Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlerleyen yaş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Merhaba,

    Motosiklet kullanmaya başladıktan bir süre sonra sürücünün tercihleri şekillenmeye başlıyor ve zaman içerisinde de keskinleşiyor.
    bazı motosiklet seçim örneklerini açıklamaya çalıştım

    -Bazılarımız kendi motosikletlerinin seçiminde hayat tecrübelerini, ihtiyaçlarını, kendi mevcut şartlarını, bilgi birikimlerini ve güvendikleri tecrübeli kişilerin yorumlarını seçim analizine dahil ediyorlar.
    -Tecrübe ederek ihtiyacın ne olduğunu; ihtiyaç anında görüp yeni motosiklet tercihleri olabiliyor.
    -Farkı görmek ve bilmek isteyen insanların denemeleri motosiklet seçimlerine şekil veriyor

    Buradaki amaç kimseyi eleştirmek değil aksine kişinin kendisine soru sormasını sağlamak.
    çünkü kişinin kendine soracağı sorudan daha az egosuz hiç kimse aynı soruyu soramaya-bilir.
    "Motosiklet seçimlerimiz ne kadar doğru?"

    Çok kişisel bir araç motosiklet ve her-gün seçiyoruz onu kategoriler imiz ise
    *km, *dayanıklılık, *marka/model, *üzerindeki donanım, *kullanım koşulları ***vs.vs...

    Motosiklet seçimlerinde ilerleyen sürücünün yaşı ve nasıl bir faktör olarak karşımıza çıkıyor sizce?

    Seçimler zamanla agresif duruş dan uzaklaşıp yeniden şekillenerek
    kampa gitmeye, azda olsa eşya taşımaya izin verecek ve daha uzun mesafede rahat ettirecek bir yapıya bürünüyor.

    Fark ettiyseniz ilerleyen yaş rahatlık isteklerini de beraberinde getiriyor
    (genelleme yapmak hatalı olur ama çoğunluk eğilimi bu yönde tahminimce)

    Belkide rahat ettirmek istediğimiz artçıları-mızın istekleri; sürücülerin tercihlerini yeniden değerlendirmeye almasına yol açıyor!
    bu konuda üzerinde durulması gereken asıl neden ise; değer yargılarımızın kıyasa girdiği ve artık motosiklete olan eski tutkunun alışkanlık haline dönüşmüş olması olabilir mi?

    Sonuçta seçimlerimizde bizler gibi zamanda şekilleniyor.
    etarhan, ...garip..., Taygunho ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    скиталец


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    insan ilerleyen yaşla insan artık evlenmekte istiyor. supersport bizden geçti chopper cruiser isteriz

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba

    Hayat telasi, ne is yaparsam hangi meslek dalinda olursam olayim izinlerimde vakit buldukca tek beklentim motor ne olursa olsun , cadiiri tulumu yükleyip ıssız,sessiz, sakin, dinlenmenin doğanın tadını doya doya cikarabilecegim, golde yıkanıp , balık tutmak akşama tuttuğum balığı pişirmek , yaktiigm ateşin başında keyif yapmak olur. Sonra alabildiğine sürmek ve keşfetmek..

    Şimdi herşeyin çaresi var, popom agrimasin diyorsam airhawk,jeller ,minder bilmem ne sorunu çözer. Diğer tüm modellerle sürmek isterim. Bu da zaman icerisinde yine zevkime, maddiyata gore motor seçimleri de degisir.
    Iki teker olduktan sonra ba cruiser ha enduro ha cross ha baskasi... hepsi çok kıymetli ..
    Evlensem barklansam, hem surmek hem artci olmak isterdim. Ortaklaşa verilebilecek kararlar artık.
    kahve ve Peyk74 bunu beğendiler.

  4. #4
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    Çok güzel yazmışsınız.

    Müsadenizle 1 resim paylaşmak isterim;

    kurubuz, Onurhan D, Metehan07-70 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı coldboy35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel yazmışsınız.

    Müsadenizle 1 resim paylaşmak isterim;

    http://i.resimyukle.xyz/PK7L.png
    Çok b.ktan birşey olmuş bu...Şu daha mantıklı;

    hasmet, ...garip... ve snappy x bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Bir iki satır kolaya kaçmadan bir şeyler yazabilmek için zaman ayıran arkadaşlara Teşekkürler.

    Konuşabildikçe, Eleştirebildikçe, Yorumlayabildikçe daha da gelişiyoruz.

    Zamanımız maalesef video ve resimle dolu ve yazı yazabilmeyi de hatırlamak gerekir oldu.
    скиталец

  7. #7
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Bu işlere 33 yaşında gönül vermiş birisi olarak benim tercihimi sanırım :

    -Yaşım
    -Hayat tarzım
    -Sürat sevmeyişim
    -Metal ve Rock müziğe yıllardır gönül vermiş olmam belirledi.

    Dolayısı ile Cruiser motosikletler benim için hep ilk ve tek tercih oldu ve halen olmakta.

    Saygılarımla.
    kahve bunu beğendi.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  8. #8

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Valla yaşım 45, bu işe başladığımda 35di.Ve cruiser sevdasına başladım ama 2.motorum bir cruiserdi ve 6 ayda pişman etti. Anladım ki cruiserlar hiç de öyle rahatlık abidesi filan değil, titreşim olsun, uzun boylular için oturuş pozisyonları olsun, benim gibi uzun yol isteyen için hiç de rahat değil.Anladım ki son nokta bir cruiser değil bir enduro benim için.Şu an küçük bir naked kullanıyorum ve gayet memnunum, sonrası da endurodur daha ilerlediğinde yaşım.Çünkü motorla Alpleri geçmek, Nordkapp yapmak planları kuruyorum, cruiser o motor değil benim için. Yani ilerleyen yaşımda ben hep yeniden bir cruiser alırım diyordum ama hayalciliğe gerek yok gerçekler orada apaçık duruyor ben enduro hadi bilemedin turing bir aletle yaşlılık geçireceğim büyük ihtimal. Cruisera katlanmak ilerleyen yaşın değil bilakis genç yaşın işidir.O kromları parlatmak yerine ben yol yapmak istiyorum, bir alete tapmak değil gezmek istiyorum. Tabii bunlar benim görüşlerim, yine de cruiseları çok sevdiğimi de belirteyim hala motosiklet deyinve ilk aklıma cruiser gelir. Ama ulaşım ve uzun yol amaçlı kullanmak eziyet.
    kurubuz, kahve ve ...garip... bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    @vader,@ oluroyle,@cloud Merhabalar,

    Benim de keyif aldığım kategori sport-touring olarak şekillendi şimdilik bu şekilde
    32 yaşındayım ve zamanda seçimler şeklini buluyor diye düşünüyorum.

    Ben aslında yazdıklarım pek ilgi görmez diye düşünüyordum ama sizler yorumlarınızı getiriyorsunuz sağ-olun
    ilintili konular bulmaya çalışıyorum yazdıklarımda bakalım ne kadar olacak.

  10. #10
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Yaşım 52. Kullandığım motor naked , 4 silindir. Bu yaşta hala bunu nasıl kullanıyorsunuz denebilir. Ancak 4 silindire alışınca, diğer motorlara kesinlikle dönemiyorum. Şehir içinde sıkıntı yok. Ancak uzun yolda 2-3 saatte bir yarım saat mola veriyorum. Zira artık yoruluyorum. Ama kesinlikle motor tarzımı değiştirmek istemiyorum.
    kahve bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Çok güzel anlatmışsınız.

    Yazınızda bir tutku kelimesi geçiyor. Verilen yanıtlardan birinde de sevda kelimesi var. Görüşüme göre, bu kelimelerinin her ikisinin de ifade ettiği kavramlar, "akıl" kavramını içinde pek barındırmıyor. Kötü anlamda söylemiyorum, sadece bir saptama yapıyorum. Tutkunun, aşkın, sevdanın yoğun şekilde yaşandığı çağlarda insanlar tercihlerini akıldan yana pek kullanmaz, onu söylüyorum.

    Zaman geçip, yaş ilerleyip, insanın hayat şekli belli bir rutine oturmaya başladığında ise tutkular, sevdalar yavaş yavaş şiddetini yitirmeye, onların yerini akıl almaya başlıyor. İster motosiklet tarzı, isterse konut tarzı olsun, her alanda insan birtakım standardları benimsiyor ve artık yaşlandığı için bu standardları değiştirmeyi giderek daha az istemeye başlıyor.

    Belirtildiği gibi, yaş faktörü, motosiklet tercihini kaçınılmaz bir şekilde etkiliyor. Tıpkı otomobil seçimini, elbise seçimini, koltuk seçimini etkilediği gibi.

    Aklın ağır bastığı yaşlardaki insanlar, kendi nihai tercihlerini tutkunun ağır bastığı yaşlardaki insanlara anlatmaya, hatta bazen biraz da ısrar etmeye başlıyorlar. Israr, yanlış bir tutum. Herkesin kendi hatalarını yaparak öğrenmesini beklemek belki çok insafsız bir yaklaşım, ama aklı ile düşünme çağına gelmemiş insanlara ısrar etmenin de pek anlamı yok. İleri yaşlara gelip yeterli akla sahip olabilmiş olanlarımız, kendilerince yanlış ve kendilerince doğru olanı ortaya koyup gençlerin seçim yapmasını beklemeli herhalde. Elbette onları tam anlamıyla başı boş bırakmak yanlış olur, ama yaşı ve aklı belirli bir düzeye gelmiş olanlar herhalde gençleri rencide etmeden doğru yola sevk edecek hileleri öğrenmişlerdir, onları uygulamaları yeterli olacaktır.

    Sağlıcakla kalın.
    ...garip... ve kahve bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Bence giderek daha keyifli bir hale geliyor konu

    Sizlerin paylaştıkları, yorumladıkları ve bir eksende tanımladıkları;

    Tecrübe, edinilmiş hali ve tercihler bilgisinin gelecek nesillere aktarımına dair fikirde @etarhan'a katılıyorum.

    Ayrıca @metinkilic abi'nin tercihini korumak için yaptıkları tutkunun devamına dair ipucu veriyor.

    Ben motosiklete olan tutkunun değişmemesi gerektiğini düşünüyorum kendimce..

  13. #13
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Güzel bir sohbet olmuş.
    Yaşanan yıllar kadar içinde bulunduğunuz anın verdiği ruh hali de etken bir miktar. Scooter'dan sport touring'e kadar her tarz motor kullanan ve halen çok sakin huylu bir cruser kullanıcısı olarak, iki gün önce yaşadığım iş gerilimi ile 90km/h süratte ilerlerken, bir anda zzr1400 olsa da sürsem diye hissettim. Yaşım 50 bu arada
    kahve ve ...garip... bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    @shadowmaster teşekkürler zaman ayırıp ilgilendiğiniz için.Sizin bahsettikleriniz ile başka bir boyut daha kazandı Anda sürerken aldığımız keyfin tarifi...

    Sanırım motosiklet; sürücüsünün karakterine teknik altyapısı elverdiği kadar bürünüyor ve zaman içinde daha da çok benziyor.
    скиталец

  15. #15

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba

    Ben daha sakin surusler daha az suratler ve daha dik rahat oturuslardan hoslandim. Hic super sport tarzı bir motosiklet dikkatimi cekmedi . Bir suru motor kullanan kız arkadaşım var ve içlerinden bir iki kişi hariç diğerleri haydi viraj yapalım diye soylenirler. Tutkuları bilmem ne virajlarinda viraj yapmak ile sınırlı.

    Ben ise o virajı almak değil sonrası ile ilgili oldum.. yolun ulaştırdığı güzel bir şelale mesela... güzel insanlar, güzel doğa harikaları. ...

    Bu bence sadece yas ile alakalı değil.
    Taygunho, kahve, ...garip... ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  16. #16

    Üyelik
    02 Ağustos 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    MSX 125 - MT 07 ABS
    32 yaşında fırsat bulup ilk motorumu aldım. Öyle ufak tefek ama naked kategorisine sokmuş Honda. Oturuş pozisyonu çok önemliydi benim için. Tabi görünüş vesaire de önemli. İnsan baktığında mutlu olacağı modeli almak ister. Bundan sonra ne isterim peki? Kesinlikle enduro. Ama msx ten sonra geçiş için uygun cc de bi enduro yok sanki şöyle 300-400 cc lik.
    kahve bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    @oluroyle yaş ile sınırlı olmaması kriteri bence insanın karakteri ile alakalı birşey ne istediğini bilen insanların seçimleri kesindir.
    Anlattığın şey ne beklediğini bilerek ve tarifini yapabilmek ile alakalı sanırım
    Uygularsın fazla kafa yormazsın sonuca odaklı hareket halindesindir.
    Ama kişinin yine karakterine uygun seçtiği ruhu olan bir makine ile hedefine ulaşmaya çalışırsın.

    Ruhu olan makine olurmu diyebilirsiniz mantıklı bir cümle de olabilir ancak eğer motosikletiniz ile konuşuyorsanız kulübe hoşgeldiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------

    @french press ara cc olmaması gerçekten can sıkıcı
    скиталец

  18. #18
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Hemen her tarz motosiklet kullandım. En son enduro oldu. Yaş 48.

    @french press Honda, Yamaha ,Kawasaki halihazırda 250 cc enduro satıyorlar ülkemizde.
    kahve bunu beğendi.

  19. #19
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Maalesef orta sınıf konusu cruserlarda da geçerli. Temsilciler bir çok genç arkadaşın hayatına mal olan o abuk beygirlerdeki canavarları satmak için 400-500 cc ara motorları getirmemekte ısrar ediyorlar. Bu noktada da orta yaşa gelmeden düşük cc de keyif verir önermesi pek geçerli olmuyor. Umarım yeni yasalarla bir miktar düzene girer. Yani 18 yaşında bir genç 1000cc motorla sokaklara salınmaz. Genç arkadaşlarım kızmasınlar, burada bahsettiğim motor sürüş dinamikleri hakkında beceri kazanma sürecidir. Yoksa çok 40 yaşında adam gördüm yollarda saçmalayan ...

  20. #20
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Motorla sevişmeyi sewmem yani SS bana göre değil.
    Commuter, touring, naked olarak gücü kuvveti yerinde makinalar hoşuma gidiyor..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler