Fakirin ayağını yerden kestik motosiklet satışları katlandı

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Yerli markaların piyasaya ucuza araç sürmesi, motosiklet satışlarını patlattı. Sektörün önemli firmalarından Mondial'in Genel Müdürü Faysal Takmaklı, fiyatları fabrika işçisinin alacağı seviyeye kadar indirdiklerini belirterek, "Biz motosikleti otoyolda kullanacaklar kadar, tarlasına motosikletiyle gitmek isteyeni de düşünerek yol aldık." diyor.

Türkiye'de motosiklet kullanımı her geçen yıl yaygınlaşıyor. Bu artışı yerel markaların motosiklet pazarına girmesine bağlayan sektör temsilcileri, küresel markalara göre daha uygun fiyatların etkisine dikkat çekiyor. Dün sona eren Türkiye'nin tek motosiklet fuarı 'Eurasia Moto Bike Expo'ya gelen her yaştan insanın ilgisi de motosikletin artık sadece macera severlerin aracı olmaktan çıktığı şeklinde yorumlandı.

Sektörün tanınmış markalarından biri de derin dondurucu ile tanınan Uğur Grubu'nun motosiklet ve bisiklet markası Mondial. Motosikletin uzun yıllar lüks tüketim olarak algılandığını dile getiren Uğur Mondial Genel Müdürü Faysal Takmaklı, "Biz motosikleti otoyolda kullanacak vatandaş kadar, tarlasına motosikletiyle gitmek isteyeni de düşünerek yol aldık." diyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2002'de toplam 2 bin motosiklet satıldığını vurgulayan Takmaklı, 2005'te sektöre girdiklerinde Mondial'in satmış olduğu motosiklet adedinin 68 bin olduğunu, bir sonraki yıl ise 119 bin araç sattıklarını ifade etti.

Marka, tanıtım faaliyetlerini de motosikletteki lüks algısını kırma yönünde ilerletmiş. Takmaklı, "Bugün motosiklet, fabrikada çalışan işçi kesiminin de bir aracı. Biz alım imkânlarını o ekonomik boyuta kadar indirdik." diyor. Türkiye'nin her yanında farklı motosikletin alıcısının olduğuna dikkat çeken Takmaklı, "Bazı yörelerde at, eşek yerine çeşitli aparatlar takarak bizim motorları kullanmaya başlamışlar. Ama aynı modeli İstanbul'da görmemiz mümkün." şeklinde konuştu. Geçtiğimiz aylarda Türk Patent Enstitüsü tarafından 'Tanınmış Marka' statüsü verilen markanın en önemli özelliklerinden biri de Anadolu ve kırsal kesimde oldukça yaygın bir kullanıcı profiline sahip olması. Motosiklet piyasasının en büyük sorunlarından birinin yedek parça olduğunu dile getiren Takmaklı, ithal araçlardaki satış sonrası hizmetlerin eksikliğine dikkat çekti. Takmaklı, Mondial'in 2005'ten 2011'e kadar satış liderliğini korumasının bir sebebini satış sonrası hizmetteki hassasiyetlerine bağlıyor. Firma, 400'e yakın yetkili servisin yanında 200 yedek parça bayisine sahip. 500'e yakın bayisi olan Mondial'in tesislerinde günlük ortalama 600 motosiklet üretiliyor. Toplamda 44 farklı modele sahip markanın bu yıl içerisinde piyasaya sürmeyi düşündüğü yeni model sayısı ise 8-12 civarında. Türkiye'de motosikletin ekonomik boyutunun göz ardı edildiğini söyleyen şirketin Satış Koordinatörü Erdoğan Ulaş da, motosikletin 100 kilometrede 3 litre benzin yaktığına işaret ediyor.

Kaynak: Zaman
 

Ekli dosyalar

  • mondialmotosiklet2012.jpg
    mondialmotosiklet2012.jpg
    50.3 KB · Görüntüleme: 3,634
Denizli İl Temsilcisi
Katılım
15 Nis 2006
Mesajlar
2,254
deninenler doğru onlar bizim ayağımızı yerden kestiler motor sahibi olduk bizde onların ayağını yerden kestik uçağa biner oldular şimdi şu ikilem arasında dengeyi iyi kurmları lazım eğer bizim cüzdanımıza uzattıkları ellerini daha çok derine sokarlarsa bu iş tam tersine dönerki durum öyle bakıyorum 125 cc ve 250 cc klasmanına fiyatlarına marka olan kendini ispatlamış markalarla hemen hemen aynı paraya geldiler artık işleri or bu kafayla
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
lan bunları tercih ettik diye fakir de olduk yaaa umut ekmeğimiz olur artık!!!!!!!!
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
piyasayı düşürdüler doğrudur ama köylü olsam hayatta mondialin yüzüne bakmam bi de alıp tarlaya gidecem mümkün değil. Motor giderken dökülür dönerken canını verir sonra doooğru servise

Şimdi yine ne kadar ekmek okadar köfte diyen ve hor kullanma diyenler çıkacak...
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
601
hamal gibi yük çekmek için kullanılabilen motorlar bunlar.zira ben öyle yapıyorum.çinli motorumu yüküm varsa kullanıyorum... Ama bi konu doğrudur.alamayana da motor aldırdılar.şurası var.alan çokmu
 
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
1,177
bence mondiymiş hondaymış farketmez hondanın 2.eline 2500 vercegime mondi yada başka çinli cub alırım 3 tane aynı paraya her türlü zorlarımda bakımınıda yaparım marka fanatikliği yapmaya değmez
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben fakir değilim ama mondial'in en ucuz motoruna biniyorum, çok memnunum, çok zorlamadıkça sorun çıkarmıyo, benzini oldukça çalışıyor. her yere girip çıkıyorum, atlıyorum zıplıyorum banamısın demiyor.

Bence çin malı motosikletler müşteri memnuniyeti düşük araçlar, buna birde fiyatlarının düşüklüğü eklenince motor sahiplerinin canı sıkılınca hor kullanmaya başlıyorlar bunun sonucu olarak motorlar çabuk dökülüyor. Dökülüyo derken de dökülen birkaç civata, pul, conta gibi beş para etmeyen ucuz şeyler. Motor aksamı motorunu aşırı zorlamayan, vitesleri düzgün değiştiren biri sorun çıkaracak gibi değil.
 
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
340
Ben fakir değilim ama mondial'in en ucuz motoruna biniyorum, çok memnunum, çok zorlamadıkça sorun çıkarmıyo, benzini oldukça çalışıyor. her yere girip çıkıyorum, atlıyorum zıplıyorum banamısın demiyor.

Bence çin malı motosikletler müşteri memnuniyeti düşük araçlar, buna birde fiyatlarının düşüklüğü eklenince motor sahiplerinin canı sıkılınca hor kullanmaya başlıyorlar bunun sonucu olarak motorlar çabuk dökülüyor. Dökülüyo derken de dökülen birkaç civata, pul, conta gibi beş para etmeyen ucuz şeyler. Motor aksamı motorunu aşırı zorlamayan, vitesleri düzgün değiştiren biri sorun çıkaracak gibi değil.


ewet aynen öyle ama şimdi mondial aldık ya fakir olduk kullandıkları tabir hiç hoş olmamış ..
 
Katılım
9 Eki 2011
Mesajlar
160
sanki bedava vermişler gibi konuşmuşlar.. yahu 3060 tl verdim be mc-x150 ye.... asgari ücret 650tl çokmu ucuz satıyorlarmış :D honda bile 3bin tl ye ybr gibi motor getirdi daha yeni
 
Katılım
20 Eyl 2011
Mesajlar
2
Fakirin ayağını yerden kestik motosiklet satışları katlandı aslında bu başlık söktörün kendine verdiği zarar başlığıdır ve bazı arkadaşlarımın belirttiyi gibi çin den getirip yerli mal olarak tanıtıyorlar kalitesiz ürün satıyorlar yani garibana vurulan ikinci darbe sanuçta iki teker kalite olmaması tehlikenin daha yüksek olduğunu belirtir herşeyi gerektiyi gibi yapmak en doğrusu kalite önemli motorsikleti gerçekten seviyorsan kullan ama hiç yoktan iyiidr dersen bence yanlış bir davranış olur ws..ws.. saygılar...
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
köylü modelinden bende kullanıyorum ama cepte benzinine para yetişmez oldu ne bu kardeş lpli araba gibi yakıyorda içiyorda... malum köylu olmak zor iş sen olmasan mondi b iz bir hiçtik, açlıktan nefesimiz kokardı sagol var ol
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Usluba bakar mısın arkadaş ya !
Lutfetmişler,yoksa biz motora nasıl binerdik :jocolor:
 
Katılım
9 Eki 2011
Mesajlar
160
sensin fakir :D ezikmiyiz lan biz satıyorum motoru mondial mc -x 150 daha da binmem mondial e :D neyse param yok satmıyom galiba fakirim :D
 
Katılım
17 Tem 2006
Mesajlar
49
Beyler lafı şeyinden anlamak buna denir... unuttunuz galiba 2005 öncesi piyasadaki motosikletlerin fiyatlarını..iki üç katı fiyatlara kösüyorlardı hatırlatırım... ben de mondial sayesinde motosikletle tanışanlardan biriyim ve fakir de değilim.. adam zaten fakir dememiş düşük gelirlilerin bile alabileceği fiyatlara motosiklet sattık demiş... bunlar piyasaya çıkmadan önce japon italyan markalarına hatta bal gibi çinli olup ta Türk malıyız diyen markalara herkes binemezdi parası olan binerdi.. şimdi otomobil parasına motosiklet alacak gücü olmayan bu motosikletleri alıyor.. pazarı kaybeden, yüksek karlı motosiklet satan japonlar ve yıllardır bu sektöre hiçbir hizmet vermemiş biz Türk malıyız bilmem kaç yıldır diye bağıran firmalar da fiyatları ister istemez gerçek seviyelerine çektiler.. nankörlük yapmanın lüzumu yok şu forumdaki 100 kullanıcının 70 i bu markalar sayesinde motosikletle tanıştı... Kalite seviyesi olarak tabiki çok fazla bir şey beklememek lazım ama motoruna iyi bakan adamı da üzmez bu aletler.. 2005 te satın aldığım 125 MT hala taş gibi ve büyük arıza da vermedi şimdiye kadar... bu motoru almadan önce çok araştırmıştım piyasayı.. daha önce piyasada olan muadil ürünlerin hepsi 3000 TL nin üzerindeydi ben bunu 1700 TL ye almıştım...
Sizce bu adamın demek istediği bu olmasın beyler... sonuçta paraya ihtiyacı olmayan zaten derin dondurucuyla belirli bir yere gelmiş bir firmayı düşündüğümüzde söylediklerinizin akla mantığa sığan bir tarafı yok.. sırf mesaj yazmış olmak için birinin attığı çamuru oraya buraya bulaştırmaya da gerek yok...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O fakir dediğin insanlar S..evsin seni
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst