçede yukarıdan aşağı hayali bir düz çizgi çekin sağına Jandarma olarak biz bakardık, soluna polis bakardı. Sınıra yakın yerlerde yaralamalı olay oldu mu biz yaralıyı Polis bölgesine, Polis de yaralıyı bizim bölgeye sallardı. Gül gibi geçinirdik.
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
1,572
Malesef bu yaz böyle oldu,benim araç üstü çadırın var Bartın amasrada buraya çadır kuramazsınız deyip kaldırdılar, halbuki çadır yerde değil aracımın üzerinde idi,bundan sonrası da zor gibi rahat vermezler artık,insanları kamping kere mecbur bırakıyorlar,karavancılarda aynı dertten muzdarip onlarada burası yasak karavan kamp alanlarına mecbur bırakıyorlar ,adam karavanı neden almış istediğim yere gidip gezmek için tatil yapmak için,iyice zorlaştırıyorlar işleri
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
Malesef bu yaz böyle oldu,benim araç üstü çadırın var Bartın amasrada buraya çadır kuramazsınız deyip kaldırdılar, halbuki çadır yerde değil aracımın üzerinde idi,bundan sonrası da zor gibi rahat vermezler artık,insanları kamping kere mecbur bırakıyorlar,karavancılarda aynı dertten muzdarip onlarada burası yasak karavan kamp alanlarına mecbur bırakıyorlar ,adam karavanı neden almış istediğim yere gidip gezmek için tatil yapmak için,iyice zorlaştırıyorlar işleri

Buda çok saçmaymış. Karavan da bir araç sonuçta. Diğer araçlara laf etmeyen sistem karavana neden ses çıkarıyorki. Park yasağı olmayan yerlerde durup karavanı mı kullanamayacaksam ne anladım o işten.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Hangi sebep ile çadırları kaldırmanızı istediler?

şimdi lisanslı dağcı, arama kurtarma gönüllüsü ve bir sürü lisansı olan doğa sporları yapan biri olarak yazıyorum
(bir sürü referans verdiğime göre yazma hakkım olabilir diye düşünüyorum)
Sevgili arkadaşlar ülkemizde kanunlar malesef çok feci şekilde insan odaklı değil.
6831 sayılı kanuna göre ormanlık alanda OGM nin belirlediği alanlar hariç kamp kurmak ve çadırda konaklamak yasaktır.
orman alanı olmayan yerlerde ve milli parklarda ise o ilin valiliğince alınan kararlar geçerlidir.
ayrıca belediyenin mücavir alanları içerisinde ise belediyenin kararları geçerlidir.

Şöyle ki siz bir yerde kamp kuracaksanız eğer belirlenen alan değilse valilikten veya belediyeden önceden yazılı izin alıp bunu o bölgeye bakan kolluk kuvvetine bildirmeniz gerekir.

Ayrıca jandarma hiç bir şekilde kampçılara karışmak istemez ve özellikle görmezden gelirler (bu tamamen bizim insanımızın iyi niyetinden kaynaklanıyor)
İhbar olmadığı sürece kolluk kuvveti gelip size asla karışmaz. İhbarı düşündüğünüz gibi kamping sahipleri yapmıyor. Yerel halk veya orada oturan ahali yapıyor. (defalarca şahit oldum)
herkes sizin benim gibi naif ve sessiz kamp yapmıyor malesef çantasına çadırını koyup insanların anasından emdiğini burnundan getiren gerzek dolu memleket.
bu sene orman yangınları biraz daha korkuttu insanları
kafanıza takılan soru varsa çekinmeyin
 
Katılım
9 Nis 2009
Mesajlar
133
Konuyu hortlatmış gibi olacak ama konu o kadar eski değil zaten. Hele orman Yangınları konusu bu ülkenin kaderi ise!

Konudaki bazı arkadaşlaryasaklara karşı sitem etmiş.. Marmaris'in hassas konumunu şöyle anlatayım.
Dünya Çam balının yüzde 95'i Muğla da, yüzde 90'ı ise Marmarisde üretiliyor.. Çam balını,ağaçdaki
çam böceği üretiyor.. Arı bu böceğin ürettiği balı yiyor.. Geçen seneki büyük yangında özellikle Marmaris'in güneyindeki
balcılığın merkezi sayılan köyler şu anda yangın sonrası çıplak.. Yani sadece ormanlar değil, çam böcakleri de
balcılıkda ölüyor.
Ayrıca Marmaris 20 km kala başlayan o koyu renkli yapraklara sahip ağaçlar, ki Günnücek(Sığla) ağacıdır.
Marmaris de, Birazcık köyceğiz de ve de ilginç bir şekilde sadece Kaliforniya da yetişen ender türde bir ağaçdır.

Marmaris'i marmaris yapan o sık orman dokusudur.. Yabancı turizmde rekor kırması da bundandır.
Marmarisde yanarsa geriye kalan; denize sahip bir görüntüsü olan bozkır havasında Bodrum'a döner.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst