- Konu Yazar
- #1
MErhaba arkadaşlar,
97 model BMW F 650 ye sahibim ve yaklaşık 1 ay oldu alalı. Biliyorumki çok sayıda bu model aralığında F 650 ye sahip olan arkadaş mevcut. Herkes başına gelmiş olan sorunları ve nasıl çözdüğünü belirtirse herkes için yararlı bir başlık olmuş olur. Parça parça başlıklar var ama arada kaybolmamak elde değil. Hatta daha da ileri götürüp belli bir tarihte buluşarak karşılıklı sorunları görüşebilir, tamir yapabilir, parçaların nasıl değiştiğini tecrübeli arkadaşlardan görebilir ve diğerleri ile paylaşabiliriz. (Örnek: Karbüratör temizlemek, yakıt filtresi değiştirmek, regulatör değiştirmek vs) Ben şu an akü,hava filtresi,regulatör,gaz teli vs yi söküp değiştirebiliyorum.
Herkes katılımcı olursa bu motorları uzun yıllar daha kullanabiliriz. Ben hertür techizat vs yardımında bulunmaya çalışacağım.
Ama öncelikle sıkça karşılaşılan sorunlarla başlayalım.
Herkese şimdiden teşekkürler.
Ben başlayayım:
Akünün suyu bitiyorsa, motor giderken benzin bitmiş gibi teklemeye başlıyorsa, marş zor basıyorsa nedenlerden biri regülatörün bozuk olması,aşırı ısınmasıdır. Çözüme yönelik 2 konu mevcut.
1. http://www.ikiteker.org/modules.php...topic&t=4647&postdays=0&postorder=asc&start=0
2. http://www.ikiteker.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7429&highlight=konjekt
Bu linklerin içeriğini sağlayan arkadaşlara çok teşekkürler. Kesinlikle üzerlerinden bir fayda sağlamaya çalışmadığımı bildirmek istiyorum,öle olsa copy paste yapardım.
Herkese sevgiler saygılar
Kimsenin sorunu yok galiba.
Motorunuz yolda giderken tekleme yapıyorsa arada sırada gaz yemiyorsa nedenlerinden biri Karbüratördeki hava-benzin karışımının doğru ayarlanmaması olabilir. Jikleyi motoru biraz ısıttıktan sonra kapatın ,hava-benzin karışımı değiştiği için ısındıktan sonra sorun çıkarıyor olabilir. Rölantiyi arttırarak jikleyi kapatabilirsiniz ama yolda motor ısınınca rölantiyi kısın. 1600 devir en uygun devirdir tüm GS lerde dahil BMW F650 lerde.
Hava-benzin karışımının ayarı biraz zordur. Motorun sol tarafından ayarlanır(benin musluğunun olduğu taraf). Karbüratörden su attırmak için kulanılan vidaların üst tarafında dik konumda bulunan ve vidası boşluk içinde bulunan bir sistemdir. Ayar için düz ince saatçi tornavidalarından kullanılabilir. Vidayı 5 tur döndürebilirsiniz. Her motorun kendine has ayarı vardır fakat genelde tamamen saat yönünde döndürdükten sonra 1-1,5 tur terse döndürerek ayarlayabilirsiniz. Motoru çalıştırdıktan sonra egzosttan patlama sesleri yada çalışmama durumu olduğunda anlayınki yanlış ayar yaptınız. Bu ayarın ustanız tarafından yapılması en uygundur çünkü ayar yapmak gerçekten zordur ayrıca ayar yapamazsanız motoru bile çalıştıramayabilirsiniz. Ben 1 gün uğraştım doğru ayar için ama şimdi bomba gibi ve benzin tüketimim bile düştü.
Şuan tek sorunum fren ışıklarım çalışmıyor. Onu da en kısa sürede çözeceğim yoksa tehlikeli oluyor arkadaki takip edenler için.
Ben devam edeceğim sorun ve çözümler sunmaya.
Birileri katılır herhalde zamanla.
Sevgiler
97 model BMW F 650 ye sahibim ve yaklaşık 1 ay oldu alalı. Biliyorumki çok sayıda bu model aralığında F 650 ye sahip olan arkadaş mevcut. Herkes başına gelmiş olan sorunları ve nasıl çözdüğünü belirtirse herkes için yararlı bir başlık olmuş olur. Parça parça başlıklar var ama arada kaybolmamak elde değil. Hatta daha da ileri götürüp belli bir tarihte buluşarak karşılıklı sorunları görüşebilir, tamir yapabilir, parçaların nasıl değiştiğini tecrübeli arkadaşlardan görebilir ve diğerleri ile paylaşabiliriz. (Örnek: Karbüratör temizlemek, yakıt filtresi değiştirmek, regulatör değiştirmek vs) Ben şu an akü,hava filtresi,regulatör,gaz teli vs yi söküp değiştirebiliyorum.
Herkes katılımcı olursa bu motorları uzun yıllar daha kullanabiliriz. Ben hertür techizat vs yardımında bulunmaya çalışacağım.
Ama öncelikle sıkça karşılaşılan sorunlarla başlayalım.
Herkese şimdiden teşekkürler.
Ben başlayayım:
Akünün suyu bitiyorsa, motor giderken benzin bitmiş gibi teklemeye başlıyorsa, marş zor basıyorsa nedenlerden biri regülatörün bozuk olması,aşırı ısınmasıdır. Çözüme yönelik 2 konu mevcut.
1. http://www.ikiteker.org/modules.php...topic&t=4647&postdays=0&postorder=asc&start=0
2. http://www.ikiteker.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7429&highlight=konjekt
Bu linklerin içeriğini sağlayan arkadaşlara çok teşekkürler. Kesinlikle üzerlerinden bir fayda sağlamaya çalışmadığımı bildirmek istiyorum,öle olsa copy paste yapardım.
Herkese sevgiler saygılar
Kimsenin sorunu yok galiba.
Motorunuz yolda giderken tekleme yapıyorsa arada sırada gaz yemiyorsa nedenlerinden biri Karbüratördeki hava-benzin karışımının doğru ayarlanmaması olabilir. Jikleyi motoru biraz ısıttıktan sonra kapatın ,hava-benzin karışımı değiştiği için ısındıktan sonra sorun çıkarıyor olabilir. Rölantiyi arttırarak jikleyi kapatabilirsiniz ama yolda motor ısınınca rölantiyi kısın. 1600 devir en uygun devirdir tüm GS lerde dahil BMW F650 lerde.
Hava-benzin karışımının ayarı biraz zordur. Motorun sol tarafından ayarlanır(benin musluğunun olduğu taraf). Karbüratörden su attırmak için kulanılan vidaların üst tarafında dik konumda bulunan ve vidası boşluk içinde bulunan bir sistemdir. Ayar için düz ince saatçi tornavidalarından kullanılabilir. Vidayı 5 tur döndürebilirsiniz. Her motorun kendine has ayarı vardır fakat genelde tamamen saat yönünde döndürdükten sonra 1-1,5 tur terse döndürerek ayarlayabilirsiniz. Motoru çalıştırdıktan sonra egzosttan patlama sesleri yada çalışmama durumu olduğunda anlayınki yanlış ayar yaptınız. Bu ayarın ustanız tarafından yapılması en uygundur çünkü ayar yapmak gerçekten zordur ayrıca ayar yapamazsanız motoru bile çalıştıramayabilirsiniz. Ben 1 gün uğraştım doğru ayar için ama şimdi bomba gibi ve benzin tüketimim bile düştü.
Şuan tek sorunum fren ışıklarım çalışmıyor. Onu da en kısa sürede çözeceğim yoksa tehlikeli oluyor arkadaki takip edenler için.
Ben devam edeceğim sorun ve çözümler sunmaya.
Birileri katılır herhalde zamanla.
Sevgiler
Moderatör tarafında düzenlendi: