Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yasal Haklarım Nelerdir - Mağdurum!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    Öncelikle selamun aleyküm değerli abilerim kardeşlerim. 26 Aralık 2013 de Volkswagen/Başaran (Antalya) den sıfır jetta aldım. Aldığımın 2. ayı henüz 400 km de iken arabaya marş basarken gösterge aydınlatmaları kısa süreli gidip geliyor. Bu sorundan servise gittim 2 gün arabam serviste yattı ve bana böyle bir sorunun olmadığını söylediler. Bende kendilerine video kanitiyla tekrar gittim. 4 gün arabamdan tekrar ayrı kaldım. Sıfır gösterge paneli takıldı geri verildi aracım. Üstünden 1 ay sonra aynı sorun tekrarladı arabada yazılımsal bir hata söylendi tekrar 2 gün serviste yattı ve sorunun bu sefer tekrarlamayacağının garantisini vererek aracı bana teslim ettiler. Aradan geçen 4 ay sonra aynı sorun tekrar başladı kendilerini aradığımda hiç bir sorun olmayacağını gönül rahatlığıyla binebileceğim söylendi. Eyvallah dedim devam ettim bu arada bu sorun da tam yok oldu derken tekrar başladı bugünlerde ve servisi aradığımda randevu almamı arabaya bakacaklarini söylediler.

    Kısaca ben artık servise gitmekten bıktım 1 yıl olcak arabayi alalı toplam 12 defa servise gidip geldim(Evim yetkili servise 37 km uzaklıkta) bu sorun yüzünden ve islerimden okul hayatımdan feragat ettim. Artık arabaya binesim gelmiyor. Resmen soğudum arabadan. Yasal olarak ne yapabilirim arabamın geri para iadesi veya sıfırıyla değişmesi gibi bir durum söz konusumudur? Bu durumla ilgili yasal haklarım nelerdir? Bu konuda beni bilgilendirebilecek biri var mıdır ? Yetkili serviste Müdüre ne olacak dediğimde sorun hallolana kadar değişmesi gereken parçalar değişecek para iadesi veya sıfırla değişiminin mümkün olmadığını söyledi kendinden emin bir şekilde. Bu nasıl bir saçmalıktır ben mağdur oluyorum dediğimde size araba veriyoruz aracınızın yattığı sürede diyor. Benim giden vaktim ve artık binmek istemediğim bir arabam var.

    Yardımlarınız ve değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    geçmiş olsun para iadesi alamassınız fakat tüketici mahkemesi hemen başvurmanızı öneririm aracınızı sıfırı ile değiştirirler. yasala yolları daha iyi bilen illaki biri vardır. renaultta 5.000 deki aracı değiştirdiklerini görmüştüm.
    jackonbir bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun para iadesi alamassınız fakat tüketici mahkemesi hemen başvurmanızı öneririm aracınızı sıfırı ile değiştirirler. yasala yolları daha iyi bilen illaki biri vardır. renaultta 5.000 deki aracı değiştirdiklerini görmüştüm.
    Tüketici hakları mahkemesine gitmeden önce aracı servise birakmalimiyim nasıl bir yol izlemeliyim beni bilgilendiricek arkadaşlardan yorum bekliyorum

  4. #4
    hasanfuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    ybr .13
    Servis kayitlarinizi alip tuketici haklarina giderseniz izlenicek yolu en iyi tarif ederler . Urun bedeli yuksek oldugundan tuketici mahkemsine basvurcaksiniz .

    Ayipli malin degisimi diye aratirsaniz ornek mahkeme tutanaklarida var .
    Gecmis olsun

  5. #5
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    eğer gittiğinde servisten fiş fatura vb yazılı evrak aldıysan git tüketici mahkemesine hakkını ara
    benim bi tanıdık kia ceed aldı bazı elektronik sıkıntılardan dolayı sıfır ile değiştirildi

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    Alıntı hasanfuat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis kayitlarinizi alip tuketici haklarina giderseniz izlenicek yolu en iyi tarif ederler . Urun bedeli yuksek oldugundan tuketici mahkemsine basvurcaksiniz .

    Ayipli malin degisimi diye aratirsaniz ornek mahkeme tutanaklarida var .
    Gecmis olsun
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer gittiğinde servisten fiş fatura vb yazılı evrak aldıysan git tüketici mahkemesine hakkını ara
    benim bi tanıdık kia ceed aldı bazı elektronik sıkıntılardan dolayı sıfır ile değiştirildi
    Gösterge paneli garantiden değiştiği için servis kaydı var sadece herhangi bir fiş fatura vermediler bana. Birde tüketici hakları mahkemesine nereden basvuracağım. Adliye yemi gitmem gerekiyor hiç bir bilgim yok.

  7. #7

    Üyelik
    25 Haziran 2014
    Alıntı jackalxi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gösterge paneli garantiden değiştiği için servis kaydı var sadece herhangi bir fiş fatura vermediler bana. Birde tüketici hakları mahkemesine nereden basvuracağım. Adliye yemi gitmem gerekiyor hiç bir bilgim yok.
    Valilikte birimler var

  8. #8

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Yanlış bilmiyor isem bir ürün 3 kere aynı sorundan dolayı servise gittiğinde sorun düzelmedi ise ürün o günkü muadili ile birebir değişmek zorundadır. Sizinde yaşadığınız bu. Servis belgelerini varsa telefon kayıtlarını ve aldığınız fiş fatura veya işlem dökümlerini tarihsel sıra ile dosyalayarak tüketici mahkemesine baş vurunuz.

    Aklınızda olsun : ürün abc marka 2014 model xyz paket ise size verilmesi gereken de aynıdır eğer mevcut durumda 2013 artık yok ise yine xyz paket 2014 veya 2015 vermek zorundalar. Bir üst model veriyoruz aradaki farkı ödeyin yada sizin aracınız 3 lira idi şu anda o fiyata bu var bunu verelim deme lüksüne sahip değiller ki bu çakallığı hep dener firmalar. Birde iş resmi kanallara yansıdığı andan itibaren ya telefonunuza ses kayıt programı indirerek görüşün yada sadece yazışarak görüşün ki elinizde kanıt olsun

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    Alıntı Murat.K. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilmiyor isem bir ürün 3 kere aynı sorundan dolayı servise gittiğinde sorun düzelmedi ise ürün o günkü muadili ile birebir değişmek zorundadır. Sizinde yaşadığınız bu. Servis belgelerini varsa telefon kayıtlarını ve aldığınız fiş fatura veya işlem dökümlerini tarihsel sıra ile dosyalayarak tüketici mahkemesine baş vurunuz.

    Aklınızda olsun : ürün abc marka 2014 model xyz paket ise size verilmesi gereken de aynıdır eğer mevcut durumda 2013 artık yok ise yine xyz paket 2014 veya 2015 vermek zorundalar. Bir üst model veriyoruz aradaki farkı ödeyin yada sizin aracınız 3 lira idi şu anda o fiyata bu var bunu verelim deme lüksüne sahip değiller ki bu çakallığı hep dener firmalar. Birde iş resmi kanallara yansıdığı andan itibaren ya telefonunuza ses kayıt programı indirerek görüşün yada sadece yazışarak görüşün ki elinizde kanıt olsun
    Anladım hocam yarın gidip bütün servis kayıtlarını istiyeceğim daha sonra tüketici haklarına gidip bilgi alacağım/almayı deneyeceğim. Yorumunuz için teşekkür ederim.

  10. #10
    crocodil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2014
    Şehir
    istanbul, pendik
    Motosikleti
    yamaha ybr 125,yamaha virago xv 250, honda cbr 250
    Oncelikle geçmiş olsun, ilk yapmanız gereken şey bulunduğunuz yer sulh hukuk mahkemesine müracaat ederek delil tespiti istemeyiz ve aracın şu anki halini bir bilirkişi raporuyla tespit etmenizdir.
    Sonrasında bilirkişi raporunu da ekleyerek aracı ilk aldığınız bayiye noterden ihtarname göndererek zararınızın karşılanmasını aksi halde yasal yollara başvuracaginizi belirtmek ve süre vermek.Bu süre içerisinde zarar karsilanmazsa Borclar kanunu ve Ticaret Kanunu hükümleri gereğince ayıba karşı tekefful hukumleri çerçevesinde Ticaret mahkeme sinde dava açmak. Dava uzun sürebilir ama sonuçta muhtemelen kazanacaksınız, tekrar geçmiş olsun. ..

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    Teşekkür ederim. Benim zararım servis tarafından gene gösterge paneli veya herhangi bir parça değişerek geçici olarak çözülecek. Aracım garanti kapsamında fakat artık arabadan soğudum 1 yıl içinde 12 defa servis yolu tutmak insanı bıktırıyor. Kafam ağrımasın sanayi servis yüzü görmiyeyim diye sıfır araba aldım Volkswagen aldığıma bin pişman oldum. Ben aracımın sıfırının talebini istiyeceğim veya para iadesi mümkün ise para iade mi illallah ettim resmen


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)