- Katılım
- 12 Nis 2003
- Mesajlar
- 2,836
- Konu Yazar
- #1
Bütçesi fuarlarda ve galerilerde gördüğü gıcır gıcır, 'O km' motosiklet almaya yetmeyenler, doğal olarak ikinci el bir motosiklete yönelecektir. Ama ikinci el motosiklet almanın da, önemli noktaları var.
Geçtiğimiz haftalarda gerçekleşen motosiklet fuarı, gerçekten oldukça hareketli bir organizasyondu. Motosiklet Fuan'nın organizatörü Interteks, fuarı şehir içinde tutarak sanırım iyi bir trend yakaladı. Bu yıl öğrendiğim kadarıyla, 30 bin ziyaretçiyle rekor kırılmış. Bu, hemen alıma dönüşmese de, ülkemizde motosiklete ilginin gittikçe arttığının bir göstergesi. Yine de alım gücünün O km. motosikletlere her zaman yetmediği bir gerçek...
Bu cıvıl cıvıl fuarda kam kaynayarak motosiklet almak isteyenlerin bir kısmı, ikinci ellere yönelecek. İşte bu konuda da, yine tecrübelerimden birşeyler aktarmamın doğru olacağını düşündüm... Yani, ikinci el motosiklet alırken dikkat edilecek bazı noktalar...
Öncelikle, tıpkı 0 km.'de olluğu gibi, ikinci elde de, "doğru tarz" kollusunda karar vermek gerek... Çünkü tarza karar vermeden, sırf "Motosiklet olsun da, ne olursa olsun!" diye giderseniz, başlangıçta ucuz gibi görünen ikinci el motosiklet, al - sat kayıplarından dolayı, size çok pahalıya gelebilir. Doğru motosikleti de seçtikten sonra, almadan önce görsel olarak şu kontrolleri yapmakta fayda var:
- Ülkemiz, özellikle tozlu ortamlardan oluşmakta. Bu yüzden lastiği bitik motosiklet kullanmamalısınız. Lastiklerin sağlamlığını ve diş derinliğini kontrol edin. Tabii, lastiklerle birlikte jantların da çatlak veya eğik olup olmadığını...
- Ön freni sıkarak, motosikletin ön takımlarının üzerine doğru abanın ve motosikleti bu şekilde birkaç kez ilip çekin. Ön takımlarda, furş bağlantı tablalarında ve ön fren düzeneğinde normal dışı bir ses ve oynama olmadığına dikkat edin!
- Motosikletin gaz kolunun takılıp takılmadığına, fren ve debriyajın doğru çalıştığına emin olun. Gaz kolunda sürüş esnasında ortaya çıkan böyle bir takılmanın, nasıl bir sonuç
doğurabileceğini tahmin edebilirsiniz.
- Stop, sinyal ve farlar motosiklet için çok önemlidir. Bütün bu teçhizatın çalıştığından emin olun.
- Motor kısmında normal dışı bir yağ kaçağı olup olmadığını görsel olarak kontrol edin. Motorun içini açamayacağınıza göre, şayet genelde gittiği bir servis varsa, oradan bilgi almaya çalışın.
- Birçok motosiklette yağ seviyesi, motorun yanında, karterin hemen üzerindeki bir pencereden bakarak veya kartere vidalanmış bir çubukla kolayca kontrol edilebilir. Motosiklet motoru, otomobil motoruna güre çok daha küçüktür ve oransal olarak daha fazla güç ekle edilir. Yüksek devirler çevirir, yüksek hararet seviyelerine çıkar. Yağlama, işte bu nedenle çok önemli. Eksik yağ ve soğutma sıvısı (antifriz), motosiklet motorunda çok büyük hasara yol açabilir. Bu açıdan yağ seviyesi düşük bir motosiklet, sahibinin bu konudaki bakım ihmalini ve motorun genelde yağ seviyesi düşük kullanıldığı mesajını verebilir. Tüm bunlar da, motor parçalarının daha çabuk yıpranmış olabileceğinin göstergesidir.
- Ayrıca zincirli motorlarda, zinciri uzama ve deformasyonlara karşı kontrol ettiğiniz gibi, dişliyi de aşınma ve dişlerin sağlamlığı konusunda incelemelisiniz...
- İkinci el motosikletle genel kural, motosikleti gördüğünüz şekliyle kabul ettiğiniz doğrultusundadır. istisnalar dışında, bu motosikletler garanti altında da değildir. Bu kontroller dışında, ikinci el motosikletinizi de 0 km motosikletteki gibi yerleşik ve tanınmış bir bayiiden satın almanız, çoğu kez ileride çıkacak problemlerde, en azından karşınızda size yardımcı olacak bir muhatap bulabilmeniz açısından önemlidir...
Kemal Merkit
[email protected]
Geçtiğimiz haftalarda gerçekleşen motosiklet fuarı, gerçekten oldukça hareketli bir organizasyondu. Motosiklet Fuan'nın organizatörü Interteks, fuarı şehir içinde tutarak sanırım iyi bir trend yakaladı. Bu yıl öğrendiğim kadarıyla, 30 bin ziyaretçiyle rekor kırılmış. Bu, hemen alıma dönüşmese de, ülkemizde motosiklete ilginin gittikçe arttığının bir göstergesi. Yine de alım gücünün O km. motosikletlere her zaman yetmediği bir gerçek...
Bu cıvıl cıvıl fuarda kam kaynayarak motosiklet almak isteyenlerin bir kısmı, ikinci ellere yönelecek. İşte bu konuda da, yine tecrübelerimden birşeyler aktarmamın doğru olacağını düşündüm... Yani, ikinci el motosiklet alırken dikkat edilecek bazı noktalar...
Öncelikle, tıpkı 0 km.'de olluğu gibi, ikinci elde de, "doğru tarz" kollusunda karar vermek gerek... Çünkü tarza karar vermeden, sırf "Motosiklet olsun da, ne olursa olsun!" diye giderseniz, başlangıçta ucuz gibi görünen ikinci el motosiklet, al - sat kayıplarından dolayı, size çok pahalıya gelebilir. Doğru motosikleti de seçtikten sonra, almadan önce görsel olarak şu kontrolleri yapmakta fayda var:
- Ülkemiz, özellikle tozlu ortamlardan oluşmakta. Bu yüzden lastiği bitik motosiklet kullanmamalısınız. Lastiklerin sağlamlığını ve diş derinliğini kontrol edin. Tabii, lastiklerle birlikte jantların da çatlak veya eğik olup olmadığını...
- Ön freni sıkarak, motosikletin ön takımlarının üzerine doğru abanın ve motosikleti bu şekilde birkaç kez ilip çekin. Ön takımlarda, furş bağlantı tablalarında ve ön fren düzeneğinde normal dışı bir ses ve oynama olmadığına dikkat edin!
- Motosikletin gaz kolunun takılıp takılmadığına, fren ve debriyajın doğru çalıştığına emin olun. Gaz kolunda sürüş esnasında ortaya çıkan böyle bir takılmanın, nasıl bir sonuç
doğurabileceğini tahmin edebilirsiniz.
- Stop, sinyal ve farlar motosiklet için çok önemlidir. Bütün bu teçhizatın çalıştığından emin olun.
- Motor kısmında normal dışı bir yağ kaçağı olup olmadığını görsel olarak kontrol edin. Motorun içini açamayacağınıza göre, şayet genelde gittiği bir servis varsa, oradan bilgi almaya çalışın.
- Birçok motosiklette yağ seviyesi, motorun yanında, karterin hemen üzerindeki bir pencereden bakarak veya kartere vidalanmış bir çubukla kolayca kontrol edilebilir. Motosiklet motoru, otomobil motoruna güre çok daha küçüktür ve oransal olarak daha fazla güç ekle edilir. Yüksek devirler çevirir, yüksek hararet seviyelerine çıkar. Yağlama, işte bu nedenle çok önemli. Eksik yağ ve soğutma sıvısı (antifriz), motosiklet motorunda çok büyük hasara yol açabilir. Bu açıdan yağ seviyesi düşük bir motosiklet, sahibinin bu konudaki bakım ihmalini ve motorun genelde yağ seviyesi düşük kullanıldığı mesajını verebilir. Tüm bunlar da, motor parçalarının daha çabuk yıpranmış olabileceğinin göstergesidir.
- Ayrıca zincirli motorlarda, zinciri uzama ve deformasyonlara karşı kontrol ettiğiniz gibi, dişliyi de aşınma ve dişlerin sağlamlığı konusunda incelemelisiniz...
- İkinci el motosikletle genel kural, motosikleti gördüğünüz şekliyle kabul ettiğiniz doğrultusundadır. istisnalar dışında, bu motosikletler garanti altında da değildir. Bu kontroller dışında, ikinci el motosikletinizi de 0 km motosikletteki gibi yerleşik ve tanınmış bir bayiiden satın almanız, çoğu kez ileride çıkacak problemlerde, en azından karşınızda size yardımcı olacak bir muhatap bulabilmeniz açısından önemlidir...
Kemal Merkit
[email protected]