Öncelikle şunu söylemeliyim... Bu yıl ikinci yarışıma katılabileceğim için çok mutluyum. Evet, Birleşik Arap Emirlikleri'nde 10-15 Ekim arasında gerçekleşecek Dünya Cross Country Şampiyonası'nın son ayağı Dubai Desert Challenge'a katılacağım.


Toplam 2020 km.'lik parkurda çöl ve kum tepelerinden geçecek, dört gün boyunca Dubai çölleri üzerinde kurulacak çadırlarda konaklayacağız.

Dünya Cross Country Şampiyonası'nın 6. ayağı olan Kapadokya Rallisi'nde, genel klasmanda 10. olduktan, hem görsel, hem de yazılı basında geniş yer bulduktan sonra, bu yıl ikinci uluslararası rallimde Dubai'nin çöllerinde Galata Taşımacılık ana sponsorluğu'nda mücadele edeceğim. Daha önceki yazılarımda da anlatmıştım... Bu tür yarışlara katılabilmek için hazırlık süreci, neredeyse rallinin kendisinden daha zor olmaya başladı. Tabii ki fizik ve kondisyon hazırlığı değil, gerekli mali şartları hazırlama süreci... Ralliler hem katılım, hem de lojistik ve teknik şartlar bakımından çok maliyetli. Dolayısıyla yarışa katılmak, ancak sponsor desteğiyle mümkün olabiliyor...
Dubai Desert Challenge yarışına, kariyerimde dördüncü kez katılma şansını sağlayan ana sponsorum Galata Taşımacılık A.Ş.'ye, şahsımda, motosiklet sporuna verdiği katkıdan dolayı teşekkür etmek istiyorum. 1997'den bu yana 50'den fazla ülkede forwarding hizmeti sunan, oluşturduğu taşıma modelleriyle ithalatçı ve ihracatçı firmaların lojistik departmanı gibi çalışan Galata, şu anda ülkemize ithal edilen pek çok motosikletin de taşımacılığını üstlenmiş durumda. Zira bindiğim KTM motosikletlerin Avusturya'dan ülkemize taşımasını üstlenmekte.
42 ülkeden araba, kamyon ve motosiklet sınıfında toplam 130 yarışmacının mücadele edeceği rallide, motosiklet sınıfında bu kez tek Türk yarışmacı olacağım. Keşke Kapadokya'da koşulan Ralli D'Orient'teki gibi daha fazla Türk yarışmacı katılabilseydi diye geçiyor içimden...
Çünkü, bir yarışa ekip halinde gitmek, gerçekten moral olarak daha farklı. Bir ekip olduğunda dayanışma ve karşılıklı strateji geliştirme ortamı da oluyor. Hedefim, bu yarışı en azından ilk 10 içinde bitirebilmek. Bundan sonraki hedefim de, 2005 Paris - Dakar Rallisi'ne katılıp ülkemizi temsil etmek.
FIA ve FIM Cross Country "dünya şampiyonları"nın belirleneceği Dubai Rallisi, otomobil sınıfında İngiliz Colin McRae, Finlandiyalı Juha Kankkunen gibi eski dünya ralli şampiyonlarının çekişmesine sahne olacak. Motosiklet kategorisinde ise KTM fabrika takımı şampiyonluk için mücadele edecek. Fakat KTM takımı bir büyük yarışçısından yoksun devam ediyor.

Önemli bir kayıp
Dünyadaki en büyük Enduro ve Cross Country yarışçılarından, 34 yaşındaki Fransız Richard Sainct, 29 Eylül'de Mısır'daki Firavunlar Rallisi'nde geçirdiği kazada hayatını kaybetti. KTM fabrikası da, Sainct'in ölümü üzerine, anısına saygı göstererek, tüm yarışçılarını Mısır'daki ralliden çekti.
Sainct, Paris-Dakar Rallisi'ni üç kez kazanmıştı. Bu yıl da Nani Roma'nın arkasından ikinci olmuştu. Çok hırslı ve yalnızca kazanmaya konsantre olan, en zorlu şartlardan ve sakatlıklardan yılmayan bir pilottu. Sessiz bir karakter olan Sainct, şayet daha medyatik bir şahsiyet olsaydı, olağanüstü sürüş yetenekleri ve başarılarıyla dünyada bir çok ralli yıldızından çok daha ünlü olabilirdi. Üstün yetenekli ve mütevazı bu insanı kaybetmek, gerçekten çok üzücü.

Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com