En sorunsuz motosiklet

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,379
Bakımları zamanında ve olması gerektiği gibi yapılmış motosikletler içinde az devir çevirenler ile elektronikleri az olan motosikletlerin sorun çıkarma olasılığı bence daha düşüktür. Bir de yetkili servis kalitesi önemli. Sorun çıktığında para pul önemli değil, anında sorunun çözülebiliyorsa bence o motor da "sorunsuz" sınıfında yer almalıdır.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bende suzuki gsx 8s var 1 senede 22 bin km yaptım en ufak bir sorun yaşamadım tabiki adventure modelide var aynı bloğu kullanan
Size de bravo. 1 Sene içinde 22.000 km güzel bir skor
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,618
V-Strom 650 ve CP2 bloklu Yamaha'lar bu sınıftaki en sağlam makinalar.
V-Strom 800 de aynı sağlamlıkta olabilir, ama bunu henüz bilmiyoruz.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
13,952
arkadaşlar milletin şu dediğine bu dediğine bakmayın
benim gözümle gördüğüm
xt 660 tenere 280000 km 2011 model
2006 transalp 650 135000 km
v storm 650 470000 km evet dörtyüz yetmişbin kilometre
afrika twin 1998 model 303000 km
yeni afrika twin dct 552000 km (2016)
nc 750 x 440000 km
yani uzun km ler yapmış japonlar bu kadar yol yapmış ve yapmaya devam ediyor
avrupalı markalar da bu kadar km bir tek f 800 de gördüm 450000
rektefiye yapılmamış olarak bakımları iyi ve zamanında yapılmış japonlar için 50000 100000 çok sayılmaz
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,379
arkadaşlar milletin şu dediğine bu dediğine bakmayın
benim gözümle gördüğüm
xt 660 tenere 280000 km 2011 model
2006 transalp 650 135000 km
v storm 650 470000 km evet dörtyüz yetmişbin kilometre
afrika twin 1998 model 303000 km
yeni afrika twin dct 552000 km (2016)
nc 750 x 440000 km
yani uzun km ler yapmış japonlar bu kadar yol yapmış ve yapmaya devam ediyor
avrupalı markalar da bu kadar km bir tek f 800 de gördüm 450000
rektefiye yapılmamış olarak bakımları iyi ve zamanında yapılmış japonlar için 50000 100000 çok sayılmaz

Listene bir ekleme de ben yapayım 350.000 km'de Cbf 600, hem de Türkiye'de
 
Katılım
3 Şub 2012
Mesajlar
1,250
En sorunsuz ve işletim maliyetleri en uygun olan iki model Nc750 x ve nx500’dür.
İkisinden birini alıp ömür boyu tek motor olarak kullanabilirsiniz.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
335
Konuştuğum tüm tamirciler honda nc serisini öneriyor. 100 bin km de ucuza mı buldun hiç düşünme hemen al diyorlar.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
685
Aralık 2025te alınacaksa nx500ün piyasası ve ikinci elleri o zamana oturmuş olur. Piyasanın en sorunsuz modellerinden biri olacağı da yıllardır belli bişey.
 
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
148
cp2 blok
kle 650 blok
f800 bloğu
nc750
nx500
suzukinin 650 cc lik bloğu camianın en sağlam uzun ömürlü bloklarıdır. Kesin bu yüzden diyememekle beraber soch karakter sıkıştırma oranı az. Az devir çeviren torklu makineler büyük oranda sağlamdır.

250ccde
vstome 250 ve crf250 zaten bu sınıfta bu cc de başka motor yok geri kalanların hepsi yüksek devirli sporumsu motorlar. r25 istisna diyebiliriz ama yüksek km görmedim çünkü çöp oluyor hepsi.cbf250 demeyin 30k kmde bir subap yaparsınız yağlaması zayıf o motorun.

çoklu silindirde cbf600 olabilir illaki arttırılabilir ama eeeen sorunsuz dersek bu motorlar. benim gözümde sağlamdır. Birde ben kendim baktığımda parçası varmı. Piston gömlek subap görebiliyor ve alabiliyorsan daha sağlam makine yoktur.

Geçen hafta 65tl xmax bulduk 70k km. A kalite piston set alıp gidecek ve hemen tamir edip yolda geri gelirken rodajını yapıp eve gelecektik. Ama motor izmirde biz çorluda. Arkadaşa diyoruz sorunu nedir krangsa alacak piston kolu ise alacağız bilmiyorum ustalar ellemiyor diyor. bize söylese abi biz açtık burada kol çıkmış yok krank yamulmuş diye parçaları alıp geliyorduk vallaha. Görü körünede gidilmezdi. Motoru yenlenmiş makineden korkmayın. a kalite bile toplasanız minimun 10k götürür.( abi 45 e bırakacam alıyormusun dedi en son 2014 xmax250)
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
1,314
Bu konuşulan modellerin sahipleri de sorunsuz. Ayarını, bakımını, zamanında doğru şekilde yapan, yaptıran insanlar. Motoru doğru kullanan insanlar. Sen en sağlam makineyi alsanda, iş bakımda ve doğru kullanımda biter.
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
116
cp2 blok
kle 650 blok
f800 bloğu
nc750
nx500
suzukinin 650 cc lik bloğu camianın en sağlam uzun ömürlü bloklarıdır. Kesin bu yüzden diyememekle beraber soch karakter sıkıştırma oranı az. Az devir çeviren torklu makineler büyük oranda sağlamdır.
Bu saydığın blokların hepsinin dohc olması dışında sorun yok 😄 bir tek nc750 sohc karakterli.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,024
Bu saydığın blokların hepsinin dohc olması dışında sorun yok 😄 bir tek nc750 sohc karakterli.
Şu "DOHC / SOHC karakterli" lafını çıkaranın kafasına kuş yuva yapsın. (Motopixel Selçuk sanırım...) :D

O ne saçma tabirdir ya Rabbi? Karakter nedir? Bu motor çok pis karakterli, alkollü benzin verince sapıtıyor falan... :D

(Üstten) Çift eksantrikli, (üstten) tek eksantrikli motor demek varken niye böyle saçma sapan "karakter" diye nitelendirmeler kullanılır?

Ve doğrudur; hacmine göre düşük güç üreten motorlar daha az zorlandıkları için genellikle daha dayanıklı ve daha az sorun çıkarma potansiyeline sahiptirler.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
735
Şu "DOHC / SOHC karakterli" lafını çıkaranın kafasına kuş yuva yapsın. (Motopixel Selçuk sanırım...) :D

O ne saçma tabirdir ya Rabbi? Karakter nedir? Bu motor çok pis karakterli, alkollü benzin verince sapıtıyor falan... :D

(Üstten) Çift eksantrikli, (üstten) tek eksantrikli motor demek varken niye böyle saçma sapan "karakter" diye nitelendirmeler kullanılır?

Ve doğrudur; hacmine göre düşük güç üreten motorlar daha az zorlandıkları için genellikle daha dayanıklı ve daha az sorun çıkarma potansiyeline sahiptirler.

Dohc yada sohc değil ama o karakterde... Doğan görünümlü Şahin gibi oluyor sanırım.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
527
Xmax 250 ve 300 arasında bile oldukça büyük fark var Vstrom 650-800 arasını düsünemiyorum
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
226
Peki bu bloklar ile üretilen motosikletler nelerdir?
Mesela cp2 bloğu yada suzuki v-strom bloğunu kullanan diğer motorlar nelerdir. Bir listesi var mı?
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
563
Peki bu bloklar ile üretilen motosikletler nelerdir?
Mesela cp2 bloğu yada suzuki v-strom bloğunu kullanan diğer motorlar nelerdir. Bir listesi var mı?
cp2 bloğu kullananlar Tracer7 ve 700, Tenere 700, Mt07, Xsr700, R7
suzuki tarafında ise Vstrom 650, sv650a(s ve x de var),
 
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
148
tek egzantirik daha az parça demek. Silindir başına 2 subap daha az yakıt emilimi demek. Egzoz çıkış ta ona göre daha zor yanma odasından çıkar. Yanmamış yakıt kalma olasılığı düşer. Fazla devir çevirmesine gerek yok yakıtı olabilecek en iyi şekilde kullansın diye tasarlanıyor. Evet listede çoğu çift egzantirikli. Ancak hepsi torklu. Nc750 honda jazz motorlu sakin fıtı fıtı listedeki istisnasız en az yakan alet.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,024
... Nc750 honda jazz motorlu sakin fıtı fıtı listedeki istisnasız en az yakan alet.
Doğrudur ben NC kullandım 10k kadar, şimdi de DL650 kullanıyorum. (O da 10k oldu...) NC ile şehir içinde 4,0-4,1 l/100km ortalama ile geziyordum, DL650 ile 4,5. Aradaki fark sadece 0,5 l/100km. Ancak biri 55 beygir diğeri 70. Yani harcadığı yakıta göre daha fazla güç veren seçenek DL650.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
226
Bir şey dikkatimi çekti. Mesela africa twin yada Bmw 1200 gs gib modeller sorunsuz motosiklet sınıfında görülmüyor. Acaba kullan mı az yoksa bunlar problemli makineler mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst