Facebook artık zengin ya da yoksul olduğunuzu anlayabilecek..

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Z9d0Lk.jpg


Sosyal paylaşım ağı Facebook’un patent başvurusu yaptığı yeni bir teknoloji, kullanıcılarının sosyo-ekonomik durumunu belirlemesini, işçi sınıfı, orta sınıf veya üst gelir sınıfından hangisinde yer aldıklarını anlamasını sağlayacak.

Gulf News'de yer alan habere göre Facebook'un patent başvurusu yaptığı teknolojileri otomatik olarak eğitim durumu, ev sahipliği ve internet kullanımı gibi verilerini toplayarak sosyo-ekonomik durumlarını tahmin edebilecek.

Cuma günü Facebook tarafından açıklanan yeni teknolojinin Facebook'un reklam içeriklerini doğru kullanıcılara sunabilmesi için algoritmasını iyileştirmek amacıyla kullanılacak. Patent başvurusunda “Facebook kullanıcılarının sosyo-ekonomik gruplarını tahmin ederek üçüncü partilerin sponsorlu içerikleri daha hedefli bir kitleye ulaştırılabilecek ve sistem kullanıcılara daha cazip bir kullanıcı deneyimi yaşatacak” ifadeleri kullanıldı.

Sosyal medya devinin kişilerin seyahat geçmişi, ne tür aygıtlar kullandığı, hangi aygıtlarının internet bağlantısı olduğu, öğrenim durumları gibi bilgileri toplaması bekleniyor; buna karşılık, kullanıcıların çekinceleri olabileceği için gelirlerinin sorulmayacağı belirtiliyor. DHA
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
hala facebook kullanan var mı ya!
kimin nerede ne .ok yediği çok mu ilginizi çekiyor?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
İyi bir özellik olabilir. Gerçekte tanıdığım insanların facebook profillerine bakınca şok oluyorum genelde.

Ama tabi daha kötüsü insanları küçük düşürmek olacak.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Yurt dışında,sosyal medyada tarzım olsun,zengin gözükeyim diyenler için bazı ajansların programları var.

Basıyorsun parayı,limuzinde,helikopterde falan resimlerini çekiyorlar.

Değişik değişik işler.

Bence sosyal medya kişinin asıl bürünmek istediği ama alakası olmayan karakterlerin dışa vurumu.

Forumlarda,instagramda,facebookta her yerde bu racon böyle.

Ne demiş ünlü düşünür Serdar Ortaç; "Binlerce dansöz var" :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
sosyal medyanın insanları depresyona sürüklediğini biliyor muydunuz?

sosyal medyada herkesin mutlu, herkesin ultra süper bir hayatı olduğunu; sizden başka herkesin fevkalade yaşadığını düşünerek ağır bir depresyona girebilirsiniz.

herkesin gösterişte birbiri ile yarıştığı, altta kalanın canı çıksın felsefesi ile herkesin kendini muazzam bir şaşaa ve debdebe içinde göstermek istediği bu platformlardan acilen uzaklaşmalısınız.

ve size bir bilgi: bu platformlarda hava atan herkesin hayatı bok gibi...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bende maelsef herkes süper yaşıyor sanıyordum hergün starbaks dan kahve alan kızın "aç köpek" gibi 5 kuruş parası olmadığını bir dünya kredi kartı borcu olduğunu değil birikim yapmak evden para aldığını gördüğüm gün

bende aynısını yaptım :D 1800 lira maaşım var sokexo var iyim ben iyi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Facebook ciddi kullanıcı kaybediyormus. Giderayak iyice sömürecek kullanıcı verilerini anlaşılan...

Sosyal gelir sadece başlangıç. Yeni ilişkiden çıktığı için kolay istifade edilebilecek genç kadın, delubozuk arkadaşı çok olduğu için sigortalanmaması gereken genç adam diye gider...
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
711
güzel fikir değil, tutmaz bu, çok tepki çeker. sosyal medyada çoğu kişi olmak istediği rolü oynuyor. oyunlarının bozulmasına izin vermezler.
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Olayı yanlış anlamışsınız bence. Bu hareket ticari bir hamledir. Özellikle dropshipping yapan insanların ilgili ürün gruplarının reklamlarını daha isabetli kitlelere ulaştırmaları için yapılmış bir geliştirme. Zaten altyapısı hazırdı, demek ki testlerini tamamlamışlar. Olay fukaranın fukara olduğunu diğer kullanıcılara afişe etmek değil yani.
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Olayı yanlış anlamışsınız bence. Bu hareket ticari bir hamledir. Özellikle dropshipping yapan insanların ilgili ürün gruplarının reklamlarını daha isabetli kitlelere ulaştırmaları için yapılmış bir geliştirme. Zaten altyapısı hazırdı, demek ki testlerini tamamlamışlar. Olay fukaranın fukara olduğunu diğer kullanıcılara afişe etmek değil yani.

Bence de böyle durum..
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
711
Olayı yanlış anlamışsınız bence. Bu hareket ticari bir hamledir. Özellikle dropshipping yapan insanların ilgili ürün gruplarının reklamlarını daha isabetli kitlelere ulaştırmaları için yapılmış bir geliştirme. Zaten altyapısı hazırdı, demek ki testlerini tamamlamışlar. Olay fukaranın fukara olduğunu diğer kullanıcılara afişe etmek değil yani.

bende öyle olduğunu düşündüm. ama içten içe gerçek olmasını istediğimden anlamak istediğim gibi anladım. çok istiyorum maskelerin düşmesini :) hatta bu sosyal medyaya kayıt olurken psiko-analiz yapılmasını istiyorum ancak o zaman anlamlı biryer olurdu heralde.
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
Sene olmuş bilmemkaç hala facebok kullanan var mı hakaten ya ?
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Facebook'un yaptığı tek şey, önceden nickname (takma isim) ardına saklanan insanları, buna gerek yok, kendin ol aha işte al sana platform demesi.
Nickname arkasında olmadığı kişiliğe bürünen insanlar, bu yeni platformda çektikleri fotoğraflarla da olmadığı kişiliklerini yansıttılar.
Bu kadar çabuk tüketen dünyada çok bile dayandı bence.
 
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
415
İyi ama neden ?:silent: "...sistem kullanıcılara daha cazip bir kullanıcı deneyimi yaşatacak” ifadeleri kullanıldı."

Sadece reklam için bunca algoritma yazmaya gerek yok bence. Kaldı ki bu reklamların hiç birini görmek istemiyor insanlar ama her nasılsa "cazip bir kullanıcı deneyimi" yaşatacak bu reklamlar (!) ?:farao:
 
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
282
Facebook bizi dinliyor diye bir şey vardı en son ve gerçektende dinliyorlar ve reklam öneriyorlar.

Ben Facebook’u her beğeni bir amin şeyleri çıktığımda bıraktım.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
İyi ama neden ?:silent: "...sistem kullanıcılara daha cazip bir kullanıcı deneyimi yaşatacak” ifadeleri kullanıldı."

Sadece reklam için bunca algoritma yazmaya gerek yok bence. Kaldı ki bu reklamların hiç birini görmek istemiyor insanlar ama her nasılsa "cazip bir kullanıcı deneyimi" yaşatacak bu reklamlar (!) ?:farao:

Sadece reklam için?
Adamların gün içinde reklamlardan sadece 1 saniyede kazandığı para, bu ülkedeki çoğu kişinin 1 aylık maaşından fazladır.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Black mirror sezon3 bölüm1 izleyin.
İnsanların sosyal medya puanına göre değerlendirildiği yapmacık bir dünya, sanırım çok da uzak bir gelecek değil.
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
sosyal medyanın insanları depresyona sürüklediğini biliyor muydunuz?

sosyal medyada herkesin mutlu, herkesin ultra süper bir hayatı olduğunu; sizden başka herkesin fevkalade yaşadığını düşünerek ağır bir depresyona girebilirsiniz.

herkesin gösterişte birbiri ile yarıştığı, altta kalanın canı çıksın felsefesi ile herkesin kendini muazzam bir şaşaa ve debdebe içinde göstermek istediği bu platformlardan acilen uzaklaşmalısınız.

ve size bir bilgi: bu platformlarda hava atan herkesin hayatı bok gibi...

Işte ben de bunlara birebir şahit olduğum için facebook dahil bütün sosyal saçmalıklari bıraktım. 9 sene oldu sanırım.

Bir de insanın tüm özel hayatını kendi eliyle bile isteye vampir şirketlere vermesi var ki insanın içini kemiriyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst