- Katılım
- 8 Eyl 2016
- Mesajlar
- 2,486
Niye abi taksicilik yaparken telsiz kullanmadınmı hiç.
Niye abi taksicilik yaparken telsiz kullanmadınmı hiç.![]()
Öyle cocpit gibi bişey yok abi evde.Yapan arkadaşlar var onlar zaten ayrı dünyadalar.Bizimkisi bilgisayarda uçuş.Bizimkisi bu seviyede.Ama full cocpit yapıp uçan arkadaşımda var.Bu tür cocpit yapıp avm lerde deneyimleyebileceğin şekilde bu işi ticari yapan arkadaşta var.
[url=https://hizliresim.com/llbbnlb][url]https://i.hizliresim.com/llbbnlb.jpg[/url][/url]
https://winwingsim.com/view/index.html
https://flight-simulators.co.uk/acatalog/Full-F-16-Simulator-301.html
Benim hiç bilmediğim ve hiçte merak etmediğim bir mevzu ama nedendir bilinmez yazılanları ciddi ciddi okudum.![]()
Ben profesyonel simülatör anladım. Ama amatörce evde buda müthiş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
İsmet, alemsin.
Sabah sabah beni gülümsettin
Ama okuduğuna göre sardı demekki![]()
Ufuk abi bizde yılların uçuş simulatörcüsüyüz.Telsiz disiplini kullanımı hakkında bilgimiz var.Normal şartlarda değil angajmanda konum bilgi durum paylaşmak daha zor iş.Bizim iletişimler Awacs ile ayrı diğer koladaki uçağın lideri ile ayrı kule ile ayrı kendi kolundaki numaralarınla ayrı iletişim içindesin.F16 da iki temel telsiz var biri UHF kalanında diğeri VHF ikisininde kullanıldığı alanlar farklı.Havada telsiz disiplini ile ilgili bir motto vardır.Lider konuşur numaralar dinler diye.
Bizde tüm uçuşlarımızda telsiz kullanıyoruz sim üzerinden.Mesafeye ve aradaki engellere bağlı olarak gerçekçi simüle edilmiş.Bazı iletişim prosedürleri var bunların hepsini Türk Hava kuvvetlerinin kullandığı şekilde kullanıyoruz.
Mesela yukarıdaki yazıda 55 demişsin bilmeyen anlamaz ama aslında beş beş olarak kullanılır.Ses kalitesinin beş üzerinden kaç net olduğunu belirtmek için.:cat:
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------
Bu arada askeri havacılık ile ilgili simulasyonlarla ilgilenen varsa yardımcı oluruz.Digital Combat Simulator ile uçuyoruz.Filomuz temelde F16 filosu ama aramızda F18 F15 Heli ile Apache UH1 uçanlar var.
Öyle cocpit gibi bişey yok abi evde.Yapan arkadaşlar var onlar zaten ayrı dünyadalar.Bizimkisi bilgisayarda uçuş.Bizimkisi bu seviyede.Ama full cocpit yapıp uçan arkadaşımda var.Bu tür cocpit yapıp avm lerde deneyimleyebileceğin şekilde bu işi ticari yapan arkadaşta var.
[url=https://hizliresim.com/llbbnlb][url]https://i.hizliresim.com/llbbnlb.jpg[/url][/url]
https://winwingsim.com/view/index.html
https://flight-simulators.co.uk/acatalog/Full-F-16-Simulator-301.html
Arkadaslar kazanması zor bir sınav mıdır ? Gördüğüm kadarıyla oldukca yaygın ama 1 hafta gibi kısa bir süre calısılarak alınabilir mi ? aydınlatırsanız sevinirim
Ben de Çanakkale Kıyı Emniyetine uğrayacağım. İstanbuldakine gidemeyeceğimize göre. Geçen sene almadım,pişmanım.
Mudanyada çok güzel HF çalışılır. Tavsiye ederim.
Bu QTH: KN... kısmı nasıl oluyor? KN40KX'e nereden bakıyoruz da neresiymiş anlıyoruz?Mudanyada çok güzel HF çalışılır. Tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------
TA1TAQ QTH: KN40KX 73
AÇIKLAMA :
TA1VI mesajında, konum bilgisini verip selamlar gönderiyor.
Aynı, "Ben Ahmet, Bursa Mudanya'dayım, Selamlar" demekle eşdeğer.
QTH konum bilgisi. KN ise tüm dünyada geçerli bir harita bilgisi.
Ben bu QTH bilgisine baktığımda, TA1VI 'nın İstanbulda olduğunu, bulunduğu semti,
o semtin yaklaşık olarak neresinde olduğunu anlayabiliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
--------------
...
Bu QTH: KN... kısmı nasıl oluyor? KN40KX'e nereden bakıyoruz da neresiymiş anlıyoruz?
Abi alamadık ki ekipmanları elektronik bilgimde sınırlı uluslararsı ilişkiler mezunuyum çevrede de bilen yok.
Bu QTH: KN... kısmı nasıl oluyor? KN40KX'e nereden bakıyoruz da neresiymiş anlıyoruz?
[/https://www.qrz.com/gridmapper
HF cihazların fiyatları baya baya düştü. Bir Almanın Türkiyede imalat yaptığından bahsetmiştim. Cihazları süper güzel çalışıyor. Bir çok kişi esilenip geliştirdiler.
Şimdi yeni bir model çıkardı. 5 band çalışan digital ve mors cihaz. SSB dinleme yapılabiliyor. SSb çıkış yapmak için bir yazılım update üzerinde çalışıyor. Bittiğinde 95 USD gibi bir rakama satacak sanıyorum ki oldukça iyi bir fiyat. Ürettiği cihazlar hafifliği nedeniyle dağlarda Qso yapanların tercihi oluyor genelde.
Sitesi : http://www.qrp-labs.com
Türkiyeden sipariş verildiğinde enişte indirimide yapıyor
Çıktığında haber veririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------
Bu QTH: KN... kısmı nasıl oluyor? KN40KX'e nereden bakıyoruz da neresiymiş anlıyoruz?
[/https://www.qrz.com/gridmapper
Anteni nasıl bişey almaklazım aslında bir tanede sabit vhf-uhf istiyorum. Bende pmr, uvh-uhf ve marine el telsizleri var.
Anteni nasıl bişey almaklazım aslında bir tanede sabit vhf-uhf istiyorum. Bende pmr, uvh-uhf ve marine el telsizleri var.
Antende üç önemli kriter;
Kullanılacak frekansa göre anten boyu
Antenin kullanım frekansta rezonansa girmesi
Antenin vericiyle match edilmesi (SWR)
Sadece VHF-UHF için bir anten isteniyorsa iş genelde kolay.
Piyasada çok sayıda kamçı anten var.
Ama kendim yapayım dersen MOXON anten tavsiye ederim. Gürültüsü düşüktür.
Yönlendirilebilir. Yönlendirilebildiği için ışıma tek yönde olacağından,
kamçı antenli el telsiziyle örneğin 20km görüşebilirken, Moxon antenle 50km mesafeye gidebilirsin.
Yapımı son derece basittir.
Ama anten yapımında el altında bir anten analizör olması önemli.
NanoVNA lar var. Fiyatları oldukça düştü. 2.000 liralara alınabiliyor.
Bayağıda işe yarıyor.
Youtubeda bununla ilgili çok sayıda video var.
Ben, ya kendi yaptığım 1:49 Unun ile 20 metre teli anten olarak kullanıyorum
Yada pekte matah olmayan Outback 1899 anteni araba üzerine mıknatıs tabanlıkla oturtup, HF, VHF, UHF te kullanıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
------
17.Şubatta Rivadaydım.
TA-0112 Elmasburnu Tabiat Parkını aktive ettim.
Antenim 1899 whip araç üstü tutturulmuş antendi. Cihaz Yaesu FT-897d.
Güç 50 watt çıkışa ayarlıydı.
Boş bir frekans bulup bir kaç kontrolden sonra POTA grubuna 21,335 Mhz frekansımı ve parkımı bildirmenin ardından,
"CQ Pota CQ Pota, This is TA1TAQ, Parks On The Air in İstanbul-Türkiye, standby"
şeklinde 2 mandalın ardından çağrılar yığılmaya başladı.
O kadar yoğun çağrı vardıki, yemek yemeğe fırsat bulamadım.
Çoğu 21 Mhz bandında olmak üzere 145 Qso yaptım.
Bu Qso ların tamamı SSB (konuşma) ve 35 kadarı Kanada ve Abd ile.
Ulaştığım en uzun menzil 10.070 km ile Texas-Abd.
Yağmurlu bir hava olduğunu ve RF dalgaların yağmur damlaları tarafından soğurulduğunu düşünürsek çok iyi mesafe.
Çoğu raporun 5/5 ve üzerinde olması bulunduğum konumun doğru tercih olduğunu gösterdi.
.
.
[url]https://i.hizliresim.com/q7qonem.jpg[/url]