buda benim evlat
ablası
''KARANLIĞA IŞIK TUT''
kazasız sürüşler, Motoru her ne kadar çok sevsemde bisikletin yeri herzaman ayrıdır gerçekten
Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler
Yıllardır motosiklet kullanıyorum, eski motorumla bir hayli yüksek süratler yaptığım da oldu. Ama inanmayacaksınız bisiklet kullanamıyorum .
Çocukluğumdan lise yıllarıma kadar her yere bisikletimle giderdim. Üniversitenin ilk yılında geçirdiğim bir bisiklet kazasında neredeyse ölüyordum, hafızamı kaybettim, alnıma 6 dikiş atıldı ve omuzum arka kısmı ciddi şekilde yaralandı. O günden beri bisiklete bindiğim anda üzerinden uçacakmışım gibi hissediyorum ve hemen iniyorum. Hoş bu denemelerim 2 veya 3 defa oldu ama ara ara aklıma geldikçe ürperiyorum.
"Bir nusubet bin nasihattan iyidir" derler ya, o gün bugündür kasksız ve montsuz motor kullanmam. Hatta çok çok üşenmezsem dizliklerimi ve eldivenlerimi de takarım. Bisiklet de en az motosiklet kadar tehlikeli olabiliyor ve siz siz olun korunmadan binmeyin 2 tekere ;)...
evet özellikle yokuş aşağı giderken hissedilen bisiklet rüzgarının yeri bambaşka
yani gerçekten çok geçmiş olsun ben çok büyük bi kaza geçirmedim bi kere küçükken gül topluluğunun içine düşmüştüm bisiklete sağ bacağım kan revan içinde kalmıştı... ama hala biniyorum
nasıl çevreyi kirletiriz anlamadım gerçekten ben de ??
güzel kafalamışsın
eklediğiniz fotoğrafı göremedim
teşekkürler
öyledir benim pisikletim
size de çok geçmiş olsun
kıskanılacak neyi var yahu
Kazasız belasız
tekeriniz düz bassın. 100 km de kaç litre yakıyo bu?
Bir yazda topu topu 1 kat göbek yağı anca yakar. Amerika da daha az yakanları var yarı enjeksiyon malesef ülkemize gelmiyor
Oralara götürdüğün bisikleti Türkiye ye neden getirmiyorsunuz eyyyy bisiklet üreticileriii
Şuan dünyada en az yakan bu var
Fakat dağa tepeye gelmiyormuş pek, tekerlek çapı ufak
Tork 350 kg pedal/saniye
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
ya mete_han abi tamam yeter fake hesap açtın düşürdün milleti de hala devam ediyosun yeter ya valla ne hale getirdin insanlığı :D
bisikletin iyiymiş güzel güzel güle güle kullanasın
En Güzel Çamur Tekerlerimdeki Çamurdur.
şöyle anlatim aslında bunun araştırması yapıldı oxfordda.Bildiğiniz üzere yaşadıgımız evrende herşey enerji transferinden ibaret.Mesela ben buraya bir yazı yazıyorsam bir enerji sarf ediyorum,peki bu enerjiyi nerden elde ettim?
Enerjiyi yemek yiyerek elde ettim,diyelimki patates yedim.Patetes oluşabilmek için ise güneşin ve topragın enerjisini kendine çekti.Biz insanlarda onu alıp dağıtmak için bir enerji sarfettik.
Enerjiyi toplu halde ele almalıyız,bizler bisikletleri çevreci sanıyoruz evet üretim aşamasında 1 tonluk bir otomobilden ve 200 kglık motosikletten daha az materyal ve zamanda üretiiyorlar,bu büyük bir avantaj.
FakatGörece olarak az kalabalık şehirlerde araba ve motosiklet bizi ortalama hız olarak daha kısa sürede işimize ulaştırıyor.Zaman ın enerji karşılıgı varsa eğer bu konuda motorlu araçlar daha avantajlı.
Gelelim haraket enerjsinin kaynagına,bir bisikletçi ortalama 500 calori harcar 1 saatelik bisiklet kullanımında ortalama hızı saate 20km oldugunu varsayarsak,bir otomobil de bu 20km de 2 litre yakıt harcar motosikletler ise 1 litrenin altında.Biz insan oglu 500 calerilik yiyicek maddesini üretmek için dünyada tarım arazisi açmak zorundayız ve o araziyi işletmek için makinalar kullanılır enerji harcar bu makinalar,aynı zamanda ulatırırız bu yiyiycek madeelerini buda artı bir enerji.İşin sonunda 500 calerilik yiyicek maddesinin fiyatı petrolün 1 litresinden pahalıya mal olur.Fakat eğerki bu 500 caloriyi bisikleçi etten sağlıyorsa ozaman iş dahada kötü bir durumda verdiği çevreye zarar ve emisyon değerleri pick uplardan bile fazla oluyor.Şimdi diceksinizki araçlarında periyodik bakımları var,peki ya insanların sağlık harcamaları.kaslarımızın tekrar yenilenmesi için gereken extra enerji?peki ya kıyafetlerimizi temizlemek için harcadgımız su ve onları kurutmak için harcadgımız elektirik yada güneş enerjisi?Arabalarımızı 2 ayda bir yıkarız ortalama ama kıyafetlerimizi hergün yıkamak zorundayız tabi kendimizide
Şimdi gelelim esas can alıcı yere,harcadıgımız para bir otomobile ortalama dünyada 7000 dolar veriliyor bir bisiklete ise 300 dolar.Bisikletin ikinci el fiyatı 50 100 dolara inerken yani yarıdan fazla fiyat karbı var araçlarda bu kayıp yüzde 30 la sınırlı.Uzun vdeye yayınca zaman ve yakıt enerjisinden bisiklet bu avanatajınıda kaybediyor.
tek avanatjlı oldugu nokta asfalt biz arabalara göre şehirlerimizi inşaa ettik.Yani tamamen henry fordun dünyasında yaşıyoruz.Arabalar yokken şehirler çok farklıydı şimdi ise asfaltla kaplı bütün dünya bunun için büyük bir enerji harcandı.Bisikletin burda bu enerji harcamasına ihtiyacı yok bu bakımdan çevreye olan etkisi daha az.
Görüldüğü gibi herşey eşitleniyor fakat et yiyen bir bisikletçi bu denklemi dramatik şekilde bozuyor ama vejeteryan ise avanataj saglıyor.Et yemezsekde protein alamıcagımız için insanlık daha fazla ilerliyemiyor.İnsanlıgın neslini devam ettirebilmek ve beynini beslemek için proteine ihtiyacı var.Böyle bir denklem var ortada araştırma tabi çok daha uzun
http://bicycleuniverse.info/transpo/energy.html
bir kısmıda burda araştırmanın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------
Rüzgar enerjisi içinde aynı konu mevcut,biz insanlar rüzgar santralleri dikiyoruz ama bunu üretmek için gene fossil yakıt yakmak zorundayız ve bunlardan anca yüzbinlercesini dikersek bir kömür santrali kadar enerji üretebiliyoruz.
Aynı zamanda bize söylenmeyen bir durum daha var.Dünyamız rüzgarı üretiyor,rüzgarında dünyaya faydaları var bütün iklimi etkiliyor rüzgarlar.Tozları haraketlendiriyor denizleri haraketlendiren temel girdilerden ve yaşamın temel güçlerindendir rüzgar.Rüzgarı biz enerjiye çevirirsek eğer rüzgarın etki ettiği denizler tozlar ve diğer başka şeyler bu etkiyi yeteri kadar alamıcak ve dünyanın dengesi büyük oranda bozulucak.Sonuç gene aynı şey.
peki güneş enerjisi oda aynı milyonlarca hektar tarım alanını güneş için açıcaz ve camlar sistemler üreticez gene enerji ve zaman harcıaz sonuç aynı.
Sonuç asla değişmez çünkü kapalı bir ortamda yaşıyoruz zaten amaçda biz insanları yada başka canlıları birbirlerine ve çevreye üstünlük sağlayıp ileriye doğru yayılması kısaca evrim.Enerjiihtiyaçlarımızdaki bu artışı mevcut gezegen yakında kaldırımıyacak ve yayılmaya bizi teşvik edicek böyle bir süreç anlıcanız.Sonu ne bilmem tanrımı oluruz başkalarımı olur bilemem ama enerji bu denklemde hiç dğeişmeyen tetikliyici konumunda.
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Yarış velesbitine çamurluk ve arka sele
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
tebrik ederim hiç bu yönden düşünmemiştim farklı bi bakış açısı bizi aydınlattığın için teşekkürler
beğenemedin mi çiçeklerin içinde olması zoruna mı gitti?
o rüyadan öte bayağı hayal alemi olmuş ya
velesbit derken
gerçekten güzel çekim... inşallah yakında istediğin motora kavuşursun.........
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
anadoluda halen velespit dniyor bisiklete.Veledrom var hatta konyada.Bisiklet pisti yani.Bence velespit de güzel bir söz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)