Arabanızın arkasına motosiklet taşıma aparatı Romörk değil

Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,188
Reno cliolarda bisiklet tasimak icin bu sekilde bir aparat vardi.kac kilo tasiyor sasiye zarari var midir acaba plaka ve sinyaller de uzerinde olsa super olurmus bahanesi kalmazdi kimsenin en azindan .gule gule kullanin :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,646
Motoru yükleyince plaka kapanacak diye taşıma aparatına da ilave plaka mantıklı olmuş.
Motoru yükleyince dik durması için nerelerden bağlanır onu anlayamadım. Araba almak ya, minibüs gibi yüksek araçlarda yukarıdan bağlayacak yer oluyor da bunda nasıl olacak? Bir de arabanın dengesini bozmaz mı? Kaç kiloluk hangi model bir motor taşıyacak?
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,035
Ruhsata işleme gereği nedir ve plaka kapanmaz mı? Güle güle kullanın.

Çeki demiri ruhsata işli plaka alt tarafa taktık bir tane daha video yu izleyin

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------

Reno cliolarda bisiklet tasimak icin bu sekilde bir aparat vardi.kac kilo tasiyor sasiye zarari var midir acaba plaka ve sinyaller de uzerinde olsa super olurmus bahanesi kalmazdi kimsenin en azindan .gule gule kullanin :)

Şuan herşey prosedür e uygun halde .

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------

Motoru yükleyince plaka kapanacak diye taşıma aparatına da ilave plaka mantıklı olmuş.
Motoru yükleyince dik durması için nerelerden bağlanır onu anlayamadım. Araba almak ya, minibüs gibi yüksek araçlarda yukarıdan bağlayacak yer oluyor da bunda nasıl olacak? Bir de arabanın dengesini bozmaz mı? Kaç kiloluk hangi model bir motor taşıyacak?

Dört noktadan bağlantı yapılıyor gerdirme de halatlar ile ön teker öndeki mekanizmanın içine giriyor arka tekeri arkadan bağlıyoruz otur diktiriyor arabasına göre taşıyacak kilogram değişiyor bu takvim aparat Ege ya da sorunsuz vaziyette 150 kg taşıyor dengesini bozmadan.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
6,384
Yollarda genellikle yabancı plakalı karavanların arkasında aynı şekilde küçük bir sukuter gördüm , bağlandığı taşıtın şasisi otomobilden çok daha sağlam ve ağır olduğu için 100 kg lık ağırlık ne sürüş emniyetini nede şase bütünlüğünü etkiler , siz orada sanırım Africa Twin motorunuzu da taşıyacaksınız , 250 kg bence orada çok riskli bir ağırlık , Allah korusun aracın şase kolları bir tümsekten hızlı geçerken kırılabilir , 250 kg ı çekmek ile taşımak arasında muazzam bir fark vardır , o motoru aracın çok arkasına değilde tam ortasına konumlasanız belki iki tane Africa taşır ama orada çok riskli , bagajda bile sürekli ağırlık taşıyan araçların arka çamurlukları zamanla kapanır , yani orada ufak bir sukuter bile taşımayı denemezdim ki birde yaptığınız düzeneğin ağırlığıda fena görünüyor...
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,035
Yollarda genellikle yabancı plakalı karavanların arkasında aynı şekilde küçük bir sukuter gördüm , bağlandığı taşıtın şasisi otomobilden çok daha sağlam ve ağır olduğu için 100 kg lık ağırlık ne sürüş emniyetini nede şase bütünlüğünü etkiler , siz orada sanırım Africa Twin motorunuzu da taşıyacaksınız , 250 kg bence orada çok riskli bir ağırlık , Allah korusun aracın şase kolları bir tümsekten hızlı geçerken kırılabilir , 250 kg ı çekmek ile taşımak arasında muazzam bir fark vardır , o motoru aracın çok arkasına değilde tam ortasına konumlasanız belki iki tane Africa taşır ama orada çok riskli , bagajda bile sürekli ağırlık taşıyan araçların arka çamurlukları zamanla kapanır , yani orada ufak bir sukuter bile taşımayı denemezdim ki birde yaptığınız düzeneğin ağırlığıda fena görünüyor...

Yok Africa twin i değil vespa da var bende onu taşıyacağım. 120 kg ağırlığında vespa.
 
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
165
Genelde karavan vs çekileceği zaman, aracın çeki demirine basan max ağırlığın (araca göre değişken) 80kg civarı olması tavsiye edilir, fazlası aracın şaseye zarar verir. Aynı çeki demiri bağlantısında 200kg civarı birşey taşımak pek sağlıklı bir fikir değil gibi
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,035
Genelde karavan vs çekileceği zaman, aracın çeki demirine basan max ağırlığın (araca göre değişken) 80kg civarı olması tavsiye edilir, fazlası aracın şaseye zarar verir. Aynı çeki demiri bağlantısında 200kg civarı birşey taşımak pek sağlıklı bir fikir değil gibi

Çeki demiri tek noktadan ortadan basıyor . Bu iki noktadan basıyor dikkat edin . Yani bu demir sağdan ve soldan giriyor çeki demirindeki yük direk ortadan basıyor
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,787
Muhtesem bir calisma gercekten tebrikler. Son halini ve pratikte kullanim yorumlarinizi gormeyi ve duymayi cok isterim.

isin teknik kismi nasil acaba? gerekli hesaplamalar yapildi mi? arabalarin agirlik merkezi on tarafa yakin.

Arkaya o noktan binecek agirlik arabanin agirlik merkezini nasil etkileyecek?
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,035
Muhtesem bir calisma gercekten tebrikler. Son halini ve pratikte kullanim yorumlarinizi gormeyi ve duymayi cok isterim.

isin teknik kismi nasil acaba? gerekli hesaplamalar yapildi mi? arabalarin agirlik merkezi on tarafa yakin.

Arkaya o noktan binecek agirlik arabanin agirlik merkezini nasil etkileyecek?

Firma yıllardır yapıyor bu işi ama ben egea için yaklaşık 2,5 yıldır hesap kitap yapıyorum. Dengeler hesaplar kitaplar ve çeki demirinden farklı 2 noktaya yük bindirerek devam ettim. Bir ay sonra daha güzel yorumlar yapacağım
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
1,686
Düşük ağırlıkta bir motor taşınacak ise ne ala. 200 küsür kglik bir makine sakat işlere yol açabilir. Hem ağırlık, hem de ebat olarak. Türkiye'deki yolların durumu malum. Çukur, çakırdan geçilmiyor. Ayrıca yoğun ya da dur kalklı trafikte diğer sürücülerden dikkatsizlik yapanlar olabilir. Bana ülkemiz şartlarında biraz zorlama bir fikir gibi geldi. Yine de yenilikçilik anlayışı ve emek için proje sahibini takdir ettim.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,035
Düşük ağırlıkta bir motor taşınacak ise ne ala. 200 küsür kglik bir makine sakat işlere yol açabilir. Hem ağırlık, hem de ebat olarak. Türkiye'deki yolların durumu malum. Çukur, çakırdan geçilmiyor. Ayrıca yoğun ya da dur kalklı trafikte diğer sürücülerden dikkatsizlik yapanlar olabilir. Bana ülkemiz şartlarında biraz zorlama bir fikir gibi geldi. Yine de yenilikçilik anlayışı ve emek için proje sahibini takdir ettim.

Vespa taşıyacağım 120 kg
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,612
............................................
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
6,384
Yok Africa twin i değil vespa da var bende onu taşıyacağım. 120 kg ağırlığında vespa.

Hocam Vespa 120 kg + yaptırdığınız düzenekte 30-40 kg vardır , inşallah olumsuz durum yaşamazsınız o kadar emek vermişsin canını sıkmakta istemem ama motoru yüklemeden önce benzer ağırlık yükleyip test et en azından , yeni nesil otomobillerin kazalarda katlanma bölgeleri var , eskisi gibi düz bir şasi veya ticari araçlarda ki gibi bir şase yok , şasedeki bu bölgeleri 150-160 kg taşımaya zorlarsanız (hızlı girilen bir tümsekte o ağırlık anlık 200 kg ı bile geçebilir) sıkıntı yaşayabilirsiniz...tadilatı yapan ustalarında tecrübesi vardır elbette bu katlanma bölgelerinin içine esnemeyi engellemek için boru montajlanabilir mi ? bu konularda çok tecrübeli tanıdığım bir isim var , kendisiyle 90 lı yıllarda Renault da ralli otomobilleri üzerine çalıştım , ben bıraktım o büyük offroad araçlarının şaseleri üzerine uzmanlaştı adı Hakan Pekcanlı , Maslak da kendi atelyesi var Küpeli lakabıyla tanınır , Facebook tan ulaşırsanız size projeniz hakkında yorum yapabilir..
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,035
Hocam Vespa 120 kg + yaptırdığınız düzenekte 30-40 kg vardır , inşallah olumsuz durum yaşamazsınız o kadar emek vermişsin canını sıkmakta istemem ama motoru yüklemeden önce benzer ağırlık yükleyip test et en azından , yeni nesil otomobillerin kazalarda katlanma bölgeleri var , eskisi gibi düz bir şasi veya ticari araçlarda ki gibi bir şase yok , şasedeki bu bölgeleri 150-160 kg taşımaya zorlarsanız (hızlı girilen bir tümsekte o ağırlık anlık 200 kg ı bile geçebilir) sıkıntı yaşayabilirsiniz...tadilatı yapan ustalarında tecrübesi vardır elbette bu katlanma bölgelerinin içine esnemeyi engellemek için boru montajlanabilir mi ? bu konularda çok tecrübeli tanıdığım bir isim var , kendisiyle 90 lı yıllarda Renault da ralli otomobilleri üzerine çalıştım , ben bıraktım o büyük offroad araçlarının şaseleri üzerine uzmanlaştı adı Hakan Pekcanlı , Maslak da kendi atelyesi var Küpeli lakabıyla tanınır , Facebook tan ulaşırsanız size projeniz hakkında yorum yapabilir..

Başka bir egea da 750 kg lık karavan kiralayıp 3 gün kullandık . Çeki demiri ortadan tek noktadan basarak 100 kğ yük basıyor. Biz 2 noktadan 120 kg bastırarak yükü azaltmış ve paylaşmış olduk . Yani bu serüven 2,5 yılllık zamana yayıldı.
 
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
729
Hani bazen yolda giderken içimizin havalandığı rampa vari kasislerden geçeriz, aracın, bagajının 50-100 cm arkasına 200 kg konulduğunda nasıl davranacağını kestirebiliyor muyuz bu tip yerlerde. Ya da virajlarda arka tekerlerin o momente karşı koyabilmek için revize edilmesi gerekmez mi? 120 kg motosiklet + profilden yapılmış bir konstrüksiyon var ortada, taşıyıcı 40-50 kilo illaki vardır tüm aparatlarıyla, zaten 15-20 kg ağırlıkta bir sistem o yükü taşımaz (karbon fiber vs olmadığına göre) .

Bende 2004 CRV vardı, stepnesi kapakta malum. Bisiklet taşıyıcısı tekere takılan tiptendi. Askı 10 kg, bisiklet 10, 20 kg yi arkada hissederdim giderken. 200 ü her ne şekilde koyarsam koyayım baya baya hissederdim sanırım. Oysa CRV 2 tona yakın. Egeayı bilemiyorum ama 1200 kg olsa, ağırlığının %17 si kadar bir yükü arkasından daha geriye bir yere koyunca ağırlık merkezi ne kadar yer değiştirmiş olabilir, bunun hesabını da yapmak gerekebilir..

Yanlış anlamayın, güzel bir çaba var, tebrik ederim ama bu noktalar test edilmeden çok sağlıklı olmayabilir gibi geldi bana...
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,035
Hani bazen yolda giderken içimizin havalandığı rampa vari kasislerden geçeriz, aracın, bagajının 50-100 cm arkasına 200 kg konulduğunda nasıl davranacağını kestirebiliyor muyuz bu tip yerlerde. Ya da virajlarda arka tekerlerin o momente karşı koyabilmek için revize edilmesi gerekmez mi? 120 kg motosiklet + profilden yapılmış bir konstrüksiyon var ortada, taşıyıcı 40-50 kilo illaki vardır tüm aparatlarıyla, zaten 15-20 kg ağırlıkta bir sistem o yükü taşımaz (karbon fiber vs olmadığına göre) .

Bende 2004 CRV vardı, stepnesi kapakta malum. Bisiklet taşıyıcısı tekere takılan tiptendi. Askı 10 kg, bisiklet 10, 20 kg yi arkada hissederdim giderken. 200 ü her ne şekilde koyarsam koyayım baya baya hissederdim sanırım. Oysa CRV 2 tona yakın. Egeayı bilemiyorum ama 1200 kg olsa, ağırlığının %17 si kadar bir yükü arkasından daha geriye bir yere koyunca ağırlık merkezi ne kadar yer değiştirmiş olabilir, bunun hesabını da yapmak gerekebilir..

Yanlış anlamayın, güzel bir çaba var, tebrik ederim ama bu noktalar test edilmeden çok sağlıklı olmayabilir gibi geldi bana...

Arkada motosiklet varken süratli olmamak gerekiyor. Daha dikkat etmek ve ona göre bağlamak gerekiyor. Bu aracı yapan mühendis arkasında tek nokta bağlantıda 750 kg lık karavanı çekebilirsin demiş . Ben yükü arabanın şasesine 2 noktadan dağıttım. Ama kullandıktan sonra neler olacak onuda yazacağım

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:44 ----------

Benzer aparatlar var, ama sorun taşıyacak aracın kapasitesinde:

https://www.amazon.com/Black-Widow-MCC-600-Motorcycle-Carrier/dp/B00WFIJ362

En donanımlı CRV bile taş çatlasın 1.5 ton. Ki zaten arabalar gibi şasesi olmayan unibody bir tasarım.

Bakın bu aparat tek nokta bağlantı ben çift yaptım. Avrupada zaten bu aparatlar zaten kullanılıyor
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,485
Ben aracın şasesinden çok sürüş güvenliği için endişe ederdim.Bagajına 100 kg lık motor koyduğum Clionun arkası ağırlaştığı için ön tekerin yere basma kuvveti azalıyor.Perpanın bir çıkışında yokuş aşağı inip sağa dönecekken sanki ön lastiklerin yerle teması hiç kalmamış gidi karsı kaldırıma çarpmıştım.Belki 30km hızdaydım.Burada o kadar arkaya 120kg yük yüklendiğinde ister bir ister dört noktadan olsun arabanın önde yere basma kuvvetinde bir azalma olacaktı.Bunuda göz önünde bulundurun.Yağmurda tutuşun azaldığı anlarda çok tehlikeli olabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst