Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Amatör Telsizcilik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Amatör Telsizciliğe meraklı arkadaşlar,

    2024 yılı ilk sınav duyurusu yapıldı.

    2024 yılı ilk sınavı 10.Mart.Pazar günü Kıyı Emniyetinin Sefaköy yerleşkesinde yapılacak.

    Sınava girebilmek için, en geç 23.Şubat günü mesai saati sonuna kadar başvurmanız ve
    sınav harcını yatırmanız gerekiyor.

    2024 yılı sınav harcı;

    Şehit eş ve çocukları ile gazi, eş ve çocukları sınav ücretinden muaf
    Öğrenci ve engelliler için 283 TL
    Diğer adaylar için sınav giriş ücreti 565 TL

    Daha detaylı bilgiye aşağıdaki Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü duyurular linkinden ulaşabilirsiniz.


    SINAV DUYURU LINKI ve AÇIKLAMALAR

    -----------------

    NOT :

    Amatör Telsizcilikle ilgili bir başlık göremediğimden uzuuuun bir yazıyla Hobiler konusu altına,
    "MT - Amatör Telsizci Grubu" şeklinde bir başlık açmıştım.

    Ne yazıkki aradan 2-3 ay geçmesine rağmen yöneticiler tarafından onaylanmadı ve başlık aktif olamadı.
    O yazıyı yazmak için çok uğraşmıştım. Tekrar yazmak için vakit harcamak zul geldiğinden başka yerdede değinmedim.

    En azından şimdi sormuş olayım.
    Aramızda Amatör Telsizci varmı?
    Bu hobiye merakı olanlar varmı?
    espresso ve MeliksahMELO bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Selamlar ufoz hocam, ben varım. 80'li yıllarda başlayan CB merakı 90lı yıllarda Amatörlüğe evrildi.. müthiş zordu o yıllarda amatör lisans sahibi olmak, sınavlar çok ağırdı, kanun, yönetmelik,işletme, elektronik, mors dan sınava girilirdi, halen aynı konu başlıklarından sinava giriliyor fakat cok çok basite indirgenmiş durumda. O yıllarda aldım belgemi halen A sınıfı amatörüm, eskisi kadar havaya çıkmıyorum sadece. Çok ama çok emek verdik maddi manevi Amatörlüğe.. çok anılar biriktirdik anlat anlat bitmez derler ya öyle..
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    TA4ZG Şaban Zihni GÖNEN, QTH: Denizli
    Eskiden 2 dönem TRAC Denizli şube başkanlığı yaptım. 73

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ufuk Abi bu belgeyi alsak ne işimize yarar ve nerede kullanabilirizi de anlatsak güzel olur.

  5. #5
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar ufoz hocam, ben varım. 80'li yıllarda başlayan CB merakı 90lı yıllarda Amatörlüğe evrildi.. müthiş zordu o yıllarda amatör lisans sahibi olmak, sınavlar çok ağırdı, kanun, yönetmelik,işletme, elektronik, mors dan sınava girilirdi, halen aynı konu başlıklarından sinava giriliyor fakat cok çok basite indirgenmiş durumda. O yıllarda aldım belgemi halen A sınıfı amatörüm, eskisi kadar havaya çıkmıyorum sadece. Çok ama çok emek verdik maddi manevi Amatörlüğe.. çok anılar biriktirdik anlat anlat bitmez derler ya öyle..
    Eskiden sınavlar çok zordu. Benim meslek Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği olduğu halde şu mors belası yüzünden sınava yıllarca hiç girmedim.
    CB telsiz olayını bir türlü sevemedim. Ama 80 lerden beri kısa dalga dinlerim. Kısa dalga derken amatör bandlarda QSO yakalamaya çalışırım. Sonunda geçen yıl bu zamanlar birden aklıma düştü. Bizim model uçak yarışmalarının bazıları açık arazide yapılıyor. Uçak başını alıp 2-3 km gidebiliyor. PMR telsizlerde bir işe yaramıyor tabi. Hadi dedim bakayım bakalım sınavlar nezaman nasıl diye. Tamda bu zamanmış yine. Harcı falan yatırdım.
    Bu arada Elektronik ve Haberleşme Mühendisi olduğumuzdan biz teknik bölümden muafmışız.

    Ben yine "ulan gene kalkacak mors dinletecekler, ben anlayamayacağım2 derken sınav günü geldi.
    Bu arada internetten biraz eski sorulara baktım.
    Sınav 13:00 teydi. Sabah 10:30 dan 12:00 ye kadar isteyenler eğitime katıldı.
    Eğitim dediğin toplam 3-4 sayfa. Ekranda anlattılar.
    Sınavda o sılaytta anlatılanların tamamı çıktı.
    Zaten bildiğim halde 100 alıp dikkat çekmek istemedim 2 soruyu silip bilerek yanlış işaretledim.
    Sonunda aldık A sınıfı belgeyi.
    Bu arada sınavda sorulan morsla ilgili tek şey yanlış hatırlamıyorsam SOS aşağıdakilerden hangisidir gibi bir şeydi.

    Tabi hemen çağrı işaretimi aldım (artık çağrı işaretini kendin seçiyorsun. Boştaysa hemen veriyorlar )

    Sınavdan sonra önce bir el telsizi aldım.
    Özellikle su geçirmediği ve DMR ı olduğu için TYT-MD-UV390 seçtim.
    Ama şu DMR denilen mereti hiiiiiç sevmedim. İnternetten radyo bana göre değil.

    Tabi ruhumuzda kısa dalga olduğu için hemen ikinci el bir Yaesu FT-897 + FC-30 otomatik tuneri edindim.
    (geçmiş yıllarda birkaç arkadaşın radyosunda HF'den çıkış yapmıştım)
    Ardından bir Outback 1899 kamçı anten.

    Cihazı almaya motorla gitmiştim. Hedefimde turlara giderken telsizi arka çantada yanıma almaktı.
    Tabi parasını ödeyip motor başına geldiğimde mümkün olduğunu ama efektif olmadığını gördüm.
    Cihaz 4.5 kg geliyor. Tabi birde akü taşımak gerek. Kafadan 10 kilo yaz.

    Ardından başladım youtubeda videolar seyretmeye. Xiegu G90 radyo çok hoşuma gitti.
    Dahili otomatik anten tuneriyle beraber 1.5 kg ağırlığında. Renkli waterfall ekranı var.
    Çıkış gücü en fazla 20 watt ve sadece HF bir cihaz olsada tam benim gibi gezen adam cihazı.
    Dünyada ev dışında HF aktivitesi yapanların çok kullandığı bir cihaz.
    Müthiş bir dahili tuneri var. 20 swr ye kadar anten match edebiliyor.
    Tel örgüyü tune etmişliğim var

    Neyse durum böyle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------

    Alıntı zihnigonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TA4ZG Şaban Zihni GÖNEN, QTH: Denizli
    Eskiden 2 dönem TRAC Denizli şube başkanlığı yaptım. 73
    Başlığı biraz yukarılarda tutabilirsek baya teklsizci çıkacağız herhalde
    Memnun oldum. 73 . TA1TAQ
    espresso, MeliksahMELO ve zihnigonen bunu beğendiler.

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ben cb halk bandında uzun yıllardır çıkış yapıyorum.10 sene önce amatörlüğe girdim kazanamadım benden sonra sistemde değişmiş c için bile mors sormuşlsardı soğudum girmedim bir daha amatör lisans için.Telsiz radyo ayrı bir zevk ve hobi...
    zihnigonen bunu beğendi.

  7. #7
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufuk Abi bu belgeyi alsak ne işimize yarar ve nerede kullanabilirizi de anlatsak güzel olur.
    Valla Kaan, 3 ay kadar önce sayfalarca yazıp başlık açtım Hobiler bölümünde.
    Nedense yönetici onayı olmadan yayınlanmıyormuş ve hala yayınlanmadı.
    Orada anlatmıştım ama kısaca özetlemek gerekirse;

    Aslında "Amatör Telsizcilik" aynı motosiklet kullanmak gibi bir hobi.
    Telsizciliği meslek olarak yapanları istisna tutuyorum tabiki.

    Bu amatör telsizciliğin Türkiyede 3 sınıfı var. Aldığın sınav notuna göre bunlardan birine ait belgeyi alıyorsun.
    A, B ve C sınıfları. A sınıfı her yetkiye sahip. C ye gittikçe kullanabileceği frekans ve güçler azalıyor.

    Amatör Telsizci ne yapar diye sorunca, benim vereceğim en temel cevap "hobi olarak icra eder, keyfini çıkarır" olur.
    Ama tabi bunun başka boyutlarıda var.
    Örneğin doğal afetlerde, haberleşmenin kesildiği zamanlarda koordinasyon görevine destek olmak amacıyla kolluk güçleri veya
    ekiplerinin yanında destek olarak yer alır.

    Örneğin geçen yıl depremde Amatör Telsizciler koordinasyonun sağlanmasında epey iş çıkardılar.

    Bu işin hobi tarafına gelirsek,
    Uzun, orta, kısa dalga şeklinde giden bir çok frekans var. Örneğin karasal tv yayınları UHF.
    Polis telsizleri VHF gibi.
    Amatörler bunların içinde en çok kısa dalgayla ilgilenirler. Kısaca HF (High Frequency) diyoruz.
    HF frekanslar 1 Mhzten başlayıp - 30 Mhz e kadar gidiyor.
    CB 'de HF nin sonlarında yer alıyor.

    Şimdi bu HF çok ilginç. Çok düşük güçlerle dünyanın öte ucuyla konuşabiliyorsun. Hemde sesli olarak.
    Nedenide HF radyo dalgaları iyonesferin içerisine girip iyonesfer tabakası içerisinde yansımayla yol alıp balka bir yerden çıkıyor.
    İyonesferin hangi frekans için daha iyi davrandığı an be an değişiyor. Bunu online haritalardan takip ediyoruz.
    Ama şunu biliyoruzki güneşin döngüleri var. Biz şu anda bu döngünün neredeyse HF için en iyi denilebilecek tepe noktasındayız.
    Daha sonra 25 yıl bu tepe nokta için beklemek gerekecek.

    Tüm dünyada farklı farklı gruplar var.
    SOTA (Site On The Air) grubu daha çok dağlara çıkıp HF telszi haberleşmesi açmaya deniyor.
    POTA (Parks On The Air) grubu doğa parklarına gidip HF telsiz haberleşmeyi yapıyor.

    Ben POTA grubundayım.
    POTA Türkiye için çok yeni.
    Türkiye çapında onaylanmış 326 parkımız var. Bunlar Orman Bakanlığına bağlı.
    Dünyadaki Amatörler bu parklardan çıkış yapan amatörlerle haberleşip Türkiye'yi log defterlerine eklemek için can atıyorlar.
    Bizlerde gittiğimiz parkları mümkün olduğunca tanıtmaya çalışıyoruz.

    HF de çalışmak çok büyük bir para gerektirmiyor.
    Hatta cihazları kendinde lehimleyip yapabiliyorsun.
    İyi bir propagasyonun olduğu zamanda (iyonesfer şartları), 5 watt güçle 16.000 km uzaktaki biriyle mors alfabesiyle haberleşebiliyorsun.
    Birde WSPR grupları var. Bunlarsa çok am çok güçlerle çok uzun mesafe haberleşiyorlar.
    10 miliwatt güçle (ki bu güçle bir led daha zor ışık verir) 6.000 km uzağa erişmek mümkün ve yapanlar var.

    Ben daha çok 14 Mhz ve 21 Mhz frekans bandlarında çalışmayı seviyorum.
    Benim şimdilik rekorum 27.Ocakta 15 watt güçle, 21.226 Khz frekansta, balkondaki 2 metrelik bir çubuk antenle,
    10.300 km Endonezya - Bali ile sesli görüşme oldu. O gün, o anda muhteşem bir propagasyon vardı.
    Üstelik her ikimizin ses kalitesine ilişkin raporları 59 olan en üst seviyeydi.

    Cumartesi günü Marmaracık Koyu tabiat parkından yaptığım POTA çalışmasında 10 Amerika ve 2 Kanada kontağım oldu.
    Birde İrlanda açıklarında gemiyle görüşme yaptım. Ha birde Zimbabwe var.
    Kontak şeması aşağıdaki gibi.

    Özetle Amatör Telsizcilik böyle bir şey ama, niye anlattıysam artıkın, çünkü bu telsizcilik seni sarmaz Kaan

    .



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben cb halk bandında uzun yıllardır çıkış yapıyorum.10 sene önce amatörlüğe girdim kazanamadım benden sonra sistemde değişmiş c için bile mors sormuşlsardı soğudum girmedim bir daha amatör lisans için.Telsiz radyo ayrı bir zevk ve hobi...
    Artık sınav o kadar kolaylaşmışki, belge alamayana dayak atmak lazım.
    Zaten sabahki 1.5 saatlik eğitime girsen sınavda soulacak soruların cevabı anlatılıyor.
    İnternette vidolar ve eski sorular var. 5 yıldır aynı sorular çıkıyor.
    Mors dersen artık sadece SOS veya Samsun aşağıdakilerden hangisidir gibi sorular var.
    Oda hepsi hepsi 2 veya 3 tane.
    Bence tekrar denemeni tavsiye ederim.
    Sınav kayıtlarının kapanmasına 10 gün var.

  8. #8
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Benim bildiğim tek amatör telsizcilik Break Break Kız arkadaş arıyorum çerçevesinde.O zamanlar internet cep telefonu sosyal medya yok tabii.80 sonu 90 başları
    tommygun, espresso ve yaşlıveacemi bunu beğendiler.

  9. #9
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim tek amatör telsizcilik Break Break Kız arkadaş arıyorum çerçevesinde.O zamanlar internet cep telefonu sosyal medya yok tabii.80 sonu 90 başları
    Amatör Telsizcilikte o olay yok
    Bu arada unuttum söylemeyi CB frekansları legal amatör cihazlarla dinleyebilirsiniz.
    Ama mandala bastığınızda çıkış yapamazsınız.
    Cihazlar amatör band dışındaki frekanslarda transmisyon yapmaz.

  10. #10
    19051919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2019
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    XMax 250
    73's de TA6A

  11. #11

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Geçenlerde bir yerde daha duydum bu Amatör Telsizcilik işini.
    İlgimi çekmedi diyemem ama Kaan'ı sorduğu soruya hem burada hem de ilk duyduğum yerde net cevap alamadım bi türlü.
    Bu sınavı geçtik, tesisatı kurduk vs, sonra ne yapacağız

    Amerika ve Kanada'daki kontaklarla ne konuştunuz örneğin?
    Eskiler bilir, MIRC diye bi chat programı vardı, girerdin, bir kullanıcıyla konuşmaya başlamadan önce A/S/L (Age/Sex/Location) derdin, hoşuna giderse yazışmaya başlardın, bazen gerçekten dünyanın diğer ucundaki biriyle sohbete başlar, bazen de kız olduğunu söyleyen biri tarafından kandırılırdın
    Bu telsizcilik de böyle bir olay mı?
    İrlanda açıklarında gemiye ne sordunuz mesela?
    Kaptan'la mı görüştünüz?

  12. #12
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Ufuk abi daha iyi bilir tabide benim o zamanlar bu telsiz işine saran arkadaşların en büyük motivasyonu bir kızla konuşmak.Onun dışındaki en büyük mativasyon en uzak kim nereyle konuştu.Açık havada İstanbul Bursa arası konuşan hava basardı millete.Hatırladığım kadarı ile hep bir anten boyu mevzusu dönerdi kiminki büyük diye.Ozmanlar telsiz için vergi falanmı vardı yada yasal olarak belli sınırlamaı vardı öyle çatıya 10metre anten dikemiyordun.Binanın yanından görünmeyecek şekilde bişeyler yapıyorlardı.

  13. #13
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alabiliyorsanız A sınıfı almaya bakın 2019 yılında aldım bende ekonomik nedenlerden bir tane el telsizi var mudanyada kimse yok kaçakavcılar hariç görüşemiyorum. TA3MCC 73
    ufoz bunu beğendi.

  14. #14
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçenlerde bir yerde daha duydum bu Amatör Telsizcilik işini.
    İlgimi çekmedi diyemem ama Kaan'ı sorduğu soruya hem burada hem de ilk duyduğum yerde net cevap alamadım bi türlü.
    Bu sınavı geçtik, tesisatı kurduk vs, sonra ne yapacağız

    Amerika ve Kanada'daki kontaklarla ne konuştunuz örneğin?
    Eskiler bilir, MIRC diye bi chat programı vardı, girerdin, bir kullanıcıyla konuşmaya başlamadan önce A/S/L (Age/Sex/Location) derdin, hoşuna giderse yazışmaya başlardın, bazen gerçekten dünyanın diğer ucundaki biriyle sohbete başlar, bazen de kız olduğunu söyleyen biri tarafından kandırılırdın
    Bu telsizcilik de böyle bir olay mı?
    İrlanda açıklarında gemiye ne sordunuz mesela?
    Kaptan'la mı görüştünüz?
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufuk abi daha iyi bilir tabide benim o zamanlar bu telsiz işine saran arkadaşların en büyük motivasyonu bir kızla konuşmak.Onun dışındaki en büyük mativasyon en uzak kim nereyle konuştu.Açık havada İstanbul Bursa arası konuşan hava basardı millete.Hatırladığım kadarı ile hep bir anten boyu mevzusu dönerdi kiminki büyük diye.Ozmanlar telsiz için vergi falanmı vardı yada yasal olarak belli sınırlamaı vardı öyle çatıya 10metre anten dikemiyordun.Binanın yanından görünmeyecek şekilde bişeyler yapıyorlardı.
    Amatör telsizci ne yapara verilecek en güzel cevap sanırım Kıyı Emniyetindeki tanım olur.

    "Amatör Telsizcilik, hiçbir maddi menfaat gözetmeden sadece şahsi heves ve gayret ile
    telsiz tekniği alanında bilgi alışverişini sağlayan bir uğraştır."

    CB farklı bir hadise. Amatör Telsizcilikle alakası yok. Hatta frekans bandı bile farklı.
    Bu tüm dünyada böyle. O yüzden CB'yi ayrı bir tarafta tutuyoruz.

    80-90 lı yıllar sadece Türkiye için değil, tüm dünyada iletişimin atılım yaptığı yıllardı.
    Durum böyle olunca helede bizim memlekette IRC, Mırc, CB, vs türden her türlü iletişim aracı kız arkadaş arama platformu oldu.
    Hem Amatör Telsizcilikte tüm dünyada öyle aman aman sayıda bayan operatör yok,
    hemde artık 80 ve 90 lar çok geride kaldı.
    O nedenle kız arkadaş arıyorum mevzusunu bir kenara bırakıyorum.

    Diğer taraftan amatör telsizcilikte haberleşmede bazı çok basit temel kurallar var.
    Örnek olarak en temel ve basit haberleşme örneği aşağıdaki gibi gösterilebilir;
    Bu arada hemen belirteyim, her amatörün bir çağrı kodu vardır ve bu kod dünyada sadece size aittir.
    Çağrı kodunuzu verdiğinizde hangi ülke, hangi şehir, ve hangi yaklaşık 10km x 10km lik alandan
    yayın yaptığınız bellidir.

    1- "CQ CQ TA1TAQ"
    TA1TAQ isimli operatör ilgili frekansta genel çağrı yapmaktadır.
    Herhangi birinin cevap vermesi yeterlidir.
    Bu arada Çağrı işareti TA1 ile başlamaktadır. Bu çağrı yapanın Türkiye Trakya bölgesinden çıkış yaptığını gösterir.

    2- "TA3MCC , QSL"
    TA3MCC çağrı işaretli operatör TA1TAQ yu duyduğunu ve kendisinin duyulduğunun onaylanmasını beklediğini belirtmektedir.
    TA türkiyeden A sınıfı belgeli bir amatör olduğunu, 3 ise güney Marmara ve orta Ege bölgesinde bulunduğunu gösterir.

    3- "TA3MCC you are 59 over"
    TA3MCC , TA1TAQ yu 59 seviyesinde net ve pırıl duyduğunu belirtir.

    4- "roger, thank you for 59, you are 55 over"
    TA1TAQ , TA3MCC nin 59 luk sinyal raporunu aldığını teyit eder ve onu 55 seviyesinde kalitede duyduğunu belirtir.

    5- "TA1TAQ thanks you for your 55 report. Good luck. TA3MCC . 73"
    TA3MCC , TA1TAQ nun 55 lik raporunu aldığını teyit eder, teşekkür ve iyi dileklerini iletir"

    6- "TA3MCC , tank you for report , TA1TAQ , 73 , QRZ"
    TA1TAQ , TA3MCC ye teşekküğr eder, selamlar ve konuşmanın sonlandığını frekansın boşa çıktığını belirtir.

    Bu yukarıdaki amatörlerin aralarında yaptığı en kısa haberleşme.
    Bunun dışında sinyal raporları verildikten sonra havadan sudan konuşmak elbette mümkün.
    Önemli olan belli aralıklarla mandal boşluğu bırakarak konuşmaya katılmak isteyen olup olmadığına dikkat etmek.

    Amatör Telsizcilik bir hobi. Nasılki motosiklet kullanmak, o rüzgarı yüzünde hissetmek müthiş bir haz veriyorsa,
    telsizciliktede özellikle düşük güçlerle uzak mesafelere ulaşmak müthiş bir haz.

    Kısaca QRP olarak tabir edilen cihazlarla 5 watt güçle HF frekanslarda çalışmak çok hızlı yayılıyor.
    Bu cihazlar çok ucuzladı. 100-200 dolar aralığında rakamlara cihazlara ulaşabiliyorsunuz.
    Hatta bir Alman radyocu Türkiyede imalat yapıp dünyaya satıyor.
    50-60 usdye kit halinde alıp kendiniz monte edebiliyorsunuz.
    Daha sonra ihtiyacınız olan bir akü ve bir anten.
    Anten olarak herhangi bir zil kablosunu bile kullanabiliyorsunuz.
    Zaten Telsziciliğin en önemli kısmı anten.
    Telsizciler en çok antenleriyle ilgili bilgi alışverişinde bulurlar.

    Benim Amerika ve gemiyle yaptığım görüşmelerde (biz buna QSO diyoruz) konu antendi.
    Benim İstanbuldan çağrı yapacağım duyurusunu almışlar ve İstanbulu loglarına eklemek için antenlerini
    Marmaraya doğru çevirerek çağrımı duymak için beklemeye başlamışlar.
    Elbette konuşulan konunun başında anten geliyordu.
    O gün, güneşteki patlamalar nedeniyle iyonesferde müthiş bir propagasyon vardı.
    Amerika, Kanada ve gemiden çağrımı duyup bana ulaşanlar, üstelik yönlendirilmiş antenleri olmasına rağmen
    200 wattla - 1500 watt civarı güçlerle çıkış yapıyorlardı.
    Bense sadece 15 watt güç, araç üzerine mıknatıslı tablayla tutturulmuş çok matah olmayan bir kamçı antenle çıkış yapıyordum.
    Bunu duyunca inanmakta zorluk yaşıyorlardı.
    En önemli olay, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ayağı yakınında bir parkta ve çok iyi bir propagasyonda olmamdı.

    Fazla uzattım ama sanırım en en en özet aşağıdaki olabilir.
    Tek teker yapan biri nasıl orgazmın doruğunu yaşıyorsa,
    20 metrelik bir kablonun ucuna bağladığı telsizini açıp, 15 watt güçle dünyanın öteki ucuna ulaşıp
    sinyal raporu almakta aynı orgazmı yaşatıyor.
    espresso, zihnigonen, M.balibey ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15

    Üyelik
    30 Eylül 2021
    TA1VI QTH:KN40GX 73
    ufoz bunu beğendi.

  16. #16
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alabiliyorsanız A sınıfı almaya bakın 2019 yılında aldım bende ekonomik nedenlerden bir tane el telsizi var mudanyada kimse yok kaçakavcılar hariç görüşemiyorum. TA3MCC 73
    Mudanyada çok güzel HF çalışılır. Tavsiye ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------

    Alıntı tek silindir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TA1VI QTH:KN40GX 73
    TA1TAQ QTH: KN40KX 73

    AÇIKLAMA :

    TA1VI mesajında, konum bilgisini verip selamlar gönderiyor.

    Aynı, "Ben Ahmet, Bursa Mudanya'dayım, Selamlar" demekle eşdeğer.

    QTH konum bilgisi. KN ise tüm dünyada geçerli bir harita bilgisi.
    Ben bu QTH bilgisine baktığımda, TA1VI 'nın İstanbulda olduğunu, bulunduğu semti,
    o semtin yaklaşık olarak neresinde olduğunu anlayabiliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

    --------------

    NOT :

    Haftada bir kez bölgesel çevrim çalışması yapılıyor.
    Bu çevrimde, çevrim yöneticisi bölgesindeki istasyona çağrı yapıp 3-4 saniye cevap vermesini bekler.
    Örnek çevrim aşağıdaki gibi,

    Çevrim Yöneticisi : TA1TAQ (Çevrim yöneticisi bana çağrı yapar)

    Ben : Burası TA1TAQ, konuşan operatör Ufuk, Mevki: Bakırköy, QTH: KN40KX, sizi 59 duyuyorum, 73

    Çevrim Yöneticisi : Teşekkürler Ufuk bey, bende sizi 59 duyuyorum.


    Burada amaç ilgili operatörün o bölgede bulunup bulunmadığının kontrolüdür.
    3 çevrim (3 hafta) üst üste çevrime cevap vermeyen istasyon listeden silinir.

    Burada amaç şu : Herhangi bir afet halinde o bölgede hızlı bir şekilde örgütlenebilmek.
    espresso, zihnigonen ve M.balibey bunu beğendiler.

  17. #17
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Ufuk abi bizde yılların uçuş simulatörcüsüyüz.Telsiz disiplini kullanımı hakkında bilgimiz var.Normal şartlarda değil angajmanda konum bilgi durum paylaşmak daha zor iş.Bizim iletişimler Awacs ile ayrı diğer koladaki uçağın lideri ile ayrı kule ile ayrı kendi kolundaki numaralarınla ayrı iletişim içindesin.F16 da iki temel telsiz var biri UHF kalanında diğeri VHF ikisininde kullanıldığı alanlar farklı.Havada telsiz disiplini ile ilgili bir motto vardır.Lider konuşur numaralar dinler diye.

    Bizde tüm uçuşlarımızda telsiz kullanıyoruz sim üzerinden.Mesafeye ve aradaki engellere bağlı olarak gerçekçi simüle edilmiş.Bazı iletişim prosedürleri var bunların hepsini Türk Hava kuvvetlerinin kullandığı şekilde kullanıyoruz.
    Mesela yukarıdaki yazıda 55 demişsin bilmeyen anlamaz ama aslında beş beş olarak kullanılır.Ses kalitesinin beş üzerinden kaç net olduğunu belirtmek için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

    Bu arada askeri havacılık ile ilgili simulasyonlarla ilgilenen varsa yardımcı oluruz.Digital Combat Simulator ile uçuyoruz.Filomuz temelde F16 filosu ama aramızda F18 F15 Heli ile Apache UH1 uçanlar var.
    ufoz ve zihnigonen bunu beğendiler.

  18. #18
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufuk abi bizde yılların uçuş simulatörcüsüyüz.Telsiz disiplini kullanımı hakkında bilgimiz var.Normal şartlarda değil angajmanda konum bilgi durum paylaşmak daha zor iş.Bizim iletişimler Awacs ile ayrı diğer koladaki uçağın lideri ile ayrı kule ile ayrı kendi kolundaki numaralarınla ayrı iletişim içindesin.F16 da iki temel telsiz var biri UHF kalanında diğeri VHF ikisininde kullanıldığı alanlar farklı.Havada telsiz disiplini ile ilgili bir motto vardır.Lider konuşur numaralar dinler diye.

    Bizde tüm uçuşlarımızda telsiz kullanıyoruz sim üzerinden.Mesafeye ve aradaki engellere bağlı olarak gerçekçi simüle edilmiş.Bazı iletişim prosedürleri var bunların hepsini Türk Hava kuvvetlerinin kullandığı şekilde kullanıyoruz.
    Mesela yukarıdaki yazıda 55 demişsin bilmeyen anlamaz ama aslında beş beş olarak kullanılır.Ses kalitesinin beş üzerinden kaç net olduğunu belirtmek için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

    Bu arada askeri havacılık ile ilgili simulasyonlarla ilgilenen varsa yardımcı oluruz.Digital Combat Simulator ile uçuyoruz.Filomuz temelde F16 filosu ama aramızda F18 F15 Heli ile Apache UH1 uçanlar var.
    Bilene zaten diyecek bir sözüm yok
    Az zamanda ne kadar çok bilgi verebilirim diye çabalayınca böyle bölük börçük oluyor
    O 2 ay önceki 3-4 sayfalık başlıkta çok daha fazla bilgi vardı ama onaylanmayınca kayboldu gitti :(

    Şu similatöre bir gün girme şansı varmı

  19. #19
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Öyle cocpit gibi bişey yok abi evde.Yapan arkadaşlar var onlar zaten ayrı dünyadalar.Bizimkisi bilgisayarda uçuş.Bizimkisi bu seviyede.Ama full cocpit yapıp uçan arkadaşımda var.Bu tür cocpit yapıp avm lerde deneyimleyebileceğin şekilde bu işi ticari yapan arkadaşta var.


    [IMG][/IMG]

    https://winwingsim.com/view/index.html

    https://flight-simulators.co.uk/acat...lator-301.html
    mertowski, espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Benim hiç bilmediğim ve hiçte merak etmediğim bir mevzu ama nedendir bilinmez yazılanları ciddi ciddi okudum.
    haluk23 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)