Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

F1 2008 Sezonu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Ön kanat böyle olsun ya, daha güzel. Bi de şu yandaki çıkıntılardan kurtulsak tam olacak.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Burun MP4-22'ye göre daha yüksek. Şu an köprü ve boynuzlar yok ama nette herkesin beklentisi testlerde asıl çıkıntıları görmeye başlayacağımız yönünde.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  3. #23
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    F2008'in de ilk yarış öncesi değişiceği söyleniyor..

  4. #24
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Kaçınılmaz olarak. Tabii ki değişecek. Daha önlerinde 2 küsür aylık test zamanı var.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  5. #25
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ve bir dünya şampiyonunun kötü bir arabayla uçamayacağını göreceğiz. Bu da Schumi'nin yenilmezliğinin tamamen kendi eseri olmadığını, arabanın da payı olduğunu gösterecek .
    Bir cümle içinde birden çok hata yapmışsın

    Aslında çok güzel ve doğru bilgiler veriyorsun bu başlıklarda ve birçok meraklı faydalanıyor.

    Dikkat ediyorum da bu tür hataları sadece M. Schumacher ya da Ferrari söz konusu olduğu zaman yapıyorsun. Tabi müspet yönde de McLaren için olabiliyor bu hatalar

    Başlayalım düzeltmelere :

    1) M.Schumacher dünyaya gelmiş geçmiş en büyük Formula pilotudur. Diğer hiç biri yanına bile yaklaşamaz ! Sadece istatistik olarak değil, aynı zamanda tüm otoritelerin de hemfikir olduğu bir konudur bu... ( Bu yanlış yukardaki cümle içinde anlaşılmıyor ama ben senin ne düşündüğünü bildiğim için, bulunsun diye yazdım. )

    2) Alonso denilen at hırsızından yola çıkarak, işi M.S. ye bağlamanı sana yakıştıramadım

    3) Evet, büyük bir pilot her araba ile şampiyon olamaz belki ama, o arabayı en kısa sürede şampiyon bir araba haline getirir. ( Bkz. M.S ve Prost ) Üstelik o araba ile de sezon içinde hiç beklenmeyen iyi neticeler çıkartır.
    Not: Alonso büyük bir pilot değildir, hatta şampiyon bile değildir. O sadece şampiyon bir arabanın birinci pilotudur. Aynen Damon Hill ve Villeneuve gibi...

    4) Schuminin yenilmezliğinde arabaların tabii ki payı vardır, ama yüzde tek haneli

    5) Aşağıda ki tespitin için seni kutluyorum, herhalde ağzından kaçtı....
    Bu da Schumi'nin yenilmezliğinin

    Neyse "hata" falan işin takılma kısmı tabii ki. Bu başlıkları iyi ki açıyorsun. Ben de yeni başlığı görünce bir yazı ekleyeyim ki, başlığa aboneliğim olsun istedim.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  6. #26
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Schumacher iyi pilot doğrudur. Ama geçilmez değil. Beğenmediğmiz Alonso'ya Ferrari motoru yüzünden şampiyonluğu verdi. Araba işin yarısı bu işte bence...

  7. #27
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Schumacher istatistiksel olarak en başarılı pilottur, doğrudur. Ama en büyük pilot diyemeyiz. Daha önceki şampiyonların hiçbiri Schumacher yarıştığı gibi bir dönemde yarışmadı ki bu dönemde Hakkinen dışında -ki 3 sene zorlama şansı oldu- adam gibi rakibi olmadı. Yine bu dönemde Ferrari'nin de adam gibi rakibi olmadı. Sonuçta geçtim pilotu, araba olarak bile zorlanamayınca tabii ki Schumacher'in yenilmezliği olur.
    Ayrıca istatistik nereden baktığınıza göre değişir. Biri derse ki Schumi en çok pol pozisyonu kazanmış adamdır. Ben de derim ki Senna, Schumi'nin sağlam ve rakipsiz arabalarla kazandığı pol pozisyonu sayısını dişli rakiplere karşı Schumi'nin yarısı kadar yarışa çıkarak başardı derim. Yani Senna'nın pol pozisyonu yüzdesi Schumi'nin iki katına yakın. Bu da bir istatistik.
    biri derse ki Schumi en çok yarış kazanan pilottur, ben de derim ki 2002 ve 2004'te Ferrari'nin rakibi yoktur ki o iki sezon olmasa o rekoru da kıramazdı, kaldı ki Rubens'in verdiği birincilikler de cabası. Gördüğünüz gibi gayet objektif değerlendirmeler
    Alonso için dediklerine katılıyorum zaten, biliyorsun. Daha takıma geldiği duyurulduğunda McLaren'in hata ettiğini belirtmiştim. Söylediğimde de ne yazık ki haklı çıktım.
    Not: Bu yazdıklarım Schumi'nin kötü pilot olduğunu göstermez. Hatta en iyi pilotlardan biridir. Ama içinde bulunduğu şartları değerlendirmeden en iyi pilot demek düz mantık olur. Peki en iyi pilot kim? Aynı şartlarda yarışmadıkları için kıyaslanmaları mümkün olmayan pilotlardan biri. Onun içindir ki en başarılı pilot vardır ama en iyi pilot yoktur, en iyi pilotlar vardır.

    Ve McLaren MP4-23 piste köprü kanadıyla beraber çıktı
    May the Force be with McLaren Mercedes

  8. #28
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu da Schumi'nin yenilmezliğinin tamamen kendi eseri olmadığını, arabanın da payı olduğunu gösterecek .
    Bunu zaten schumacherin ferrrariye ilk geçtiği yıllarda gördük.94'te 8 95'te 9 yarış kazandı, takip eden 96'da 3, 97'de 5, 98'de 6, bacağının kırıldığı 99'da 2 yarış kazanabildi.

    Alonso'ya gelirsek,kişiliği hakkında yorum yapmayacağım ama bence 2006 sezonunda schumacherden iyi bir pilot olduğunu kanıtladı; eğer Mclaren Hamilton'ı Alonso'ya avantaj sağlamak için yavaşlatsaydı (ferrarinin her zaman schumi için yaptığı gibi) üst üste 3. kez şampiyon olacaktı(Bana sorarsanız Hamilton'a avantaj sağlamak için Alonso yavaşlatılmalıydı - zaten o yüzden çıngar çıktı).Neden derseniz Hamilton Alonso'dan iyi bir pilot.Birlikte hiç yarışma şansları olmadı ama bana sorarsanız Hamilton > Alonso > schumacher.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  9. #29
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hamilton > Alonso > schumacher.
    Bu da güzelmiş...

  10. #30
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Karşınızda Toyota TF108. Dikiz aynaları Renault'dan, önkanat McLaren'den alınma. Kendi geliştirdikleri ön kanat tasarımını da Ferrari kullanıyor.





    Ben hala sıralama yapmanın imkansız olduğunu düşünüyorum. Schumacher'in dönemindeki şartlar ve rakipler farklıydı, Senna, Hamilton diğerlerinin dönemindekiler farklı. Aynı dönemde yarışanlar için bile doğru kıyaslama yapmak çok zordur. 2007'de ne Hamilton, ne de Alonso yavaşlatılmadı. Alonso'yu en güzel Martin Brundle yorumladı ve 1 numara olmak istiyorsa takım arkadaşını yavaşlatmaya çalışacağına ondan daha iyi sürmeye çalışsın dedi ki benim görüşüm de bu yönde.
    Bugün gördük ki duyumlarımız yanlışmış. Hamilton'ın aracı 22, Heikki'nin aracı 23 numara. Her iki araç da 100'den fazla tur atmış bulunuyor.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  11. #31
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Birinci Kimi gerisi beni ilgilendirmiyor.

    Water; race, race, race.....

  12. #32
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Tecrübe konuşuyor

    Coulthard: 'F1 Schumacher'i özlemiyor'

    David Coulthard'a göre Formula 1, 7 defa dünya şampiyonu ünvanlı efsane pilot Michael Schumacher'i, emekli olduğu 2006 yılından bu yana özlemle anmıyor. "Bence hayat normal akışında devam ediyor" diyen Coulthard, konuya ilişkin olarak şu açıklamalarda bulundu:

    "Michael'ı ve tarzını özleyen insanlar vardır. Kendisi benim kariyerimin önemli bir zaman dilimini işgal etti onu yenmek son derece zordu. Onun yanında sürekli ikinci oldum. Belki de doğmamış olsaydı herşey daha farklı olurdu! Ama hayat gerçeklerden ibarettir. Aretık emekli oldu ve onun gelmesini hasretle bekleyenler çok az. Gidenlerin yerini dolduracak birileri mutlaka bulunur."

    TurkiyeF1.Com

  13. #33
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Ve bugün de BMW F1.08 günışığına çıktı. McLaren'in 2005'te geliştirip 2007 ortasında kullanmayı bıraktığı boynuzlar BMW'da kullanılmaya devam ediyor. Ön kanatta üst parça yok ama McLaren gibi muhtemelen sadece araç tanıtımı için kaldırılmış olup testlerde tekrar eklenecekler.





    May the Force be with McLaren Mercedes

  14. #34
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Schumacher istatistiksel olarak en başarılı pilottur, doğrudur. Ama en büyük pilot diyemeyiz. Daha önceki şampiyonların hiçbiri Schumacher yarıştığı gibi bir dönemde yarışmadı ki bu dönemde Hakkinen dışında -ki 3 sene zorlama şansı oldu- adam gibi rakibi olmadı. Yine bu dönemde Ferrari'nin de adam gibi rakibi olmadı. Sonuçta geçtim pilotu, araba olarak bile zorlanamayınca tabii ki Schumacher'in yenilmezliği olur.
    Fikirler sabit olunca, laflar da bi öyle bi böyle oluyor Biraz yukarda araba sayesinde şampiyon oldu denilen Schumacher, dönemin açık ara en iyi arabası Williams Renault' yu geride bıraktı. O fark hiç bir zaman Ferrariye nasip olmadı !

    Nitekim Ferrarinin Mercedesi geçtiği ilk yılda da kesin kes Mercedes daha üstün bir araç idi, hatta ikinci yılda da...

    Gelelim ısrarla söylediğim ama hiç kimsenin bir türlü yorumlamadığı meseleye...

    Schumacher Ferrari'ye geçtiğinde, Ferrari tarihinin en acı günlerini yaşıyordu. Markalar sıralamasında ilk üç hayal olmuştu. ( Burada büyük pilotun aldığı riski değerlendirin ) O dönemde yüzdesel istatistiklerinin ciddi bir düşüş gösterdiği de ayrı bir mesele...

    Ferrari patronlarına şöyle bir soru soruldu : "Araba bu kadar kötü durumdayken, niye dünyanın en büyük pilotunu transfer edip, bu kadar para ödediniz ?

    Cevap şöyle geldi : "Biz onu bu arabayı sürsün diye değil, geliştirsin diye transfer ettik."

    Nitekim aynen de öyle oldu ve Schumi mekaniklerle birlikte Ferrariyi dilinize dolanan duruma getirdi. Yani anasının ak sütü kadar helaldi o araba ona...

    Arzu eden o yıllardaki Ferrari sonuçlarına bakabilir

    Unutmayın ! Mekanikler ne yapacaklarını bilemezler ise, arabayı geliştiremezler.

    Haklı olduğunuz bir nokta var. Geçmişte pilotlar daha denk, arabalar da aynı seviyelerde idi...

    Ama Schumacher gelince pilotlar arası eşitlik bozuldu. Mansell ve Lauda'nın Schumacher ile ilgili söyledikleri, sanıyorum bizim TV başında atıp tutmamızdan daha ağırlıklıdır. Bu 2 pilot da nerede ise adı geçen bütün diğer pilotlar ile aynı dönemde yarıştılar.

    Evet. Schumi pek sevilmedi ( Almanlar, İtalyanlar ve ben hariç ) Ama zaten bunun bedelini de ödedi. Yarış pistinde başta Coulthard ve Villeneuve olmak üzere sürekli onu zora soktular, rakiplerini ise rahat bıraktılar.
    Ama hani nasıl futbolda "büyük takımsan, hakemide yeneceksin" diye bir laf varsa, Schumide bu 3. sınıf pilotları komik durumlara düşürerek amacına ulaştı. Sonra bir de ikinci pilotlarına laf ederler. Yahu Schumiye bi kendi ikinci pilotu yardım ediyodu, rakibine pistteki geri kalan tümü...

    Bazeı bilgilere ansiklopedilerden ya da internet sitelerinden bilgi almakla olmuyor, seyretmek ve yaşamak lazım !

    Pek tabii ki, herkesin kendi fikri olacaktır, ancak şu şekilde olursa daha uygundur : "ben şu pilotun sürüş tarzını daha çok beğeniyorum, Raikonen daha yakışıklı" gibi. Ya da istatistiklerden yararlanarak "Pole yüzdesi" gibi değerlendirmeler de olabilir.

    Ama o zaman da hemen şu soru akla gelir: pilotların esas işi yarış kazanmak olduğuna göre, acaba birincilik/yarış yüzdesi en iyi olan kim ? ( Ferrari de boşa geçen ilk yıllara rağmen)

    Hemen atlayıp da, yeni oğlanı söylemeyin yalnız

    Sahi, water ! Sen bu işleri iyi yapıyorsun. Şu yarış kazanma ile ilgili istatistikleri buraya ekler misin, rica etsem
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  15. #35
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    İlk cümleni senin için de kullanmak mümkün ledo

    Hala kimsenin anlamadığı birşey var ki o da Schumacher'e asla kötü bir pilot demediğimdir. Hatta iyi pilot bile demem. Schumacher çok iyi bir pilottur, gelmiş geçmiş en iyi birkaç pilottan biridir. Benim görüşüm burada farklılaşıyor ve bu üç beş pilottan hangisinin en iyisi olduğunu yarıştıkları şartlar farklı olduğu için sağlıklı bir kıyaslama yapılamamayacak olmasından dolayı bilemeyiz diyorum.

    Schumacher'in Ferrari'yi nereden alıp nereye götürdüğünü tartışmaya bile gerek yok -ki karşıma en sık çıkarılan savunmalardan biri budur-. Teknik araç bilgisi açısından hiçbir pilot Schumacher'in eline su dökemez. Ama araç geliştirmek pilotluk değildir. Schumacher dağılmış bir Ferrari'yi toplayıp mükemmel bir takım haline getirdi diyerek onun en iyi pilot olduğunu değil, mükemmel bir teknik adam olduğunu söylemiş olursunuz ki buna bir itirazım yok. Onun için bu konuyu en iyi pilotluk kavramıyla karşılaştırmayalım.

    Hmmm, sonra. Schumacher tabii ki kendinden iyi Williams Renault ve McLaren'i geçebilecek kapasiteye sahip. Aksi olsa en iyi birkaç pilottan biri olmaz, çok iyi pilot olurdu. Ayrıca, bunu Schumacher'in başarısında arabasının büyük payı lafına istinaden yazmışsın. Altında süper araba olduğu yıllar 2002 ve 2004. 2002'de 11 galibiyet, 2004'te 13 galibiyeti var, toplamda 24 galibiyet. 16 yıldaki toplam galibiyet sayısının 91 olduğunu düşünürsek 2 yıldaki 24 galibiyetin -ve doğal olarak arabanın da- başarısındaki büyük payını daha iyi anlarız.

    Mansell ve Lauda'dan örnek vermişsin. Daha saygın Sir Frank Williams'ın bir sözünü vereyim: "Senna bir kahramandır, Schumacher ise bir şampiyon". Katılıp katılmamak size kalmış.

    Schumacher sevilmedi derken orada duralım. Dediğin gibi bazı şeyleri izlemek gerekiyor. Schumacher tur bindirilirken anında yol verilirken McLarenler'e virajlar boyunca yol verilmediğini çok gördüm ben. Schumacher'in kirli taktiklerini de çok gördüm. Son zamanlarda sportmen tavırlarını görmüş olabilirsiniz ama F1'i epey zamandır izleyenlere sorarsanız Schumacher'in kirli taktiklerine dolu örnek verirler. Benim 2000'li yıllarda gördüğüm bir örnek Silverstone'da Alonso'yu çizgi dışına iterek yarış dışı kalmasına sebep olmasıdır. Startta Schumacher'in karıştığı büyük kazalarda tekrar start verilirken 2003 Almanya'da şampiyon adaylarının karıştığı start kazasında tekrar start verilmemiştir. Schumacher ve Ferrari'yi FIA hep sevmiştir.

    Dediğin gibi istatistiklerden yararlanarak pole yüzdelerini verdim. Galibiyet yüzdesinde de Juan Manuel Fangio 29/51 ile en yüksek zafer yüzdesine sahiptir. Schumacher gibi 290 yarış yarışamamıştır ama onun döneminde de arabalar günümüzdeki gibi sağlam değildi. Şimdi Schumacher Ferrari'yi o hale getirdi derseniz onun ayrı bir konu olduğunu en başta belirtmiştik.

    Özetlemek gerekirse, şu anki pilotlar arasında Schumacher ile kıyaslanabilecek bir pilot yok. Kısa vadede her pilot gibi Schumacher de geçilebilir ama günümüz şartlarında benzer şartlarda -ki aynı şartlar bir daha oluşur mu bilinmez- benzer bir başarıyı yakalamadıkça şu anki pilotlar Schumacher ile kıyaslanamaz. Belki ondan daha iyi bir pilot gridde vardır -ki kimse aksini kanıtlayamaz- ama kıyaslanabilmesi için daha çok fırın ekmek yiyerek kendini göstermesi gerekir. Schumacher'in kıyaslanması gerekenler eskilerin ağır topları ve o zamanın şartları şimdiden çok farklı olduğu için doğru kıyaslama yapmak imkansızdır. Bu üç beş adam gelmiş geçmiş en iyi pilotlardır ancak hangisi en iyisidir söylenemez. Söylenebilecek olan Schumacher'in gelmiş geçmiş en başarılı pilot olduğudur. Hala yetmiyor ve Schumacher'in en iyi pilot olduğunu söylememi istiyorsanız beklemeye devam edin, ama umut etmeyin .
    May the Force be with McLaren Mercedes

  16. #36
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Water, amma da doluymuşsun Schumi hakkında

  17. #37
    richy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2006
    beyler biletler satışa çıktı 31 Ocak'a kadar bazı tribünlerde indirim var kaçırmayın. Geçen sene paddock club çekilişi vardı. bu sene herhangi bişi yok sadece kampanya.
    ==============================
    ==============================

  18. #38
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Valla cevap hakkı doğdu, yazdım
    Şimdi de ledo cevap hakkını kullanıyor galiba
    Bilet fiyatlarına gelirsek daha önceki sezonlarda da erken alınan biletlerde kampanya uygulandı. Ancak Türkiye'de şöyle istisnai bir durum var. Normalde F1 biletleri belli bir tarihe kadar indirimli satılır, sonra normal fiyata geçer ve hatta yarış yaklaştıkça artar. 2 yıldır Türkiye'de olan ise şudur: Erken dönemde kampanya yine vardır, o tarihten sonra fiyatlar yine normale döner. Ancak yarışa bir iki ay kala pistin ana sponsoru Petrol Ofisi kampanyası başlar ve neredeyse erken tarihte alınan indirimli biletlerden daha ucuza bilet satışı başlar. Bunu da gözönünde bulundurun.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  19. #39
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Schumacher'in Ferrari'yi nereden alıp nereye götürdüğünü tartışmaya bile gerek yok -ki karşıma en sık çıkarılan savunmalardan biri budur-. Teknik araç bilgisi açısından hiçbir pilot Schumacher'in eline su dökemez. Ama araç geliştirmek pilotluk değildir. Schumacher dağılmış bir Ferrari'yi toplayıp mükemmel bir takım haline getirdi diyerek onun en iyi pilot olduğunu değil, mükemmel bir teknik adam olduğunu söylemiş olursunuz ki buna bir itirazım yok. Onun için bu konuyu en iyi pilotluk kavramıyla karşılaştırmayalım.
    Karıştırmayalım mı ? Sevgili Water ! Yılda 10 ila 25 milyon € kazanılan bir meslekten bahsediyoruz. Pek tabii ki, her sürücü işin teknik kısmını da çok iyi bilmek zorunda. Ancak sadece sınırları çok daha yukarda olan pilotlar en iyi datayı teknikerlere sağlayabilirler. ( Hatta, Tom Cruise'ın oynadığı bir film vardı, orada da bu konu vardı )

    Ayrıca tüm Formula camiasında bu konu senin tabirinle "karıştırılıyor" herhalde

    Mansell ve Lauda'dan örnek vermişsin. Daha saygın Sir Frank Williams'ın bir sözünü vereyim: "Senna bir kahramandır, Schumacher ise bir şampiyon". Katılıp katılmamak size kalmış.
    Sevgili F. Williams'ın kendisi için yarışmış ve hatta yanlış hatırlamıyorsum kendi arabasında ölmüş birisi ile, kendisine ait tarihinin en iyi arabasını şampiyonluktan etmiş başka bir pilot arasında pek objektif kalacağını zannetmiyorum. Zaten benim için bir patronun değil de gerçek bir yarışçının yorumu daha geçerli...

    Schumacher sevilmedi derken orada duralım. Dediğin gibi bazı şeyleri izlemek gerekiyor. Schumacher tur bindirilirken anında yol verilirken McLarenler'e virajlar boyunca yol verilmediğini çok gördüm ben. Schumacher'in kirli taktiklerini de çok gördüm. Son zamanlarda sportmen tavırlarını görmüş olabilirsiniz ama F1'i epey zamandır izleyenlere sorarsanız Schumacher'in kirli taktiklerine dolu örnek verirler. Benim 2000'li yıllarda gördüğüm bir örnek Silverstone'da Alonso'yu çizgi dışına iterek yarış dışı kalmasına sebep olmasıdır. Startta Schumacher'in karıştığı büyük kazalarda tekrar start verilirken 2003 Almanya'da şampiyon adaylarının karıştığı start kazasında tekrar start verilmemiştir. Schumacher ve Ferrari'yi FIA hep sevmiştir.
    Bir takımı tutuyorsan, futbolda da olduğu gibi şartlı bir refleks oluşur.Kendi aleyhine olan durumları görürsün, lehine ya da başkasının aleyhine olanı aynı oranda algılamazsın. Benim için de geçerlidir bu....

    Eğer iş görme meselesi ise herkes seyrettiği oranda neler gördü.
    Mesela ben rahmetli Senna'nın Japonyada Prost'a kasten vurup şampiyon olduğunu gördüm. Hem de Schuminin Villenueve yaptığının çok daha aşikar biçimde. O yıl Senna şampiyon oldu, Schuminin ise onu seven FIA tarafından puanları silindi. Ama Senna kahraman, Schumi çirkef...

    Ben F1'i epeydir seyredenlerdenim. Schumiden önce başladım. Senna, Prost ve Mansell'i seyrettim. Laf aramızda Prost'u daha çok beğenirdim. Schumi tüm kariyeri boyunca daha önce başka pilotlar tarafından yapılmamış bir aşırılık yapmadı ve çizgiyi geçmedi ( Mesela Coulthardın kendisine Belçikada yaptığı gibi bir adilik yapmadı) Sadece çok göz önünde olduğu için o yapınca dikkat çekti...


    Hala yetmiyor ve Schumacher'in en iyi pilot olduğunu söylememi istiyorsanız beklemeye devam edin, ama umut etmeyin .
    Hayır bu başlıkta söylediklerin bana yetiyor. Esas amacım zaten bu sitede sağlaması çok zor olan seviyeli bir tartışma yapıp, her iki tarafın da bilgilerini tazelemesi ve arttırması...
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  20. #40
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Dediğin gibi, işin teknik kısmını bilmek çok önemli ama işin teknik kısmını çok iyi bilmek birisini en iyi pilot yapmaz. Öyle olsa pilotlar değil araç tasarımcıları yarışırdı. İyi pilotun işi pist üstündeki işidir. Onun içindir ki Schumacher'in müthiş araç geliştirmesini, müthiş takım derlemesini en iyi pilotluk tezi için kullanmayın. Her yönden gelişmiş pilot kavramı derseniz benim de Schumacher'den daha her yöne hakim tanıdığım veya bildiğim pilot yok. ama asıl iş olan pist üstündeki işe gelirseniz dediğim nedenlerden ötürü sağlıklı bir kıyaslama yapamazsınız.
    Spa'daki Coulthard-Schumacher olayı hakkında bazı kişiler de Coulthard'da kasıt olmadığını söylüyor. Bu da dediğin gibi baktığın tarafa göre değişen bir durum.
    Son olarak, evet, seviyeli tartışma yapmak zor. Hele ortalıkta bir sürü işi bilmeyen ve dolayısıyla seviyeli tartışmak yerine doğrudan aşağılamaya başlayanlar varken bizim tartışmalarımız çok değerli oluyor
    Karşıt görüşlerin için teşekkürler
    Bu arada RB04 de günışığına çıktı.
    May the Force be with McLaren Mercedes


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)