Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fren Diskine Ve Balatalara Yağ Sıkan Servis

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Merhabalar öncelikle. Mondial motorumun servisiyle sürekli bir sorun yaşıyordum. Motorumda aldığımdan beri marşa basarken gelen bir ses vardı. (2020 mayısta aldım şu an 3100kmde) Kendisine sürekli götürmeme rağmen ertelettiriyordu. En son ön fren diski öttüğü için götürdüm. Çıkardı kaliperi, vurdu çekiçle sonra oldu bu dedi. Hala ötüyor dediğimde balataların alışma süreci dedi. Israrlarımdan sonra afra tafra yaparak arıza kaydını oluşturdu. Bir haber olunca ararım dedi.

    Arada 2 hafta geçti ses seda yok. Gittim ne oldu dedim, 'Motorun garanti dışı kalmış.' dedi. Orda kafam bi attı zaten. Bakımlarını kendim yapabileceğim motoru sırf garantili olsun diye lafta ismi servis olan yerde yaptırdım. Bakımlarda başında beklemesem ve hatırlatmasam ne yağ süzgecini temizliyorlardı ne de hava filtresine bakıyorlardı. Neyse sordum neden diye. 2000 bakımına 2500de götürdüğüm için çıkmış garantiden. 500 rodaj bakımında kendisi demişti 2500de gel diye. Ben de servis manualine uymadım eşşek gibi. Cezasını çektim. 1500deyken kendim değiştirdim yağını. Neyse tamam dedik yaptık bir eşşeklik kendisi ne diyecek. Akşam gene gittim kendisine d3dim sen dedin bana 2500de gel diye hayır demedim dedi. Kafam bi attı zaten gene orada. 'Bali şu beceremediğin frene bak, hala ötüyor.' dedim. Neresine bakacağım yok bir şey dedi ben de açıp bir kontrol et en azından dedim.

    Sonra olanlar oldu. Sinirlendi gitti içeriden aldı yağı ( mondoil multi sprey yazıyordu büyük ihtimal WD40 muadili) coşş diye bastı bütün diske bak şimdi ötmez, bir süre yüzde elli frenin tutmaz dedi. Orada kendimi zor tuttum ve fren tutmuyor bak, kaza yaptırır bu insana dedim. Oto yıkamacıda su ile yıka geçer vs dedi. Lan usta olmuşsun WD40ın frene sıkılmaması gerektiğini bilmiyorsun, frenin yağlanmaması gerektiğini bilmiyorsun bali yağın su ile gitmeyeceğini bil değil mi? Temizlemesini söyledim gene iyice sinirlenerek benzin ve su ile yıkadı motoru olduğu yerde frene basarak tutuyor dedi. Ben de hiçbir şey demeden bastım gittim

    Hemen UMA'yı arayıp şikayetçi oldum. Beni de kesinlikle bilgilendirmelerini istedim yoksa olayı büyüteceğimi söyledim. Neyseki yanımda şahit olarak arkadaşım vardı olaylar yaşanırken.

    Oto yıkamacıda köpükle yıkadım, kaliperi söküp balata temizleyici ile temizledim bir nebze kendine geldi. Normale dönmezse balataları da değiştireceğim (10 tl zaten) umarım diski değiştirmek zorunda kalmam. Siz siz olun motorunuzun başında durun ve güvenmediğiniz servise asla motorunuzu emanet etmeyin.

    Note: O ses ile ilgili konu açmıştım zaten burada. Orada Seramik adlı kullanıcıdan kendisini dinlemediğim için özür diliyorum. Servis Kütahya/Tavşanlıdaki Mondial servisi. İsmini yazmam başıma iş açmayacaksa yazabilirim. Daha önce açtığım konu: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tml?highlight=


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    başka servis var mıydı bilmiyorum ancak keşke aynı yere gitmekte ısrar etmeseydiniz.

    Drift düşük segment motorlardan, genel olarak yedek parçaları da ucuz. Eğer başka bir servise gitme alternatifiniz yok ise keşke kendiniz yapsaydınız ya da başka bir markanın servisine gitseydiniz. MEsela ben 5 binde bir bajaj bakımını bajaj servisinde yapıyorum , 2500 de bir yağ değişimini buradaki mondial servisinde yapıyorum.

    Mondial garanti konusunda en kötü markalardan birisi.

  3. #3
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Başka servis yoktu maalesef ve en yakın başka servis 70 km gidiş dönüş sürüyor. Aslında merkezdeki Yamaha/Mondial servisi vardı oraya götürmek istedim fakat motor anayolda çok tehlikeli oluyor. Arabalar yanımdan 180 ile geçiyor. Başka markaların servisleri de var ama onların da birisi tam çakal(koruma demiri takmak için baktı müşteri motosikletten anlamıyor, onun özel vidaları var diyerek 25 tl alıyor) diğernin de yorumları hiç iç açıcı değil.

    Zaten kendimin de yapabileceği şeyler. Elimde sadece açık ağızlı anahtar var ve somunları sıyırmamak için kaliteli bir lokma takımı almayı düşünüyorum.

    Kendilerine de dedim zaten. Sırf servisleriniz yüzünden bir daha kimseye mondial önermeyeceğim diye.

  4. #4
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Yağ veya WD40 bulaştı diye fren diskini değiştirmene gerek yok. Diskini balata temizleme spreyiyle güzelce temizleyip sil, eski balatayla hiç uğraşma, madem yenisi 10tl , 1 set yeni balata tak, bitti gitti.

    Ha bu arada belirteyim, sıfır takacağın balatanın disk yüzeyine alışması ve tam performans göstermeye başlaması için 30-40km kadar sürmen gerekir, eyvah hala frenim iyi tutmuyor diye panik yapma.

    Yaşadığın durum gerçekten sinir bozucu ama canını sıkmaya değmez. Çin malı motorların çoğunun servisleri maalesef böyle . Bir dokunan bin ah işitiyor.

    Yeniden geçmiş olsun, olumlu yanından bak, kötü usta insanı zanaat sahibi yaparmış

  5. #5
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Tamirciler en küçük ses duyunca koşup gelen müşterileri çok sever aslında. Sen garantiden yap deyince muhabbete limon sıkmışsın.
    Benim arabanın fren balatası polis düdüğü gibi ötüyor. Herhangi bir problem olmadığını bildiğim için beleş ikinci bir korna sahibi olduğuma seviniyorum
    Vaktin varsa eline anahtar almaya başla derim. O usta dediğin kişileri cebinden çıkarırsın.

  6. #6

    Üyelik
    22 Ağustos 2020
    Şehir
    Manisa, İzmir
    Motosikleti
    ...........!
    Dostum geçmiş olsun.

    Eğer balatalara ve disklere wd40 türü birşey sıkıldıysa veya değdiyse mutlaka o balataları değiştir. eskileri çöpe at.

    Neden. wd40 yapı itibari ile çok küçük deliklere bile girebilir delikten kastım balatayı sünger gibi düşün balata sünger gibi çeker. Bu yüzden ne kadar yıkasanda içindeki kimyasalı atamazsın. O yüzden balatayı değiştirmen gerekir.

    Diske gelince diskte tehlikede diskin üzerinde kılcal gözle görülmeyen çiziklere kadar girer. Bu yüzden çok iyi temizlemen gerek.
    Balata temizleyicisi olur selülozik tiner olur ama bir kaba koyup içinde diski beklet. Kısaca çok iyi temizlemen gerekir.

    Yukarıda güzel söylemişler. Kötü usta insanı zanaat sahibi yapar diye. Malzemelerin ucuz olması senin açından büyük kar.

  7. #7
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ veya WD40 bulaştı diye fren diskini değiştirmene gerek yok. Diskini balata temizleme spreyiyle güzelce temizleyip sil, eski balatayla hiç uğraşma, madem yenisi 10tl , 1 set yeni balata tak, bitti gitti.

    Ha bu arada belirteyim, sıfır takacağın balatanın disk yüzeyine alışması ve tam performans göstermeye başlaması için 30-40km kadar sürmen gerekir, eyvah hala frenim iyi tutmuyor diye panik yapma.

    Yaşadığın durum gerçekten sinir bozucu ama canını sıkmaya değmez. Çin malı motorların çoğunun servisleri maalesef böyle . Bir dokunan bin ah işitiyor.

    Yeniden geçmiş olsun, olumlu yanından bak, kötü usta insanı zanaat sahibi yaparmış
    Balatayı değiştireceğim orası kesin. Diski de balata spreyiyle temizleyip sildim. Randıman vermez ise Bulut_Motorun dediği gibi tinere yatıracağım ondan sonra da çözülür diye tahmin ediyorum. Teşekkür ediyorum balatanın alışma sürecini hatırlattığınız için zaten aklımdaydı.

    Yaşadığım durumu başka hiçkimse yaşamaması için açtım konuyu. Evet dediğiniz gibi can sıkmak sorunları çözmüyor. Benim sinirden kudurduğum konu yaşadığım yere mi özgü bilmiyorum tamircilerin insanları salak yerine koyması. Sırf başından savmak için frene yağ sıkmak nedir ya? Ya da o kadar acemi ki bunu yapmaması gerektiğini bilmiyor.

    Bardağın dolu tarafından bakmak gerekiyor. Zaten köyde kullandığım cup motor sayesinde tamirden az çok anlıyorum. Depo temizleme, karbüratör temizleme, zincir dişli değişimi, arka süspansiyon değişi vs. Teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamirciler en küçük ses duyunca koşup gelen müşterileri çok sever aslında. Sen garantiden yap deyince muhabbete limon sıkmışsın.
    Benim arabanın fren balatası polis düdüğü gibi ötüyor. Herhangi bir problem olmadığını bildiğim için beleş ikinci bir korna sahibi olduğuma seviniyorum
    Vaktin varsa eline anahtar almaya başla derim. O usta dediğin kişileri cebinden çıkarırsın.
    İlk 0 motorum olunca bir de garanti olunca her sorunda götüresi geliyor insanın. Garanti lafını her duyduğunda keyfi kaçıyordu tamircinin.

    Fren sesinden bu kadar korkmamın asıl sebebi motoru aldığım ilk hafta park halindeyken arabanın birinin ön taraftan çarpmasıydı. Acaba diski falan mı yamulttuk diye hayıflandım. Ulan aklıma geldi onu da anlatayım:

    Arkadaşlarla parkta oturmuş muhabbet ediyoruz, motor da yolda parkta yeni olduğu için bir gözüm onun üzerinde. Sonra bir baktım motor ile arasında en az 10m olan araba geri geri geliyor. Ve küt diye vurdu motora. Çamurluğu kırdı. İçindeki adam sağa sola bakındı tam gidecekken gittim yanına. Yaptırtmasını istedim. O da hastam var sen bu tamirciye git o beni tanır ona yaptır dedi. Güvendim artık bir de hastası var diye. Gittim tamirciye ben onu tanımıyorum demez mi.. Güzel bi kulağını çınlattım artık. Hatta burada konu açıp plastik kaynak ile tamir ettim çamurluğu. http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...uk-tamiri.html

    Üstteki mesajda da dediğim gibi cup motorum sayesinde elim anahtar tutar diyebilirim. Bi tek motorun iç tarafına girmedim ona da gireceğim artık, korkunun ecele faydası yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:22 ----------

    Alıntı Bulut_Motor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum geçmiş olsun.

    Eğer balatalara ve disklere wd40 türü birşey sıkıldıysa veya değdiyse mutlaka o balataları değiştir. eskileri çöpe at.

    Neden. wd40 yapı itibari ile çok küçük deliklere bile girebilir delikten kastım balatayı sünger gibi düşün balata sünger gibi çeker. Bu yüzden ne kadar yıkasanda içindeki kimyasalı atamazsın. O yüzden balatayı değiştirmen gerekir.

    Diske gelince diskte tehlikede diskin üzerinde kılcal gözle görülmeyen çiziklere kadar girer. Bu yüzden çok iyi temizlemen gerek.
    Balata temizleyicisi olur selülozik tiner olur ama bir kaba koyup içinde diski beklet. Kısaca çok iyi temizlemen gerekir.

    Yukarıda güzel söylemişler. Kötü usta insanı zanaat sahibi yapar diye. Malzemelerin ucuz olması senin açından büyük kar.
    Teşekkür ederim öncelikle. Dediğim gibi en kısa sürede balataları değiştirip diski iyice temizleyeceğim. Motomania kanalı da çokça bahsetmişti zaten bu frenlere WD40 konusunda. O yönden bir bilgim var yani. Çamurluk tamiri konumda da yardımlarınız için teşekkür ederim.

    Bir kaç konudan araştırmaya başladım lokma takımı için. Sadece motosiklet için hangi ölçüyü almam iyi olur ona karar veremedim. 1/4, 1/2 gibi.
    Motorumun rotorunu sökmem için uygun çektirtme bulmam gerekiyor. Umarım bulabilirim.

  8. #8

    Üyelik
    22 Ağustos 2020
    Şehir
    Manisa, İzmir
    Motosikleti
    ...........!
    Tiner ile işin olursa dikkat et. Sentetik tiner başka, Selülozik tiner başka işe yarar. Temizlik için selülozik veya temizlik tineri kullanmalısın.

    İmkanın varsa hem 1/4 hem de 1/2 lokma takımı alsan iyi olur. İmkanın yoksa 1/2 almalısın her işini görürsün. Volanı sökmek için takım almak için erken değil mi daha motprun yeni zaten.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  9. #9
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Bulut_Motor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tiner ile işin olursa dikkat et. Sentetik tiner başka, Selülozik tiner başka işe yarar. Temizlik için selülozik veya temizlik tineri kullanmalısın.

    İmkanın varsa hem 1/4 hem de 1/2 lokma takımı alsan iyi olur. İmkanın yoksa 1/2 almalısın her işini görürsün. Volanı sökmek için takım almak için erken değil mi daha motprun yeni zaten.
    Volanı sökmek istememin nedeni motorumdan gelen sesin marş kitlemesinden gelmesi. Onu değiştirmem gerekiyor. Veya en azından kontrol etmem gerekiyor. O yüzden sordum.

    Lokma takımında bir de 3/8 var. O ikisinin ortası mı oluyor?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)