Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bisiklet ile ilgilenenlere bir kaç soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eren1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    cbf 600
    Bende Salcano NG 650 var. Şu an onu satmaya çalışıyorum: http://www.sahibinden.com/ilan/alisv...1268442/detay/
    Yeni bi bisiklet almayı planlıyorum. Aslında Sedona alacaktım ama artık tarz değiştirmek istiyorum. 2 amörtisörlü bir bisiklet almayı planlıyorum ama Freeride MTB olacak. Kadro bulabilirsem toplama da yapabilirim. 750 lira bütçem var. Bir de hep dağda sürmem mümkün değil, yola da çıkacağım. 2 amörtisörlü olması fazla sorun yaratır mı ? Slick lastik alsam asfaltta sürerken onu taksam olur mu ?
    Şimdiden teşekkürler
    undefined


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    pompei - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2011
    Motosikleti
    APRILLA ATR-7011
    Olur o da olur, zaten bizim mah. tüm çocuklar çift amörtisörlü kullanıyo.
    djan bunu beğendi.

  3. #3
    eren1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    cbf 600
    Alıntı pompei adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olur o da olur, zaten bizim mah. tüm çocuklar çift amörtisörlü kullanıyo.
    Konuyla ne alakası var anlamadım ?
    undefined

  4. #4
    pompei - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2011
    Motosikleti
    APRILLA ATR-7011
    Sen sormuşun işte çift amörtisör olurmu diye bende mah. herkes ondan kullanıyo olur demek istedim.Nesini anlamadın ki?
    Mengu16 bunu beğendi.

  5. #5
    yasin_942 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    SYM Wolf SB250Ni
    çift amartisör hammalık çok ağır olur
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....

  6. #6
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    olmaz çift amortisör uzun yolda yorar, eğer ki amortisörler kitleniyosa tamam ama arka amortisörü kilitlenen görmedim. arka amortisör down-hill denen tarzda kullanılır düz yolda ve yokuş yukarı çok yorar, mahallenin çocukları bunu bilmiyolar ki güzel görünüyo sanıp alıyolar.

    ---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:08 ----------

    Not: En iyisi ön amortisörü kilitlenen bi mtb + uzun yol lastikleri de alırsan dağa çıkarken amortisörü açar dağ lastiği takarsın yola gitceğinde ince lastik takarsın amortisörü kapatırsın.
    yasin_942 ve eray_uluyazı bunu beğendiler.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bisiklette pedala motordaki gibi sürekli güç veremiyorsun, pedalın her turunda bir sinüs dalgası şeklinde güç artıp azalıyor, sol pedalı ayrı sağ pedalı ayrı düşünürsen tam bir sinüs dalgası. Neyse konuya gelelim, güçteki bu dalgalanma arkada amortisörü olan bisikletlerde pedalın her dönüşünde bisikletin yaylanmasına yol açıyor. Çift amortisörlü bisikletlere "Downhill bike" da denir duymuşsunuzdur, bu tür bisikletlerin dağ inişine uygun olmasının sebebi yokuş aşağı inerken pedal çevirmeye çok gerek duyulmamasındandır. Böyle ortamlarda arka amortisör yararlıdır, ama yokuş çıkacaksan, uzun yol yapacaksan arka amortisör çok yorar.
    eray_uluyazı bunu beğendi.

  8. #8
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    trek yada scot neden düşünmüyorsun bende 1200 €'luk scot vardı çaldırdım
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  9. #9
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    NG650.. 650cc mi o ?
    Ohoo aynalarda çıkık..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  10. #10
    eren1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    cbf 600
    Teşekkürler herkese. O zaman ön amörtisörlü bi bisiklet alacağım. Artık downhill' i başka zaman yaparız. :D
    undefined

  11. #11
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Merhaba,

    Kendi tecrübelerimden yola çıkarak öneride bulunacağım. Şu anda Sedona 601 yol modelini kullanıyorum. Daha önce çift amortisörlü market bisikletim oldu ama asla

    tavsiye etmiyorum. 20 kg civarıydı ağırlığı ve hamallıktan başka bir şey değil. İlla çift amortisörlü ve hafif olmasını istiyorsan 7000 liranın üzerine çıkman la

    zım ki bence gereği yok. Tek amortisörlü ve maşası kilitlenen MTB alsan ve slick lastik taksan çok sorun olmaz. Ama bir süre sonra performans eksikliği hissedersin.

    Çünkü sen tüm gücünü kullanırken yanından süzülerek geçen bir yol'cu moral bozucu olabiliyor. Kuzenim MTB kullanıcısı ve beraber gezdiğimizde maşayı sürekli

    kilitliyor, çünkü kilitlemezse gücünün yaklaşık %30'unu süspansiyona vermiş oluyor. Dolayısıyla kullanım alanın genelde şehirse yol bisikleti en ideali olacaktır.

    Ben araziye de girdim yol ile ama çok iyi bir tecrübe değildi Ama kondüsyonun arttığında takometrede ort sürati 30-35 görmek insanı mutlu ediyor.

    Ben yol almandan yanayım. Hayırlısı olsun.
    bugay ve eray_uluyazı bunu beğendiler.

  12. #12
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Ben de bugün kawasaki'nin attack modelini aldım, yarın inşallah elime ulaşacak. Çok iyi bi şey değil ama idare eder, sadece ön amortisör var ve dağ lastikli. Öncelikle ince lastik takacağım, bu şekilde bi süre binecem eğer bu hevesi abartırsam yol bisikletine geçerim, şimdilik sağda solda atlayıp zıplarım diye de düşünerek aldım.

    Var mı attack kullanmış olan? Bisiklette kawasaki nasıldır hiç bilmiyorum da, biraz şansa aldım yani

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    En kral bisiklet bile insanı "Loser" gibi hissettiyor, bisiklet dediğin insandan enerji çeker fiziksel ve zihinsel olarak zayıflatır. Heleki şehiriçi kullanıyorsanız dur kalklar insanı sömürüyor. Oksijen fakiri bol dumanlı bir ortamda vücut nasıl diriliğini koruyabilir. En uyduruk motosiklete binsen bile motor çalıştığı teker döndüğü sürece kral sensindir. Gençliğimde 3-5 bin km arası bisiklet deneyimim oldu ona göre konuşuyorum.
    jawa bunu beğendi.

  14. #14
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Nasıl bisiklet?

  15. #15
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    iki tip bisikletide kullandım. sadece ön amörtisörlüyü tercih etmelisin. arka amörtisör hem gücünü gereksiz yere çalacaktır hemde bisiklet ağır olacaktır.
    ayrıca trek 3900ü öneririm, ben kullanıyorum, memnunum.
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  16. #16

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    normal bisiklete birde motor takılıyor...ben çok beğendim...bir düşün derim...ön-arka amortisör derdinde olmaz...ama araştır bence...
    http://www.motorlubisiklet.com/

  17. #17
    dweios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    öncelikle mengu16 arkadasıma katılmıyorum ama bireysel fikridir saygı duyarım. Bisiklet en az motosiklet kadar muhteşem bir şeydir artı olarak da müthis bir kondisyon saglayıcısıdır. Fit tutar düzenli yaparsan. Bisiklet üstünde yaptıgım kilometreyi motosiklette yapmadım ki chopper, naked motosiklet kullanmıslıgım var.
    Giant xtc serisinden mtb kullanıyorum. Freeride downhill dedigin bisikletleri gündelik hayatta kullanamazsın acayip yorar. Zaten onların motosiklet dünyasının agusta'sı ducati'si gibi oldugu icin de oyle her yere koyamazsın. Onlar kadar ciddi olmayan bir cift amortisorlu bisiklet alabilirsin ama specialized sworks giant scott gibi markalardan almanı öneririm ama onlar da pek uygun olmaz. Ben de dag tas meraklısı biri olarak sana önerim sadece ön amörtisorlu ( maşa ) bir bisiklet almandır. Ama bunu tercih edeceksen de kadronun iyi olması gerekiyor. Benim aynakol, gobek, zincir her sey tek tek hasat oldu gitti ama kadro bana mısın demiyor. Masanın da kitlenmesi onemli boylece duz yolda da rahat edebilirsin.
    Ha ama nasıl genelde 1000rr, gs olanların bir de cbf150si ybrsi oluyor. Bizim de yanda bir yol bisikletimiz olmalı hatta su eski peugeotlara bakıyorum ben de .))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

    bugay bisikletin hayırlı olsun. Kawasakiler hakkında hic bir fikrim yok. Geri donus yaparsan senden ogreniriz.
    Reşit bunu beğendi.

  18. #18
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Dweios, teşekkürler. Fuarda biraz inceledim kawasakileri fakat modellerine dikkat etmemiştim + beğenmiştim. Attack modeli hakkında neredeyse hiç bilgi sahibi olmadan izmirden bi arkadaşıma git bak nasıl bisikletmiş dedim ve beğendiğini söyleyince bugün parayı gönderdim. En kısa zamanda geri dönüş yaparım.

  19. #19
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı dweios adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle mengu16 arkadasıma katılmıyorum ama bireysel fikridir saygı duyarım. Bisiklet en az motosiklet kadar muhteşem bir şeydir artı olarak da müthis bir kondisyon saglayıcısıdır. Fit tutar düzenli yaparsan. Bisiklet üstünde yaptıgım kilometreyi motosiklette yapmadım ki chopper, naked motosiklet kullanmıslıgım var.
    Giant xtc serisinden mtb kullanıyorum. Freeride downhill dedigin bisikletleri gündelik hayatta kullanamazsın acayip yorar. Zaten onların motosiklet dünyasının agusta'sı ducati'si gibi oldugu icin de oyle her yere koyamazsın. Onlar kadar ciddi olmayan bir cift amortisorlu bisiklet alabilirsin ama specialized sworks giant scott gibi markalardan almanı öneririm ama onlar da pek uygun olmaz. Ben de dag tas meraklısı biri olarak sana önerim sadece ön amörtisorlu ( maşa ) bir bisiklet almandır. Ama bunu tercih edeceksen de kadronun iyi olması gerekiyor. Benim aynakol, gobek, zincir her sey tek tek hasat oldu gitti ama kadro bana mısın demiyor. Masanın da kitlenmesi onemli boylece duz yolda da rahat edebilirsin.
    Ha ama nasıl genelde 1000rr, gs olanların bir de cbf150si ybrsi oluyor. Bizim de yanda bir yol bisikletimiz olmalı hatta su eski peugeotlara bakıyorum ben de .))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

    bugay bisikletin hayırlı olsun. Kawasakiler hakkında hic bir fikrim yok. Geri donus yaparsan senden ogreniriz.
    Bu yorumda takıldığım yer 2. bisiklet kısmı. 1000rr malum safkan yarış motoru. Dolayısıyla yol bisikletimizin yanında bir tane MTB fena olmaz Sevgiler

  20. #20
    dweios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    tamam hadi öyle olsun. Yolcular toz yutturuyor bize nasıl olsa .D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)