Aracın eksiklerini gidermek için aracı bahçeye çektik ve kaputu açtım ardından motor akustiği parçalarını söküp ardındanda sökeceğim parçaların

elektrik tesisatlarını söktüm bu işlerden sonra aracın emme manifoldunu, egr valfini, gaz kelebeğini ve hortumlarını ayırdım ardından durum

analizine girdim, daha bu durumdayken aracın emme manifoldundaki 4 tane kapaktan 2 tanesi manifold contasındayken 1 tanesi emme girişine düşmüş 1

tanesi kayıptı yani araçta düzensiz düzensiz hava akışı mevcuttu, daha öncesinden yaptığım incemeler sonucunda aracın egzoz manifold contasının

artık işlevini yerine getirmediği ve yenisinin takılmasının vaktinin geldiğini anladığımdan dolayı aracın hava giriş ve çıkış elemanlarının

hepsine elden geçirme kararı aldık bunun sonrasında egr soğutucusunu, egzoz manifoldunu ve turboyu sökerek işlerimize devam ettik (Turbo hakkında

Nikkfurie hocama teşekkür ederim her soruma teker teker cevap verdi). Turboyu revize ettirdik ve artık toplamaya geçtik, aracın egzoz

saplamalarını, egzoz somunlarını ve turbo civatalarını orijinal yenisi ile değiştirdik civatalar oldukça pahalıydı ama 230.000 kilometreye kadar

sorunsuz gelmiş ve bir bu kadar daha gitmesi için orijinal parçalar kullandık. Turbo, turbo yağ hortumu ve egzozun tüm contalarını hatta bakır

pullarını bile orijinali ile değiştim, ardında toplama sırasına geçtik turbo ve egzoz manifoldunu taktım ardından egr soğutucusu ve valfi vardı

bunları takmadan önce hepsini ilaçlarla özenle temizledik ardındanda sıra emme kısmına gelmişti, aracı aldığımız zaman yağ soğutucusunda kaçak

olduğunu fark etmiştik ve yağ soğutucusunu komple söküp dağıtarak contalarını yenileme kararı aldık sökünce ben işçiliği yapan ustaya çıtırdan

kaynamaya başladım sebebi ise contayı değişmek yerine sıvı contayı basıp basıp kapatmasıydı bu sıvı conta işini turbonun çıkışındaki o-ring

değişmemek içinde aynı işi yapmıştı, yağ soğutucusundaki sıvı contaları çıkartırken inceledim ve soğutucu radyatörlerin içine bile sıvı contalar

çıktı buda yetmezmiş gibi bloğun su kanalında yağ kütüğünden düşmüş pirinç bir parça bile vardı, birde araçta ciddi derecede su kaçağı vardı ve

radyatörün patlak olduğunu analiz ederek orjinal radyatörlede değişim sağladım, kısacası aracın dıştan yenileyebileceğiniz her şeyi yeniledik ve

ciddi bir kurum temizliği yaptık sonuç olarak aracın en yüksek ilandaki E90 320D lerden daha yüksek kondisyona sahip oldu, eğer dizel araç

sahibiyseniz egr, emme manifoldu ve subap temizliğini mutlaka yapınız, daha sayamadığım bir çok daha işlemler var ve işlemler sonrası araç

bambaşka bir hal aldı. N47D20C motorda sakın ama sakın kırmızı antifriz kullanmayın, kullanabiliyorsanız mutlaka Castrol Nf pahalı veya

bulamadıysanız kaliteli bir mavi antifriz kullanın (su kaçağı varken Shell Coolant Essential kulandırdım), Bu motorlar ciddi derecede antifriz

seçmektedir aksi halde bloğu bile çürütüp 100-200 tl den kaçarken 200.000 tl masrafa girebilirsiniz. Ekstra olarak kurumları

temizlemek için balata spreyi ve diş fırçası ile temizleyebilirsiniz, sıvı contayı ise benzin çok güzel temizlemektedir. Dışarıda bu

işi iyi bir ustaya yaptırmaya kalksaydık parçalar dahil 75.000 tl civarı tutardı ama biz ortalama 15.000-20.000 tl civarına hallettik

ve hiç kimsenin uğraşmayacağı kadarda parçaları ve bloğu temizledik.