Gaz teli takılınca ne yapmak gerekir?

Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
236
Slm arkadaşlar.Bu Cup modellerinde ve scooterlarda gaz teli takılı kalırsa ne yapmak gerekir.Vitesli motorlarda böle bi şey olsa debriyajla durumu kontrol edebilirim sonuçta gaz takılı kalsa bile motor gücünü aktarmaya veremez.Peki ya cuplarda ve scooterlarda ne yapmak gerekiyor.Yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
bende de scooter var allah korusun öyle bir durum olsa hemen motoru stop eder,iki feren dengeli bii şekilde basarım ve hızımı azaltım durmayı denerim,allah göstermesin cümlemize
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
652
Scoterlarda gaz halinde stop edilmiyor bildiğim kadarıyla. Yani en azından benim motor etmiyor bizim site rampa aşşağı. girişlerde egzost soğusunda brandayı rahat takayım diye stop etmeye çalıştım kavramış haldeyken stop etmedi anca iyice yavaşlayıp boşa atınca stop edilebildiğini öğrendim. ama bende merak ettim şimdi gerçekten gaz takılı kalsa ne olur, ne yapmak lazım???? önemli bir konu, bilenler çıkacaktır.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Gaz teli takılınca ne yapmak gerekir?
konuyu teknik olarak açıklayacak olursak ... böyle durumlarda şunları hatasız olarak yapman gerekir..
1)elini açıp Allah'a dua etmen gerekir
2)sag kalırsan bu gazın takılı kalmasına neden olan kişiyi vurman gerekir.
3)motordaki arıza kimsenin suçu degil kendiliginden gaz takılı kalmışsa motoru yakman gerekir...
:mrgreen: :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
637
Kırmızı bir stop duğmesi var. Her türlü elektrik akımını kesiyor.

1 Kırmızı stop tusuna basarım
2 Frene basarım.
3 Atlarım:p
4 Anahtarı stop ederim.
5 Dua ederim
 
Katılım
24 Şub 2006
Mesajlar
90
elektriği kesemesen bile frenlerinin motoru durduracak güçte olması lazım, ama böyle durumlarda ön teker çok çabuk kayar ona göre dengelemek lazım.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
ellerini açıpğ dua etmeye başlarsan daha çabuk gidersin öbür tarafa töbe töbee o zaman sende yol bulup devam edebilirsin .en azından ömrünü uzatıp şansını kullanmalısın ..
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
186
arkadaşlar eğer scooter kullanıosanız ve gaz teli takılı kalırsa direk kontağı kapatın.motor yığılarak yavaşla ve durur. sakın sorunu çözmeden çalıştırmaya kalkmayın motoru kaçırırsınız elinizden.cp modellerde ise vites koluna basıldığı zaman vites boşa geçer. o haldeyken frenleri kullanarak yavaşlayın istop edin sonra ayağınızı vitesten çekin.sakın motor tam durmadan yani çalışırken ayağınızı çekmeyin motor şahlanabilir....
Allah kimseye göstermesin.ama eğer dünyanın en güçlü adamıysanız durum değişir...motoru ayaklarınızı yere sürterek durdurabilir ve motorun benzini bitinceye kadar başınızın üstünde taşıyoabilirsiniz...
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
652
arkadaşlar eğer scooter kullanıosanız ve gaz teli takılı kalırsa direk kontağı kapatın.motor yığılarak yavaşla ve durur
benim scooterda gaz açıkken motor stop edilmiyor. diğer scoterlardada öyle olsa gerek çünkü eğer ediliyor olursa ilk çalıştırmada motor zıplaya zıplaya marş basar, araba vitesteyken marş basmanın aynısı:)
 
Katılım
12 Tem 2005
Mesajlar
35
10 yıldan fazla motor süriyorum, profesyonel motocross da (almanyada) fakat bu tarz tel sıkışma yada kopma hayatta yaşamadım.

tellere biraz daha net şekilde bakım verirseniz, böyle olayları yaşayamazsınız.

bakın, bu tel yağlayıcı aletdir:

cableluberaction.gif
cableluberactionoil.jpg
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
796
eski motorum honda beat le başıma bu olay gelmişti ve servis bakımından çıktıktan birgün sonra mahmutbey gişelerini geçtikten sonra e6 tekstil kent mevkiinde o motor da benzin kesme düğmesi olmadığı için kontağı kapattım ve arka freni kitleyip bıraktım ozaman motor tamamen durdu ve emniyete çekip yardımı bekledim.
bence yapılması gereken 2 seçenek var
birincisi kontağı kapat ve motorun durmasını, hız kesmesini bekle
ikincisi kontağı kapat ve arka freni 1 saniyelik kitleyecek kadar freni sık motor kendiliğinden durur ve güvenli bi şekilde emniyete çek..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst